Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Stealth Inc. (PS3, PSV, PSN)

Az ultrabrutálextrazseniális Thomas Was Alone kiadásával a Curve Studios egy életre beírta magát nálam azon cégek közé, akikre érdemes odafigyelni, így a PC-n már elismerések garmadáján begyűjtő [B]Stealth Inc.[/B] PS-portjának indításakor beköszönő Curve logo láttán rögtön kellemes előérzetem támadt – mely nem is hagyott cserben, hiszen az SI Vitán (ha!) felül a legkomolyabb cím a PS Vita nyári digitális kínálatában.Sztori szempontjából mondjuk nem eresztették el túlságosan magukat a fejlesztők: vagy te, a klón, és vannak a tesztkamrák, melyeket teljesíteni kell… ééés kész.

[YOUTUBE]0JyQJARvlR0[/YOUTUBE]Személyiség, mint olyan sajnos
Demo: beprogramozva a kis szemüveges, tömeggyártott izécskékbe, ami a Portal 2 mesteri slapstick rutinnal felvértezett robotduója után kissé kiábrándító. Nem véletlenül került elő a Valve modern klasszikusának neve, hiszen GLaDOS-hoz hasonlóan a központi számítógépes rendszer folyamatosan különféle szarkasztikus megjegyzésekkel honorálja a figyelmetlenséggel járó instant halálokat. Persze az Ellen McLain által előadott végtelenül cinikus személyeskedés némileg visszaskálázásra került (egyébként is hogyan személyeskedsz egy minden darabjában identikus klónnal??), de a kíméletlenül objektív megfigyelések és a ritkásan osztogatott (általában meglehetősen lesajnáló stílusban előadott) dicséretek kombinációja még a sokadik elhalálozás után is képes mosolyt csalni az ideggörcsök által sújtott, és egy kitörésre kész vulkán nyugalmával a képernyőre meredő játékos arcára.Hogy miért emlegetek ideggörcsöket? Ja, hát azt hiszem elfelejtettem eddig megemlíteni, hogy az SI nehéz… nem is, inkább NEHÉZ. És ez nem az a fajta kihívás, ami kellemesen magasra emeli az adrenalin szintedet és érzed, hogyha most nagyon odateszed magad, akkor te leszel a király és egyben a világ ura… Nem, nem… ez az a fajta nehézség, amikor folyamatosan izzad a kezed és kétségbeesés ül a szemeidben, mert már az első pályákon belefutottál olyan helyszínekbe, ahol 5-10-20 alkalommal kellett újrapróbálkoznod egy-egy szemetebb szakasszal, így soha nem dőlhetsz hátra és önt el az elégedettség érzése, mert pontosan tudod, hogy a leküzdhetetlennek tűnő akadály mögött egy még fondorlatosabban felépített csapda vár, ahol ismét tucatszám fogod halálba taszítani az általad irányított klónt. Ez persze részben annak köszönhető, hogy az SI nem színtiszta platformer, hiszen a pályák többségén lényegesen időt fogsz eltölteni annak megtervezésével, hogy miképpen oldd meg egy feladatot, mint annak tényleges végrehajtásával. A hácé logikai vonulat úgy a harmadik világ után válik igazán kegyetlenné, innentől ugyanis olyan elképesztően összetett feladatcsokrokkal fogsz szembekerülni, ami első pillanatra bizony el fogja borzasztani a retró cuccok kihívásával korábban nem érintkező közönséget. Persze a felszín alá nézve kiderül, hogy a robusztus méretű szobákban látszólagosan felkínált rengeteg út közül mindig csak egyetlen járható, az összes többi a halál jeges karmaiba vezet. Ennek kitapasztalására viszont kizárólag a trial and error módszer alkalmas: próbálkozol, meghalsz. Próbálkozol, meghalsz. Próbálkozol, meghalsz. Próbálkozol, jé, ez alatt a lézer alatt pont el tudok slisszolni… ja mégsem, meghalsz. Szerencsére a részfeladatok közben a játék automatikusan ment, ami óriási könnyebbség, az viszont már kevésbé, hogy ezt képes olyan szituációkban is megtenni, melynek elkerülhetetlen halál a vége, ezzel rákényszerítve a teljes pálya újrakezdésére, ami nem annyira frankó, bár ez annyira ritkán fordul elő, hogy szinte felesleges is megemlíteni.A tesztkamrákban egyébként zömében kis számítógép terminálokat fogsz meghekkelni, miközben kerülgeted az ellenfeleket, liftezel (Impossible Mission rulez!), átugrod a lézereket és legfőképp kínosan ügyelsz arra, hogy ne kerülj bele a kamerák / robotok látóterébe, mert annak (kórusban, ha kérhetném): instant halál a vége!Itt jön képbe a játék címében is helyet kapó lopakodás, melynek szerencsére
Demo: köze a „20 percen keresztül a lágyan ringatózó fűben fekvés” jellegű tevékenységhez, amit az MGS szériából megszokhattunk, egyszerűen csak elég a folyamatosan pásztázó lézerfényeket elkerülni és a sötétebb helyekre húzódni, vagy valamilyen módon árnyékot gyártani, ahol feláldozható hősünk gyakorlatilag láthatatlan… amíg bele nem botlik egy robot. Kellemesen felhasználóbarát módon a játék mindig jelzi, hogy mennyire vagy éppen beleolvadva a környezetbe, így azzal legalább folyamatosan tisztában leszel, hogy a feléd sasszézó ellenfél apró darabokra fog lőni, avagy nem. A tematikusan összegyűjtött helyszínek trükkös módon kivétel nélkül egy képernyősnek tűnnek, de amint végzel egy szakasszal, hirtelen kivilágosodnak a pálya az addig sötétben lévő részei, így nem ritka, hogy a falatnyinak kinéző terület öt-hatszor akkorára duzzad, mire végre átsasszézhatsz a kijáraton.Pályából egyébként összesen 80 darab kapott helyet, ami tekintélyes mennyiség, figyelembe véve az újrapróbálkozások számát, de ha most vásároljátok meg a programot, akkor grátisz letölthető hozzá a Teleporter Chambers kódnevű DLC is, melyben további 20 helyszínen lehet – igen, jól tippeltetek – teleportálni egy szerkentyű segítségével. Ez a húzás még jobban megerősíti az alapból az egész játékon átívelő Portal vonulatot, és egyben új elemekkel bővíti az addigra már kiismert szabályrendszert. Ezen felül van lehetőség saját pályák összerakására, vagy a mások által feltöltött remekművek kipróbálására és persze minden egyes helyszínnél be lehet célozni a leaderboard top pozícióit… mármint persze azon keveseknek, akik egy gepárd reflexeivel és kötélidegzettel rendelkeznek, legtöbbször ugyanis valószínűleg már azt is óriási sikerként fogod elkönyvelni magadban, ha egyáltalán eljutsz a kijáratig, nem hogy közben még arra is figyelj miképp tudod a leghatékonyabb speedrunt lenyomni…Nem volt még szó a grafikáról, ami ugyan nem izzasztja meg a hardvert, de a direkt retrós, pixeles megjelenítés roppant stílusos és a maga módján kifejezetten jól kidolgozott is, így nem maradt hátra más, mint a végső konklúzió: a Stealth Inc. a nyári szezon egyik legkellemesebb meglepetése, mely fogcsikorgató nehézsége ellenére könnyedén ajánlható mindazoknak, akik egy jó puzzle játékra vagy csak szimplán egy jó játékra vágynak, mely ezen felül ráadásul a Cross-Buy-nak hála PS3-ra és Vitára egyaránt letölthető a vételár egyszeri leszurkolását követően!
[B]
Fejlesztő: Curve Studios

Kiadó: Curve Studios
Megjelenés: 2013.07.24.
Ár: £7.99/€9.99/3035Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 720pHang: Sztereó3D-támogatás:
Demo:Move támogatás:
Demo:
Demo:
Demo:
Méret: 203MB
Web: http://www.stealthbastard.com
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/ [/B]

7 hozzászólás

Hozzászólás

  1. PS+-szal tuti teszek vele egy próbát.

  2. “Alig várom a “”PS+ verzát”” . :)”

  3. Három darab komment…Oké, eddig én sem szóltam hozzá, de nagyon nem tudtam volna újat mondani, mert egyrészt nekem is tetszett ez a frappáns kis teszt, korrekt volt, másrészt pedig nyilván azért (is) olvastam el mert engem is érdekel a játék. Bízom benne hogy a játéknak a nagy hallgatás ellenére azért van egy népes rajongótábora, akik hasonlóan prózai okokból nem hallatták most itt a hangjukat. Mert ennél azért talán több figyelmet is érdemel ez a kis program.Leírás és videók alapján amúgy nekem bejön a játék, tetszik hogy kellő kihívást is nyújt, szóval én is mindenképp beszerzem később, bár egyelőre nekem sem sürgős a dolog.

    • Remélem én is, hogy azért valamennyire fogyogat a játék, mert annyi remek ötletet és poént pakoltak bele a fejlesztők, hogy szégyen volna ha ezek után a játékosok hagynák elsüllyedni ezt a jópofa kis cuccot.

  4. Majd kicsit olcsóbban megveszem. 🙂

  5. Én már a megjelenéskor letöltöttem, mert jó pontszámokat kapott, hát egy párszor megizzadtam, pedig még nem is volt olyan hőség, mint most… De tényleg f*sza játék, és asszem a hangokról nem esett szó a cikkben, az is tuti.