Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Square Enix – incs favorit konzolunk””

„X360-ra olyan jó könnyű játékot készíteni” – nyilatkozta a The Last Remnant rendezője.A rövidesen debütáló, abszolút multiplatformnak tervezett – PS3/X360/PC – JRPG, a The Last Remnant rendezője, Hiroshi Takai szerint a Square Enix belső fejlesztőcsapatainál jelenleg nincs olyan megnevezhető konzol, amely kiemelt figyelemnek örvendene.Szeretjük az efféle látványos mosakodást…A VideoGamer.com weboldalnak adott interjújában Hiroshi Takai – aki olyan játékok készítésében segédkezett, mint a Legend of Mana, a Romancing SaGa trilógia, valamint a PS2-es debütjáték, a The Bouncer – megerősítette az olvasókat abban, hogy a Square Enix „új felfogású” üzletpolitikája immáron totálisan multiplatform irányultságú, de emellett persze szeretik a könnyen programozható konzolokat, mint például az X360, és „annyira jól szórakoztak” a The Last Remnant készítése közben.Azt, hogy a Square Enix-nél megváltoztak a dolgok, mindenki észrevehette. A cég az elmúlt évtizedben egyértelműen PlayStation exkluzív fejlesztőként funkcionált, olyan elsöprő sikerű, csúcskategóriás sorozatokat világra hozva, mint a Final Fantasy, vagy a Dragon Quest, melyek Japán leginkább bálványozott kiadójává avanzsálták az SE-t. A Square és az Enix neve tulajdonképpen egybeforrott a PlayStationnel.Ha egy kicsit régebbre tekintünk vissza, és összehasonlítjuk az akkori helyzetet a mostanival, akkor ha lehet, még szembetűnőbb a változás. A Square és az Enix az egyesülés előtt külön-külön is kiemelkedő minőségű címeket adtak a videojátékosoknak, mindkét cég neve abszolút garancia volt a sikerre.Aztán szépen lassan valahogy – egyértelműen a multiplatformosodás miatt – felhígult a kínálat, jöttek a B és C kategóriás programok, a látványos mellényúlások, a korábban elképzelhetetlen alacsony pontszámok, mára pedig eljutottunk oda, hogy a Square Enix már-már futószalagon gyártja a játékokat, ha nem is büszkén, de mégis vállalva a középszerűség bélyegét.A japán vállalatokra korábban jellemző – és játékos szempontból igencsak szimpatikus –, klasszikus etikai kódexhez való ragaszkodást a Square Enix-nél felváltotta a 100% profitorientált üzleti modell.A bomba végül az E3-on robbant: a Square Enix bejelentette, hogy az addig Playstation 3 exkluzívnak mondott Final Fantasy XIII-at átrakja Xbox 360-ra is a nyugati piacokon, enyhén szólva felbolygatva ezzel a játékvilágot.A The Last Remnant jelen információink szerint továbbra is multiplatform cím. Ennek tudatában kissé vicces, hogy a japán debüt most novemberben egyelőre csak az X360 portra vonatkozik – PS3-as megjelenési dátumot még nem jelentettek be. Emellé még tegyük hozzá az Infinite Undiscovery-t, ami bár igencsak gyenge eresztés, de mégis X360 „only” cím, valamint ott a jövőre megjelenő Star Ocean: The Last Hope, amelyet ebben a pillanatban szintén X360 exkluzív játéknak mondanak.Az interjú során megkérdezték Takai-santól, hogy ha szerinte a Square Enix most tényleg a multiplatformosodás felé orientálódik, akkor vajon miért nem készítik el minden nextgen játékukat ennek fényében? A – számomra meglehetősen szánalmas – válasz sok mindent elárul:[I]„Ha egy adott konzol a game fejlesztési stádiumában nyújt valami olyat, ami akkor ott a játék javára válik, akkor elképzelhető, hogy exkluzív cím lesz belőle. Egyébként pedig egyik csapatunknak sincs favorit konzolja, szóval multiplatformosok maradunk. Az X360-at nagyon könnyű programozni. A fejlesztői környezet, amit a Microsoft adott barátságos, könnyen kezelhető, szóval fejlesztői szempontból mindenképpen előny.”[/I]Egy másodpercig sem kételkedem abban, hogy X360-ra könnyebb programozni, és valahol azt is megértem – bár furcsa a Square Enix előéletét ismerve –, hogy a multiplatform fejlesztésekből nagyságrendekkel több pénz folyik be a kasszába, de ilyen kijelentéseket tenni, hogy a „konzol nyújtotta előny” miatt lesz egy programból exkluzív cím, nagyon képmutató és lúzer dolog. Az Xbox 360 az ég egy adta világon semmi semmiféle előnyt nem ad technikailag a fejlesztőknek – sőt, a legújabb nyilatkozatok szerint a PS3 jóval nagyobb potenciállal rendelkezik, ezért is nyit több, eddig X360-ra fejlesztő csapat is a gép felé –, kivéve talán azt az „előnyt”, hogy [u]kevesebb idő alatt össze lehet rá kalapálni olyan középszerű, semmitmondó, a Square Enix régi dicsőségét koptató stuffokat, mint pl. az Infinite Undiscovery[/u]. Emellé még vegyük hozzá a Microsoft kifejezetten határozott, a jelen konzolgenerációban kiszélesedő, pénzt és energiát sem kímélő területfoglaló üzletpolitikáját, és máris összeáll a képlet.Semmi baj nincs azzal, ha egy cég elkötelezi magát valamelyik konzol felé. Korábban is volt erre példa, a jövőben is lesz. Az sem ránk, játékosokra tartozik, ha egy kiadó a munka könnyebbik végét fogja meg, és így találja meg a számítását. Sőt, végeredményben arról is csak véleményünk lehet, ha egy fejlesztő nyíltan vagy leplezve, de odatartja a popsiját valamelyik konzolgyártónak.Egy dologra nincs szükség csupán: a púderre, a mellébeszélésre, meg a mosakodásra. Mert mi, játékosok nem nyeretlen kétévesek vagyunk, hanem [I]a vevők, akik eltartják a fejlesztőket[/I].

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Nekik nincs favorit konzoljuk.NEKÜNK VAN! :-PAmugy meg a jó kereskedő oda viszi az áruját ahol el tudja adni. Mindenhová ahol megveszik. Anno pont a square a SNES-től átpártolt a PSX-re, mert jobb környezet volt. aztán N64-re volt square-es játék? nem(úgy tudom). a Nintendot teljesen otthagyták. Bár én nem is akarok majd hallani az x360verzióról. nekem csak egy gépem van és arra a pénzemért a legobbat akarom. és a square-től meg is fogom kapni. ennyi.

  2. Ha a Versus is multi cím lesz, akkor végleg elveszik a hitem a Square-ben. Viszont, egyenlőre, én még mindig bízom bennük. 🙂

  3. “Én már túltettem magam rajta, bár az E3-as gyomros után nagyon nehéz volt felállni a padlóról. Ez van, a skvér bort iszik is vizet prédikál. Személy szerint undorodom tőlük, wadával az élen. Ettől függetlenül megfogom venni a FFXIII-at és a Versus-t is, mert valszeg nagyot fognak szólni. De attól a ténytől, hogy a FFXIII PS3 (már kész vagy szinte kész) verzióját visszatartja a skvér amíg az X verza kész nincs, a hányinger fog el. (a bluray FFAC-hez hozzácsomagolt demót pedig nagyon nagy szeretettel helyezném fel análisan wada úrnak, természetesen kenőanyag nélkül)De mondjuk meg őszintén, ez a Sony-tól való “”elhidegülés”” nem csak a skvér hibája… a Sony is tehetett volna valamit, hogy kevésbé szopjanak a PS tulajok. Etikátlan dolognak tartom, hogy Jack Trenton “”vígasztalásként”” csak annyit tud mondani a PS tulajoknak, hogy -hát nem akartunk dollármilliókat fizetni egy exkluzív FFXIII-ért… A legkevesebb amit tehetne Jack meg a Sony, hogy kárpótolja azokat az embereket akik csak a FF miatt vettek PS-t, hogy kieszközölik a skvérnél, hogy ne kelljen egy átkozott évet várni, amíg az a rohadt X verzió elkészül. Nahh kimérgelődtem magam, most próbálok meditálni, hogy lenyugodjak… elképzelek egy szép zöld mezőt… fuck, zöld mező:) “

  4. Ez van. Nem tudom mit kell ezen csodálkozni. Pénz. Pénz. Pénz. Ennyi. Hülye lenne a Square, ha kihagyná a platformot. Több eladott gép, legjobb 3rd party eladások, könnyebb programozhatóság. Ennyi. Csak a mellébeszélés nem kéne az igaz, de így is tudja mindenki mi a helyzet…

  5. Egyébként a Square-Enix mindig az aktuálisan legnagyobb felhasználóbázisú konzolon nyomta magát. (erre a legjobb példa a Dragon Quest)

  6. Pusztán csak tegyük fel: Sony a szamuráj, Square meg a ninja, aki ahhoz megy aki többet fizet. Ki jár jobban? 😛

  7. Hehe. Ami viszont borítékolható: A Wii-t egyenlőre nem nagyon szeretik.

  8. Hihetetlenül jól megfogta megint martin a lényeget, pedig a square nekem is istencég volt, de ez amit most müvelnek télleg SZÁNALMAS….Sajnos erre nincs jobb szó, nem az x-et utálom hanem a hozzáállását a square-nek, könnyü pénz mondjuk általában könnyen megy, talán észheztérnek, hisz már az electronic arts is megújult és sokkal több minöségIBB produktumot rak le, tehát nem lehet 100%-ig profitorientáltnak lenni…

    • “Ezt nem éppen így kell felfogfni. PS-re sem jóhiszeműségből készítettek exkluzívokat a square, hanem azért, mert a sony gépe olyan szinte otthagyta annó a konkurenciát. (ha emlékszel, a nintenedo-t is ugyanúgy faképnél hagyta a sony miatt, most ugyanezt megtette a sony-val is.) Most pedig nincs egy újabb “”ps2″”, így a multiplatform jobban megéri nekik + az MS fizet is. Ebből a szempontból nem tudom elítélni őket, mert a sony miért nem teszi ezt? Én sem gondoltam volna, hogy veszek majd xboxot pont a JRPGK-k miatt, de megtörtént. (pedig én is szívesebben játszanám őket ps3-on, de sajna a sony ezt nem így gondolja)”

  9. Végülis a Westendben mindenki használhatja a mozgássérülteknek fenttartott wc-t, de a Pólusban csak a mozgássérültek.

  10. Pénz beszél, kutya ugat. Ennyi.

  11. “Végigolvastam a kommenteket. Nagy részük nem fedi le a valóságot és a lényeget és nagy részükkel egyett kell értenem.A Square amíg egyedüli cég volt olyan játékokat nyomatott és tett le az asztalra miután otthagyta a Nintendo-t, mint a Final Fantasy VII-VIII-IX-X, Chrono Cross, Xenogears, a Parasite Eve sorozat, a Legend of Dragoon(A Bouncert nem említem mert szerintem egy szar játék). Még húzhatnám a listát de nincs értelme. Sakaguchi,Nomura,Kitase, Uematsu. Ez a négy pali, ha csak részt is vett a fejlesztésben ott arany született. Aztán jöttek a picsogások már, miután elkészűlt az FFVII. Majd jött a film ami bukta volt aztán pedig a kötelező fúzió. Új elnök. Yoichi Wada. Kőkemény üzletember akinek a pénz az elsődleges(egy nagy vállalatnál ez természetes) és a játékok minősége másodlagos. Az Enix hozza a papirformát. Semmi mást nem csinál csak DQ-kat. A Square-ből elsétált a Sakaguchi(Ez még a fúzió elött) és Uematsu, nevetséges indokokra hivatkozva. Sakaguchi nem kedveli Yoichi Wadát ezért saját céget alapít és otthagyja az alelnöki posztot. A Microsoft lecsap rá és megfelelő tőkét a kezébe nyomva létrehozza a Mistwalker Studio-t, ezzel esküdve hűséget az MS-nek(Jól hangzik:P ) Uematsu nem szeret Final Fantasy-khoz zenét gyártani ezért megalapítja a Please Smile céget ami egy kamu cég, mert a Mistwalker kiskutya cége.És a Black Mage csapata élén FF zene feldolgozásokat csinál:D és a Mistwalker-nek gyártja kötelezően a zenéket.A Square-Enixben ott marad Kitase és Nomura. Mindkettő rémtehetséges ember. Az egyik remek rendező a másik pedig remek designer és rendező. Nem adnak munkát a kezükbe. Majd végre megkapják a melót. Újabb film(beindul az FFVII Compilation project) az Advent Children. Megcsinálják bitang lesz. Ennyi. Telefonon beindul a Turksök sztorijával foglalkozó Before Crisis. Imádják. Jön a Dirge of Cerberus amit mérsékelten fogad a világ de kedvelik. Jön a Crisis Core. Bitang lesz, PSP system seller.És ez csak a Final Fantasy, de ott van Nomura Kingdom Hearts-a amit saját maga rendez dizájnol a zenét pedig Yoko Shimomura gyártja aki bebizonyítja hogy nincsen szükség Uematsu-ra. De nem fogja 3 ember elvinni a nyakán a céget és éppen ezért a Square ág mélyen van angyon.Itt a jelen. FFXIII és Versus. PS3 exkluzívok. Betonosan…X-re FF…pfff lehetettlen. De nem Wada alatt. (Not on my watch bitch:D)Ha szar a Square divízió akkor fogjuk és multiplatformosítsuk azt a szériát ami SS-ként várható majd a jövőben és már szinte egybefort a PS-el(csak azért szinte , mert azért a Nintendo-ra is el el látogatnak a címek). Így több manink lesz és a Microsoft pedig egy annyira kedves cég. Pénz kifizetve, FF13 multiplatformosítva. Rengeteg csalódott PS3 tulajdonos(köztük a barátnőm aki ezért vett gépet, leszúrkolva a több mint 100 kilót) és hirtelen megjelenő nagyon okos és rosszindulatú Warez360-as. “”Megérdemlik, rájöhetnének, hogy ebben az iparban a naivitás butaságot szűl!”” És milyen igaza van. Nincsen már platform hűség és a többi hülyeség. Csak a pénz van. A Sony pedig túl büszke ahhoz, hogy az elhalászott játékok után nyúljon. Nem azért mert nincsen pénz, azért mert büszke. Ennyi. Egy erőteljesen formálisan berendezkedett cég ami a szórakoztató elektronikában világ első. Ezzel az öntudattal állnak úgy a dolgokhoz, hogy ők nem fognak egy elkoborolt kutya után rohangálni. Kár mert a pénz az mindenkinek pénz. Ami tönkreteszi a játékipart az a multiplatformosítás. Megszűnik a gépek egyedisége és csökken az értékük. Miért vegyem meg a több mint száz rongyos gépet ha már a 40 ropis gépen is megkapom ugyanezt ráadásul minden jobban néz ki rajta. Ennyi. Mocskos érvek ezek, de igazak és nem a Sony tehet róla legalábbis nem elsődlegesen, hanem a mocskos köcsög lusta programozók. Hiszen a Sony adott egy platformot, adott egy devkitet, ők meg beleszartak. Szószerint beleszartak a pénztárgépbe. Ilyen a mostani konzolvilág.”

    • így van. és a Bouncer tényleg egy szar játék.

    • Szívemből szóltál , Mása !

    • “Teljesen egyetértek veled(ritka pillanat), de valóban így van.Pont a gépek egyedisége veszik el a multiplatformosodással,ésmivel több gépre adnak ki játékokat a középszerűségükre megvan a magyarázat, hogy “” azért lett ilyen a játék ilyen mert egy másik konzolra másképp kell, és nehezebb programozni””.”

    • A hozzászólás első része nagyon tetszett, a végével viszont nem értek egyet. A gonosz világ hagyta cserben a Sony-t? Ugyan már…az elbaltázott stratégiai lépéseik következtében tartanak ott ahol, a mostani korszak pedig nem kegyelmez a gyengéknek. Senki sem kényszeríti őket, hogy az elvándorolt címek után futkározzanak…le lehet húzni a rolót, ahogy a Sega is tette (bá ezt nem kívánom senkinek).

  12. Az újabb final fantasy-k küzül a hetedik hatalmas volt, a nyolc a személyes kedvencem, a kilencen néha bealudtam, de kipörgettem. A X meg egy nagyszerű sorozat, nagyszerű lezárása. Számomra.Anno tényleg volt értelme két konzolt tartani egyszerre, most már lassan minden multiplatform. És a legkínosabb, hogy a legjobb géppel még örülhetünk ha egyáltalán multiplatform és legalább ugyanúgy néz ki a játék mint x360-on.Lassan jó lenne már egy-két olyan cím ami meggyőz arról, hogy érdemes volt a ps3-at hazavinni.

    • “Amyg így látják a vezető “”okosok”” mint a SE nél és Capcomnál semmi nemfog változni.De remélhetőleg majd felébrednek mikor a Micro az új gépet adja ki a Sony viszont még a PS3-al durrant nagy ex címeket 3 év múlva is.(talán mert ezsem olyan biztos)”

  13. Mindenkinek van favoritja, meg akkor is, ha nem ismeri be …

    • Így van. Csak ne akarja az ember ráerőltetni a játékos társára az ízlését.Ja,és ne essenek egymás torkának két ilyen gyökér cég miatt,mint a Sony(egy egészen picike gyökerecske:) ) és az ms.

      • örüljünk annak hogy még lélegzik a játékvilág úgy hogy közben minden omlik össze körülötte.

  14. …végre, jön a lejtő a topicban… 🙂

  15. MS-ról csak annyit, hogy addig lesznek ők jó helyzetben, amíg a Google ki nem adja ingyenesen elérhető operációs rendszerét, ami jóval fölötte lesz a MS tákolta és bukásként kezelendő Vista-nak, és így ér véget egy cég diadalútja.

  16. mi volt az utolsó IGAZÁN kiemelkedő jrpg ff amit kiadtak? a 7 vagy a 8?az ms meg szemmel láthatólag azért rossz, mert nem az a céljuk h nagy nevek jelenjenek meg a gépükre, hanem az h a másikra ne jöjjenek ki (mit csináltak pl az oddworldel vagy a rare cuccokkal? magáról a rareről már nem is beszélve… )

  17. Már biztosan tudom, hogy nem rendelem elő a FF13-t, de szerintem jó pár tesztet meg is fogok várni a megvétel előtt, már ha megveszem ezek után…

    • azért mert a másik gépre is fejleszti a Square ? gratulálok :Damúgy még szép hogy a Square dobálja ki a közepes játékokat, az ilyen hatalmas fejlesztéseket mint a FF13 is kell valamiből takarni. nem tartom a fickót szánalmasnak inkább azt ha mások szavát 360 fokban kiforgatják.

      • Vigyázz azért ezzel nehogy az FFXIII is totál bukfenc legyen..

        • én azért hiszek benne hogy apait anyait beleadnak az FFXIII-ba, végülis ebből a sorozatból táplálkozik a Square nem pedig az új FFVII:Snowboard-ból 😛

      • 360 fokban? De akkor nem is forgatják ki. :DSzerintem pedig még mindig a-t mondanak, de b-t csinálnak és ezért szánalmas.ppista: És akkor wii musiccal lehetne a tüzijáték alá zenét varázsolni. 🙂

    • Érdekes a FFXII is milyen szép pontokat kapott és utána meg sokan lehordták a sárgaföldig. Ki tud ezen kiigazodni.

  18. “Square: olyan cég amilyen. Üzlet, ott pedig a pénz…mi más! Anno a Nintendo-t hagyta ott a Sonyért…ez van. Annál érdekesebb, hogy hiába több résztvevős egy piac, mindig két konkurens csatáján van a hangsúly. De ki a nevető harmadik?Az új generáció hozadéka, nem a játékos a fontos…van helyette befektető (erről egy “”videojátékmagazin”” jut eszembe 🙂 )”

  19. szóval ha MINDEN PS3-ra készülne akkor ez a cikk soha nem jelent volna meg.

  20. ez tényleg szánalmas,nekem nincs bajom egyik konzollal sem de utálom a mellébeszélést………………..a SE meg összeszedhetné már magát…..

  21. eladták a lelküket..lehet ezt így meg úgy magyarázni,meg kertelni,de teljesen átlátszó. A MS-nak kellett a japán piac,betolták a trójai falovat..az eredmény egy jóval hígabb futószalagszerű felhozatal…money,money,money…mint minden szegmensben ahol jelen vannak….pedig most sem mondhatni,hogy az Xbox olyan cefettül népszerű lenne japánban…..

  22. “Square-Enix… hmm.Érdekes egy stúdió lett mostanság annyi szent. A Capcom bevállalta a multiplatform fejlesztő dolgot, és tényleg azt is csinálják. A Square-Enix-et viszont úgy jellemezném, mint “”Exlusiv Multiplatform”” fejlesztő. A MS 100% hogy sokat tejelt a cégnek a címek átcipeléséért, és az elsőbbségi megjelenésekért. Egyetlen dolog viszont nem tetszik, hogy most játsszák itt az álszentdalolószűzk*rvát. Ez az ide nyúlok, oda nyúlok, hülyeségeket beszélek dolog valahogy nem jön be, és a játékosok se komálják. Momentán nem érdekel a FFXIII x360ra cipelése sem, csak valahogy az nem tetszett amilyen mocskos módon csinálták. Állították, hogy persze PS3on marad a cím persze…. erre utána meg mégsem.Vagy itt a The Last Remnant esete. Látja az ember, hogy már a nyakunkon a megjelenés, tűkön ül, erre hirtelen azt látja sehol semmi. Megjelenés törölve mert x360 elsőbbséget élvez. Azért álljon már meg a menet. Ne szórakozzanak már azokkal akikből élnek. Biztos hogy megveszem a játékukat, csak azért kurtára nem tetszik, az ahogy a vásárlókkal bánnak. Hülyének és semmibe veszik őket.Csak nehogy eljöjjön a számukra megint a Final Fantasy ideje.Mert voltak ők már a szarban nyakig.”

  23. a „konzol nyújtotta előny” = szép nagy aktatáska tele pénzel és üdülési csekkel!!Ennyire amúgy tényleg nem kellene kétszínűnek lennie az SE-nek, minden legyen multiplatform, de azért a timed exclusive dolgok azok maradjanak, mert ott a konzol nyújtotta előny. :)Jó szórakozás rá fejleszteni? Naná, mivel még az UE3-at is megvették szépen ami biztos sokat könnyít a fejlesztésen csak nem PS3-on. Viszont az olyan szép hibákat a mostani legújabb Last Remnant launch videón is látni, hogy a harc esetén a nagy szörnyre csak 3-4 másodpercel a azután kerül fel a normális textúra, áh a minőség. 🙂 Viszont ez a mostani Remnant talán használható játék lesz, kérdés, hogy mikor is akarják a nagy multiplatformosodás közepette PS3-ra is kiadni végre…mert ünnepek alatt ott is biztos jobban fogyna mint majd február, március környékén.

  24. Én még nem játszottam a UN-tel de a képek alapján a grafika okés csak sokan a monotonitást meg a linearitási róják fel hibának.Nem adok rá pontszámot de a neten láttam valahol 8.8 pontot dobott rá. Na az dúrva mikor az átlag 6-7 között van.

  25. arról nem is beszélve hogy az IU messze nem olyan szar, mint ahogy itt felvázolják!persze x-en van és ez a fanboyoknál 5 pont mínusz…nevetséges.

    • A számok jók, csak felcserélted a törtben a számlálót meg a nevezőt – az X fanboyoknál ér 5 pontal többet… nevetséges.

      • “szerintem ne kezdjünk bele , a fanboy vitákat meghagyom másnak.Én játékosnak tartom magam és nagyon jól megfér egymáss mellett mindkét konzol.Az IU nál meg a személyes véleményemet mondtam el. Szó sincs róla hogy egy egetrengető JRPG lenne. Egy szórakoztató egyszer végigjátszható anyag.De azoktol a dumáktól ,hogy :”” nem veszem meg mert X en van”” a falra tudok mászni!sorryMai gépekre fejleszteni roppant költséges dolog..nyílván minden fejlesztő/kiadó elmeny multiplatform irányba, ezen miért kell csodálkozni? Ti nem pénzből éltek?”

        • Ők nem pénzből élnek hanem GÁZSIBÓL.Ami nem egykét fillér a mi fizunkhoz képest.

        • Szerintem se menjünk bele ebbe a fanboyizmusba. Pláne ne egymás csesztetésébe.A Square nagyon sokáig a Sony pénzébe lubickolt. Először azért kezdek kizárólagos PS fejlesztésekbe. Amikor a Playstation robbantott,akkor meg már eleve megérte nekik.No,most itt ez a gigantikus kakukk tojás mikrofos. Az első x amikor kijött nagyképűen kiabáltás a világba,hogy 1-2 éven belül ők lesznek a királyok. Az eredményt tudjuk.Jött az új gépük,és már semmit nem biznak a véletlenre. Egyszerűen megsaccolhatatlan az az összeg,amit most belegyilkolnak a konzol projektükbe. Itt legfőképpen Japánra gondolok. Rendesen rálicitálhattak a Sony-ra,ha a Namco és a Square az ő seggüket nyalja. Az a pénz valószínűleg az életbe nem fog nekik visszajönni,de telibe kakkantják.Sok PS fan rinyál,hogy a Sony alszik,meg hogy lehetnek olyan köcsögök amiért átengedik a régi nagy neveket.Mégis mi a lópikulát csináljanak? Kezdjenek licitálni az ms-re? Szerintem akkor nagyon hamar belerokkannának.

          • ja ebben a mai világban nincs betyárbecsület az tény!ha jól tudom a FF film bukása után a Sony húzta ki a szarból a Square-t…de lehet hogy rosszúl tudom.ennek ellenére nem nagyon csodálkozom azon hogy multiplatformosodnak.

          • Te tényleg nem rendelkezel szövegértéssel? Hadd segítsek:Az interjú során megkérdezték Takai-santól, hogy ha szerinte a Square Enix most tényleg a multiplatformosodás felé orientálódik, akkor vajon miért nem készítik el minden nextgen játékukat ennek fényében? A – számomra meglehetősen szánalmas – válasz sok mindent elárul:„Ha egy adott konzol a game fejlesztési stádiumában nyújt valami olyat, ami akkor ott a játék javára válik, akkor elképzelhető, hogy exkluzív cím lesz belőle. Egyébként pedig egyik csapatunknak sincs favorit konzolja, szóval multiplatformosok maradunk. Az X360-at nagyon könnyű programozni. A fejlesztői környezet, amit a Microsoft adott barátságos, könnyen kezelhető, szóval fejlesztői szempontból mindenképpen előny.”

          • Mi is belerokkannánk, mert valahogy vissza kell jönnie a pénznek.

          • Azér a Sony mégis csak nagyobb cég mint az M$. Mármint neki ott van a TV, monitor, dvd, blu-ray lejátszó, kamera, fényképező és még a tököm tudja mi minden. Nem hiszem, hogy nem bírná pénzzel azt amit az M$ művel. Egyszerűen nem hülyék sztem:D

          • Szerinted megéri dollármiliókat beleölni egy egymásra licitálgatós versenybe egy olyan piacon, ahol több év fejlesztői munkája sem bizos, hogy kifizetődik?

          • Pont ezt mondtam a végén, hogy nem sztem nem olyan hülye a Sony, hogy ilyet csináljon.

        • Kommented utolsó kérdése azt engedi feltételezni, hogy nem értetted meg ezt a hírt, mely szövegében körülbelül négy helyen van kifejtve a lényeg. Tudom javasolni, hogy újra olvasd át, ha itt velem érdemben szeretnél beszélgetni, mert ez ebben a formában zsákutca.

          • de megértettem…azt hogy miért jött létre a cikk azt viszont nem értem.

          • “Szerintem is felháborító ez a cikk.A “”celebek”” repülőútjáról sokkal szívesebben olvastam volna martin tálalásában,de sajnos néha hozzá kell szokni,hogy pofoz az élet. “

          • Felháborító…jesszum pepi.Inkább az a felháborító, hogy amit mondanak (gogo multiplatform ftw) és amit csinálnak (exclusive, timed exclusive jópár játékon) az teljesen különböző, mintha nemtudná a bal kéz mit is csinál a jobb….vagyis itt nagyon is jól tudja, csak nyomják az emberek arcába a púúdert mint azt jól megfogalmazták a cikkben.

          • Nem érteni,én lenni arab diák.:)

          • Akkor csak a kedvedért:ayez asarraf fuluss etlob el-tabib men fadlak momken el-he-ssab men fadlak? fein mumken atalfein mumken azur el-gamea!!Remélem mostmár világos! 😀

          • Tovább segítek:interjú elkészülte —> benne mosakodás —> púder bemondása —> a PSL fórumozói vélemények kikérése

          • Ha itt tartunk ki kíváncsi Hiroshi Takai véleményére?Mindenki tudja mi az igazság kitől és honnan kapja a SE a $ mostanában.

          • ja tudom..az MS a világot romlásba döntő gonosz!

          • Mért ez neked új dolog?Ki tette tönkre a Számítógép ipart?a Sony-Léci ne menjünk bele.Én itt befejeztem..

          • lol

          • Ezt kifejthetnéd bővebben.

          • “Mellettünk van a “”nagy”” csemege bolt , mién a kis csemege.Minden jól működött évekig amíg nem jöt egy ember nagy kabáttal és megvette a “”nagy”” csemegét.Egy ideig megfértünk egymás mellett, nekünk egyre kevesebb bevételünk származott az eladott termékeinkből (bár ugyanaz a kínálat) egyszercsak a mi boltunkat is akarta .Egy hónappal később a mi boltunkat is felvsárolta a “”gazdag”” ember.És már a többi kisboltot is megakarja venni a városban sorra és magába olvasztani.”

          • Dehogy! Ő Maminti a jóságos tündér,aki megmenti Dömdödömöt és a fél világot.Hogy én mennyire útálom őket.De ezt már megtárgyaltuk egymással egy másik helyen.

    • Nem mondom én, hogy teljesen rossz, és bevallom, hogy csak tesztekből ismerem, élőben nem volt szerencsém hozzá (nem úgy, mint más tri-Ace játékokhoz). Ettől függetlenül pénzt nem adnék érte, max az árának a harmadát.Ha 360, akkor Lost Odyssey.

  26. Hát ez azért így gáz. Anno a PS2-re is azt mondták, hogy nehéz programozni, aztán mégis csak ment és jó játékok jöttek rá.Én még azért a Level-5-ban bízom.Nekem nincsen X-em, de azért érdekelne az, hogy az X360 által megcélzott közönség tényleg igényli az JRPG-ket?

  27. Jó cikk.Mi lesz itt kérem…?

  28. a sony korszak 2 éve végetért….

  29. Régen a square csak minőségi progikat adott kis, a capcom meg a létező összes platforma átírt szinte mindent. Most a square próbálkozik mindent eladni mindenre ,a capcom meg hatalmas minőségi ugrást hajtott végre. Mi lesz itt kérem.A régi sokáig készült minőségi játékoknak aszem búcsút mondhatunk. Talán a FF13 versus lesz az ucsó.

  30. Amúgy direkt ezért írtam a hsz-em végére, hogy az SE igenis tud minőséget kreálni ha akar, mert tudtam, hogy most jönni fognak a céget szidó alaptalan rágalmak. Front Mission 4, FFXII (korszakalkotó, RPG újító alkotás, annak ellenére, hogy van pár hibája), DQ8(Jó, mondjuk ez legnagyobb részben Level 5-ös anyag), CC:FFVII. Igenis tud ha akar.

    • “Nagyon nagy Front Mission fan vagyok és halottam olyan pletykákat ami szerint lehet x-re jön a kövi rész. Ha olyannyira multi lesz a square akkor miért csak X only címekről jönnek a hírek.Az x ezzel akarta megvenni a belépőjét japánba, de kiváncsi vagyok mi lesz ha a japók nem harapnak rá. Kockázatos döntés, mert így lehet elveszti a stabil “”fan”” bázisát a cég.”

  31. Én azt sajnálom, hogy az FF széria is a 10 után elkezdett hanyatlani. A Crisis Core még ok az hozta az elvárt szintet, hisz mégiscsak FF7. De nálam kimaradt sajna, így a X volt az utolsó normális FF amivel játszottam. Persze a kedvencem is lett egyből. Ilyeneket kéne most is csinálni, hagyni a p*csába az Xet azt csinálni PSre, legfeljebb majd idővel portolni, de akkor minőségi stuff lenne. A Versust várom én is az még mindig PS3 exklúzív!!!! Remélem jó lesz. Amúgy nekem a Kingdom Hearts is bejött arról is szívesen hallanék, mármint a 3. részéről. Jobban örülnék neki, mint egy FFVII remake-nek. Hajrá Square lehet még változtatni a helyzeten!!!!

  32. Nem vagyok vmi JRPG fan..de egyszerüen szánalmas ami a square Enix müvel..tessek itt is egy uj 360 pletyka exluzive 😛 http://kotaku.com/5091308/square-enix-desperately-seeking-programmers-for-us-dev-studio

  33. A SE üzleti politikája és a játékok fejlesztésének hozzállása hasonló mint egy régi másik (volt)LEGENDÁS céghez.Úgy Hívják CAPCOM.

  34. Érdekes az SE eddig soha sem rinyált egy gép nehéz programozhatósága miatt, pedig a PS2-ről is mondtak már ehhez hasonlókat. Akkor érezhető volt már a baj, miután folyamatosan kezdtek kiválni a csapatok az Square-Enix fúzió után, először a Xeno és Chrono sorozatért felelős brigád, majd Sakaguchi, Uematsu-ről már nem is beszélve. Mosakodik a Square mert pénzszagú lett nagyon.Azóta romlott is róluk a véleményem, de még mindig elismerem, hogy pár mellényúláson kívül, még mindig nagyon tudnak, ha beleadnak apait-anyait.Amúgy meg itt van még PS-re a Level 5 csapata, akiknek a hozzáállása nagyon emlékeztet a régi Square-re.

  35. A Square teljesítményén elég durva nyomott hagyott, amikor Sakaguchi mester othhagyta őket.Azóta igazán minőségi rpg-t nem nagyon láttam tőlük.

  36. Teljesen tökéletes cikk.. kössz..A Squere tényleg nem tesz már le semmit az asztalra 🙂 Kíváncsi vagyok én az FFXIII ra 🙂 Ha a XII ből indulok ki akkor nem sokat kell várni :):):) Én inkább a Versust várom :)Én legjobban a Tales Of Vesperiat sajnálom, hogy nem jött PSre.. Az nagyon jó lehet 🙂

    • Azért ne essünk túlzásokba vagy kétségbe, ha lehet.A Final XII egy nagyon jó játék volt.Az, hogy az Infinite Undiscovery nem az illetve, hogy nem olyan minőségű, mint valamelyik másik SE rpg, annak az az oka, hogy az SE nem egy csapatot jelöl, több fejlesztőbrigádjuk van.Ha jól tudom, az IU-t a Tri-Ace rakta össze.Nézzétek meg a korábbi játékaikat, egyik sem olyan egetverő, a Radiata Stories legalábbis épp olyan aranyos körítésű, de rendszerében gyenge játék volt, mint az Infinite.A Star Ocean-t is ők csinálják, nem tudom, hogy mit lehetne várni tőle, hisz korábban nem volt nagy áttörés azzal sem.A Romancing meg egyéb Saga játéksorozat részei buktak, ezektől sem kell várni semmit, de mégsem szabad egy kalap alá venni őket a Final Fantasykkal vagy neadjisten Front Mission-ökkel.

      • Hát azért a Valkyrie Profile is az ő címük.

      • Sztem mondjuk a FFX is elég felemás volt.Az eleje átütő a további meg unalmas .Végignézni is szenvedés volt azt a sok unalmas párbesédet (amik relatív semmiről nemszóltak) Nah a FFX-2 meg 😀 Azta nyafogást ami abban volt kitudtam volna ugrani az ablakon.Sztem Kislányoknak készítették XD

        • De amúgy akkor te nem is igazán szereted az ilyen japán cuccokat nem ? Nekem úgy tűnik, hogy neked más fajta beállítottságod van.. De gondolom akkor az Animeket se szereted ugye ?

          • Több száz animét náztem már (döntsd el miért nézem őket és miért olvasok mangákat) Éncsak azt jegyeztem meg hogy a SE nem képes számomra nyújtani már maradandót.Nem kell minősíteni..

      • Na és megtudhatnám mi volt jó a XII ben ? 🙂 Story felejtős, karakterek mélysége egyenlő a 0 ával:)szinte nem is volt benne semmi érzelmi szál.. Harc annyira nem volt rossz, igaz teljesen más mint amit megszokhattunk 🙂 Ebből is fakadt, hogy majdnem az egész játék abból állt, hogy csapkodtuk a népet 🙂 Olyan mint egy Diablo :D:D:D:D:DPersze nem azt mondom, hogy rossz játék… MErt végül is nem az 🙂 De ez tényleg messze nem mutatja meg azt a szintet amit az FFek hoztak… És poén, mert ezt hamarabb játszottam mint az X et 😀 ÉS az X aztán szanaszét gyepálta :):)

  37. Az Infinite Undiscovery semmivel se jobb vagy rosszabb annál mint aminek készült: budget (!) árkategóriás J-RPG. Általában ezt nem veszik figyelembe sosem nála ahogy megfigyeltem. Egyébként jó a cikk, csak én szemellenzős vagyok Squenix téren. 😛

    • Sztem a Square már egy ideje egyébként se tud normális Jrpgt összerakni de szinte semmit se.Látván mit hoztak ki PS2-ből a The Bouncerrel és PS1-en a FFVII-ből (PSPCrisys Core) ezeken kívűl nem sok nagy kaliberű RPGt tett le az asztalra a többi csak (és a maiak nagy része is simán semmitmondóak) Ezmár nekem is uncsi ezért nem vettem 1997-óta Rpgt (FFVII)

      • Ezzel együtt most azt is mondod hogy nem játszottál a VII óta Final Fantasy-vel?

        • Igen így van.Jól értetted.

          • pedig aVIII kihagyhatatlan.. Hangulatban jobb mint a 7, de játékelemben nem.. Aztán a X…. Na ez mindenben jobb mint a 7, story, karakterek mélysége, játékmenet.. minden… Ez egy olyan DARAB :)Amúgy skacok, tudjátok mi lenne a dúrva ? 🙂 Ha bejelentenék, hogy csak lesz FFVII remake 🙂 De csak X re :D:D:D:D

          • “Sose venném meg x-re, hiába porosodik itt már a zöld fehér 1 éve.””Embrace your dreams and protect your honour”” “

          • Akkor gondolom olyan címek is kimaradtak mint a Kingdom Hearts sorozat, a Star Ocean, Subarashiki Kono Sekai.

          • Ahogy mondod.Próba után egyiksem nyújtotta nekem azt a színvonalat mint az FFVII így végigse játszottam egyiket sem.Csak a PSP CC tudta elérni azt (de azmeg nem színtiszta RPG ez már Akció orientált Fanservice)

          • Ki mondta, hogy vedd meg X re ? 😀 Én a Final Fantasy X ről beszéltem 🙂

  38. Namár a Square is kezdi.Kíváncsi lennék mennyi $ kapott ezért a kijelentésért a zöldektől.Mehetnek x-re, PS3-ra úgyis csak a kitartó jó munkás fejlesztők maradnak meg hosszútávon.Látva milliók esedeztek(nek) egy FFVII remake-ért azóta se csinált semmit a Square.Mindig az erősebb kutya…

  39. Elolvastam a fenti különvéleményt annak ellenére, hogy nagyon nem szeretem ezeket a JRPG gémeket 🙂 Gyakorlatilag amit a végén írtál abból lett elegem nekem is: a kamuból, a púderből, a meséből, az ámításokból vagy csak épp a szimpla hazugságokból. Egyszerűen nevetséges, hogy a mai napig totál hülyére próbálják venni a játékosokat a marketing szeméttel. Vonatkozik ez szinte az összes multira, fejlesztőre, kiadóra. Nem is értem… szinte minden hónapban van valami agymenés, lásd legutóbbi Sony PR. Tényleg egy vicc amit művelnek.

  40. Királyos cikk, gratula martin.Mindenben egyetértek veled

  41. Ahelyett, hogy megtömnének egy istenverte blurayt (mire is való az, ha nem egy tartalmas RPG tárolására?!), itt szopják bőnyállal az X-et. Gratula, Square Enix.