Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

SNIPER GHOST WARRIOR CONTRACTS 2 (PS4)

Telibe?

Központ, itt Holló. Megérkeztem a kijelölt helyszínre, előttem a támaszpont és sikerült azonosítani a célpontot is. Ahogy látom, az őrök erősen fel vannak fegyverezve, de az ellenséges mesterlövészeket már kiiktattam. El szeretném kerülni a feltűnést, így megvárom, míg emberünk visszamegy az irodájába, hogy szemtanúk nélkül tegyek pontot a megbízás végére. Már be is lépett az ajtón, szerencsére nem is sejti, hogy a hatalmas ablakok túloldaláról lesek rá. Végre leült az asztalához, egy pillanat és vége van. Kortyolok egy nagy levegőt és mélyen bent tartom, hogy stabilizálhassam a fegyvert. Enyhe, hét kilométeres délkeleti szél fúj, így kis számítás után állítok kicsit a távcsövön. A puskatust hozzányomom a vállamhoz, a célkereszt már a tábornok tarkójának közepén pihen, csak egy mozdulat… A francba! Központ, egyszer csak bezárult a redőnyszerkezet, nincs rálátásom a célpontra, más megoldás kell…

Ha valakinek a pörgős lövöldözés és a vérgőzős hentelés a zsánere, akkor nagyon messze keveredett a csoportjától, de aki Snake-kel és Halász Samuval számháborúzott kölyökkorában, az most elemében érezheti magát, ugyanis a Sniper: Ghost Warrior Contracts 2-ben a sunnyogás, a csúnya bácsik halk eliminálása és a több száz méter távolságra lévő, másképp megközelíthetetlen vezetőik kilövése lesz a dolgunk. Életünk csekély, így hónunk alá csapott gépkarabéllyal történő erődemonstráció itt nem lesz eredményes. Ennél sokkal érdemesebb áttekinteni a területet, megismerni a járőr útvonalakat és a megfelelő ösvény használatával, na meg némi kreativitással észrevétlenül érhetjük el célunkat. Ez lehet egy fogoly kiszabadítása és segítése, néha egy vírus feltöltése a központi rendszerbe, de nagy általánosságban azért megmaradunk a falra hányt agyvelőknél.

Ez azért nem lesz olyan unalmas, mint ahogy talán elsőre tűnhet, ugyanis a féltucatnyi pályán a visszafogottan változatos 3-4 fő megbízás mellett egyéb fejvadász küldetések is várhatnak ránk, ahol a célpont nincs bejelölve a térképen, csak megközelítőleg és ha figyelmetlenek vagyunk, simán el is sétálhatunk mellette, elesve így a jutalomtól. Ez persze függ a hozzáállásunktól is, simán végig lehet ólálkodni úgy, hogy kizárólag a fő ellenfelekre összpontosítunk, de ez több okból sem ajánlanám. Egyfelől a katonák háta mögé kúszva nem csak szimplán önjelölt gégemetsző vállalkozást indíthatunk, de módunkban áll kikérdezni az úriembert, a társai vagy akár extra ellátmányok pontos hollétét illetően. Borzasztó érzés, mikor minden könyörgés és infó átadás ellenére is késünkkel fejezzük be a kihallgatást, de hát ez egy ilyen biznisz. Minden, életétől megfosztott zsoldost ki tudunk zsebelni és el is tudunk rejteni, ha úgy kívánná a szükség. Joggal merül fel a kérdés, hogy egy sniper játékban mi a fenéért kell hullákat pakolgatni a susnyásba, nos alapvetően a játékmenet két részből áll. Kellemes méretű, de összességében kissé fantáziátlan, szabadon bejárható pályákon mászkálunk majd. Ha a feladat úgy kívánja radarokat vagy szállítmányokat semmisítünk meg, viszont a főellenfeleket rendszerint nem tudjuk elérni, a bejárható régió szélén kell letáboroznunk és egy messzebb lévő raktárnál vagy támaszponton találunk rájuk. Itt aztán körbepásztázunk távcsövünkkel, felmérjük az opciókat és kiválasztjuk, hogy milyen módon kívánjuk végrehajtani a megbízást. Egy parkoló autó riasztójával vagy a tetőn lévő tv antenna elfordításával is elcsalhatjuk a katonákat, mindezt persze puskánk támogatásával. Hogy kicsit inspiráljanak minket, jó adag Challenge is helyet kapott a menüben, amik valamilyen specifikusan elvégzett műveletért jutalmaznak minket játékbéli valutával. Ezeket egyszerre elvégezni nem lehetséges, a legtöbb kihívás a célpontok valamilyen módú eliminálását írják elő, mint például menekülés közben vagy az irodájában ülve. Erős Hitman áthallás érződik a levegőben, de kifejezetten jól áll ez a Snipernek is, az arra fogékonyak így simán megduplázhatják a minimum játékidőt.

Eredményünktől függően tapasztalati pontokkal és pénzmaggal bővül virtuális hasitasink, amiket egy-egy küldetés között költhetünk el. A missziók végén egy igen sokrétű statisztikát kapunk majd, egyes mutatókért cserébe pedig szintén bukszánk hízik. A képességek 4 irányban oszthatók el, de minddel valamelyik felszerelésünket tudjuk fejleszteni, legyen az az álruhánk, drónunk, szkennelő szemüvegünk, illetve hogy mennyi extra töltényt bírhatunk el. Itt hatalmas kreativitásra nem érdemes számítani, ugyan folyamatosan szórtam a pontokat, alig egy-kettő képesség volt, ami nélkül lehetetlen volt élni, inkább kényelmi funkciók miatt érdemes okosan fejlődnünk, például, hogy a szkenner mutassa a kamerákat. Talán nem hatalmas meglepetés, hogy pénzünkből fegyvereinket cserélhetjük le, illetve bővíthetjük különböző kiegészítésekkel, alkatrészekkel. Itt sajnos szintén kicsit fapadosak a lehetőségek, nem fogjuk a bőség zavarában órákig latolgatni, hogy melyik célzókát vegyük pisztolyunkhoz. Már a játék egy igazán korai pontján meg tudtam vásárolni a legjobb eszközöket, így később csupán az újonnan szerzett festéseket néztem meg, amiket a pályákon elrejtett dobozokból szerezhetünk meg. Aki viszont csúcsra akarja járatni a high-tech kütyüket, annak azért lesz miből válogatnia a gránátok, aknák, dobókések és lehelyezhető automata ágyúk sorából.

A történetről nagyon nem regéltem eddig, bár nagyon nincs is miről, minden új szint elején kapunk egy átvezető videót, ami tisztázza az aktuális küldetés hátterét, de annyira fontos erre figyelnünk, hogy helyette simán megfordíthatjuk a melegszendvicset a sütőben. Ahogy néztem a Focus Home srácai nem is ezen a ponton akarták megerőltetni magukat, sokkal inkább a játékmenetre khm… fókuszáltak (jajjnekem…). Minden más csak körítés, a lényeg itt, hogy messziről (szadisták közelről) szétszaggassuk az ellent. Ebben ugyanis bőven tobzódik a cucc, feltéve, ha bekapcsoljuk a menüben ezen opciót. Kevés felemelőbb érzés van az óvatos becélzás után, mint mikor már a ravasz meghúzásnál jön a lassított videó, amikor már tudjuk, hogy célba találtunk és undorral vegyes örömmel nézzük a szétszakadó koponya kamerába repülő darabjait. Ugyan a végigjátszás második felére én már inkább ejtettem a lehetőséget, mert inkább megakasztott a sodrásban, főleg mikor minden másodperc számított a kifinomult tervemben, de azt adom, hogy egy sikeres dupla headshotot slow-mo-ban igen felemelő megtekinteni. Erős gyomrúak előnyben.
Én igen hamar felismertem korlátozott képességeimet, így nehézség tekintetében éltem a gép által nyújtott segítséggel, amitől minden szélmozgás és ívelt lövedék röppálya számításától megóvtam magam. Így csak követtem a célkereszt közepétől olykor meglepő távolságban lévő, a tényleges becsapódás helyét jelző piros pontot. Ezen felül még két további szint választható a fejezetek előtt és teljes mértékben egyet értek azzal, hogy az igazi játék csak azokon kezdődik. Azért siker érdekében az általam játszott szinten is kellett bíbelődni a kukkerrel és helyesen beállítani a távolság valamint a katonák magasságának kombinációját, de mikor minden mankó nélkül hasalsz a porban és próbálod betájolni, hogy merre hány méter, na az egy teljesen más szint.

Eddig egészen fullos címnek is tűnhet az új Sniper, de érdemes tisztában lenni a program nem éppen kiemelkedő részeivel. Mint mondjuk a bugokkal, amikkel jócskán fogunk találkozni. Tereptárgyakba és szintkülönbségekbe akadás miatt fogunk lebukni az ellenség előtt, vagy akár bezuhanni a pálya alá. A távcső használata fontos rész, ennek segítségével tag-elhetjük be a zsoldosokat, mutatva így a távolságukat is, mely a konkrét célbavételkor lényeges. Sajnos azonban rendkívül gyakran felejti el instant a jelöléseket a progi, utalva minket rá, hogy kezdjük a műveletet elölről. Mondhatnánk, hogy sebaj, legfeljebb újratöltjük az állást, na hát az sem megy olyan egyszerűen. Hatalmas hiány a manuális mentés hiánya, mely egyszerre gátolja meg, hogy túl egyszerű legyen a játék, viszont ezzel párhuzamosan elveszi kísérletező kedvünket. Érdekelne egy kacifántos kivégzési mód, de inkább maradok a bevált fejlövésnél. Marad így az auto-save, aminek működési elvét az egész teszt alatt nem sikerült megértenem. Simán képes akkor nyomni egy mentést, mikor a zsinórban hatodik célpontnál félremegy egy lövés és elkezdenek riadóztatni. Sokszori újrapróbálkozás esetén egyszer csak megkegyelmez a rendszer és random ismét ment egyet, de ezt csak onnan veszem észre, hogy két bakával már kevesebb van a pályán. Ja igen, mert kis idő elteltével vagy egy visszatöltés után a holttestek elpárolognak és egy csinos kis műanyag zacsi marad utánuk, hisz a loot azért mégiscsak loot. Az utolsó előtti pályán nem működött a térkép, tehát hiába mentem rá egy célszemélyre, nem mutatta, hogy a térkép mely pontján is találom, holott addig ez minden probléma nélkül működött. Csúnyán beleszaladtam a hibák felsorolásába, viszont tényleg ahogy egyre jobban merültem bele a game-be, hiába élveztem az osonkodást, úgy jött elő egyre több ilyen hiba. Patchhel javítható, hogyne, de ettől még kellemetlen. Mondjuk az olykor félvak rosszfiúkat nem fogják hirtelen megáldani a látás csodájával, de örüljünk annak, hogy néha a veszett helyzetből is ki fogunk tudni majd jönni, hiába vagyunk látóhatáron belül. A rivális mesterlövészeket jószerivel melléjük érve, közelharcban hatástalanítottam, annyira figyelnek. Cserébe vesznek majd észre cirka 150 méterről, szóval az egyensúly meg van. Egyes helyzetek sokszori újrapróbálása során úgy vettem észre, hogy olykor teljesen véletlenszerű, hogy egy lövés eredményesnek bizonyul-e, hiába volt pixelpontos minden kísérlet, ám ezen a ponton megadom a lehetőségét annak, hogy csak én voltam béna.

Audiovizuális szempontból korrektül vizsgázik a stuff, a bevilágítások és fények sokat segítenek az amúgy nem túl fantáziadús terepen, ahol azért akadhatunk furcsán elhelyezett tereptárgyakba, de akár ormótlanul igénytelen elemekbe. Egyértelműen hozza a kötelezőt, de annál semmiképp sem többet, ráadásul képes meg is röccenni alkalmakként. A messzebb lévő épületeken jól látható az alacsonyabb felbontás miatti recézettség, ez főleg a pásztázás közben tud zavaró lenni, ahogy ilyen esetekben a minőségromlás is. Illetve a statikusság volt még, ami leginkább zavaró volt számomra, nem hogy egy monitort nem lehet berepeszteni, de egy árva földre hajított vizes palack nem reagál ottlétünkre. A hangok terén inkább a szinkronok vannak túlsúlyban, mint az aláfestő zenék, mondjuk a főmenü alatt büntetnek az epikus szólamok, de a pályákon nem nagyon hallunk majd semmit. Túlságosan mondjuk nem is hiányzik, cserébe jópofa, hogy a katonák beszélgetéseit is kihallgathatjuk a szamócabokor hűs árnyékából. Minden hiányosság ellenére is jó settenkedni a Contract 2 pályáin, lélegzet visszafojtva meredni a távcsőbe és mindenképpen fontos szempont, hogy erősen nyomott áron került a boltok polcaira. Ennyi rész után viszont jó lenne kicsit túllépni az erdővel és sziklákkal körbe ölelt bázisokon és kanyarítani valami mélyebb sztorit, de legalább karaktereket adni a recepthez. A célt, amit ígér, azt tökéletes pontossággal találja el, csak kicsit kár, hogy ezen a szinten egy kaliberrel sem képes emelni.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető. PlayStation 5-ös verziója augusztus 24-étől érhető el.)

Pozitívum(ok)

  • Mesterlövész életérzés; kellemes méretű nyílt pályák; több különböző kihívás

Negatívum(ok)

  • Botrányos autosave rendszer; gyenge AI; meglehetősen bugos és technikailag sem tökéletes
7/10
Látványosság: Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság: Átlagos
Zene/Hang: Átlagos
Hangulat:

martin beleszól:

Hozzászólás