Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Soft Body (PlayStation 4, PSN)

Igazából félek megírni ezt a [B]Soft Body[/B] tesztet. A Tisztelt Olvasók bizonyos százaléka ugyanis a screenshotokra pillantva nagy magabiztossággal és kendőzetlen stílusban fogja megkérdőjelezni az anyag létjogosultságát a négyes számú PlayStation gépen. Meg kell mondjam, nekem sem ez a típus lebeg a lelki szemeim előtt, amikor azon a csodán elmélkedek, melyet a Naughty Dog követett el mostanság a platformon, de vegyük tudomásul, hogy sok gamer a régi nintendós, vagy ataris idők ízére vágyván nem átall az ilyen, fakocka egyszerűségűnek tűnő, valójában szana-széjjel sz**ató cuccokkal kínozni magát, preferáltan nagy képernyőn és kontrollerrel.
[YOUTUBE]AyJf7o6h9QI[/YOUTUBE]Nemrégiben volt szerencsém az Assassin’s Creed: Identity-vel telefonon kötni közelebbi ismeretséget, és bár maga a játék teljesen rendben volt, az eset kitűnő példaként szolgált arra, milyen érintőképernyőn irányítani egy olyan stílust, ami nem point-and-click, hanem nagyon sok, hirtelen és apró mozgást kell benne tenni a karakterünkkel. Többször rohadtul felidegesítettem magam vele, szóval el tudom képzelni, hogy a Soft Body-féle őrület milyen élmény lenne telefonon vagy tableten… legalábbis nem mindennapi. Nem is csoda hát, hogy PS4-en kívül csak PC-n, illetve nemsokára PS Vitán érhető el a szóban forgó cucc, melynek egyik érdekessége, hogy az életre hívója nem fejlesztőstúdió, hanem egy Zeke Virant nevű, Belgiumban élő amerikai úriember, egy személyben. Zeke nem csupán programozó, hanem pályatervező és zeneszerző is, innen nézve pedig simán elképzelhető, hogy a Soft Body-t képes volt egyedül összerakni.[68809]Az anyag valójában semmilyen szempontból nem átlagos, ezért nagyon nehéz egyáltalán kategóriába sorolni. Alapvetően rejtvényjáték, mert feladatokat kell megoldani benne az adott szint teljesítéséhez. De ugyanennyire akciójáték (vagy shooter) is, mivel a karakterünknek számító golyóval rengeteget kell össze-vissza manőverezni, pattogni, sőt ellenfeleket megsemmisíteni, egy igen gyorsan kaotikussá átalakuló világban. Akció-rejtvény műfaj nem létezik, úgyhogy próbálom legjobb tudásom szerint jellemezni a cuccot, mely még így sem lesz mentes a fehér foltoktól és általam valószínűleg soha le nem leplezett, meg nem hódított magasságoktól. Az alapötlet sokkal egyszerűbb annál, amivel a kivitelezésben találkozunk. A főszereplő egy apró, kígyószerű alak, vagy ecsetfej, maga a Soft Body, akivel tömböket színezünk ki. Ezt az egyszerűnek és meditatívnak tűnő, kellemes tevékenységet igen hamar az életünkre törő gonosz négyzetek által kilőtt golyók nehezítik meg. Mivel az igazi barát a bajban ismerszik meg, a golyókkal együtt jelenik meg társunk, a „szellemtest”, mely képes megsemmisíteni a golyókat kilövő kockákat, de ehhez eggyé kell válnunk vele. Olykor szükség van arra, hogy a két test külön mozogjon, mely a két analóg kart külön mozgató agymunkát, meg nem kevés türelmet és kitartást igényel. A sebességüket az R2-vel lassíthatjuk, erre sokszor van szükség a gyorsan cikázó lövedékek elkerülése végett. [68811]Szerintem már a betanító rész is tök nehéz, pedig ott még tényleg csak a felszínt kapargatjuk. Egy átlagos pálya több szakaszból áll, az objektívákat egyesével kell abszolválni a továbbhaladáshoz. Maximum három életünk lehet. Alapvető feladat a tömbök befestése, de ezt igen hamar golyózáporban és nyomkövető lövedékek elől is menekülve kell kivitelezni. Ugyanezt a típust követeli meg az ellenfelek megsemmisítése egyrészt az átfestésükkel, másrészt a rajtuk történő keresztülrepüléssel, de utóbbira csak a szellemtest képes (illetve a kettőt egyesítő, közös test.) Ugyancsak a szellemtest specialitása a labirintusszerű csőben egy golyó átterelgetése. Ahogy küzdjük előre magunkat a pályákon, úgy lesz egyre több az ellenfél, akik eliminálása mind bonyolultabb stratégiákat követel meg. Egy idő után én már úgy éreztem, hogy inkább csak a golyók ellen küzdök, és rengeteg reflexet kell megtanulni, majd tökéletesíteni, hogy eredményesen haladjak előre. Aki szereti ezt a stílust, az biztos jól szórakozik vele, engem inkább demotivált. Pedig léteznek nehézségi szintek is: a könnyebb Soft Game három fejezetet és összesen harminchat pályát tartalmaz, míg a nehezebb Hard Game huszonöt pályát. Tekintve, hogy nekem már a Soft Game első fejezetének utolsó pályáján, azaz a boss harcon sem sikerült átküzdenem magam, halvány elképzeléseim vannak arról, hogy milyen lehet a nehéz terep. [68810]A Soft Body a témaválasztáshoz abszolút passzoló, minimalista, csak pár színárnyalattal dolgozó látványvilággal rendelkezik, és a zenei háttér is pont olyan, amit várunk. Kőkeményen rétegjátékról beszélünk, de még az érdeklődőknek is ajánlanám, hogy nézzenek meg pár videót a játék megvásárlása előtt. Nekem beletört a bicskám, és nem vágyom a kínlódás folytatására, de nagy riszpekt a fejlesztőnek, mert látszik, mekkora tudás kell egy ilyen anyag egyedül történő összeeszkábálására. Remélem, a Soft Body is megtalálja a célközönségét. (A játék megvásárolható a PlayStation Store-on, PS4 platformra, 3.990 Ft.)

14 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Aki nem 25 éve kezdte az ipart az nem is sejtheti, hogy régen mennyit szívtunk mindennel. Egy játék végigvihető lehetett kb 40 perc alatt. Még is néha napokat vertünk bele és azért is újra kezdtük. Ennél a játéknál lazzítás képpen elég 1 pálya és már ott hátra döl az ember, hoy: – Na ezt is megcsináltam! – ez a komoly benne!

  2. Én már ezekre a gif-ekre is gerjedek.

  3. “Ja és a fejlesztő srác életrajza is megér egy misét: “”In May 2014, Zeke graduated from the New York University Game Center with an MFA in Game Design. At NYU, he studied under great designers and thinkers like Frank Lantz, Eric Zimmerman, and Bennett Foddy and designed games from the ground up in a number of roles including programmer, sound designer, level designer, and more.”” http://zekevirant.com/bio.html Megáll az eszem, hogy mik vannak jobb helyeken. New York University Game Center és Game Design, mint szakirány? Ott halálosan komolyan veszik azt, ami máshol csak “”játék””. :)”

  4. Csak szeretném részvétemet kifejezni azért, hogy ezzel kellett játszanod .)

    • Miért, ezzel mi a baj?

      • Megnéztem a képeket, elolvastam a leírást és ez jutott az eszembe.

        • Sztem ez egy tök jó játék annak, aki szereti ezt a stílust. Eszméletlen profin van megcsinálva, csak sztem túl nehéz, legalábbis nekem. Én egy játékkal – a vele töltött idő legalább 80%-ban – kikapcsolódni, relaxálni akarok, nem megfeszítetten koncentrálni. 🙂

          • Minden játék jó annak, aki szereti az adott stílust. Pl aki szereti a szar játékokat, annak a szar játékok is tök jók.Na meg sosem értettem, hogy miért jó az, hogy a nyakunkba hullik a siker. Szerintem egy játék akkor jó, ha kellően nagy kihívást tud nyújtani. Ha csak a kikapcsolódás, és a sztori érdekel, akkor ennyi erővel youtubeon is végignézheted a játékot, és akkor 80 helyett 100% lesz a relax.

          • “Teljesen félreértetted, amit írtam. A Soft Body meg a “”nyakunkba hullik a siker””, nem is beszélve a YouTube-os játék nézés között van némi különbség. A játék kategórián belül arra gondoltam, hogy legyen szórakoztató, melybe az egészséges kihívások is beletartoznak tszetesen – és nem az extra nehézségi szintekre gondolok, bár egy idő után azok könnyebbek, mint a sima hard.”

          • Engem felizgattál…:)Én simán gerjedek ezekre…a Resogunt mai napig nyomom, napi szinten…valahogy számomra meditatív az a káosz és szo**tás amit ott átélhetek…egy Uncharteddel töltött este méltó levezetése…:)

          • Akkor jó szórakozást hozzá. Remélem, nem vagy hajlamos epilepsziára. 😀

          • Hátőőő xD