Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse (PS4, PSN)

Zombi enni agy. Zombi jól szórakozni.

Stubbs először 2005-ben (na jó, Európába 2006-ban) látogatott el hozzánk, és bár a játék nem aratott egészen eget rengető sikereket, egy igen kellemes emlékként maradt meg sokak emlékezetében. A mai napig emlékszem például az előzetesére, a híressé vált „Lollipop” c. dallal és azzal a jópofa retrós, leginkább az ’50-es, ’60-as éveket megidéző hangulattal, ami csak úgy sugárzott a videóból. Aztán megjelent a game és az osztálytársaim rongyosra játszották, nekem egy pindurit többet kellett rá várnom megfelelő hardver nemléte révén. Tizenöt évnek kellett eltelnie, hogy a Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse végre PlayStation 4, Xbox One és Nintendo Switch konzolokra is befusson – de vajon mennyire öregedett szépen ez az agyzabáló kópé?

1959-ben járunk, Punchbowl városában, Pennsylvania államban. A város az ’50-es évek B-kategóriás sci-fi filmjeiben és fantasztikus magazinjaiban látható módon fejlődött parányi amerikai településből a modern technika középpontjává. Mindenhol robotok, repülő autók, a várost keresztül-kasul átszelő sínhálózatok és egyéb futurisztikus látnivalók színesítik. Egy fiatal pár épp a délutáni uzsonnáját készülne elfogyasztani a közeli parkban, mikor egyszer csak előmászik főhősünk a földből és azonnal keresztül is húzza a számításaikat azzal, hogy szimplán elfogyasztja a pár férfi tagjának agyát. Hamar érkezik mellénk egy helyi idegenvezető robot (Guidebot), aki nem csupán a játék irányításába tanít be, de végig is vezet bennünket később a városon. A játékmenet lényegében pont annyit kínál, amennyit egy olyan programtól elvárnánk, ahol egy élőholtat kell irányítanunk: csócsáljunk meg minél több agyat. A szerencsétlen áldozatokat megrágcsálva aztán őket is a szolgálatunkba állíthatjuk, és kvázi kisebb zombi-hadsereget toborozhatunk magunk mellé. Ez az egyszerűség ma már picit ingerszegénynek hat, lényegében elgyalogolunk a következő átvezetőig bármiféle irányzék nélkül. Gyűjtögethető tárgynak sem volt semmi nyoma a lineáris pályákon. Újdonság benne az eredetihez képest a két fős couch co-op, aminek segítségével osztott képernyőn is tolhatjuk a zombizást egy pajtásunkkal. Ez remekül működik, ahogy a kezelés is pillanatok alatt elsajátítható.

Természetesen egy papírvékony történeti szál is húzódik a háttérben, szerelemmel, gyilkossággal és bosszúvággyal fűszerezve, de a hangsúly mégis inkább a játékmeneten van, ami még így 2021-ben sem veszített bájából. Ellenfeleinket lepofozhatjuk, elkaphatjuk őket egy kis agyzabálás céljából, de akár le is téphetjük a karjukat (!), hogy aztán azzal csapkodjuk meg a környékbelieket. Szerencsére az élőholtakká vált társaink is kiveszik a részüket a harcokból: letámadják az ellenfeleket, serényen hadonásznak, és várják, hogy utasítsuk a csapatot. Bizony, füttyszóval ide-oda irányíthatjuk őket, de alapjáraton is követnek minket. Mondanom sem kell, igen jól tud jönni némi túlerőnél a segítségük. Ha nagyon szorult helyzetbe kerülnénk (értsd: túl sokan vesznek minket körbe), akkor Stubbs egy jól irányzott szellentést eleresztve bűzfelhőt bocsájt ki magából, ami megbénítja a körülötte állókat – ez pont annyi időre elég, hogy gyorsan elintézhessünk pár delikvenst. Akad még bűz-gránátunk is, valamint később a saját kezünket irányítva „megszállhatunk” másokat, de az én kedvencem a folyton cigarettát szívó kobakunk leemelése a helyéről, majd bowling golyóként alkalmazása a nagyobb tömegek oszlatásának reményében.

A szoftver az első Halo motorjával készült (a párhuzam a két játék között leginkább a járművezetős szakaszoknál érhető tetten), ami mára már egy kicsit idejétmúlt ugyan, de a célnak még éppen megfelel. A steril, kihalt folyosókat autentikus tereptárgyakkal rendezték be (mi pedig úgyis vérrel festjük ki a falakat). A látvány tehát mai szemmel nézve már inkább gyenge átlagosnak nevezhető (sajnos az átvezetőknél megmaradt a 4:3-as képarány), de a nosztalgia az, ami elviheti a hátán az egészet, különben meg csak a hozzám hasonló kíváncsi, a múlt ereklyéit kutató gamereknek okoz majd pár óra örömöt (az a táncpárbaj a rendőrfőnökkel kegyetlen!). A game eléggé nyomott áron került a digitális polcokra, így aki annak idején szerette, az egy percig se habozzon a megvételén, mert ez egy igazi rejtett gyöngyszem, az új belépőknek viszont kissé ósdi és fapados lesz. A program sajnos hajlamos lefagyni, így remélhetőleg érkezik néhány stabilitást segítő javítás a közeljövőben.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PlayStation Store-ból, ára 7090 Ft.)

Hozzászólás