Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Silt (PS5, PS4, PSN)

A mélység titka.

A szerényebb erőforrásokkal gazdálkodó, rendszerint indie kategóriájú videojátékok esetében bevett szokás, hogy a különféle, kulcsfontosságú összetevők (ilyen például az alkalmazott játékmechanika, a történet-körítés, a technikai minőség vagy a tartalom) hiányosságait több-kevesebb misztikummal fedik el a fejlesztők, mely húzás néha kifejezetten jól sül el – lásd például a Journey és Limbo című remekműveket, melyeknél az ég világon semmiféle magyarázkodás nem volt szükséges ahhoz, hogy a rejtett mondanivaló átjöjjön a playernek. A bizonytalanságban tartás, vagy fogalmazzunk úgy, lebegtetés fegyvere azonban néha visszafelé is elsülhet, hisz ha egy alkotás nem képes arra, hogy végül valamilyen módszerrel átadja (kódolt) üzenetét, akkor tulajdonképpen terméketlen a vele töltött idő. Nagyjából ez a helyzet a Silt esetében is.

Pedig misztikumból ebben a játékban nincs hiány! A kaland főhőse egy titokzatos búvár, akiről az ég világon semmit sem tudunk meg azon felül, hogy “be karja indítani a gépet” – ez utóbbi konkrét(?) infót is talán a game weboldalán, a promóciós szövegben találtam meg, a történetet felvezető nyúlfarknyi költemény búvárunk sorsáról ugyanis nehezen dekódolható. A mélység szintúgy súlyos titkokat rejt, különféle tengeri lények mellett baljós szerkezeteket, egy elveszett(?) civilizáció nyomait, de ennél többet nekem nem sikerült kihámoznom a játékból, motivációi számomra mindvégig megfejtetlenek maradtak.

A játékmechanika aprócska logikai és ügyességi feladatok megoldásából áll. A központi ötlet a különféle tengeri élőlények “megszállása” köré épül, azaz irányításukat átvéve és képességeiket kihasználva lehet a továbbjutáshoz szükséges trükköket abszolválni. A leírva talán érdekesnek tűnő mechanika ugyanakkor még nagyon finoman fogalmazva is szegényes és önismétlő, ráadásul néha nem is működik túl olajozottan, a kezelés időnként eléggé irritáló és logikátlan.

A game monokróm megjelenítési formulát használ, mely korlátai ellenére rendszerint jól működik a videojátékokban. A finoman rajzolt figurák, objektumok és hátterek itt ugyanakkor mozgásban eléggé unalmasak és önismétlők, no meg céltalanok; furamód ez pont egy olyan alkotás, mely állóképeken, screenshotokon szerintem sokkal jobban fest, mint a valóságban. A hangulat fokozásában a zene/hang szegmens sem segített sokat, de legalább ez a komponens hozza az átlagos szintet.

A misztikus, titokzatos, szürreális játékok rajongójaként nagy elánnal vetettem bele magam ebbe a kalandba, de igen nagyot csalódtam. Sem a környezet, sem a játékmenet, sem pedig a tartalom nem volt elég ahhoz, hogy megmozgasson, sőt – bár ez talán szubjektív vélemény – igazából az unalom mellett még kicsit idegesített is a tény, hogy nem tudtam megfejteni a game mondanivalóját. A Silt számomra sokkal inkább egy koncepcióhalmaz volt, egy tipikus “ötletdemó”, mintsem egy kerek játék. Sok érvet nem tudnék felsorolni amellett, hogy megvedd.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★
CSAK ÓVATOSAN
Kiadó: Fireshine Games
Fejlesztő: Spiral Circus
Méret: 5.08GB
Megjelenés: 2022. június 1.

5 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Igazából 5 ezret meg lehet kockáztatni, ha valaki úgy gondolja, talán mégis jó lehet.

  2. 🙁 Köszi.Veszünk helyette mást. 😉

  3. kár érte, pedig erősen szemeztem vele…

  4. Annyira jónak tűnik….Limbo-s hangulat, változatos helyszínek, érdekes lények…. valahogy az ember nem akarja elhinni hogy ez nem működik így egyben.