Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Space Invaders Forever (PS4, PSN)

Csillaghullás.

1983 májusa, Magyarország, Budapest, XV. kerület Újpalota, Fő tér. Utazó vurstli érkezik a lakótelepre. Az iskolának kora délután vége, egy rakás gyerek tódul a parkba, hogy megcsodálja a céllövöldét, a dodzsemet, valamint a körhintát. De engem mindez nem érdekel. Én gyanakodva afelé a nagy utánfutó felé tartok, amit a közösségi ház fala mellé parkoltak le. Az ablaktalan vasúti kocsira hajazó bódéból egy vastag köteg erősáramú kábel fut be az épületbe. Mi lehet ez, valami áramellátó transzformátor? De nem, egy szakállas fazon kantáros melósnadrágban már nyitja a kocsi oldalát és lefektet egy vasrámpát, ami a kocsi sötét belsejébe vezet. Torkomban dobogó szívvel lépkedek felfelé, amikor az elektronikus pittyegések és prüntyögések kakofóniája hirtelen megüti a fülem. A fal mellett varázslatos kabinetek sorakoznak, oldalukon űrhajók és rajzolt figurák, villódzó, színes képernyőiken izgalmas feliratok: Defender, Vanguard, Amidar, Pac-Man, Kangaroo, Scramble, Donkey Kong, és Space Invaders. Egy menet 5 forint – hirdeti egy tábla. Lélekszakadva rohanok haza és fűzöm meg nagymamámat némi aprópénzre, aztán futás vissza a kocsihoz. Remegő kézzel dobok be egy ötöst az első gépbe. Megragadom az apró botkormányt, nagy levegőt veszek. Most már én irányítok. Úgy érzem, megérkeztem. Megérkeztem egy csodálatos világba és soha, SOHA többé nem akarok innen elmenni. Örökké itt akarok maradni. Mindörökké. Ámen.

A 2020 decemberében debütált Space Invaders Forever a Taito 1978-as, legendás, “történelmi mérföldkőként” aposztrofálható, stílusteremtő játéktermi lövöldéjének állít emléket, méghozzá gyűjteményes formában, ugyanis ez a kollekció három darab játékot tartalmaz. Mindhárom game alapja az ős Space Invaders, ugyanakkor mindegyik más és más mechanikai – és vizuális – elemekkel dúsítja az eredetileg faék egyszerűségű, mégis zseniális koncepciót.

Space Invaders Extreme

Ez a verzió a gyakorlatilag a Space Invaders teljes mértékben modernizált változata, mely a pazar látvány-hangzás tuning mellett jelentős játékmechanikai újításokat is felmutat. A friss elemek között említhetők például a különféle felvehető lövésfajták, melyek az ellenfelek színével, formájával, valamint méretével kapcsolatos sorozatokra, szekvenciákra és kombókra épülő kihívások abszolválását teszik lehetővé. Adott kitételek teljesítése után bónusz “támadási hullámok” indíthatók be a pályákon belül, melyekkel szorzók és (pálya végi) értékelésnövelők húzhatók be, ezen felül pedig minden szint végén főellenség is várja a bátor űrharcosokat.

Az Extreme tulajdonképpen egy közel tökéletes játékélményt kínáló klón, mely szavakban nehezen kifejezhető, egész egyszerűen FRENETIKUS játéktermi hangulatot prezentál. A nagyképernyős televízón megjelenő, nagyított sprite-ok, a neonfényes effektparádé, a kis költői túlzással végtelen kombinációval kecsegtető mechanikai kavalkád, valamint a fokozatosan keményedő, újrajátszásra ösztönző kihívás szerintem minden shoot’em up rajongó igényeit tökéletesen kielégíti.

Egészen apró negatívum ennél a játéknál, hogy a robbanások hatására szétszóródó részecske-effektek időnként lefelé, a player hajójának irányába is haladhatnak, ami zavaró, egyfajta ösztönös ijedtségre adhat okot, betudhatóan annak, hogy a vertikális lövöldéknél általában ugyebár ami felénk jön, az szinte mindig halálos.

Space Invaders Gigamax 4 SE

A Gigamax 4 SE külsőségeiben nagyon közel áll az eredeti retro kabinethez, azonban a játékteret széltében négyszeresére növeli. Ezen változat ennélfogva a kooperatív multiplayer élményre épít és akkor bontakozik ki teljes pompájában, ha a mókához 2, 3, vagy optimális esetben 4 játékos csatlakozik egyszerre.

Egyedül játszva szerintem meglehetősen fakó a hangulat, viszont egy többszereplős rendezvény alkalmával kifejezetten bombasztikus buli kerekedhet az egészből, köszönhetően elsősorban annak, hogy ennél a játéknál a szabályokat még egy olyan személynek sem kell magyarázni, akinek példának okáért esetleg semmi köze nincs a videojátékokhoz.

További pozitívum, hogy a jelenleg hatályos pandémiás korlátozások szerint négy ember még bulizgathat együtt, egy fedél alatt, szóval ha esetleg emelkedetté válna a hangulat és kiszállnának a rendvédelmi szervek, nem kell tartanunk az elmarasztalástól.

Arkanoid vs. Space Invaders

Ez a játék, mint az címéből is látszik, egyfajta crossover, mely a Space Invaders és a (nem kevésbé legendás) Arkanoid falbontó tenisz mechanikáját ötvözi. Hogyan? A hullámokban támadó ellenfelek a Space Invadersből érkeztek, a player hajója – a Vaus – ugyanakkor az Arkanoidból, a lövedékeket pedig értelemszerűen egy pattogó golyó váltja ki, mellyel folyamatosan “bontogatjuk” a támadókat.

A 150(!) pálya teljesítése során 40(!) anime-karakter nyitható meg és lesz választható, melyek mindegyike saját speciális képességekkel szerelt. Ezen extrák elsütésével természetesen nagyobb hatékonysággal támadhatunk vagy védekezhetünk.

Ez a változat a két zseniális alapjáték keveredésének köszönhetően valami egészen egyedi, könnyed játékélményt kínál, azonban egy cseppet belerondíthat a nagy örömködésbe a tény, hogy az irányítás kizárólag csak a DualShock 4 tapipadjával kivitelezhető. (Átállítására én külön opciót nem találtam.) Éppen ezért egyes falhasználóknál előfordulhat, hogy a “simizésre” használt hüvelykujj nem mozog elég gyorsan / szabadon, hamar elfárad. Alternatív megoldásként még lehet próbálkozni az “egyik kezemben a kontrollert fogom, a másik kezem mutatóujjával pedig simizek” kunsztot, de ez sem a legkényelmesebb opció.

A Space Invaders Forever ugyan nem tartozik a legolcsóbb indie szoftverek közé, azonban játékélmény és tartalom tekintetében közel maximálisan teljesít! Mindhárom játék kifejezetten addiktív, hangulatos, élvezetes, nincsenek túlbonyolítva, magas újrajátszási faktorral rendelkeznek, és ami a legjobb, hogy hosszabb vagy rövidebb nekifutásokra egyaránt alkalmasak. Túlzás nélkül mondom: ez a csomag minden retro-shooter rajongónak telitalálat!

★★★★
REMEK
Kiadó: ININ Games
Fejlesztő: Taito
Megjelenés: 2020. december 11.
Ár: 10590 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. A felvezetés miatt már megérte benéznem, jó napom lesz! 😎

  2. Az a bevezető! Köszönöm!

    1