Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Star Wars – nyílt világú játékot készít a Ubisoft és a Lucasfilm Games

Már nem csak az EA háborúztathatja a csillagokat.

A nemrég feltámasztott Lucasfilm Games bejelentette, hogy a Ubisofttal együttműködve készítsenek Star Wars játékot. A kaland nyolc év után – amióta a Disney megvásárolta 2012-ben a Lucasfilmet – az első olyan projekt, amelyért nem az Electronic Arts lesz a felelős. Nemrég a Bethesda és a Machinegames leplezett le egy Indiana Jones-játékot, bár nem egyértelmű még, hogy azt nyomhatjuk-e majd PlayStation konzolon.

A fejlesztő a Ubisoft Massive Entertainment stúdiója, amely korábban a Tom Clancy’s The Divisionért és folytatásáért felelős, de a projekt még korai stádiumban van, és még toboroznak a csapatba. Kreatív rendező Julian Gerighty lesz, aki a Tom Clancy’s The Division 2 és a The Crew rendezője volt, és a programot a Massive saját Snowdrop motorja hajtja majd. Részletek még nincsenek sem a karakterekről, sem arról, hogy pontosan mikor és hol játszódik majd.

Bár az EA korábban arra tett utalást, hogy 10 évig rendelkezik exkluzivitási jogokkal a Star Wars-játékok terén, úgy tűnik, hogy vagy elszámolták magukat, vagy az az (űr)hajó elúszott. A Lucasfilm a Wirednek nem nyilatkozott erről. Az EA persze továbbra is készít az univerzumban kalandokat, de a Lucasfilm Games szabadon kereshet más partnereket is. A cégtől anno 150 embert küldött el a Disney, és véget vetett a belső fejlesztésnek. Azzal érveltek, hogy ezzel minimalizálhatják a “vállalati kockázatot, míg szélesebb portfólióját teremthetik meg minőségi Star Wars-játékoknak – legalábbis a The Hollywood Reporternek ezt nyilatkozták. Az azóta eltelt években az EA-vel kötött exkluzivitási szerződést több kritika is érte, és úgy tűnt, hogy pontosan ezen meghatározott célukkal szemben szól. Pár kisebb mobilos vagy VR-os játékot leszámítva alig jelentek meg nagyobb projektek. A Lucasfilm így több lehetőséget, több szemléletet és különböző megközelítésű szoftvereket teremthet.

Úgy tűnik, hogy mostantól több vállalat is megközelítheti a Lucasfilm Gamest és felvezetheti ötletét, és diverzebb projektek születhetnek.

10 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Először az EA, aztán meg a Ubisoft. Csöbörből vödörbe.

    • Hát igen. Arra is kíváncsi lennék, hogy nyerték meg pont ők a lehetőséget.

    • Azért a két Buttlefront nagyot ment és nem véletlenül. Szép is és jó is mindkét rész! Tudtommal a Fallen Order se lett bukta, a többségnek tetszett.

      • Szerintem a Ubira gondolt.
        Az EA egyáltalán nem használta ki ezt a licencet, így pedig lehetőség van arra, hogy több embert engedjenek az asztalhoz.

    • Én adnék egy esélyt, a Ubisoft azért konzisztensen jó minőségű és szórakoztató játékokat csinál. Sose értettem mi ez a túltolt utálat.
      Ráadásul az üzleti gyakorlatuk is sokkal fogyasztóbarátabb, mint amit az EA tol, nem beszélve arról, ahogy kihasználják az IP-iket és építenek rájuk. Nem véletlenül az EA-t tartják “stúdiótemetőnek”.
      Szóval szerintem, főleg látatlanba, erősen elhamarkodott a csöbör-vödör.

      2
  2. Hogy nem csak az EA, az szerintem jó. Hogy apont az Ubisoft, hát… Mondjuk úgy, hogy talán nem lenne baj, ha bizonyos dolgokban meg lenne kötve a kezük.