Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin – Trials of the Dragon King kiegészítő csomag (PS5, PS4, P …

A csalódás királya.

(A teszt a PlayStation 5-ös verzió alapján készült.)

Már önmagában elég bizarr döntés a Square Enix részéről, hogy a Stranger of Paradise: Final Fantasynek – teszt ITT – kizárólag a szezonbérletét értékesíti, az azzal elérhető kiegészítőit külön-külön nem, de még azt sem hajlandó elárulni, hogy pontosan mi teszi majd ki a tartalmakat. Elvégre ezzel egy zsákbamacskát árul, aminek első etapja ismert csupán: és amit nyújt, az egyáltalán nem teszi vonzóvá a megvételét. A Trials of the Dragon King ugyanis egy elképesztően idétlen csomag, ami kizárólag a legelvetemültebb rajongókat célozza meg – és még tőlünk is masszív jóindulattal okézható le ez a valami.

Ugyanis mit kínál a csomag? Nagyjából egy extra nehézségi szintet. Minden más csak parasztvakítás. A történet közvetlenül az alapjáték fináléja után játszódik, és érdekes csavarral kecsegtet – amiből nem lesz semmi. Jacket megtámadják a Fény Harcosai – az eredeti Final Fantasy főhősei –, sötétségének azonban csupán egyetlen bajnok képes ellenállni. Ez a harc egyfajta frissítésként szolgál azoknak, akik már kizökkentek a móka harcrendszeréből és stílusából: legyőzhetetlenek vagyunk, így kedvünk szerint szórakozhatunk ellenfelünkkel. Ha végeztünk vele belép a képbe a címadó sárkánykirály, maga Bahamut, a sorozat egyik leghatalmasabb megidézhető lénye, aki egy idegen világból érkezett ebbe. Célja, hogy próbára tegye „hőseinket”, ezt azonban még véletlenül sem új pályák és sztoriesemények formájában teszi. Nem-nem, egy új, róla elnevezett nehézségi szinttel, aminek már megközelítéséhez is az alapjáték legmagasabb, „Chaos” fokozata szükséges.

A kiegészítő felépítése a következő: teljesítsük a már egyébként lejátszott küldetéseket vagy mellékfeladatokat egy még idegőrlőbb szinten, hogy bezsebeljünk „sárkányérméket”. Különféle extra tényezőkért pontszorzóval nagyobb zsákmányra tehetünk szert: például ha a páncélunk védelmét kikapcsoljuk, vagy növeljük a varázserőhöz szükséges energia mértékét. Ha eleget szerzünk meg a tallérokból, akkor – nem viccelek –, beszélgethetünk Bahamuttal. Ezek a semmilyen dialógusok idegbajos héroszunk és a titán között kiveséznék az események hátterét, de egy „előző részek tartalmából” maszlagon túl kevés hírértékkel bírnak. Ha eleget diskuráltunk a ráérős gigásszal, akkor meg is küzdhetünk vele – persze csak az ultra kemény fokozaton, hogy a hardcore rétegen kívül más ne élvezhesse ki ezt a maroknyi újdonságot.

A hajtépést mellőzendő bekerült egy „Extra” mód, ami korlátozott jutalmakért cserébe szinte végtelen mágiával ruház fel, hogy kedvünk szerint szórakozzunk a lehetőségekkel. Amikor azonban egy mezei lódarázs is egy szárnycsapásával kiiktat, aligha vigasz ez. Az internet dicső népe szerencsére felfedezett egy kiskaput, amivel végtelen életünk lehet, de ez pedig szembemegy a játék lényegével. Vagy inkább fordítsuk meg: mit árul el a tervezésről az, ha egyáltalán felmerül ennek az igénye?

A pakk része még egy vagány új fegyver, egy varázsló bot, ami időnként állagot és jelleget váltva láncszerű és rugalmas lehet, látványos mozdulatokat eredményezve. Behoztak három új kasztot is. a „Summoner” képes megidézni magát Bahamutot, effektíve átváltozva a monstrummá, így aprítva az ellenségeket. A „Pilgrim” a bottal való küzdelemre épít, és általa oldható fel az „Evoker”, ami egy kis lény segítségével igyekszik uralni a csatateret. Ezek ötletes és hasznos lehetőségek, amik elmélyítik az egyébként is robusztus és kiváló harcrendszert, ami legnagyobb erőssége a játéknak. Kár, hogy nem adnak tartalmat mellé, ahol jobban kamatoztatni lehetne őket, azon túl, hogy ismét belevetjük magunkat már abszolvált kihívásoknak.

Az új „fő” küldetéseken túl – bár nevetséges őket így nevezni, két főgonoszról és blabláról van csupán szó – még elvetemültebb mellékfeladatokkal is büntethetjük magunkat, újra és újra teljesítve őket ahhoz, hogy több és több pénzünk legyen megszerezni az új tárgyakat és eszközöket. Ha nagyon szeretnénk, tovább „szakosíthatjuk” technikáinkat extra képességfákkal, de elég hamar alábbhagy a lelkesedés, amint realizálódik, hogy az önismétlés bugyraiban kell vergődnünk.

A Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin első kiegészítője, a Trials of the Dragon King nehezen győz meg bárkit arról, hogy vegye meg a szezonbérletet. Kizárólag a legkeményebb magnak nyújthat élvezeteket, mindenki más csak fejét verheti a falba – mindezt jelenleg közel 9 ezer forintért. Két újabb bővítmény következik, de ezek után fintorogva várhatjuk a fejleményeket. Lehetett volna külön is értékesíteni és kellően felcímkézni, mint ultra nagy kihívás az erre vevőknek. Így viszont egy idétlen, indokolatlan és borzasztó kiegészítő, ami szöges ellentéte annak, aminek lennie kellene – vagy egyáltalán annak, ami lehetne.

(A játékot a Cenega biztosította tesztelésre. Köszönjük! A kiegészítő kizárólag a szezonbérlet részeként tölthető le, ami a PlayStation Store-ból szerezhető be 8740 Ft-ért.)