Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Ubisoft Forward

Snakeybus (PS4, PSN)

A buszok kígyóznak.

Emlékeztek még a ’90-es évekből a Nokia kígyós játékára? Azóta már több száz hasonló kaliberű alkotás jelent meg telókra, melyekben a célunk az egyre növekvő testünk kordában tartása. De akkor most hogy jönnek a képbe a buszok? Merjünk nagyot álmodni – gondolhatták a fejlesztők, majd az áramvonalas jószágokat kicserélték járművekre. Zseniális ötlet vagy túlzó barbárság? Sokan a kecskeszimulátor előtt is értetlenül állnak, így ők akár itt be is fejezhetik az olvasást.

A Snakeybus egy nagyon szórakoztató arcade-os hangvételű fejlesztés. Első ránézésre persze arcon vág ormótlan grafikája, amit pár perc, a programmal töltött idő el is felejtet. Talán ezt nevezik szórakoztatásnak?

Az első pálya egy gyerekszobába enged betekintést, ahol Hot Wheels félcsövek és akadályok hevernek szerteszét. Itt a böhöm buszunk is csupán egy modelljárgány, de a koncepció lényegét megismerhetjük. Szétszórtan kis megállók helyezkednek el, ahol emberkék és corgi kutyusok várnak minket, hogy… vidáman beléjük hajtsunk, ekkor felporszívózza őket a rendszer, miközben ordítoznak áldozataink. Mindezt persze teljesen megnyugtató, lágy zenékre. Kérem szépen, ez csodálatosan beteg!

Célunk – elvégre egy busz vagyunk – leszállítani utasainkat. Mivel adott férőhellyel rendelkezünk, így, ha fullon vagyunk, indulhatunk a célzónába (ezek vagy fixen, vagy rotálva helyezkednek el a szinteken). A leadott utazóközönség után hátsónkból további buszok nőnek, majd kezdhetjük a folyamatot elölről. A móka addig tart, amíg be nem akadunk annyira, hogy leálljon a jármű, illetve egyes pályákon a szakadék vagy folyó is kínos végünket jelentheti. Időközönként végrehajthatunk egy ugrást, amivel jobb esetben megmenthetjük karosszériánkat. (Sajnos erre a gombra került a boost is, így a nagy ijedtségben adódhatnak balesetek.) Minimálisan lehet fékezni, illetve gyorsítani is, a szintek végén pedig a repülő kamerával konstatálhatjuk a végeredményt.

Az említett nagyszobán kívül nyomulhatunk rajzfilmes kertvárosban, absztrakt körgyűrűs pályákon, illetve létező, valódi nagyvárosokban is randalírozhatunk: Seattle, Párizs, és Miami elég klafára sikerültek például. Felfedezhetünk egy titkos éjszakai helyszínt, száguldozhatunk időre, vagy a végtelen pályán chillelhetünk akármeddig. Minden próbálkozásunk után pontokkal gazdagodunk, így válnak elérhetővé az új területek és a jármű variánsok. A garázsunkba szólíthatunk iskolabuszt, egy foszforeszkáló particsodát, fura teherautót, egy kínai sárkánymobilt, vagy a klasszikus angol emeletest. Mint azt írtam, a grafika nem túl acélos, ez viszont tényleg nem zavaró. Egyedül a látótávolság kellemetlen, és hogy a tárgyak néhol pop-upolnak.

A Snakeybus nem árul zsákbamacskát és nem is akar több lenni annál, ami. Egy rövid időre szánt kellemes kikapcsolódás, ahol nem leszel mérges, egy ponton túl pedig a káosz izgalma bontakozik ki (300-400 busznyi méretet már pokoli élmény kezelni). Én rohadt jól szórakoztam a tesztelés (ha ha) alatt vele, remélem ti is hasonlóan fogtok.

B_Renato97 beleszól:

A Stovetop LLC csapat által megálmodott kígyós-buszos játékot elég nagy hiba lenne klasszikus szimulátor szemszögből kielemezni. A Snakeybus leginkább az önfeledt szórakozásról szól, azonban én nagyot hibáztam, hiszen felszálltam erre a tekergő járatra. Kissé érdekesnek találtam, hogy bárhova is látogatok el, csak 206-os számozású buszokkal találkoztam az utam során. Nem gondoltam volna, hogy ennyire egyhangú a tömegközlekedés Párizs, avagy Seattle utcáin…

A játékmenet egy átlagos szimulátorhoz képest kissé puritán, hiszen a belső nézet és az utasok által lyukasztott menetjegyek ellenőrzésének a lehetősége is hiányzik. Ezt hivatott kompenzálni, hogy a vezetésmodell maximálisan utasorientált. Minél hosszabbra nyúlik a busz, annál több férőhellyel fogunk rendelkezni, így pedig több száz fős tömeget tudunk felszedni és elszállítani a célállomásra, mindezt pedig maximális sebességgel. A munkaadó vállalat vélhetően komolyan gondolta a menetidő betartását, így a fékpedált teljes egészében száműzték a járművekből, viszont a gáz felengedésével és a drift gomb lenyomásával némileg csökkenthető az eszeveszett tempó. A sofőr egyébként egy speciális ugrást elősegítő képességet is használhat, ha bajban lenne az össze-vissza kanyargó pótkocsi miatt. Talán mondanom sem kell, hogy a valóságos környezet szimulálása érdekében ezt gombot a profik sosem használják.

Technikai szempontból, ahogy a kollégám is említette, eléggé felemás a kinézet, viszont a rendelkezésünkre áll egy kissé kezdetleges fotó mód, ami azért több a semminél. A heavy metál és a solo (csukló nélküli) buszok kedvelői messzire kerüljék el a játékot, viszont mindenki másnak egy remek vétel lehet. Gyors platina, könnyed játékmenet, mindez szolid árcímkével. Így lesz az unalmas buszvezetésből csupa móka és kacagás!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★
KÖZÉPSZERŰ
Kiadó: DIGERATI DISTRIBUTION
Fejlesztő: Stovetop LLC
Méret: 518.46 MB
Megjelenés: 2020.04.01.
Ár: 3.690 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. A cikkben is említett kecskés játékról sokáig azt hittem, hogy a videojáték ipar szégyene. Aztán kipróbáltam egy baráttal és konkrétan nem tudtuk letenni a platináig. Ez is olyan?