Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

SolSeraph (PS4, PSN)

Nem ritka a videojátékok világában az, amikor egy fejlesztőcsapat több műfajt próbál ötvözni annak érdekében, hogy a produktum minél egyedibbé kalapálásával elnyerje a játékosok figyelmét, viszont ritkaságszámba vannak azok az esetek, amikor ezek a fúziók működnek is. Az [i]ACE Team[/i] fejlesztői úgy gondolták, hogy jó ötlet egybegyúrni a klasszikus 2D-s akció-platform, a városépítő és a tower defense játékstílust. Végtére is nem számolták el magukat, mert a [b]SolSeraph[/b]-ban jól működne az előbb említett [i]édes hármas[/i], a potyogó vércseppek más sebből folynak.A történet röviden annyi, hogy két kegyes isten megteremtette a világot és rajta az embereket, majd magára hagyták alkotásukat. Ezután a kisebb, gonoszabb istenek kihasználva, hogy a szülők leléceltek nekiestek az emberiség sanyargatásának. A túlélésre játszó halandók a félisten Helios-t, a Hajnal Lovagját hívták segítségül, aki neki is állt, hogy felszámolja a törzseket fenyegető veszélyeket.Első dolgunk egy side-scrolling szegmens legyűrése lesz, amiben különféle agresszorok (goblinok, orkok, trollok, BKV-ellenőrök, stb.), valamint a terep adottságai próbálják utunkat állni. Sok extra nincs a dologban, a pályák – egy-két elágazástól eltekintve – teljesen lineárisak, az életünkre törő csúfságokat kardunkkal hányhatjuk élre, vagy spéci, manát fogyasztó íjunkkal eliminálhatjuk. Kitérésre egy [i]Alucard-féle[/i] hátracsúszás, védekezésre pedig pajzsunk szolgál, de gyakran jól jön az is, amikor dupla-ugrással egyszerűen átugorjuk az ellenfelet, hogy – nem túl sportszerűen – hátulról aprítsuk fel. Életerőnk vörös ékkövek képében jelenik meg, lenullázódás esetén vagy a pálya elejéről, vagy az érintett checkpointról eshetünk neki újra a kihívásnak végtelenszer.Miután sikeresen abszolváltuk az első ilyen részt jön a városépítésbe oltott toronyvédő szegmens, amiben Helios-szal madárformában repkedhetünk – kvázi kurzorként funkcionálva – az izometrikus nézetből szemlélt táj felett. Itt a feladatunk az emberek alkotta törzs lélekszámának felduzzasztása és megvédése lesz, ami magában foglalja az alapanyagok (élelem, fa, munkaerő) előállításához szükséges házikók megépítését és a védelmi építmények felhúzását. A terepen található nagyjából féltucat fészek is, ahonnan kikövezett utakon hullámokban rajzanak az ellenfelek a falu felé, hogy a központi magként funkcionáló tábortüzet szétrugdossák. A lények fogadására érdemes az út mentén felhúzni a védelemre szolgáló építményeket (barakk, íjásztorony, mágustorony, stb.) a szomszédságukba pedig az ezek tuningolására (sebzés, hatótáv, stb.) szolgáló objektumokat. Minden felhúzott épület fába kerül, illetve szabad munkaerő is szükséges, mert az építmények maguktól nem fogják meggátolni az ellenfeleinket a masírozásban. Ergo: ha a falut rosszul menedzseljük, például úgy, hogy nem ügyelünk a szabad munkaerő piacra, akkor határvédelemben sem fogunk tudni jeleskedni. Ezért érdemes mindig felderíteni a kivágandó (7-8 fából álló) erdőket, farmot építeni, hogy legyen elég kaja a lakosoknak, akiket CSOK helyett lakóházak hitelmentes felhúzásával buzdíthatunk szaporodásra.
[YOUTUBE]8mDERZiTb3U[/YOUTUBE]
Amint sikerült menedzselni mind a nyersanyagtermelést, mind a védelmet, akkor a válaszcsapást is ki kell viteleznünk, amihez előbb a szörnyek rejtekhelyét körbeölelő sötét fellegeket kell eloszlatnunk egy közelbe telepített imahellyel. A láthatóvá vált fészekbe már csak rá kell repülnünk félistenünkkel és egy oldalnézetes szegmensben megvívott két képernyőnyi arénaharccal kipucolni a helyet, majd valamilyen tuning (plusz HP, mana, stb.) üti a markunkat. Ezek után a terepen uralkodó főellenség rejtekhelyét védelmező kristály veszít egy réteget. A cél innentől adott, minden ellenséges odút fel kell dúlnunk, majd látogatást kell tennünk a boss-nál. Siker esetén a támadó hullámok megszűnnek (nem, egyetlen kis fészek kipucolása nem szünteti meg a támadásokat), és kapunk egy új speciális képességet mint például az öngyógyítás, vagy a villámszórás.Ezek után – de akár a főellenség leölése előtt is – elhagyhatjuk a vidéket, hogy a világtérképen repkedve új tájakon védjük meg a maréknyi emberiséget. Az utolsó helyre csak azután tehetjük be a lábunkat miután felnyársaltuk az öt boss-t, majd mehet a finálé.Látványilag lazán balerinázik a cucc az [i]egész jó[/i] és a [i]mi ez a moslék[/i] terminus technikusok által határolt pengevékony vonalon. Ez egyébként leginkább a side-scrolling részekre igaz, mert míg a faluvédő szegmensek tűrhetően (értsd: hármas alá) festenek, addig a mászkálós etapok minősége ingadozik. Egyszer közepes, majd egész kellemes, egy másik pálya borzalmas, a következő viszont gyönyörű. A vízalatti pályaszakaszok voltak azok, amik kivétel nélkül simogatták a látóidegeimet. Viszont muszáj megjegyeznem, hogy a legfestőibb tájat is képesek elszennyezni a kritikán aluli animációk.Kezelhetőségre a platformrészek a legrosszabbak, mert kényelmetlen az ugrás mechanikája, illetve az, hogy haladás közben nem tud hősünk suhintani, csak és kifejezetten állóhelyzetből képes hadakozni. Ráadásképpen ezt még a nem túl pontos és csak a kárunkra játszó hitbox-rendszer is megnehezíti. A hátrálást pedig nem tudjuk megtörni, csak és kizárólag az animáció lefutása után kapjuk vissza az irányítást. A faluépítés ehhez képest teljesen baráti, de gyakran hiányoltam a kamera elforgatásának a lehetőségét.Tartalmilag nagyjából 10 órás kalandra kell számítani, ha az ember ráérez a faluvédő részekre, akkor már csak a platform részek szívathatják meg, ami idővel be fog következni. Míg eleinte csak az ellenfelek próbálnak lenullázni, addig később a pályaszerkezetek is bedurvulnak, ahogy egyre élesebb platformképességeket követelnek meg, instant sebző tövisbokrok hevernek szinte mindenhol, és a legszemetebb helyekről ugranak a nyakunkba.Hangzásilag a zenék kellemesre sikerültek, a hanghatások csak közepesre, hangulatilag pedig hozná a program amit kell, de a kényelmetlen kezelés, és a bedurvuló oldalnézetes szegmensek képesek hazavágni a félisteni lény bőrén keresztül megtapasztalt epikus küzdelmek heroikus élményét. Gyakran támadt az az érzésem, hogy a platformrészeket hagyni kellett volna a fenébe, és rá kellett volna gyúrni a menedzselésre és a toronyvédésre, akkor egy kiemelkedőbb játék születhetett volna, mert minden, ami rossz a programban, az a side-scrolling részekben találhatóak.A SolSeraph tower defense játéknak közepes, városmenedzselősnek túl egyszerű, platform-akciónak pedig, ha nem is borzalmas, de mindenképpen gyenge. Kár, mert némi elmélyítéssel és odafigyeléssel egy igen egyedi és szórakoztató játék válhatott volna belőle. Ez a fúzió most nem jött össze.[i](A félisteni kalandot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i][b]

Kiadó: Sega
Fejlesztő: ACE Team
Megjelenés: 2019.07.10.
Ár: [url=https://store.playstation.com/en-hu/product/EP0177-CUSA16366_00-EMPYREANPS4EU000 ]4590 Ft[/url]
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 1.81 GB
Web: https://www.sol-seraph.com/
PSN feltöltőkártya: [url=https://platinumshop.hu/product/7048/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Elofizetesek-feltoltokartyak/PlayStation-Network-Card-15000-Ft]Platinum Shop[/url][/b]

4/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Az ötlet nem új, snes kult játék ActRaiser egy az egybe.

  2. Nagyon tetszik a teszt, a tagolás, a témák, a hasonlatok.