Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Square Enix – Hátráltat minket a multiplatform fejlesztés!””

Fumi Shiraishi, a Square Enix fejlesztési menedzsere szerint a céget visszafogják a multiplatform fejlesztések. A hajdanában még keményvonalas, és PlayStation exkluzív címeket jegyző japán kiadó nemrégiben nagyott lépett egy új irányba, és Amerikában, Los Angelesben nyitott új stúdiót, hogy az észak-amerikai vásárlók szájíze szerinti játékokat készítsen. Korábban a Square (még az Enix nélkül) már próbálkozott a nyugati betöréssel, hisz a SNES-es Secret of Evermore és a Final Fantasy: Mystic Quest is ennek szellemében készültek… de nem lettek sikeresek a többi Square programhoz képest.Shiraishi finom, még akár kétirányú mosakodásnak is betudható módon közelítette meg a kérdést: a The Last Remnantot hozta fel példaként, amit egy kifejezetten nyugatra szánt stuffként állított be. Azt mondta, bár a game nem igazán a japán közönséget célozza meg, mégsem az amerikai játékosok megnyerése volt a cél, ők egyszerűen csak “jó játékokat akarnak csinálni”. A menedzser szerint azért kellett az új stúdió, mert “Tokióból nehéz eldönteni, mi kell a gémereknek egy másik kontinensen”.Arról, hogy az amerikai székhelyű csapat min dolgozik éppen, és milyen gépre szánják, sajnos nem tudhattunk meg semmit, Shiraishi viszont kimondta – ugyan kissé ellentmondásos formában -, hogy szerinte “semmi értelme egy újabb véres FPS-t összerakni”, vagy valamit “kifejezetten amerikai külsejű főhőssel”, ellenben a team nem zárkózik el az új ötletektől. Azt azonban egyértelműsítette a fejlesztő-szakember, hogy a [U]”multiplatform fejlesztések láthatóan lelassították és hátráltatják a Square Enix-et”[/U], de a jelen helyzetben ez a legkifizetődőbb megoldás, még ha ilyen mellékhatásokkal is jár.A cikket a megbízhatóságáról és korrektségéről híres Gamesindustry.biz hozta le, az Arstechnika írása alapján.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Mintha mi mondtuk volna nekik,h multiplatformosítsák a játékokat 😀

  2. “Square Enix as a whole fell behind in multi-platform development”, said Square-Enix’s Fumi Shiraishi.Ez inkább azt jelenti, hogy a cég lemaradt a multiplatform fejlesztésekBEN. Kicsit máshogy hangzik. Tehát nem azt mondták, hogy mivel bele lettek kényszerítve a multiplatformosodásba, megsínylik a PS-es fejlesztések.

  3. Star Ocean The Last Hope-t akarok PS3-ra !

  4. nemtom mit nyávognak… ők akarták,akkor most csinálják. lehetett volna egy remek ps exkluzív remek grafikával,bőven hellyel,de nem. ha nekik a grafikabutítás meg helyhiány kell akkor csak tessék szenvedjenek.

  5. “””Hátráltat minket a multiplatform fejlesztés!””Szerintem nem mi kértük, úgyhogy egyék is meg amit megfőztek.”

  6. Valamit valamiért…

  7. Csak az a lényeg, hogy a FFXIII-at adják ki még ebben az évben. Számomra az egy nyerő játék:D

  8. Front Missiont adjanak ki. Nekem jó a puritán is, de monumetális kivitelben talán jobban fogyna.

  9. Köszönjük Emese!!(emese=Ms)….

  10. abba bízok ,hogy a FFXIII (még hogy X-re több fog fogyni nevetséges ,max másoltba:)ne cseszék el, és star ocean jöjjön ps3-rom . mondjuk nem értem a square miért nem csak ps-re fejleszt ha eddig megérte most miért nem éri meg nekik?

  11. “EXKLUZIV PS3 GAME-KAT AKARUNK,NEM VALAMI FOS MULTI CIMEKET.pont (persze tisztelet a kivételnek) TUDOM ,EZ SAJNOS MOSTANÁBAN NEM IGY VAN. “”jelen helyzetben ez a legkifizetődőbb megoldás…”” -reménykedjünk, hogy valami csoda történik, csődbe megy a microfos( bár nem is olyan kicsi ez a fos)vagy nem tom mi , de szeretnék olyan játékokat amik kihasználják a ps3 -t. :] “

  12. ne kellett volna lepaktálni MS-al…..

  13. Mi a f*sznak multiplatform. X-re úgyis 90%ban letorrentezik, a maradék 10% meg megveszi. Azért a pár ezer emberért igazán nem érdemes gürizni.

    • Nyilván ezért állnak fej-fej mellett az x és ps szoftvereladások nyugaton (jajj, ne adj isten még rá is ver az ms á la sf4).

  14. “Remelem ez a kijelentesük, hogy “”multiplatform fejlesztések láthatóan lelassították és hátráltatják a Square Enix-et”” nem azt jelenti, hogy a költstsegek csökkentese erdekeben összevasaltak valami gagyi platformot, ami mind a 2 masinän elfut. Mert akkor azzal senki sem nyer…. bär gyanitom igy van, es ezert is lett olyan a Last Remnant ahogy. Egy ideig remenykedtem, hogy mihamarabb be tudom szerezni ps-re, de a sok video utän mär ebben sem vagyok annyira biztos. Mär csak egy dolog eltet ezzel a ceggel kapcsolatban, az pedig a FFXIII Versus (na jo egy Star Ocean-t es egy FFVII Remake-et is bevällalnek bärmikor)”

  15. “””Tokióból nehéz eldönteni, mi kell a gémereknek egy másik kontinensen””.Minden amit Japánnak készítenek. MINDEN!Mert szeretjük a japán játékokat.”

  16. A multiplatform játékok = A sötét középkor

    • Pl:Black,Dead space,Burnout.Ilyenekre gondolsz?:P

      • A Black az tényleg nagy szám, de a másik kettő csak szimplán jó játék. Én arra gondolok, hogy ha multigamek nem lennének, sokkalta jobb minőségű játékokkal játszhatnánk. Aki ezt nem bírja felfogni,megérteni azt tudom sajnálni! 😛

        • Mitől lenne jobb? Egy picit szebb lenne? Mert a Burnoutokra aztán végképp nem lehet azt mindani h bugosak vagy igénytelenül összecsapott portok lennének…Vagy ott van a Dead Space. Mindkét gépen parádés, és egyik tábornak sem kell utálkoznia, mivel egyik verzió sem hibás. A ps változat talán egy hanygyányival szebb. Ennyi. Szerintem ettől egyik 360 tulaj sem dőlt a kardjába.

          • A Dead Space-t, és Burnout-ot, a fo.s PCm simán viszi full grafikán, és elmondanám, hogy egy hangyányival szebb mint a két konzolon. Érted már? Vagy még mindig nehéz? De egyszerűsítek: (gyenge) PChardver VS (jó)PS3 hardver <- nem gondolod, hogy ez vicc? Nem lehet kiemelkedő multijátékról beszélni, ha egy szar PC simán megbirkózik vele!!!

          • “A konzolozás mindig is a konzolos “”élményről”” szólt, nem a vasról. Senkit nem érdekel, melyik pc mit visz el, ha nagyobb élmény fotelből, tévén játszani. Még mindig nem mondtad el, miért lesz jobb egy burnout azáltal, ha exkluzíve csak egy valamire jönne ki.”

          • Arra akart kilyukadni, hogy a felét se használja ki a gépnek a játék… :)Meg érdekes módon kipróbáltam a Remnant demot még annó, és elég szépen vitte az én kis P4, 3ghz, 1,5gb ram, HD2600xt VGAs gépem..És akkor a ps3 verzával mi van ? 😀 Ha egy ilyen trutyi gép viszi, és elég szépen felhúztam, felnyomtam a dolgokat… akkor a PS3 massal mit csinálnak ? belenyomnak 6x akkora tartalmat ? 😀

          • Már bocs, de én LCDTV-vel PC-zek, és rezgős joy-om is van hozzá! (Ezt csak azért írom, ha legközelebb esetleg ebbe kötnél bele.) Az egyedi Burnout azért lenne jobb, mert a konkurencia megpróbálná felülmúlni azt, egy másik hasonló témájú, más című játékkal. És beindulna az igazi versengő, next generation játék őrület! Érted már???

          • Én az olyanokba kötök bele, akik arra nedvesednek, hogy egyik v másik verzió 100 poligonnal többet használ fel a textúrák felépítésekor. Ott van a kiváló Motorstorm, a Forza2 a Pégéerek, vagy a gt5prológ. Tessék, itt vannak az exkluzív versenyek, mégsem érzem úgy, hogy a Paradise bármely verziójának (bár a pcset nem láttam) szégyenkeznie kellene. Ha a fenti játékok nem indítják be az általad felhozott nextgen őrületet, akkor a burnout sem hozná, ezt nyilván belátod.Ja, és még valami. Ha teszem azt mindegyik, jelenleg multiplatform cím csak egyik vagy másik gépre jelennének meg, akkor könnyen belátható, hogy az egyes játékokból csupán a jelenlegi eladások töredékét sikerülne értékesíteni. És akkor miből finanszíroznák a fejlesztők/kiadók a nextgen őrület, illetve a költségesebb exkluzív címek fejlesztését?

          • De csak 1 gépre kell fejleszteni, és kiadni 🙂 Egyből nem kell kétszer annyit eladni, hogy nyereséget hozzon 🙂

          • Szerintem nem gondolod komolyan, hogy egy cím fejlesztése a duplájára nő csak azért, mert multi cím. Valamennyivel többe, nyilván, de jóval nagyobb a várható nyereség is.Példának okáért itt van a mgs4. 50-70 millás fejlesztési költségekről regélnek, és ehhez képest annyira nagyon sokat nem tudtak elsózni belőle, holott tényleg egy kimagasló minőségű játék. Lehet osztani, szorozni, csak éppen az egyenlet azon elemét nem tudjuk, ami talán a legfontosabb lenne a végeredmény szempontjából: hogy mennyit perkált a sony a konaminak az exkluzivitásért. A konaminak -a sonytól befolyt pénzzel együtt- nyilván megérte a dolog, kérdés az, hogy a sony bele fog-e menni még egyszer egy ilyen, nyilvánvalóan borsos árú mgs exkluzivitásba, miközben a ps3 eladásait alig dobta csak meg.

          • Abban azért igaza van – bár rém rossz példát lovagol meg, Burnout 😀 – hogy régen, a PS-N64 korszak idejében mik voltak az exkluzív játékok?FF VII, Metal Gear Solid és Ocarina Of Time! A világ legjobb játékairól beszélünk.Manapság az exkluzívok közel sem érnek annyit. És ez nem tesz jót véleményem szerint se az általános színvonalnak.

          • És az általad is említett konkurenciának ott a Flatout, és ha jól emlékszem, most is fejlesztés alatt áll egy Burnout-klón, de a neve nem ugrik be pontosan.Nem ártana megmagyarázni a Rockstarnak sem h exkluzív legyen az utóbbi idők legjobb autóversenye, mert akkor bizonyára még szebb lenne (csak éppen nem térülne meg a befektetett pénz, és soha az életben nem jönne ki több mc).

          • Érdekes! PS1-PS2 idején, nem volt ennyire multijáték orientált a játékipar, mégis készültek játékok, és nem csődölt be az összes játékfejlesztő cég! Nem kell félteni, pátyolgatni a játékfejlesztő cégeket, hanem ütni kell őket, mint szódás a lovát! Aztán az elvégzett nagyszerű munka után, jöhet a jutalom osztás, kényeztetés!

          • Ebben egyetértünk. A mai napig rejtély számomra, miért van 1 teljes generációnyi külöbség a 2001es és 2006 os ps2 játékok grafikai színvonala között. Pedig a vas ugyanaz. (és ne mondja nekem senki, hogy ennyire bénák legyenek a programozók, elvégre fix utasítás-és kódkészlettel dolgoznak, ahogy a vas, úgy ez sem változott az évek folyamán). Lehúzás az egész.

          • nem lehúzás, egyszerűen egy nehéz hardvert nehéz kiismerniaz hogy fix készlettel dolgozol (bár talán még ez se igaz), nem jelenti azt, hogy egyből tudsz gazdálkodni az egész gép lehetőségeivel

          • “Egyszerűbb egy korrekt netkódot és néhány multi-mályát összedobni, mint egy tartalmas, hosszú és minőségi egyjátékos módot. Nekem sem tetszenek ezek a változások, de hát ez van. A “”nextgen”” számomra egy hatalmas csalódás úgy, ahogy van.”

          • Teljes mértékben egyetértek!!!

          • Mert akkor nem voltak ekkora fejlesztési költségek. Hatalmasat ugrottak a ktg. erre a generációra. Nem véletlenül lett megemelve a dobozos játékok ára(+10 dolcsi ugye). És még ez sem az ideális mérték azt mondják az okosok. Szerinted miért jön mindenből CE? Persze van rás kereslet is, de azon többet is lehet ám kaszálni.Többe kerül a játék fejlesztése amit nem tudnak a megemelt árral kompenzálni, így átdobják multiplatfromra és közel megkétszerezhetik az eladásokat. És a bevétel is nagyobb persze.

          • Azzal van már tele a hócipőm, hogy nagyobb a hangsúly a bevételen, mint magán a játékon!

          • Ez van. A kiadók szempontjából mindig is így volt.

          • Csak közben egyre több és több ember pottyant bele a konzolok világába, és az elvárások is eltolódtak. Nekem is több ismerősöm vett 360at pc mellé/helyett, és ugyanazokat a játékokat keresi. Nem érdekli őket a tales of vesperia vagy a blue dragon, hovatovább a forza sem tetszik nekik. Nem. Legyen gears, meg half-life és red alert. Ugyanazok a címek kellenek nekik amikkel anno pc-n is játszottak, és az általuk hordozott multiorientált szemléletmód is szépen bevette magát a konzolok világába, amivel nem is lenne baj, ha a játékok tekintélyes hányada nem erre lenne kihegyezve és pláne ha nem a szingli tartalom rovására történne az egész.Legjobban az rpgk terén érhető tetten ez a tartalmi degradáció. Star Ocean 3 közel 200 órát tanyázott a gépemben, ahogy a Final 12 is bőven 100 fölött teljesített, hasonlóképpen a Dragon Quest VIII, Suikoden V vagy a Dot Hack széria, anélkül hogy különösebben frusztráló vagy zavaró lett volna. Ja, és mindez egyetlen végigjátszáson belül, hozzátenném, csak egyszerűen minden igyekeztem felderíteni, megcsinálni, előhozni. Ez az idő manapság úgy 30-40 óra körül van, ami nem csak hogy felháborító, de egyenesen pofátlanság is.

          • “Így van sajnos. Nekem sem tetszik, hogy minden második játék a netes multira lesz kihegyezve. Pontosabban, hogy ez a single mód róvására megy. De sajnos ez is az “”Ez van”” kategória.Részemről annyira nem bánom, hogy csökkenhet a JRPG-k végigjátszási ideje. Egy csomó időt úgyis a “”grindfest”” tett ki. 50+ óra nekem már jó. Időm sincs rá. Amúgy lehet erre is a grafikus tartalom erösődése nyomta rá a bélyegét. Ezt mondjuk meglehetne kérdezni valami járatosabb személytől, mert tényleg érdekes ez a drasztikus játékidőbeli csökkenés.”

          • Valamiből meg kell élni :DDe az is igaz, hogy nagyon elment a ló az emberekkel 😀 Nagyon pénz mániás mindenki 😀 Meg most amúgy is mindenki arra törekszik, hogy a munka maradjon, mert sokan repülnek manapság mindenhol 🙂 Ezért is akarnak több lábon állni, pl. itt a multy címeknél.. :)hunsquall : igaz 😀 De azért szerintem rengeteg ember vett ps3mat az MGS4 miatt.. persze azok akik játszottak az előző részekkel :)Manapság meg nemtudom jRPGre milyen kereslet van… Inkább mindenki a bugyuta mész lősz játékokat tolja 🙂 De amúgy meg itt az FFXIII Versus… a Trailerből ítélve mérföldkövekkel jobb mint a síma XIII 🙂

          • Csakhogy két teljesen más játék lesz a kettő. Annyi a közös, hogy FFXIII. És itt vége. Tehát aki JRPG-t akar tolni ebből a szempontból tök nyolc neki, hogy milyen lesz a Versus.

          • Ezt most nem igazän ertem…Ha nem tevedek pont a Versus lesz jrpg-sebb mint a sima, de javitsatok ki. Ugy remlik mintha a FFVII nagyjai a Versust simitgatäsära vannak räälitva, mig a sima FFXIII egy teljesen mäs csapat. Ebböl a szempontbol viszont a Versus sokkal igeretesebbnek tünik mint a sima (föleg hogy egyelöre meg mindig ps3 ekszculzive ugye)

          • Ha jól tudom a Versus egy akció RPG lesz.

          • Akció RPG lesz igen…De most pl. Dark Cloud2, Rouge Galaxy, Tales Of The Abyss, Kingdom Hearts, Star Ocean….. Ezek mind Akció RPGk nek van titulálva, hogyha úgy nézzük… De személy szerint ezeket jRPG nek mondom… … 🙂 Attól, hogy harc rendszer kicsit másabb, attól az egész játék összhatása ugyanaz 🙂 Én ezért ezt így nem választom ketté 🙂

          • Legyen neked igazad. De sajnos a Fable is akció RPG. Meglátjuk. Csak mutatnának végre valamit a játékból.

          • Igen, az is akció RPG… Na, én ezeket nevezem RPG/Akció RPG nek :)Fable, Fallout, Gothic, Oblivion, Kotor, Mass Effect…De szerintem egész más hangulata van ezeknek mint pl. egy Rouge Galaxy nak 🙂 hiába akció RPGk-nek mondják :)-Az én általam nevezett jRPG ben, mindig egy adott főhős bőrébe bújsz bele, átéled a kalandjait, úgy ahogy ő éli meg…-Az RPG ben, viszont meg te alakítassz ki egy személyiséget a főhősnek..És itt nem él át az ember akkora kalandot, de sok mindenkinek teszik, hogy a saját személyiségét rakja bele :)… Persze amennyire a játék engedi..(persze biztos akadnak kivételek)Ezért nekem minden jRPG amit felsoroltam még az előbb.. Hiába a harcrendszer full akció 🙂

          • A Rouge Galaxy jo volt nagyon. Azt mär PS3-on toltam vegig, a Kingdom Hearts 2-vel együtt. Csak a vegere fogyott el a hangulat, amikor minden harcban benyomtam valami special combot, es megöltem vele mindenkit.Amugy igazad van! Tudna valaki egy pontos definiciot irni a jRPG-re es az RPG-re? Akär hogy is nezem a kulcs a törtenetben rejlik.

          • Igen… FFVII/Kingdom Hearts csapat 🙂 Látszik is a karaktereken :)Azért mondom, hogy én már attól a trailertől hanyatt vágtam magam :)hunsquall: a XIII nagyon nem XII es 🙂 esetleg X-2 es 🙂 ATB..

          • “Ha X-2es ha XII-es ha KH-os, biztos hogy elmentek egy kicsit a jelenlegi igeny iränyäba. Bär magam imädom a (j)RPG-ket, sajnos be kell ismernünk, hogy mär nem akkora rä a kereslet. Nem tudom, hogy a viläg magätol vältozott vagy megvältoztattäk, de ritka mär az ilyen jätek. Azzal is egyet kell ertenem, hogy sokba kerül a fejlesztes, es mindenkinek csak a penz lebeg a szeme elött. Ezert is felek attol, hogy a multis XIII-at annyira ehetöre csinäljäk az “”ätlagembereknek””amennyire lehet, es ezert lehet, hogy majd jol meglepödünk a Verusus-on. “

          • Teljesen más a két játék, bár a magam részéről a 13at várom jobban. Az olyan tizenkettesnek tűnik^^

          • Itt valami nem stimmel. Vagy a géped nem szar, vagy nem láttad a többi verziót.

  17. egy mamutcég mindennapjai.

  18. Elképesztő mennyit melózik,alig győzöm olvasni,kommentálni már alig van időm,látszik,hogy imádja,ez az élete,ettől hiteles,legalábbis nekem !

  19. az amerikai stúdió készíti majd iggzre a tucatcuccokat, a japánok meg hegesztik az exkluzív final fantasyket ps3ra

  20. Látszik is… Remnant még mindig nincs ps3 ra…. Pedig már PCre is kint van… Nem tudom mit vacakolnak a PS3massal….

  21. nah martin belehúztál estére a hírekkel 😀