Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

STAR OCEAN: THE LAST HOPE – INTERNATIONAL (PS3)

[MUSIC]playstationlive.hu/@music/starocean.mp3[/MUSIC]Nagyon szeretem az igényes sci-fiket, ezért fontos számomra a Star Trek világa. Az eredeti sorozat a korában egyedülálló volt! Olyan különleges kalandok voltak láthatóak, amelyekre azt megelőzően még nem volt példa. De az azóta már klasszikussá vált széria esszenciája valójában az általa sugallt, pozitív jövőképben rejlett.E reményteli jövő eszménye inspirálta a japán illetőségű tri-Ace fejlesztőgárdáját is, akik ennek a tükrében készítették el közel 15 éve Star Ocean című szerepjátékukat. Az első részben még a fantasy elemek voltak túlsúlyban, de később már a sci-fi vonal lett a domináns. 1998-ban jött a folytatás PS1-re (The Second Story), majd 2003-ban készült el a harmadik rész PS2-re (Till the End of Time). A PS3-ra nemrég megjelent új epizód, a Star Ocean: The Last Hope – International tovább viszi a sajátosan értelmezett eredeti gondolatot, amennyiben: van még remény az emberiség számra – és ezzel cseng egybe a [i]Last Hope[/i] (A végső remény) alcím is. Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy az idő múlásával mind a celluloidra, mind pedig a lemezre álmodott sorozat is veszített a régi fényéből, és amíg a tévés eposz a legutóbbi mozifilmmel nagymértékben meg tudott újulni, addig ez a videojátéknak nem sikerült – ami nem feltétlenül rossz dolog, de lássuk miről is van szó pontosan!A negyedik részben a sztori szerint egy, a korábbi SO világgal párhuzamos univerzumban járunk. A (csillag)idő 2064, a helyszín pedig a Föld, ahol az elképzelhetetlen mégis bekövetkezett: kitört a III. Világháború a Világköztársaság Föderációja és az ellenségeik közt. A modern atomfegyverek rövid úton jobb létre szenderítették az emberiség nagy részét, a túlélők végül békét kötöttek, és megalapították Greater United Nations-t (kb. ENSZ nagyban). Ez a szervezet hozta létre az USTA-t (Universal Science and Technology Administration), amelynek az volt a feladata, hogy új otthont keressen az emberiség maradékának, a világűr csillagokkal teli végtelenében. 2087 volt a fordulópont, amikor felfedezték azt a technikát (térhajtómű), amellyel óriási távolságokat lehetett rövid idő alatt áthidalni. Ez az év lett az új Űridőszámítás kezdete is egyben (S.D., azaz SpaceDate). A játék elején S.D. 10-et írunk (2097), amikor is hőseink az Űrfelderítés (SRF=Space Reconnaissance Force) kötelékében elindulnak az emberiség első útjára, a csillagok óceánjába egy új otthon megtalálásának reményében. A küldetés végül majdnem teljes kudarcba fullad: egy ismeretlen tárgy miatt az űrhajónk lezuhan, de szerencsére az eredeti úti célnak megadott bolygón. Ilyen körülmények között kell majd megmenteni az emberiséget, és egy még veszélyesebb ellenséggel is felvenni a harcot![GT]61178[/GT]A fenti események új játék indítása után, az intróból derülnek ki. Sok választási opció egyébként nincs a főmenüben, a harc gyakorlásának helyt adó „holofedélzeten” (Battle Simulator) kívül még az általános beállítások elérhetőek. Erről a virtuális gyakorlótérről indul a sztori, ahol a fél órára rúgó (és erősen ajánlott) betanító mód keretében elsajátíthatjuk a harc alapjait. Ezután történik a már említett szerencsétlen baleset, majd elkezdhetünk szabadon játszani. (A félszáz oldalas kézikönyvet vásárlás esetén azért nézzétek át, mert sok hasznos infó van abban is.)Űrhajónk a Calnus, ennek a kapitánya lesz a főhős, Edge Maverick. Kalandjai során vele tart gyerekkori barátja Reimi Saionji, és rajtuk kívül hét másik érdekes karakter lesz játszható, még több pedig megismerhető (lesz köztük macskalány meg űrelf is). A Calnus egyébként nagyon sok mindenre ad lehetőségét alapfeladatán túl, hogy a felfedezett bolygók (pályák) közt fuvaroz minket. Lehetőség van pihenni, ami feltölti az életerő és manapontjainkat. Lehet tárgyakat készíteni a megfelelő képzettségek (skill) és nyersanyagok birtokában. Utóbbiakat egyébként a játéktéren lehet gyűjtögetni, vagy kibányászni. Visszatérve a kraftolásra: az ehhez szükséges recepteket kapni is lehet, illetve a főhősök össze is dughatják a fejüket, hogy újakat találjanak ki. Ami még érdekes, hogy a karakterek párokban való elszállásolása befolyásolja az egymáshoz való viszonyukat (ami a játék végére is kihatással van), ez által különféle jelenetek és társalgási opciók válnak elérhetővé (Private Action) erre érdemes odafigyelni.[18199]A játéktéren a Háromszöggel elérhető menüből lehet a karakterlapot nézegetni (a tulajdonságok fejlődése a szintlépéskor automatikusan történik) és az öltöztetést intézni (új fegyverek, ruhák, harci módosítók cseréje). Ami fontosabb, hogy az összecsapások előtti konkrét teendőket is itt lehet elvégezni: ha kevés az életerőd, és nincs mentési vagy regeneráló pont a közelben (és ilyen ritkán lesz található), akkor lehet inni egy gyógyitalt vagy használni az egyik társunk varázslatát. Más tekintetben előre konfigurálható, hogy a részünkről maximum 4 fős csata általunk éppen nem irányított tagjai, hogyan viselkedjenek. Ennek első szintje a Taktikai Opciókban van, ahol karaktercseréken túl a résztvevőknek be lehet állítani, hogy mennyire keményen szálljanak harcba, ki koncentráljon a varázslatokra, ki a keményebb ütésekre. A második szint a BEAT rendszer, ami magától fejlődik. Ebben előre le van tárolva háromféle harcmodor.„Semleges” módban a karakter különböző tulajdonságai nőnek meg, „Támadó” (Strike) beállítás esetén olyan támadás válik elérhetővé, amely az ellenfél látókörén kívül esik, így kritikusan meg lehet őt sebezni (Blindside), „Védekező” (Burst) opciót választva pedig a védőérték növelésén túl, speciális ütéseket lehet bevinni.Ezen felül vannak még az egyedi képzettségek, amelyeket csak egy bizonyos pontérték (Capacity Point) erejéig lehet beállítani. Ez rákényszerít, hogy mondjuk a 10 pontnyi helyre, ne balga mód a két 5 pontos keményebb támadást rakd be, hanem okosabban használd ki a lehetőségeidet. Ezeknek a skilleknek a fejlesztése a szintlépéskor egyénenként, a kapott pontokból történik, de van egy közös tartalék is, ebbe is bele lehet nyúlni végszükség esetében.[18194]A konkrét csata úgy néz ki, hogy a főtérképen, ha éppen véletlenül nem futtok bele egy ellenfélbe – esetleg még sikerül is őket meglepni –, akkor egy kis arénában találjátok magatokat (mint az összes többi ilyen játék esetében). Itt szabadon lehet váltani a karakterek közt (vállgombok), megállítható az idő, de csak a menekülés vagy a tárgyhasználat idejére a helyi menü előcsalogatásával, és kezdődik a hadd el had. A sima ütéseket az X gombbal, a speckókat pedig a ravaszokkal lehet bevinni, ezeket okosan használva lehet kombózni is és érdemes a varázslatokat is használni. A csaták végén látható a megszerzett tapasztalati pont (XP) mennyisége, hogy mennyi pénzt (Fol) kaptatok. A Bonus Boardon a sikeres speckó támadások után járó bónuszok nézhetőek meg. A küzdelmek a bossharcok kivételével nem tartanak sokáig, de utóbbiakra készüljetek fel, mert 10 perc alatt nem lesz ilyesmivel dolgotok. Ha esetleg nehézségeitek támadnak, próbáljatok meg új fegyvereket használni (íj/kard helyett plazmaágyú), vagy más hősöket bevonni a küzdelembe. Esetleg játsszatok az ellenfél gyengeségére: egy jeges lény tutira „el fog olvadni” egy tűzlabdától! A fentiekből levonható hát a következtetés, hogy igen összetett, de viszonylag könnyen kitanulható és taktikázásra messzemenőkig alkalmas, valós idejű harcrendszerről van szó.A fősztori tartogat meglepetéseket (ennek összefoglalása a menüben olvasható), meg mindig történik valami olyan dolog, ami fenntartja az érdeklődést (legyen az akár a karakterek közt bonyolódó kapcsolat, vagy valami igazán epikus dolog). Kár, hogy a mellékküldetések többsége igencsak sablonos és unalmas: „menj ide, gyűjts össze ennyit, hozd vissza” sémára épülnek.[18198]A program látványvilága, úgy nagy általánosságban a „még elmegy átlagosna” kategóriába sorolható, de néha azért vannak igazán szép terepek is benne. Változatos színeket használ, giccsbehajlás nélkül (az Eternal Sonata pl. néha már túl színes volt) és messze ellátni a nagy kiterjedésű tájakon, de összességében a mai színvonalat csak alulról karcolja. Igaz, valós HD felbontásban jelenik meg a kép (és a 2GB-os install is csak pár másodpercre rövidíti a 3D-s, és egyéb adatok töltési idejét), a grafika mégis lehangoló: az élek nagyon recések, sok a homályos textúra és javarészt olyan effektek láthatóak, amiket már a PS2 is tudott. A külső terek lehetnének kidolgozottabbak, és kevésbé „szögletesek”. Az űrhajó és az épületek belső kialakítása azért nagyjából rendben van. Jó dolog, hogy a képfrissítés értéke csak nagyon ritkán ingadozik (figyelembe véve a tájak nagyságát), és a kép sem törik.A legzavaróbb dolog a „pop-in” jelenség volt, amikor az ellenfelekhez közel érve, azok a semmiből rajzolódnak ki: ez technikailag még nem jelentene gondot, viszont a főhőshöz olyan közel történik (a grafikus motornak ne kelljen egyszerre annyi adatot mozgatnia), hogy sprintelés közben véletlenül a szörnyekbe futhatsz, még ha a következő harcot el is akartad volna kerülni. Ami nagyon rendben van az a főszereplők kialakítása! Egytől egyig jellegzetesek (és ez igaz a legtöbb ellenfélre is, különösen a boss-okra), részletesen kidolgozottak, elsőre meg lehet mondani róluk, hogy ki a „nagyfiú” és ki a „nebáncsvirág”. Aranyosak, valamint gazdag animációs repertoárral bírnak, de ez csak az átvezetőkre és a harcokra értendő: a terepen való mozgás már egy kicsit elnagyolt lett, emiatt az irányítás is nehézkesebb. [18196]Érdemes megjegyezni a következő nevet: Sakuraba Motoi. Ő nem más, mint a sorozat zeneszerzője. Ehhez a részhez laza 3 CD-nyi anyagot komponált, ez összesen 71 számot jelent. Ezek közt vannak a cikk elején is hallható, igazi fülbemászó dallamok, de olyan – jó értelemben – borzongató darabok is, amelyek a Star Trekben is hallható témákra hasonlítanak. Természetesen a harc közbeni pörgős J-pop, J-rock stílusú zenék és egyéb aranyos (japánul: kawaii), az animék vicces jeleneteire jellemző számok sem hiányoznak. Élvezettel hallgattam a sokórányi muzsikát a bolygók felfedezése közben! (Akit „részleteiben” is érdekel a dolog, írjon privát üzenetet a zene ügyében!)A játék dobozán az áll, hogy a hang DTS minőségben szól, de ezzel ellentétben az erősítőmön csak a Dolby Digital felirat díszelgett, ezt nem tudom mivel magyarázni. Aminek viszont nagyon örültem, és a játék által nyújtott élmény egészére is kihatással van, az nem más, mint a japán hangsáv. A BD lemez tárolókapacitásának hála a teljes angol szinkron mellett az eredeti is helyet kapott, ami talán a színészek kevésbé mesterkéltnek ható játéka miatt élvezhetőbb. Természetesen ebben az esetben az angol nyelvű felirat bekapcsolható a további német, spanyol, francia és olasz mellett. A japán szinkront olyan színészek mondták fel, akik pl. az Eternal Sonata elkészítésében is részt vettek, de olyan híres rajzfilmekben is közreműködtek, mint a Dragon Ball vagy a Fullmetal Alchemist. A karakterek, a szörnyek és a környezet hangjai tehát hozzák az elvárható szintet, mind technikailag, mind dramaturgiailag. Mégis mire lehet számítani? Az animékre jellemzően, többek közt hallhatóak lesznek a már-már idegesítően vékony hangú japán kiscsajok, ahogy előadják sokszor eltúlzott játékukat (ami nekem speciel bejött, mert szórakoztató).Említést érdemel még, hogy a főmenüben külön lehet konfigurálni egy kör mentén a hangszórók virtuális elhelyezkedését, és ez által pontosan beállítható, hogy adott helyről, milyen intenzitással szóljanak a hangok. Ilyen beállítási lehetőséget más játékban még nem nagyon láttam![18197]A játék legpozitívabb tulajdonsága a szavatosságában rejlik: a minimum 40 órás játékidőt a mellékküldetésekkel, gyűjtögetéssel (receptek, fegyverek) és újabb nehézségi fokokkal (alapból kettő, könnyű és normál, majd még két nehezebb fokozat választható) 100 óra környékére nyújthatjátok, de ehhez szerintem már igazán fanatikusnak kell lenni. Ebből a sok órából 50% a harcra fog elmenni, 30% pedig a felfedezésre és tárgykészítésre. Az így is tetemes, fennmaradó 20%, pedig a karakterek egymás közti szocializációjával (Private Action), és az egyéb átvezetőkkel fog telni.[18193]A Last Hope a JRPG-s evolúciós fa régi, szerintem elszáradóban levő ágán foglal helyet. Más hasonlattal élve olyan, mint az öreg mamutfenyő egy kicsinyke új hajtással: a régi és biztos alapon nyugvó sorozat „törzsén”, elvész a kevés újdonság. Tehát akik a Star Ocean korábbi részeit szerették, vagy „konzervatív” JRPG-sek és kedvelik a japán animék világát (gondolok itt a már említett, eltúlzott vagy erőltetetten vicces jelenetekre, esetleg beteges vonzalmat éreznek a [i]macskalányok[/i] iránt), azoknak bátran ajánlható a folytatás. Ők egy tartalmas és szórakoztató játékra számíthatnak, amelyben sok-sok órára el fognak tudni merülni, és a végső pontszámhoz is nyugodtan hozzáadhatnak még egyet.Akiket nagyon irritálnak ezek a keleti figurák, vagy most ismerkednek a JRPG-k világával, ne adj isten végre valami merőben újra vágynak, azoknak inkább a Final Fantasy XIII-at, vagy a White Knight Chronicles-t ajánlom (teszt olvasható [A http://playstationcommunity.hu/note/2834]itt[/A] és [A http://playstationcommunity.hu/note/2998]itt[/A]).[i]Sayonara![/i]Extraként ezúttal sem marad el a videó: remélem elég informatívnak találjátok majd! [A http://www.youtube.com/watch?v=q0wU0o9luNU]Star Ocean 4 bemutató[/A](A játékot támogatónktól, a PlayStation specialista [A http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A]tól kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Ha PS3-mal rendelkező JRPG rajongó vagy és a teszt alapján kedvet kaptál egy hosszú űrkalandra, boltjaikban a szoftver megvásárolható.)

6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

104 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Én már csak azon gondolkodom hogy mi a fene visz rá embereket arra hogy itt fikázzanak, istenítsenek egy játékot mikor csak arra kellene egy csöppet gondolni hogy mi munka fekszik egy játék elkészítésébe. Legyen az 5-10 vagy akár 100 pontos, ha bejön megveszed ha nem nem. ( 1.5 éve vártam már a FFXII – ra és lett amilyen lett, teltek az évek más lett a korkövetelmények, ez van ezt kell szeretni.)

    • Mi a fene? Mondjuk, hogy kiadnak tizenvalahány ezer forintot az adott programért. De vételtől függetlenül is nyugodtan mondhat véleményt bárki bármilyen negatív vagy pozitív is az.

  2. “na ez: “”Pfűűjjj bazzeg… az életkedvem elmegy a kommentektől. Kajak lesz*arom, hogyan néz ki, ha akkora hangulata lesz mint a Black-nek. Meg én még mindig nem érzem magam olyan f*szának, hogy 2 (kettő, II) képről megállapítsam, mennyire pofás Még szerencse, hogy vannak itt dögivel ilyen tehetségek.”””

  3. Sajnos nem sok JRPG van PS3 on ugyhogy aki végzett az Eternal Sonata és White Knight Chronicless el annak ha jól tudom egyenlőre más választása nem nagyon van(az FFXIII nem JRPG). Mondjuk nekem a videok és képek alapján tetszik a játék akkor is, ha grafikailag nem üti meg a mércét és a játékmenet is a régi részekre hasonlít. Ha kicsit lemegy az ára beszerzem.

    • “””a FFXIII nem JRPG””Akkor milyen kínai?Ez a Star Ocean meg egy közepes game akárki akármit rinyál!!!”

      • Ma már van jobb, mondjuk inkább úgy. Attól még a SO4 piszok tartalmas!

        • Igen az lehet ,de a tényen nem változtat.Most játszottam a FFXIII-al 3-4 órát boven 9 pontos játék.Amit egyedül talán kritizálni lehetne benne az a nehézségi szint ,nagyon könnyu, remélem ez csak azért van ,mert még nagyon az elején vagyok.

      • Nem arra értettem, hogy hol készült hanem a stílusra… Nem tudom mióta játszol JRPG kkel és ezzel játszottál e már, hogy ilyen határozott és lényegre törő véleménnyel vagy róla, látom nagyon otthon vagy a témában. Vagy inkább csak a PSC krediteket gyűjtögeted az elmés hsz eiddel?

        • Ok nem fikázom tovább ezt a …… játékot ,hogy találtad ki igen ez volt a célom psc pontokat akartam gyűjteni ,amit nem tudok használni semmire.Ne nézzél idiótának már bocsánat felfogtam ,hogy a stílusára érted ,viszont te nem vetted a lapot ahogy látom.Ha valamelyik régebbi FF-hez kellene hasonlítanom ,akkor a X-re hasonlít leginkább ott is lineáris volt a játékmenet ,ezért is tetszik a XIII+hangulata is hasonló.

          • Természetesen nem nézlek idiótának, csak kissé elhamarkodottan és ingerülten ítélsz pedig nem játszottál a játékkal csak a teszt alapján temeted azonnal.Elhiszem, hogy az FFXIII egy jó RPG, és valószínüleg én is be fogom szerezni egyszer, de nálam az igazi klasszikus JRPG k az elsők és nem esek hasra a grafikától meg, hogy FF a címe és akkor már az a legjobb.Spongya utolsó mondata nagyon frappánsan megmondja a frankót, nem mindenkinek az a jó játék ami sok pontot kap.

          • Nálam se a grafika az elso ,de jrpg-k terén mindig is a FF tetszett.A pontokkal meg már rég nem foglalkozom ,majd én eldöntöm saját magam mennyit ér egy game amikor játszok vele.Ha már PS3-am van ne visszafele fejlodjenek a játékok(akár milyen dologròl is legyen szó) hanem hozza azt a szintet amit kell abban a bizonyos idoben ,mert akkor egy WII is jó lenne nekem.

  4. Akárki akármit mond ez egy isteni játék a maga korlátain belül.(ha valakinek ennyire számít a grafika, … stb akkor ne játszonn vele, nekem bejött X360-on és be fogom szerezni PS3-ra is a Platinum Shopból.

    • A PS3 változat valós HD-ben fut, érezhetően szebb a grafikája & ott a japán hangsáv + az átdesign-olt a menü… Simán megéri!

  5. FF13 mellett -néhány jelenetet tekintve-, a So4 kvarcjáték…

  6. A textúrák mosottak,a karakterek pixelesek.. de műfajában jó lehet. Részemről érdektelen a dolog. Se a műfaj se a story se a graf nem jön be.

  7. Nagyon bejön. A graf nagyon fincsi. A nyuszit továbbra is megenném. KELL!

  8. Jól mondja emthor….csak a harcrendszer viszi a hátán a játékot (pont, mint monjuk az Infinite Undiscovery esetében), csak ezzel az a baj, hogy ez már egy évtizedes dolog, és amióta a Tri Ace annak idején összehozta, szinte semmit sem változott.Jogos a 6 pont, ennél mind a multi, mind az exkluzív címek között vannak sokkal jobbak jprg téren.És külön fájó pont, hogy a zseniális Till the End of Time után ezt kaptuk folytatásként.

    • A VP2, a RS, és a SO3 az előző gen legjobbjai közt voltak. Az IU és a SO4 olyan lett amilyen, de az End of Eternity-ről eddig csak jót olvastam… és a Tri-Ace hamarosan új játékot jelent be. Remélhetőleg egy Valkyrie Profile-t.

  9. a teszt az jó lett de a játék nem kéne

  10. Ez kell, vegre rpg es nem gagyi!

  11. Nekem tetszett az Eternal Sonata (pompa, gyerekes karakterek, Szakuraba Motoi), vajon bele merjek vágni ebbe? A korábbi SO-k nekem kimaradtak.

    • Nehéz kérdés… pár gameplay videót nézz meg azért.Eternal Sonata-nál jóval összetettebb, a harc is teljesen más.

  12. Két kérdés.Említetted a bányászatosdit,amely a tárgykészítéshez szükséges alapanyagok miatt fontos.Ezt-mármint a tárgyakat- te meg tudod csinálni,esetleg el kell vinni valami műhelybe?Honnan tudod hol lehet bányászni például?A 3-ban saját kezűleg kellett megcsinálni,és valahogy olyan hülyén volt megoldva,rengeteg pénzbe is került,és mindig selejteket gyártottam.Ez leegyszerűsödött valamelyest? A kosztümökkel kapcsolatban:hogyan tudsz újakat szerezni?Vásárlással vagy mellékküldetések által?Ja,és vannak opcionális bossok is?

    • “Bányászat: csillog a falban a repedés, odamész, sarokba kiírja, hogy “”bányássz X””, vagy terepen csillog valami “”gyűjtsd be X””Űrhajóban van item creation rész, odamész és feljön az ablak, lehet csinálni a cuccot.Mellékküldiben van nagyobb ellenfél, csak hát honnantól boss 🙂 De tényleg, 10perc alatt ritkán van ilyen harc, elég durva!Ruha: hát elvileg venni lehet… hogy nagyon bónusz ruha, max megnézem a végigjátszást.”

  13. “A boxos verza kb 15 óra után unalmassá vált számomra. Tényleg irritálóan kevés volt a mentési lehetőség, ennek ellenére hatalmasak voltak a bejárható területek. A harc is nyűgössé vállt egy idő után, tipikusan az a “”na már megint harc, a picsába is már hogy nem tudok haladni a történettel”” érzés kapott el mindig…”

  14. “Teljesen egyetértek a 6 ponttal. Szeretem az anime és manga dolgokat, az előző rész meg is van itthon Ps2-re, de ettől a résztől felfordult a gyomrom. Nagyon unom már a 8 éves varázslókat és a 15 éves “”matuzsálem”” korú világmegmentő kisfiúkat/kislányokat. Beleraktam a játékba kb 15 órát, reménykedvén hogy jobb lesz, de sikítva adtam tovább rajta.Ezerszer inkább a Dragon Age a maga hibáival egyetemben.”

  15. PSstore-on van az SO4 ről vmi gameplay HD ben?

  16. a grafika rossz, vagy direkt ilyen?

  17. “Ja, amúgy ebben a játékban meg a kiscsaj kerget az őrületbe azzal hogy minden mondata végén egy idióta és kib@szottul idegesítő hangsúllyal mondja azt hogy “”‘kay ?”” : ) Az -1pont.”

  18. sztem is jobb lehet a white knight már csak a coop miatt is, de sztem online mániámnak már párszor adtam hangot, sztem ma már a single player az adalék a multihoz, kivételek vannak:infamous,gow,metal gear

  19. Grafikáról még pár keresetlen szó: bizonyos tekintetben botrány, ha már a ‘másik’ verzió szóba került, ez legalább valós HD-ben fut, de még így is tök recés a kép + volt olyan labirintus, ahol azt hittem behányok, PS1?De nem csak ez a lényeg, hanem a sok kis apró kocka, amiből felépül a cucc!

  20. Én inkább megvárom a FF13-mat (már úton van). Ez már az xboxos tesztek alapján is elég gyengécskének tűnt.Amit még nagyon várok az a Resonance of Fate. Abban azért remélem majd nem kell csalódnom.

  21. “Egyébiránt nem véletlenül van ott az a kbszott link minden teszt végén: az ott a PSC értékelési rendszere. El kell olvasni, nem csak a pontszámot nézni és hőbörögni. Ettől a “”szerintem meg 9 pont”” nyafogástól tényleg idegbajt lehet kapni. A hegyipásztor szerint meg jó odabújni a nősténykecskéhez…”

  22. Ez a játék nekem bejövős,mégpedig azért mert visszahozza azt a régi PS2-es JRPG hangulatot(ezt mindenki nagyon jó értelemben értse).Remélem hamarosan még több ehhez hasonló game fog debütálni PS3-on!Mellesleg szuper lett a teszt,köszi a videot is EmThor,remélem hogy te kapod meg a Resonance of Fate-et is hamarosan.U.I:ne a pontszámot nézzétek már,hanem a leírt tesztet…lassan már én is azt mondom hogy nem kéne pontozni…

  23. “Úgy gondolom, ha meg van magyarázva miért annyi az annyi, akkor nagy baj nem lehet. Továbbá azt sem értem mire ez a nagy (pontok utáni) felháborodás és besértődés. “”6-7 pont – Vannak jó pillanatai, alkalmas arra, hogy szórakoztasson, de valami hiányzik belőle ahhoz, hogy maradandó lehessen.”” Mi a gond? (halkan megjegyzem, hogy a hivatalos US PlayStation Magazin szintén 6 pontot (60%) dobott az anyagra.”

  24. Amúgy tök fura, hogy mikor kijött boxon én, meg sokan mások is el voltak ájulva grafikától. Most meg már gyengének számít. 😀

    • Eltelt egy év, erős a mezőny. Hidd, el hurka, még a ‘gyenge’ grafikán is elgondolkoztam néhány vizuális dolog megvalósítása láttán…

  25. Ide tennék én is egy más véleményt, ugyanis szerintem ez egy fantasztikus játék, remek hangulattal, és főleg játékidővel/tartalommal, tény hogy a régi vonalat követi, a kevés újítás valóban igaz, a grafika tényleg nem veri le a plafont, de elfogadható, ha ez az ára hogy nem lett rövid ám legyen, a harcrendszer zseniális, a legnagyobb erőssége, a hangulat meg kiemelkedő szerintem nagyon jó játtszani vele, nem toltam még le, kb 60 órám van benne és messze még a vége, de aki szereti a JRPG-t annak ez egy remek játék szerintem, a 360 as változat átlag 7 pont körül kapott, de itt nem kell kínlódni a tré angol szinkronnal, nem szakítja meg a játékmenetet a lemezcsere, és bár akad belassulás, de olyan durva szaggatás nincs azért mint ott, szóval bár igazak valahol a leírtak félig üres félig tele szituáció, én pozitívabban nézem, aki szereti a műfajt annak ez min 8 pont kiemelkedő hangulattal és játékmenettel.

  26. Az előbb hívtam a Platinum Shopot, van még nekik a játékból: akit érdekel, rendelje meg mielőbb!

  27. Az utóbbi időben kezdtek átmenni EDGEStationCommunity-be. Kategóriájában ez egy jó játék szerintem. A 6pont nagyon karcsú. :(Ez mondjuk főleg azért annak tudható be hogy kevés a versenytárs. A pop-up tényleg picit zavaró, de a Dragon Age-re még így is köröket ver a látvány a szavatosság meg hasonló. Az mennyit is kapott?

    • “7 pontot kapott, a látványra “”gyenge”” értékelést adtunk. A Dragon Age szavatossága 70 óra körül mozog mindennel.”

      • A SO minimum 100+ óra:)

      • Nálam ez egy jó játéknak számít, de nekem néha igencsak bejönnek a gyengébb darabok is. :)Nektek nyilván több viszonyítási alapotok van mint nekem, meg igazából szerintem felesleges ez a pontozósdi is. Ha valaki azért nem vesz meg egy játékot mert valakitől kevés pontot kapott az meg is érdemli. Én pl. a Bayonettától kapok agybajt, pedig a szakma odáig volt tőle, hogy mekkora királyság, szerintem meg egy rakás…

        • A mi feladatunk az olvasók informálása, melyet a saját 1-10-es értékelési szempontjainkhoz igazítunk. Mindig van valaki, aki ezzel nem ért egyet, mert számára egy adott game többet vagy kevesebbet ér.

          • Nincs is ezzel semmi baj, korrektül csináljátok és az ember ugyis saját maga dönti el, hogy megveszi az adott játékot vagy sem, legalábbis én ezt szoktam csinálni!Ha valamire rávagyok kattanva felőlem 2 pontos is lehet az értékelőben akkor is megveszem, legfeljebb ha tényleg annyira kula akkor kipróbálás után eladom:)

          • “Nem emlékszem, hogy a PSC történetében lett volna akár EGYETLEN olyan játék is, melynek tesztpontszámával kapcsolatban ne írta be volna valaki, hogy “”szerintem nem ennyi””. Még az a moslék fos G.I. Joe is tetszett valakinek. Én főszerkesztőként meg vagyok győződve róla, hogy a kikerülő pontszámok minden esetben korrektek, igazak és informatívak. Mindig el lehet egy pont plusszon vagy egy pont mínuszon vitázni, de az arányok szerintünk így jók.”

          • Szerintem is:) Csak így tovább!

          • Én azt figyeltem meg nálatok, hogy erősen függ a tesztelőtől is, hogy mennyire lehet komolyan venni magát a tesztet. Ha minden teszt egységes lenne és következetesen a többi teszthez viszonyítva is megállná a helyét nem lenne egy szavam sem. A te tesztjeidet pl. szeretem és a te szavadra adok (egyébként EmThor is ide tartozik és nem csak azért mert ezt most ő követte el), de olvastam már olyan tesztet is ami csak azért lett felmagasztalva mert az adott tesztelő kedvence a tesztalany.

          • Minden pontszámot én hagyok jóvá, szóval nem csak a tesztelőtől függ. Ha nem érzem jogosnak az értékelést, minden esetben felhívom a tesztelőt és megbeszéljük. Nem engedek kimenni olyan pontot, ami szerintem nem állja meg a helyét. Könyörtelen vagyok.

          • könyörtelen, viszont igazságtalan!

          • Igen, ezért félek mindig, ha te írod a cikket, akkor ki ellenőrzi a végső pontszámot?(:D) Egyébként így ellenvéleményként én a tesztjeitekkel mindig elégedett voltam, még akkor is, ha volt néhányszor, hogy 2-3 ponttal is mást adtam volna egy játékra(még az 576 konzolos teszteket is beleszámolva).

          • Ha az én értékítéletemben nem bízol meg ennyi év után, inkább ne olvasd el a tesztjeimet.

          • RendbenAkkor elolvasom.

          • Akkor pl a Bionic Commando-t és a Bayonettát hogy endeghetted így adásba? 🙂 Szerintem mindkettő erősen túlpontozott kategória.Nem irigyellek titeket. Nehéz meló ez. Ahogy EmThor is írja nehéz viszonyítani a sok szempont miatt és lehet hogy ez is mondjuk tavaly még ért volna akár egy 8at is, de a mostani felhozatalban már csak összasségében egy 6osra jó.

          • Talán azért mert a Bayo mostanság az egyik legélvezetes játék ami a piacon van. Amit ha te nem látsz az egy dolog, én pl.: nem tudom, hogy mi fejlődött, mittomén mondjuk, ’98-óta a sportjátékokban, nekem azóta mind ugyan az, szebb grafikával. Mégsem óbégatok, hogy miért kapnak magas pontszámot, mert apszolúte nem értek hozzájuk.A magyar gamer társadalom elérte a pubertás kort: Mindenki tesztelőnek hiszi magát, mint ahogy a kisgyerek 14-18 éves korában azt hiszi, hogy már felnőtt. Pedig egy nagy lókukit.

          • Akkor kívánok neked sok boldog Bayonettával töltött órát, nekem kb. 2óra után végleg elég volt belőle. 🙂 Nálam látvány szinten elvérzett a dolog, + annyit tölt még patch után is, hogy az nem emberi. Nálam egy AAA kategória 10pontos játék nem itt kezdődik. 🙁

          • Akkor vedd meg xboxra. Ott AAA kategóriás a játék, Ps3-on csak A kategória.

          • Köszönöm szépen, meglesz. Mondanám, hogy kevés az a 2 óra de hát ez van, lehet nem a te játékod volt… nem tudom, nálam ez két óra alatt nem szokott kiderűlni. Na de nem is értem, hogy keveredett ide Bayo néni, sztem nem sok köze van a Star Ocean-höz.

          • már te is elérted, azért szólsz be mkinek A-tól Z-ig

          • “Szóval napi 24 órában szemmeltartod a PSC-n való tevékenységemet, hogy ezt ílyen precízen meg tudod mondani… ömmm, talán mondtam neked is valamit, hogy ekkora figyelmet kiharcoltam? Mert gondolom nem vaktába jegyezted ezt meg és remélem elolvastad ténylegesen minden hsz-emet azért ismersz ilyen jól.Amúgy, nyugodtan elmondhatod miben nincs igazam: esetleg a Bayonetta tényleg egy gagyi game? Netán nincs így, hogy a kijön egy teszt és indúl a marhulás, hogy miért kapott ez ennyit, ez meg annyit? Vagy igazából értek a sportjátékokhoz?Srác maradjunk annyiban, hogy bizony szeretem hallatni a hangomat, ha butaságot látok, olvasok, de ép ennyire, sőt jobban, szeretek társalogni is. Magyarán egyik “”be szólás””-omba sincs rossz indulat, max értetlenkedés, kiváncsiság, esetleg kis fricska, de azért had ne kelljen már elnézést kérnem. Nem hiszem, hogy bárkiben is maradandó lelki sérülést okoztam volna, szándékomba meg végkép nem állt.”

          • “””A magyar gamer társadalom””…ezt te írtad, ez az A-tól Z-igmeg rémlik, hogy múltkor ledroidoztál mindenkit, mert a pontok után érdeklődtünkazonkívül volt még valami a Blackes hírben, de azt már nem keresem elő”

          • Két példád közül a Bayonettáról talán még lehetne vitázni, de nem érdemes: legyen neked igazad, ezt a kettőt vehettük volna eggyel kevesebbre. Szerintem elég jó arány, amilyen minőségben, ütemben és mennyiségben toljuk a teszteket a PSC-re. Oké, a BC-t és a Bayonettát túlpontoztuk.

          • Hát úgy néz ki nektek volt mégis igazatok. Tegnap meglett az ff13 és pl. ahhoz képes, ahogy EmThor is írta ez egy kvarcjáték. : ] Tudod hogy van ez májsztró, amíg az ember meg nem tapasztalja hogy van ennél sokkal jobb is, addig ez is okés, így h láttam mit tud az ff jogos a 6os.

          • Na, akkor ezt átbeszéltük.

          • Egy RPG-nél a grafika miatt jogos a 6 pont?O_o

          • Nem csak a grafikáról van szó, hanem a majdnem évtizedes és változatlan játékmenetről (ami sokaknak bejött így ez a játék is be fog), komolyan elolvassátok a teszteket?

          • Star Ocean is mondjuk 9 pont lenne, ha nem lenne nála jobb.De van. És nem is egy.(a pont most csak viszonyításként szerepel)

    • Egyáltalán végigolvassátok a teszteket? Meg vagyon írva, hogy szórakoztató és tartalmas, akinek bejön, adjon hozzá még egy pontot, ha már a PONT számít :/Egyébként az írott teszt mellé, nem kevesebb munkával készült a videobemutató is, azt is ajánlom figyelmetekbe…

      • A 6 pont itt egyfajta sértés azok felé, akik már megvették a játékot, ezáltal őket, az ő ízlésüket bántottad meg ezzel a szemétláda pontozással. Menj, égess fát, aztán hamu a fejedre. (Mondom csak két pontszám létezik: 7 és 10.)

        • Nem csak két pontszám létezik és azt hiszem nem feltétlen kell egyetérteni veletek, a pontszámmal nem is lenne semmi baj, ha nem látnám a WNK pontját, így azért erősen sántít főleg ha megnézem mellé a metacriticet is…

      • Köszönjük a tesztet , és nagyon jó a bemutató videó, lehetne ilyet más játékokból is:) Amugy a pontokkal nekem nincs bajom nálam így nézne ki:)SO: 8WKC: 7FF13: 6

  28. Szerintem kellően meg van indokolva miért kapott ennyit. Ez egy tartalmas és szórakoztató játék, annak aki az előző részeket is szerette és ahogy Martin is megfogalmazta, aki most ismerkedik a JRPG stílussal, annak ez túl nehéz belépő lehet.Fenntartom, hogy ez a látvány ma kevés, nagyon kevés!

  29. WNK 8 ponja után ez a 6os szerintem kevés, nagyon nem következetes így a pontozás. Főleg, hogy annál a látványra ott jó lett adva itt meg átlagos. Sőt a végén is a magyarázat erősen EDGE ff13 teszt szinten van.

  30. Szerintem az lesz, hogy kidobom az összes shootert a csába, és megveszem ezt a három JRPG-t, ami van a gépre… hátha.

  31. Biztos hogy neki fogok állni az Internationalnek, nagyon érdekel, és a teszt alapján egyáltalán nem tűnik rossznak.

  32. Igen…ez sajnos ennyit ér!

  33. 6 pont szerintem túlzás. Xboxon végig vittem és számomra nincs jobb rpg eddig a nextgen piacon. Talán majd most az FFXIII :). dehát, ízlések és pofonok…szerintem 8 pont.

    • Igen ezzel én is így vagyok, mindhárom nagyobb név megvan/FF13, WKC, SO/ de azt kell mondjam mindközül ez a legjobb, talán a WKC annyival, hogy abban van online lehetőség de minden másban az SO!Az FF13 na az meg egy vicc, tegnap megvettem belőle a CE-t a platinumba, na de minek?Szép meg minden, na de ez, hogy egy folyosóban megyek 15 órája áhh nagy csalódás, pedig mennyire vártam!!!

      • Nyugi ez volt az utolsó CSŐ-FF a SE-et túl sok kritika érte ez miatt, tuti visszatérnek az eredeti 7-8-9 koncepcióshoz.(Legalább is remélem)

  34. nagyon jo a cikk elejere pakolt dal. nekem kelleni fog ez a jatek, majd olyan 5-6e ft korul

  35. “Hát a grafikát nem mondanám “”éppen elfogadható””-nak, szerintem kifejezetten kellemes.Ami a többit illeti, ez egy Star Ocean játék, akinek tetszett a 2-3 az ezt is imádni fogja, én rajongóként dobnám rá a 8-at.”

  36. Óh jaj!!Pedig a Star Ocean 3 a kedvenc RPGm volt még anno PS2n,mindig szívesen gondolok vissza rá.Nagyon kíváncsi voltam a 4dik részre is,de ez most egy kicsit elbizonytalanított.:(