Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Star Wars Battlefront II – egy francia szenátor levele…

A [i]loot box[/i]ok és a mikrotranzakciók jelensége kétségtelenül a legtöbb embert megmozgató téma a videojátékok világában az elmúlt hónapokban. (És sokan észre se veszik, hogy Amerikában eltörlik a net semlegességet…)Belgiumban, Hollandiában, az Amerikai Egyesült Államokban és Angliában már több hivatalos szerv állást foglalt amellett, hogy a [i]loot box[/i]ok szerencsejátéknak minősülnek, míg az amerikai szórakoztatóipari szoftverekért felelős ESA – amely pl. az E3-at is szervezi – nem tartja őket szerencsejátéknak.A legfrissebb tag pedig Franciaország, ahol egy szenátor, Jérome Durain, levelet írt a francia ARJEL-nek (Authorite de regulation des jeux en ligne), amely az ország szerencsejátékok szabályozásával foglalkozó csoportja.A levél a következő:[i]”Párizs, 2017. november 16.Elnök úr,A Mr. Rudy Sallesszel folytatott parlamentáris misszió során történő értekezéseket követően szeretném gratulációimat kifejezni a videojátékok világában általánosan észlelhető pozitív trendek, illetve konkrétan az e-sportok tkintetében. Ez a gazdaságilag dinamikus kulturális ipar az országhoz pozitívan járul hozzá: [b]és távol áll azoktól a pár évvel ezelőtt keletkezett vádaktól, miszerint egy erőszakos kultúra[/b]. A videojátékok ma lehetővé teszik játékosok milliói számára azt, hogy kibontakozzanak, hogy kommunikáljanak, és hogy fejlesszenek egy olyan gyakorlatot, amely esetenként közel áll a magas szintű sportokhoz. A francia játékfejlesztők és az e-sport szcéna legfrissebb játékainak bajnokai hozzájárulnak Franciaország kulturális hatásához a világ tekintetében. Úgy hiszem, hogy az ARJEL kiegyensúlyozott és jóakaratú állásfoglalása, miszerint szeretné az e-sport és a szerencsejáték szektorokat egymástól elkülöníteni, jelentős mértékben hozzájárult ahhoz az általános dinamizmushoz, amit ma megfigyelhetünk.Ez a kontextus azonban ne akadályozzon minket abban, hogy kövessük a szektor számos és gyors fejlődéseit. Ma a loot boxok, úgy vélem, különleges figyelmet követelnek a hatóságoktól. Sok játékos és specializált megfigyelő (lásd a témáról készült cikket a Canard PC magazinban) megkérdőjelezi ezen mikrotranzakciós a videojátékok világában történő terjedésének káros hatásait.Míg, úgy gondolom, ezen a pontot nem szükséges konkrét jogalkotási folyamatokhoz fordulni, felmerül bennem a gondolat, hogy szükséges lehet ezen a területen is biztosítani a fogyasztók védelmét. [b]A loot boxok használata elfogadottnak minősül a publikum által abban az esetben, ha kozmetikai elemekkel bővítik a játékokat.[/b] Az úgy nevezett pay-to-win (fizess, hogy nyerj) gyakorlatok fejlődése már vitatottabb, amint azt kimutatja a [b]Star Wars Battlefront II[/b] játék körül keletkezett botrány. A gyakorlat elfogadásának mellőzése mellett bizonyos megfigyelők felhívják a figyelmet arra, hogy a videojátékok világa olyan gyakorlatokkal él, amelyek a szerencsejátékok meghatározó elemei.Az átláthatóság nem gyakori a loot boxokat szabályozó statisztikák tekintetében, bár esetenként léteznek jó gyakorlatok. Kína a nyerési arányok átláthatósága mellett döntött. Bizonyos európai szomszédaink (konkrétan az Egyesült Királyság és Belgium) vizsgálják az ügyet szabályozó hatóságaikon keresztül. Így kitűnik, hogy ez a kérdés nem Franciaországban bukkant csak fel. Az ARJEL rendelkezik a szükséges infrastruktúrával a mikrotranzakciók nyerési arányainak általános összeírásához?Tisztában vagyok azzal a ténnyel, hogy a hatóságok és a videojáték ipar között párbeszéd folyik, így hasonló viszonylatban írtam Mr. Mahjoubinak, a digitális ügyek államtitkárának, valamint értesítettem a SELL-t [francia, a videojátékok fogyasztásáért felelős szerv] és az SNJV-t [francia videojáték-ipari szövetség], továbbá ezen kezdeményezések francia e-sport szövetségét. A szektor gyors és őszinte [b]önszabályozása megnyugtató hír lenne[/b] ebben az időben, amikor bizonyos játékosok [b]az e-sport fogadások érkezését tartják közelinek.[/b] Meg vagyok győződve arról, hogy a kollektív reflektálás lehetővé teszi számunkra a megfelelő válasz meglelését az új probléma kezelésével kapcsolatban.Köszönettel,Jérome Durain”[/i]A [i]Star Wars Battlefront II[/i] egyébként már megjelent PlayStation 4-re, és az EA ideiglenesen blokkolta a mikrotranzakciókat a játékban.[i]Forrás: [a https://twitter.com/Jeromedurain/status/931184414909923329]Jérome Durain Twitter fiókja[/a](Az eredeti levél a galériában található, illetve a fenti linken is elolvasható.)[/i]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Sztem.ott van a kutya elásva,hogy egy f2p játékmodellt emeltek át a teljes árú AAA játékba! Ez pofátlanság és csak arról szól,hogy még jobban lehúzzák a vásárlókat.Én személy szerint minden mikrotranzakciót betiltanék és csak az ingyenes játékokban engedélyezném a használatukat!

  2. Én nem tartom a loot-boxokat szerencsejátéknak, mert amíg, ha veszel egy sorsjegyet vagy teszel egy lottót, ott tudod, hogy vagy nyersz vagy nem- de ugye többnyire nem-, míg a loot-boxoknál valamit így is-úgyis kapsz a pénzedért. Mellékesen: emlékeztek a sokfajta matricás-albumra gyerekkorunkból? Érdekes, ott akkor senkit nem érdekelt, hogy a tasak, amiket veszegettél tartalmazhatott olyan képet is, ami már megvolt, talán már többször is, vagy akár mind 3 kép megvolt már neked. Lehet, hogy morogtál utána, de eltetted és mentél elcserélni.

    • “Pont ezt akartam írni, maximálisan egyetértek!Kinder tojás, lutra albumos matrica csomag, turbó rágó, hogy a fenébe lenne ez szerencsejáték? Kapsz valamit, ergó nem veszítesz.A másik, ha veszel egy csipszet, amivel ha szerencséd van, nyerhetsz egy másik csipszet, az hogy lenne már szerencsejáték? Mert a fentieknek és a lootboxoknak is pont ez a lényege.Én játszom a SWBF2-vel és igaz, hogy előnyt szerez az, aki sok lootboxot megvesz, de csak hajszálnyit, és az előny is csak időleges, ugyanis az emberek utólérnek a fejlődésben 2-3 héten belül és mivel 3-nál több abilityt nem lehet egyszerre equippelni, tök mindegy mennyit költöttél rá. Eszméletlen módon ki van sarkítva minden az EA lootbox botrányban. Tudnék írni vagy 100000 karaktert arról, hogy hány helyen sántít ez a “”pay-to-win””-címke. Nagy faszság az egész.”

    • “igazán nem vitatkozni akarok, de a lotto és a matricás album (lutra?) szerintem nem jó példa. mindkettő mindig is olyan volt amilyen. aki lottózik az tudja hogy baromi kicsi az esélye (és egyébként 18 éves már elmúlt) és ugyan ez igaz az albumos dologgal is. ami itt aggasztó az többek közt az hogy egyes kiadók az eddig valahogyan működő modelt akarnak most megváltoztatni és az egyszeri bevételről áttérni a fejésre (most tudom hogy ide azt kellet volna írnom “”szolgáltatásra”” de nekem erről nem az jut az eszembe…). szerintem tök mindegy hogy ez szerencsejáték-e vagy sem. a videojátékok célközönségének életkora egyre szélesebb de a belépő korosztály igen is kamasz, vagy még fiatalabb. morálisan szerintem semmi elfogadható nincs abban, hogy még az illúzióját is elvesszük tőlük és már a játéknak/szórakozásnak/tanulásnak szánt játék is azt sugallja a gyereknek hogy nem jónak kelle lenned, nem kell kitartás, munka, szorgalom, küzdelem, csak vegyél meg egy(vagy rengeteg) lootboxot és már jobb is vagy… lehet hogy ezt sokan tudják a helyén kezelni, de sokan nem. és ebben igen is felelősége van a szülőkön túl a fejlesztőknek, a kiadóknak és a médiának is.”

      • 18 évesen vásárolhat csak neten valaki ilyen tartalmakat, ergo már felnőttként. Aki a gyerekének megadja a bankkártya adatait, hogy az pl bármikor vehessen valamit psn storeon vagy steamen vagy előfizessen wowra, az megszegi a kártyaszerződését a mastercard/visa-val.

        • én nem azt vitatom hogy sazbályos-e vagy sem. hanem azt hogy morálisan szerintem megkérdőjelezhető. a lottós példához azért írtam oda a korhatárt mert ott egyértelműen szabályozva van ez. de ha már szabályok: pont ez a korosztály az is aki nyilván feszegeti a határokat (ez dolga).

  3. Csodálkoznék, ha pont ebbe nem szivárgott volna még bele a politika.

  4. Csak egy gondolat ezzel kapcsolatban:Hihetetlen számomra, hogy eljutottunk erre a pontra is, amikor ilyen szavakat kell olvasnom a videojátékokkal összefüggésben, mint pl.: Elnök Úr!, Parlament, értekezés, gazdaság, fogadás… és emellett mily örvendetes, hogy már nem is erőszakos tevékenység a videojátékozás sőt, ez tulajdonképpen hasznos is az országunk imázsa érdekében! Nocsak, mikrotranzakciók? Pay-to-win? => ADÓ!És vajon kire fogják ezt ráterhelni? A politikai befolyás ide is megérkezett már egy ideje, most pedig szépen kezd kiteljesedni. Ennek lehetünk mostanában szemtanúi.