Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Star Wars Battlefront II – balhé a mikrótranzakció körül

Míg réges-régen, egy messzi-messzi konzolgenerációban az úgynevezett csalókódokat újságokban adták közre, addig ma, az egyes játékok a karaktereinek, fegyvereinek, vagy járműveinek megnyitására, cicomázására, illetve ilyen-olyan előnyök – pl. dupla exp. – elnyeréséhez elég egy bankkártya. Ezekkel az úgynevezett mikrótranzakciókkal a kiadók voltaképpen a türelmetlenebb játékosok felé nyitnak egy utat, hogy [i]“az idő pénz”[/i] elve alapján a felhasználó némi tőke beáldozásával kiválthassa azt a karaktert, aminek a feloldása több órát is igénybe vehet. Erre játszott rá nemrég az EA a [b]Star Wars Battlefront II[/b]-vel, ami mondhatni rekord mennyiségű játékosban égette szénné a biztosítékot.A korai hozzáféréssel rendelkező játékosok észrevették, hogy a béta próbákhoz képest negatív irányba változtatták a crate rendszert – kártyák, és nyersanyagok beszerzése -, valamint hogy több idő kell egy-egy hős megnyitásához. Sőt, a tesztverziókon míg csak 10.000 kredit kellett a feloldáshoz, addig a végleges kiadásra ez 60.000-re növelték. Kiszámolták, hogy így a kreditmennyiség összegyűjtéséhez nagyjából 40 órányi játékidő szükséges, és akkor ez még csak egy karakter.Az elkeseredett, és feldühödött játékosok panaszaikat tudtára adták mind a készítőknek, mind a kiadónak, aki ezután a [a https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/7cff0b/seriously_i_paid_80_to_have_vader_locked/dppum98/?st=j9y0flrh&sh=787f8b98]Reddit[/a]en egy [i]Komolyan? 80$-t fizettem, hogy Vader zárolt legyen?”[/i] írásra válaszolva kezdték el megmagyarázni a dolgot. Ez voltaképpen csak olaj volt a tűzre, mivel a magyarázkodásukkal felállították az oldal történelmének leggyűlöltebb posztjának rekordját. Egyes fejlesztők még halálos fenyegetéseket is kaptak.További magyarázkodások, illetve reagálások után most ott tart a dolog, hogy a megemelt kreditösszegeket átlagosan 75%-kal csökkentették – amivel nagyjából 10 órára redukálódik a fent ecsetelt feloldásra szükséges idő.A játék november 17-én jelenik meg PlayStation 4-re.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. PAY TO WIN. Itt nem az a baj, hogy a noob megveszi a lila kártyákat, hanem amikor egy jobb játékos kezébe kerül. Nézzetek pár videot YT-on. Full lila cuccokkal mindenkit levág, biztos sok skill kell.Hős farmolás nem baj, mert nem 2 órára veszem. Holnap kiderül milyen lesz, de egyenlőre bukta szaga van.

  2. Itt valami félreértés van, mert ha pénzért veszel lootboxokat vagymit, ingame creditet nem kapsz belőle, ergo hősöket nem tudsz megnyitni. Ahhoz játszani kell.Lootboxból a meglévő classokat/hősöke tudod fejleszteni.Mindenki összevissza beszél, anélkül, hogy tudná, miről van szó.Röhej.

  3. BFazisten

  4. Mit várunk a kiadóktól amikor már a játékosok is kardoskodnak a mikrotranzakciók mellett.

  5. Jah közben a napi kredit szerzést limitálták, és a 4 órás story befejezéséhez kapott 20ezer kredit is csak 5 ezer, ami arra elég, hogy megvegyed a story főhősét. Parádés. 😀

    • Ennél már csak az AngryJoes Need for Speed tesz a jobb, ahol 5 dollárért vettek egy kűrt hangot XD

      • Ezek a videósok kézel lábbal hadakoznak a lotbox rendszer ellen. És ugyan ezek az emberek vesznek lotboxot és bemutatják a videóikban, és nem egy ilyet láttam. Ez nem is ellentmondásos. Akor most ki támogat kit? De a lényeg, hogy a nézetség meglegyen.

  6. Az a vicc az egészben, hogy sokkal több összetevős ez a dolog, mint ahogy azt bárki elképzelné, aki még nem játszott a játékkal.Az első hőst 15000 creditért 2 óra multival nyitottam meg, tök casual playerként.Az abilityk (star cardok) mennyisége határozza meg, hogy hányas szintű az adott class-od (assault, heavy… stb), de egyszerre csak 3 star cadot tudsz equipelni. De az meg, hogy hányas szinten lehet meg egy star cardod, attól függ, hányas az overall szinted a játékban, ami egy teljesen különálló dolog a classoktól. Magyarán hiába vesz valaki 50 lootboxot, ha nem játszik, nem tudja használni.És hiába vesz valaki hőst, ha nem játszik jól, akkor nem tudja majd használni a nagy csatákban.A rendszer a jó játékosoknak kedvez, meg azoknak, akik sokat játszanak, nem azoknak, akik veszik a lootboxokat.Ha eleve jó játékos vagy és veszel is lootboxokat, akkor lehet előnyöd a többiekkel szemben, de ez az előny nem szignifikáns, mert olyan dolgokat adnak a skillek, hogy pl. +5% dmg meg +10% explosion radius.

  7. Ez dúrva,sajnos már nekem se jut annyi idő játékra mint régen de én nem igazán költöttem még 1 játékra se plussz lóvét. Persze nekem is kellene minél hamarabb 1-1 cucc,de ha érdekes a játék számomra akkor kifarmolom.

  8. Ez most ujdonsag? EA jatekokban mar kb 6-7eve benne van.

  9. “Nincs is jobb annál, amikor a te csapatodban a tapasztalat nélküli játékosok “”használják”” a jó cuccokat egy multiban. A járműhasználatot sem engedném nulla játékidővel.”

  10. “””Akinek nincs ideje az fizessen”” 🙂 Vagy játsszon egy kiegyensúlyozott rendszerben, ahol a playerek, a belefektetett idejükkel és energiájukkal szerezték az upgradeket. A jelenlegi rendszerben szinte rá van kényszerítve egy hétköznapi játékos, a dobozok vásárlására, mert nagy eséllyel fog kikapni a jobb cuccokkal rendelkező egyéntől és még a feloldási folyamatok ideje is elfogja bátortalanítani. Igenis legyenek felháborodva a játékosok. Ki kéne törölni ezt az üzletpolitikát a játékiparból.”

  11. Előrendelők között vagyok, és még kell hogy mondjam, nem nagyon értem mire van a jónép ennyire felháborodva. A játékon belül van a challange rendszer, amit ha szépen csinálgatsz kapsz kreditet, azt meg költheted a hősökre meg mindenre amire nem szégyelled. Végig nyomtam a sztorit, meg csináltam egy két kihívást és van 23 ezrem, amit nagy valószínűséggel még nem fogok hősökre költeni. És mellékesen, minden játék mód végen olyan 300 kreditet kapsz, szóval nem tudom hogy lett kiszámolva ez a 48 meg 10 óra játék idő.

  12. Egy ilyen multis játéknál ha mindent ingyen akarsz unlockolni számolni kell min. 4-500 órával.Én 700++ óránál unlockoltam minden kit-et és challenge-t a Mass Effect 3 Multiplayerben de minden percét élveztem mert imádtam amit egyébként inkább 1500 órának éreztem a sok töltögetés és connection problémák miatt.

  13. Kemény azért. Szerencse ez a játék totál hidegen hagy , első rész elég volt 😀

  14. A negatív hír is hír…

  15. Ezt a hisztit. 🙂 Mennyi idő az ahhoz képest amennyit majd játszani fog az ember vele online? Semmi. A BF Hardlineban van valami 200+ órám, ami a legkevesebb BF szinten.Mert BF-be 600+ órát beletolok átlagba, ezek meg itt rinyálnak 40 óra miatt. Legalább van egy cél és szavatosság.Kellenek ezek a hiperhősök a multiba…. mint jégkocka árus a déli sarkra.Kivágnám az egészet, csak ront a hangulaton, mint javít. Persze aki éppen 100 embert kaszál le vele annak móka, a többinek meg nem.

  16. Szar lehet ezeknek az embereknek. Hogy sajnálom őket. Az előző részbe 600 órám volt. És az edig látottak alapján ez sokkal jobb mint elődje. Részemröl akár 100ezerbe is kerülhet akármi. Lassú víz partot mos.

    • “Ettől függetlenül igazuk van. Nem minden játékosnak van 600 órája egy játékra. Aki csak heti 2-5 órát ül le puffogtatni, attól milyen jogon “”zárják el”” a tartalmat, és teszik elérhetővé extra pénzért? Ugyanúgy kifizette egy AAA cím árát.Nem a mikrótranzakciókkal van baj, -mert azt is lehetne mértékkel- hanem hogy a pofátlanságnak nincs határa.”

      • Bocs, de nincs igazad.Ez most PONTOSAN olyan dolog, mint hogy minden multiban a fegyvereket is meg kell nyitni szintlépéssel és egyéb pénzekkel. Akkor azt is mi jogon zárják el azok elől akik heti 2-5 órát játszanak csak vele? Mert nekik nincs idejük megnyitni, pedig kifizették a teljes játék árát.?????????Ezek a megnyitások a multiplayer rendszerek egyik része.Akinek erre nincs ideje, az törődjön bele, hogy nem lesz ilyenje és játszon úgy.VAGY vegyen mikrotranzakcióban hozzá pénzért pontot. Ennyi. Akinek nincs ideje vagy lusta az fizessen.

        • Pontosan azert amit irtal 🙂 hogy nincs idejuk annyit pespedni a gep elott ha mar fizettek 17ezret es van mas fontosab teendojuk is a jatek mellett.

        • Ez most komoly ? Akinek nincsen ideje vagy lusta az fizessen? Ez valami brutálisan bugyuta és önző megjegyzés. A hasonlatodat sem értem, persze hogy volt mindig is olyan dolog amiket szintlépéssel lehet kinyitni, itt arról van szó hogy vagy 4szer annyi idő elérni mint minden normális játéknál. Lehet cél a szavatosság, csináljanak challangeket, presitge szintet mint a codokban, különleges tartalmakat.. ne várják el minden playertől hogy belerakjanak több 100 órát. Aztán azt se várják el hogy időhiány miatt a 18k játék után fizessek pluszba dolgokêrt. Nem értem hogy miért tekinted ezt normálisnak

          • Mindig lesz aki megmagyarázza… önmagában az egész rendszer szemétre való, mert a fejlesztőknek változtatniuk kell dolgokon, hogy ilyen-olyan formában de a játékosok lenyeljék/elviseljék/pénzzel támogassák az egész koncepciót, így már el is mászunk az optimálistól, ami pusztán a játékélményt illeti (ez tény). Az megint más téma, hogy sok játék a folyamatos jutalmazási rendszere nélkül nagyon nehezen tudná lekötni a játékosokat hosszabb távon is, mert a gameplay fél lábon billeg…

          • Igen. Mert a multiplayer abból áll, hogy megnyiss új dolgokat.Ez tud motiválni és hajtani jobban.Mindig van olyan dolog amit 4x annyi idő elérni mint mást.A második fegyvert mindig hamarabb megkapod, mint az utolsó legjobbat. Most karakterekkel is ez van nagy dolog.Ezt nem a Battlefront vezette be ez már ezer éve így van.Aki ezt nem tudja elviselni, annak nem való a multiplayer.Akinek nincs ideje az pedig törődjön bele, hogy csak alap cuccokkal tud játszani. Ez van el kell fogadni. A mikrotranzakció, meg mindig egy esély, egy lehetőség.Nem kötelező élni vele, de akinek nincs ideje vagy nem tudja kivárni, hogy megnyíljon minden az pénzért feloldhat cuccokat vele.A pénz a büntetése.

          • “10 eve a rajz tanarom a zsiros kocos bajsza alatt mergelodott es csapdosta az asztalt.- Aki nem teljesiti amit kertem azt Szankcionaaaalom!””Penz a buntetese””? Ez akkora faszsag mint aki leirta hogy “”a szar jatekos ne jaccon maaa darth vaderrel mert kikapunk”””

          • Tegyük fel, focizol és jönnek a tizenegyesek. Választhatsz 5 játékost, aki elvégzi. Kit választasz? Az 5 legjobb rugójátékost, vagy egy kalapból kihúzod a neveket? Csak mert az első battlefrontban ez a kalapból húzós módszer volt a hősválasztó opció, míg most az lehet hős aki jobban játszik. Ez a legjobb mindenkinek, és ez legalább motivál is, hogy pl az objektívát csináld. Mivel azért sok pontot kapsz és hamarabb lehetsz hős. A kemperek meg sosem lesznek azok. Ennyi. Ez egy jó rendszer.A másik, ha már összehasonlítom az első résszel, ott az volt, hogy amikor tudták a playerek, hogy megjelenik a pályán valahol a hero token (pl ilyenek voltak, hogy a játék 3. percében mindig dobott egyet a gép), na onnantól kezdve senki nem csinált semmit a pályán csak rohangászott a csapatodban, mert mindenki fel akarta venni. Az ellenfél meg szerzett vagy 20 killt ellenetek, mire valaki végre megtalálta és lecsillapodtak a kedélyek és elkezdtek az emberek újra játszani, meg az objektívával foglalkozni.

          • Soha nem voltam az a verre meno jatekos vagy aki kiabal a tv elott mert vesztesre allunk. Ugyanugy az ugyetlenebb jatekosoknak is meg kell adni az eselyt ha mar megvettek azt a szaros jatekot hatha idovel ok is beletanulnak alapon.Nekem mindig is az szamitott hogy a csapatomba jol teljesitsek.

          • Ismerek sok ilyet gémert, akik az mondják, hogy nem azért játszanak, hogy nyerjenek. Sztem ezek a multiplayer-es csapatjátékok koncepciójával nem értenek egyet. Vannak nekik is játékmódok, pl a FFA, mindenki mindenki ellen.

      • Erös másfél év alatt jött ösze a 600. Úgyhogy nem téptem szétt magam az erölködéstöl.

  17. XD