Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

SteamWorld Dig 2 (PS4, PSV, PSN)

[i](A teszt a PS4-es verzió alapján készült.)[/i]Ha lecsupaszítunk egy videojátékot, sorban lehámozzuk róla a zenét, a hangokat, a történetet, a grafikai stílust, az animációkat és mindenféle egyéb tényezőt, akkor eljutunk a központi „játékmenet hurokig”, ami gyakorlatilag az interaktív élmény magja. Ez gyakorlatilag egy időtartam alatt lejátszódó cselekedetek sorozata, amit a játék elejétől a végéig ismétel a játékos.Tekintsünk rá gerincként, amihez kapcsolódik minden egyéb elképzelés. Erre épül majd minden más, és ideális esetben a különféle elemek visszaívelnek a központba, egymással összefüggő láncszemekként. A „hurok” duzzasztása jelenti a különféle extra elképzelések megvalósítását, amik frissen tartják az élményt, függetlenül attól, hogy gyakorlatilag végig pontosan ugyanazt csináljuk. Elengedhetetlen kellék a jutalmazás is, ahol a játékos érzi, hogy jó az, amit csinál és jó úgy, ahogyan csinálja: egyfajta adok-kapok, ami a központi idea kivirágzása. A [b]SteamWorld Dig 2[/b] ugyan újat sem az iparhoz, sem a műfajhoz nem ad, de annyira mesterien építi ki játékmechanikáját, hogy öröm minden egyes perce.Az Image & Form új játéka az első rész folytatásaként Dorothyt helyezi főszerepbe, aki az eltűnt előző főhős, Rusty nyomába ered. A gőzgépek által benépesített világban a központi játékmenet maradt a régi: bevonulunk a bányába, csákányunkkal haladunk mélyebbre és bezsebeljük a drágaköveket és érceket, amíg ki nem alszik a lámpásunk, majd megyünk a városba eladni a szajrét. Ezután fejleszthetjük felszerelésünket és indulhatunk újra vissza. Az előddel szemben a bányák itt nem véletlenszerűen generáltak, hanem precíz tervezés szüleményei. Minden tudatosan van elrendezve, és különféle feladatokkal teli barlangok is helyet kaptak, amelyek beleillenek az újszerű, már a navigációra és ugrálásra építő, [i]Metroidvania[/i]-szerű játékmenetbe. Dorothy különféle szerszámokkal mobilisebb és hatékonyabb lehet, amivel új helyekre juthat és amivel a közlekedés módja is változik. Ezáltal nagyobb hangsúlyt fektettek a fejlesztők a platformer elemekre, így gyakran kell futni, ugrálni vagy mindenféle csapdákat kikerülni. A bázis és a bánya közötti ingázást pedig nagyon könnyedén, töltések nélkül bonyolíthatjuk le a világban elhelyezett gyorsutazási pontoknak köszönhetően.[YOUTUBE]rZKw5SsXgSw[/YOUTUBE]Mivel a [i]SteamWorld Dig 2[/i] a sorozat negyedik epizódja, így a vizuális stílus az korábbiakhoz hasonló, de sokkal letisztultabb. A különféle környezeteknél a kis részletekre is odafigyeltek: a furcsán világító növények fénye, a szikrák pislákolása vagy a törmelék szétszóródása mellé társulnak a kidolgozott hátterek, amelyek érthetőbbé teszik ennek a világnak a megértését, ahol az emberek dünnyögő alkoholistákká fejlődtek vissza. A vadnyugat és a [i]steampunk[/i] remek egyvelegének hangulatához hangulatához pedig nagy mértékben hozzájárul a [i]Hotline Miami[/i]ból (is) ismerhető El Huervo zenéje, illetve a remekül megírt, bájos és szórakoztató karakterek. Dorothy a klasszikus hős, aki mindent megtesz a jó ügy érdekében, kis társa Fen azonban maga a cinizmus, aki csak az önzést látja a világban. Ezen túl örömét leli a pusztulásban, így nemegyszer csalogatja robotunkat tréfából a veszélyforrások felé.A központi játékmeneti hurok és a specifikus, konkrét pályatervezés eszméletlenül szórakoztató és alig lehet letenni a játékot. Az eszközeink megfelelő összegekért fejleszthetőek, ami egyrészt hatékonyabbá teszi őket, másrészt felold különböző modifikációkat, amik aktiválásához jól elrejtett fogaskerekeket kell bezsebelni. Ezek pedig extra képességeket adnak: például gyógyulhatunk a vízben állva, vagy kevesebb kincset veszíthetünk, ha elpusztulunk. Ez önmagában ad mindig valamit, ami egyrészt variál a játékmeneten, másrészt célként lebeghet előttünk – és visszaránt a kalandba újból és újból. Ez a jutalomrendszer önmagában is kiváló, de hihetetlen, hogy mekkora figyelmet szenteltek például a hangeffektek kidolgozásába: a csákány fémes csattanása, az ugrások tompa puffanása mind egészebbé teszi az élményt. Sőt, amikor lepasszoljuk a szajrét és csilingel a pénz, majd a pecsét koppan a jelképes számlán, az már önmagában pavlovi reflexként váltja ki a sikerélményt.Az Image & Form egy nagyon kompakt élményt alkotott, ami lágyan csalogat, hogy szerezz meg mindent, amit csak lehet. Apró pipák jelzik a barlangokon, ha minden összeszedtél, míg a százalékjelzők könnyű ellenőrzése annak, hogy hol hagyhattunk ki valamit. A szorgalmasak pedig egy végső kihívásra lelhetnek, ha sikerül mindent fellelniük, amit csak nyújt a játék. Rövid létéből fakadóan pedig többször neki lehet feszülni, megcélozva a kevesebb halálért, a gyors teljesítésért és a nagy vagyonért járó trófeákat a titkok felkutatása mellett.A SteamWorld Dig 2 egy hihetetlenül szórakoztató játék, amely tökélyre fejlesztette saját képletét, átitatva az ihletként szolgáló [i]Metroidvania[/i] legjobb elemeivel. Szórakoztató, humoros és gyönyörű, ami állandó kihívást és sikerélményt biztosít, függetlenül attól, hogy pár percre vagy pár órára ül le elé az ember. Kiváló példája annak, hogy hogyan lehet egy roppant szimpla játékmechanikát úgy alakítgatni és finomítani, hogy folyamatosan fejlődjön és ne váljon túl bonyolulttá vagy fulladjon unalomba. Az Image & Form minden megjelenésével bizonyít és bár csak nemrég jelent meg ez a játék, alig várom, hogy milyen irányba indulnak következőnek.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! A SteamWorld Dig 2 Cross-Buy, így ha megveszed az egyik platformra, automatikusan megkapod a másikra is.)[/i][b]

Kiadó: Image & Form
Fejlesztő: Image & Form
Megjelenés: 2017.09.27.
Ár: [url=https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/steamworld-dig-2/cid=EP4473-CUSA07987_00-00SWDIG2CROSSBUY]5990 Ft[/a]
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 244MB
Web: http://imageform.se/game/steamworld-dig-2/
PSN feltöltőkártya: [url=http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/a] [/b]

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Hátha bekerül a havi játékok közé az első rész.

  2. Már az első trailerével megfogott anno. Egyszer majd talán valamikor esetleg.

  3. Az első részével is játszottam, az is imádni való volt! Itt minden csak jobb lett, nagyon varázslatos kis játék! Ajánlom mindenkinek!