Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Star Wars Battlefront II – nem minősül szerencsejátéknak a loot box…

A [b]Star Wars Battlefront II[/b] körüli nemzetközi helyzet fokozódik, miközben rengeteg ország vizsgálja a [i]loot box[/i]ok, a mikrotranzakciók és a szerencsejátékok közötti összefüggéseket.Ezúttal az Egyesült Királyság Szerencsejáték Bizottsága fogalmazta meg álláspontját. Akit nem érdekelne a teljes szöveg, a lényeg – pontokba szedve – a következő:- Jogilag nem minősül szerencsejátéknak, ha nem lehet pénzre váltani a termékeket. A jogi definíciót a parlament határozza meg.- Azt javasolják, hogy a fejlesztők/kiadók alkalmazzanak különféle opciókat, amelyekkel a szülők korlátozhatják a gyerekek hozzáféréseit.- Azokat a weboldalakat viszont levadásszák, amelyek lehetővé teszik, hogy pénzre váltsák az emberek a digitális árukat: például a FIFA kártyás oldalakat.A teljes szöveg pedig az alábbi:[i]”[u]Loot boxok a videojátékokban[/u][b]Az elmúlt hetekben nagy érdeklődés övezte a videojátékokban megjelenő loot boxokat. A loot boxok azt a lehetőséget biztosítják a játékosok számára, hogy fizethessenek egy doboz felnyitásáért és hozzájuthassanak ismeretlen mennyiségű és minőségű játékbeli dolgokhoz, amelyeket majd a játékban használhatnak. Most Tim Miller, a Szerencsejáték Bizottság vezérigazgatója fejti ki álláspontunkat a téma tekintetében.[/b]2016 elején, a videojátékok és szerencsejátékbeli témák körüli aggályainkkal kapcsolatos vizsgálat részekén a gyermekeket és fiatalokat érintő potenciális kockázataként határoztuk meg a loot boxokat. A vizsgálat eredménye egy [a http://www.gamblingcommission.gov.uk/PDF/Virtual-currencies-eSports-and-social-casino-gaming.pdf]állásfoglalási dokumentum[/a] lett.A kiindulópont állásfoglalásunk meghatározásakor bármilyen termék esetén az, hogy alaposan megvizsgáljuk, beleillik-e vagy sem az Egyesült Királyság szerencsejátékokkal kapcsolatos törvényeibe. [b]A parlament, és nem mi határozzuk meg, hogy jogilag mi minősül szerencsejátéknak.[/b] A mi feladatunk az, hogy alkalmazzuk azt a definíciót az általunk látott tevékenységekre és ennek a definíciónak bármilyen módosítását a parlamentnek kell végrehajtania.[b]A törvény megvonja a határt aközött, hogy mi minősül szerencsejátéknak, és mi nem.[/b] Mint szabályozók, figyeljük ezt a határt és amikor egy tevékenység átlépi, és kockázatot jelent az emberek, és kifejezetten a gyermekek vonatkozásában, akkor erőteljes intézkedéseket hozunk. Az év során sikeresen elértük az első vádemelést ebben a témában a [a http://www.gamblingcommission.gov.uk/news-action-and-statistics/news/2017/Two-men-convicted-after-offering-illegal-gambling-parasitic-upon-popular-FIFA-computer-game.aspx]Futgalaxyval[/a] kapcsolatban – ez egy weboldal, amely úgynevezett ‘skin szerencsejátékot’ biztosított gyermekek számára (erről bővebben az állásfoglalási dokumentumban).[Fordítói megjegyzés: a ‘skin’ a videojátékoknál a karakterek, fegyverek, stb. kinézete, amely szintén kinyerhető loot boxokból. A FutGalaxy a FIFA játékok köré épült, és a szerencsejáték lehetőségét biztosította a fiataloknak is.]A döntés tekintetében kulcsfontosságú tényező az, hogy egy tevékenység átlépi-e az említett határt. Ennek meghatározásához azt kell megvizsgálni, hogy a videojátékban a ‘szerencse faktoron keresztül megszerezhető’ játékbeli elemek pénznek, vagy pénz értékűnek tekinthetőek-e. Gyakorlatiasabb megfogalmazásban ez azt jelenti, hogy [b]ha a loot boxokból megszerezhető játékbeli dolgok kizárólag a játékon belüli használatra korlátozódnak és nem válthatóak pénzzé, akkor ezen tevékenységek jogilag nem minősülnek szerencsejátéknak.[/b] Ezekben az esetekben jogi lehetőségeink nem teszik lehetővé a közbelépést.A szülőket azonban sok esetben nem érdekli, hogy egy adott tevékenység jogilag szerencsejátékként definiálható-e. A fő problémájuk az, hogy a termék kockázatot jelenthet-e gyermekeik számára. Minket aggaszt [b]azon példák számának növekedése, ahol a határ a videojátékok és a szerencsejátékok között egyre homályosabbá válik.[/b] Ahol a tevékenység valóban megfelel a szerencsejáték definíciójának, feladatunk, hogy biztosítsuk a gyermekek védelmét és ennek betartására van is számos szabályunk, mint például a kor meghatározási követelmények.Azokban az esetekben, amikor a termék nem minősül szerencsájétknak, de potenciálisan kárt okozhat a gyermekek számára, a szülők kétségtelenül elvárják a [b]megfelelő védelem alkalmazását azoktól, akik létrehozzák, eladják és szabályozzák ezeket a termékeket.[/b] Hosszú múltra tekintünk vissza a gyermekek védelme tekintetében és készségesen osztanánk meg tapasztalatainkat és szakértelmünket másokkal, akik hasonló felelősséggel bírnak.[b]Függetlenül attól, hogy szerencsejátékról van-e szó vagy sem, mindannyiunk felelőssége, hogy a gyermekeket és a fiatalokat biztonságban tartsuk.[/b]”[/i]A Star Wars Battlefront II egyébként már megjelent PlayStation 4-re, és az EA ideiglenesen blokkolta a mikrotranzakciókat a játékban.[i]Forrás: [a http://www.gamblingcommission.gov.uk/news-action-and-statistics/news/2017/Loot-boxes-within-video-games.aspx]az Egyesült Királyság Szerencsejáték Bizottságának nyilatkozata[/a][/i]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Igazabol csinalhatjak tovabb ezt a kiadok mivel magukkal basznak ki, tesztekben lehuzzak az adott jatekot es visszaeses lesz mint az emlitett swb2.

    • lesz a nagy büdös lófaszt. sajnos. egyetlen játéknál kiborult a bili, miközben az összes többi ea játékban, illetve egy rakat más kiadó játékában pörög a loot box meg mikrotranzakció. a legtöbb nagy tesztoldal vagy újság a nagy kiadó tulajdonában áll akik értelemszerűen nem fogják a saját produktumukat lepontozni, a streamerek, videotesztelők többsége kapja a támogatást így ők is ajnározzák majd őket.