Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Silent Hill – két új rész készülhet

Visszatérhet a Metal Gear Solid és a Castlevania is.

A legújabb értesülések szerint nem egy, hanem két Silent Hill projekt is készül, ugyanis a Konami úgy döntött, hogy külsős fejlesztőket keres, akik segítenek feltámasztani régóta szunnyadó sorozatait.

Az egyiken a Layers of Fear, az Observer és a The Medium játékokért felelős Bloober Team ügyködhet. A csapat nemrég a GamesIndustry.biz-nek nyilatkozta, hogy “egy nagyon híres kiadó horror franchise-án” dolgoznak már több mint egy éve, és bár nem mondhatják el, hogy miről van szó, biztosak benne, hogy nagyon izgatottak lesznek az emberek, ha megtudják. A jelenleg csak Xbox Series és PC platformokra kapható The Medium egy a Silent Hillre eléggé hajazó pszichológiai horror, amely zenéjét Akira Yamaoka, a sorozat eredeti zeneszerzője készítette. Akira Yamaokával egyébként nemrég interjút készített az Al-Hub, amelyben a művész elárulta, hogy nyár környékén derülhetnek ki részletek következő projektjéről, amelyre a rajongók egyébként már bizonyára nagyon várnak. Külön érdekesség, hogy egy meg nem határozott fél kérésére el kellett távolítani a beszélgetést. A TheGrateDebate YouTube-csatornának pedig arról nyilatkozott Yamaoka, hogy egy második projekten is együtt dolgozik a Blooberrel.

A VGC értesülései szerint azonban a Konami már megbízott egy prominens japán fejlesztőt egy új Silent Hill elkészítésével, amelyet nyáron leplezhetnek le. A VGC forrásai a Bloober projektjét nem tudták megerősíteni, de ha a hírek igazak, ez azt jelenti, hogy egyszerre két értelmezése is készülhet a közkedvelt szériának. A japán kiadó terveit ismerő személyek a VGC-nek kifejtették, hogy a Konami eredetileg az Until Dawn és a The Dark Pictures Anthologyt készítő Supermassive-ot kereste meg, akik összeállítottak egy tervezetet, amelyet végül nem fogadott el a kiadó: ebből lett azonban az epizódikus horror antológia. Más források pedig arról nyilatkoztak, hogy a japán alkotók a korábbi játékokhoz képest már elképzeléseket valósítanak meg, így a Konami valószínűleg azt szeretné, ha többféle értelmezése születne klasszikus franchise-ának.

A Konami japán vezetői állítólag eléggé ellene voltak annak, hogy külsősök dolgozzanak ezeken a projekteken, és igazából emiatt nem lehetett semmi a Supermassive elképzeléséből sem. Azonban azután, hogy megbuktak az olyan saját gyártású alkotásaik, mint a Metal Gear Survive és Contra: Rogue Corps, úgy tűnik, hogy nyitottabbak a külsős tehetségek alkalmazására.

Így a Konami nem csak a Silent Hillhez, hanem a Metal Gear Solid és a Castlevania szellemi tulajdonai továbbgondolásához is külsős fejlesztőket keres – bár ezek megvalósítása még évekre van. A Metal Gear Solid egy lehetséges újrázásáról egyébként már bővebben beszámoltunk, erről ITT olvashatsz.

A Silent Hill pszichológiai horroros megközelítésével forradalmasította az ipart és a műfajt 1999-es debütálásával, azonban folytatása, a Silent Hill 2 tekinthető igazán jelentős mérföldkőnek. A sorozat több mellékszálat és adaptációt is kapott, az utolsó, belső készítésű projekt pedig a 2004-es Silent Hill 4: The Room volt. A széria több fejezetén is dolgoztak már külsősök, de ezek sikere jelentősen elmaradt az eredeti epizódokhoz képest. 2014-ben a Metal Gearért felelős Kojima egy potenciális folytatáshoz, a Silent Hillshez készített rövid, hatalmas sikerű ízelítőt az ingyen letölthető (egy ideje azonban már elérhetetlen) P.T. formájában, de a cégtől való távozásával együtt a projektet elkaszálták.

A Metal Gear széria egyébként 1987-ben indult, és forradalmasította a játékipart, gyakorlatilag létrehozva a “lopakodós” műfajt. Alkotója, Hideo Kojima különféle politikai, társadalmi és filozófiai témákat is körbejárt a különböző fejezetekben. Hatása a mai napig érezhető, első 3D-s epizódja pedig az 1998-as Metal Gear Solid volt. A fejlesztő botrányos körülmények között hagyta ott a Konamit, utolsó játéka pedig a 2015-ös Metal Gear Solid: V The Phantom Pain volt. A cég 2018-ben adta ki a túlélős elemekre fókuszáló Metal Gear Survive-ot, amely azonban nem lett túl nagy siker – ahogy azt fentebb is írtuk. Hideo Kojima azóta saját céget alapított, és ő készítette el a Death Strandinget.

A Castlevania 1986-ban indult, és hasonlóan mérföldkő a videojátékozásban, legfőképpen az 1997-es Castlevania: Symphony of the Night, amely a “Metroidvania” alműfaj egyik eredeztetője (a másik a Nintendo Metroid franchise-a). Ezekben a kalandokban egy összekapcsolt képernyőkből álló világot járhatunk be, ahol az új képességek megszerzésével a korábban már bejárt helyek új szegmenseit is felfedezhetjük. Ezek az elemek már valamennyire felbukkantak a Castlevania II: Simon’s Questben is 1987-ben, de a negyedik rész építette ki igazán őket. Ezek a játékmechanikai elemek a mai napig felbukkannak kis és nagy játékokban egyaránt. A Konami a Castlevania: Lords of Shadow esetében már foglalkoztatott külső fejlesztőt, a MercurySteamet, amely al-széria ugyan kiépített egy saját rajongóbázist, de ennek mértéke elmaradt a fő sorozatétól. A széria központi figurája és a “Metroidvania” szisztéma kitalálója Koji Igarashi volt, aki 2011-ben a Castlevania: Harmony of Despair után otthagyta a Konamit. Igarashi egyébként már nem akart 3D-s Castlevaniát, ezért sem valósult meg egy PlayStation 3-as projekt, és ez vezetett a MercuryStream foglalkoztatásához. A franchise egyébként több mellékszállal is gazdagotott, és több formában is adaptálták már: például a Netflix egy jelenleg is futó animét is készített belőle. A Konami utolsó saját gyártású, belsős játéka a Castlevania: Order of Ecclesia volt 2008-ban, azóta ők maguk nem dolgoztak a széria hagyományosabb fejezetein, hanem külsőseket bíztak meg új gondolatok beépítésével, régi kalandok újraalkotásával vagy alternatív megvalósítások elkészítésével, kisebb-nagyobb sikerrel. Koji Igarashi azóta a népszerű Castlevania epizódokhoz hasonló projekteken dolgozott, és létrehozta a Bloodstained franchise-t, már a Konamitól függetlenül.

A Konami az elmúlt időben inkább mobilos portokat, illetve játéktermi megvalósításokat dobott piacra, és valamennyire eltávolodott a hagyományos, konzolos játékkészítéstől. Ha ezek a projektek sikeresek lesznek, elképzelhető, hogy visszatér valamilyen formában a Konami, bár inkább külsős partnerek bevonásával, mintsem a belsős fejlesztés erősebbé tételével.

A Konami egyébként nemrég indította el hivatalos online üzletét a Los Angelesből üzemelő Waypoint kreatív ügynökség segítségével. Az üzleten keresztül mindenféle merchandise-ra lehet lecsapni, ruháktól kezdve otthoni díszeken keresztül a gyűjthető tárgyakig olyan játéksorozatokból, mint például a Castlevania, a Metal Gear, a Goemon, a Suikoden vagy az eFootball PES.

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Hát nagyon remélem kellően profi külsősöket fogadnak fel mert önmagában a Silent Hill név nem garantálja a jó játékot.
    A Homecoming-ot jegyző amerikai csapat szerintem jó munkát végzett, azóta meg milyen sok év telt már el. Ha lesz is jó SH a jövőben akkor is szégyellje magát a Konami.

    2
    • Már a Homecoming se volt az igazi, de még érződött rajta a SH érzés, viszont a Downpour nálam leszerepelt. Játéknak nem volt rossz, olyan 1x végigviszem cucc, semmi más. Ha nem ez lett volna a címe, akkor nem lettek volna nagyobb elvárásaim.
      Az 1, 2 és 4 a kedvenceim mai napig.
      Talán egy sima Remake-nek is jobban örülnék, mint egy új résznek. Ha viszont új, akkor az verjen szíven.

  2. Nagyonnagyonnagyonnagyon jó lenne már erről tudni valami pontosabbat. Ami tény, örülnék az egynek nagyon, de a második rész… Na, ha azt meghúznák, életem első gyüjtői kiadása érkezne hozzám, már ha lenne hozzá. 😀

    2