Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Space Otter Charlie (PS4, PSN)

Charlie és a robotgyár.

Miután teljesen kiszipolyozta és megmérgezte, az emberiség elhagyta szülőbolygóját a Földet és új, benépesíthető planéták után kutatva járja a galaxist. Ez a történet viszont nem róluk szól. A kék bolygón maradt állatok az első időkben élvezték, hogy a káros főemlősök végre eltűntek, ám lassan ráébredtek, hogy távozásunk nem volt indokolatlan és valóban az űr jelenti a megoldást. Elsőként a vidrák reagáltak, és hamar behozva evolúciós lemaradásukat létrehoztak egy komplett űrprogramot, aminek keretén belül űrhajókat kezdtek építeni, hogy ők is biztosíthassák túlélésüket. Több sikertelen próbálkozás után végül egy kis csapat elérte a kozmoszt és elindult a jövőért vívott küzdelem. A Space Otter Charlie az ő történetüket meséli el.

Azon talán jobb is gyorsan átsiklani, hogy de mégis hogyan, meg miért, a sajnálatos módon túl aktuális felütésben Charlie-t fogjuk irányítani és bolygókon, üstökösökön, valamint űrállomásokon küzdjük majd át magunkat a jobb élet reményében. A pályákat oldalnézetben látjuk és a fő motívumot a figuránk jetpackjéből kitörő lángcsóva festi fel, haladásunk alapmechanikája ugyanis olyannyira a repülésen és sodródáson alapszik, hogy sétára nincs is módunk, maximum csúszni tudunk kicsit. Emellett fegyvereink segítségével fogjuk távol tartani magunktól a rossz akarókat, akik általában az adott pálya végén személyesen is megismerhető főellenség parancsait követik. Szerencsére a harc csak a játékmenet egyik fele, időnk nagyobb részében azon mesterkedünk majd, hogy átjussunk a pályák csapdákkal nehezített szakaszain és összegyűjtsünk minden orrunk előtt lebegő nyersanyagot.

Ugyanis az ilyesfajta egyszerűsített lootolás mozdítja előre fejlődésünket. Ha elegendő sárga színű alkatrészt és egyéb hozzávalót gyűjtünk össze, akkor a megadott pontokon egy robot segítségével fejleszthetjük és bővíthetjük arzenálunkat. Ezekre pedig jócskán építenek a soron következő pályák, ahogy egyre furfangosabb fejtörőkkel állják utunkat. Sorban beinduló lángcsóvák vagy lézernyalábok akadályoznak majd minket, esetleg időzáras ajtókhoz kell gyors iramban odaérnünk. Ezen feladványok leginkább mozgásunkat vagy fegyvereinket vehetik igénybe, megakadni sosem fogunk. Ez utóbbival lesz kapcsolatos például az egyik szint, ahol a megjelölt falfelületekről kell tovább pattintani az erre a célra beszerzett lézercsúzlink lövedékeit. Ez viszont nem sebez az ellenséges robotok ellen olyan mértékben, mint egy másik jövő-lövő, így volt némi Ratchet utánérzésem a fegyverek folyamatos váltogatása közben. Ez pedig mindenképpen pozitív tulajdonsága a játéknak, mert alapvetően egy nem túl hanyatt vágódós koncepcióval állunk szemben.

Feladatunk mindig valamilyen eszköznek, alkatrésznek, de akár szimplán üzemanyagnak a felkutatása lesz, a pályák vége felé pedig jön a boss. Néha próbálják feldobni tréning-állomásokkal a bulit, de mivel az alapmechanika ekkor sem változik, így ilyenkor (és mindig) ugyanazt kell majd csinálnunk. legfeljebb más lesz a végén a jutalom. Mozgásunk, pontosabban a sodródásunk a levegőben igen nehézkesen van megoldva. Nem túl reszponzív sajnos a művelet, nagyon hozzávetőlegesen működik az irányítás. Mivel háti rakétánk egy időben elhasználható energiája eleinte igencsak véges, így főleg a faltól falig történő helyzetváltoztatás módjával fogunk élni. Ha út közben szeretnénk megállni, akkor nagyon előre és nagyon sokáig kell ellenkormányoznunk, ez pedig nagyjából ki is nyírja a törekvést a harcok közben igényelt gyors manőverekre. Szerencsére a lövöldözés része rendben van, ellensúlyozandó a gravitációmentes térben történő szerencsétlenkedést. A játék vége felé azért sikerül majd elég jól felturbózni szőrös kis hősünket ami ráadásul nem is lesz vészesen sok idő, tekintve, hogy nagyjából 3 óra alatt el is érkezhetünk a stáblistáig. Ezt kicsit ki tudja tolni, ha minden rejtett pályarészre el szeretnénk látogatni, emellett a problémás kontroll is fog okozni néhány visszatöltést a gyorsabb szitukban, szerencsére az automata mentés igen baráti gyakorisággal dolgozik.

Az előbbi bekezdés igencsak kiéleződött a szoftver hiányosságaira, csak sajnos végig azt éreztem, hogy inkább tervezői döntések állnak a háttérben, nem hiszem, hogy a 3 fős fejlesztő brigád ne tudta volna a mechanikákat jobban kivitelezni. Bár ha jobban belegondolok, semmiben nem nyújt kiemelkedőt a progi és ezért a legszomorúbb. A grafika első ránézésre és főleg állóképeken aranyos és látszik is az igyekezet az ismétlődés végett unalomba fulladó elemek elkerülésére, próbáltak minden pályát egyedivé varázsolni. Van egy elvitathatatlan bája a cuccnak, nagyokat derültem például, mikor először láttam a különféle halálnemekhez tartozó ábrát. Viszont az animációk és mozgási fázisok nagyon alapszintűek, ez itt inkább South Park mintsem Disney. A zene kimerül a sejtelmes sci-fi dallamokban. Törekvés pedig lenne itt egy nagyobb és mélyebb élmény szállítására, hisz megannyi jegyzetet és túlbeszélt párbeszédet lesz szerencsénk átolvasni, csak kár, hogy az egész nem igazán fogja érdekelni a játékost. Főleg ha élünk a coop lehetőségével, ugyanis erre szintén van mód.

A game-et ugyanis akkor lehet a legjobban élvezni, ha amolyan B-roll anyagként tekintünk rá. Nincs energia vagy idő nekiülni egy nagyobb cím kampányának, de helyette vagy valami előtt/után tökéletesen el lehet szórakozni Űr-Vidrával. Átnyomni a dumákat és csak pörgetni a küldetéseket, szinte egyhuzamban le is lehet darálni az egészet és még élvezni is fogjuk. Ha ezt felismerik a fejlesztők és a következő játékukba a lore helyett inkább pár változatosabb ellenséget és pályát pakolnak, akkor sokkal jobban fogunk járni. Addig meg marad ez az ártatlan kis vidrulás.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★
KÖZÉPSZERŰ
Kiadó: The Quantum Astrophysicists Guild
Fejlesztő: Wayward Distractions
Megjelenés: 2021. március 18.
Ár: 4879 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás