Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Shining Resonance Refrain (PS4)

Az elmúlt pár évben többször esett meg, hogy jóval a japán megjelenés után került a nyugati játékosokhoz egy rejtett RPG ékkő, a „jobb későn, mint soha” mondás jegyében. Ilyen volt például a Ni No Kuni, ami eredetileg egy Nintendo DS cím volt, és évekkel később jutott el hozzánk a PlayStation 3 remake-jével. A játék jött, látott és meghódította a szívünket. Tavaly ilyen volt a Persona 5, ami bár csak egy éves késéssel jött, és amire mindenki számított, csak arra nem, hogy ekkorát fog ütni.Ilyen játéknak érzem a Shining Resonance Refraint is, bár valószínűleg ez ettől függetlenül, továbbra is rejtve fog maradni a nagyközönség előtt.Ennek okait kereshetjük a játékszéria történetében. Bizony, „széria”. A Shining játékok több, mint 25 éves múltra tekintenek vissza, bár nagyon kevés rész lett lokalizálva a sorozatból. A fejlesztők hírhedtek voltak arról, hogy folyamatosan váltogatták a játékok típusait: dungeon crawlerből avanzsált Fire Emblem-szerű, stratégiai játékká, majd később váltott az akció-szerepjátékok felé. A történetek szerencsére nem nagyon kapcsolódtak egymáshoz, hasonlóan a Final Fantasy játékokhoz.
[YOUTUBE]2XHQ0wvO2g8[/YOUTUBE]
Jelenlegi alanyunk a sorozat legújabb (bár nem legfiatalabb) tagja, a PS4-re megjelent [B]Shining Resonance Refrain[/B], amiről a kiadó már a trailerben is boldogan hirdeti: az első lokalizált Shining epizód az elmúlt 10 év során. A lokalizáció eltarthatott egy darabig, ugyanis a game eredetileg Shining Resonance címen jelent meg Japánban, PS3-ra, 2014-ben.Miben változott a remake az eredeti verzióhoz képest? A grafika frissítésen esett át, az eredeti szoftverhez megjelent összes DLC-t hozzácsapták a Refrainhez, visszajelzések alapján igazítottak egyes játékelemeken (ami rendkívül ritka ilyen remake-eknél), és kaptunk egy új „mi lett volna, ha” Refrain módot. Ez a mód a game betöltése után azonnal elérhetővé válik, bár figyelmeztetnek, hogy inkább játszd végig az eredeti történetet mielőtt belekezdenél, mert így az eredeti sztori ismerete nélkül nem fogsz túl sokat érteni belőle. Történetünk raboskodó főszereplőnk, Yuma kiszabadításával kezdődik. Yuma vállát egy rettenetes teher nyomja: képes sárkánnyá változni. Eredetileg a világ sárkányok lakta hely volt, viszont a távoli múltban bekövetkezett, Ragnarok néven ismertté vált esemény során a sárkányok majdnem kipusztultak, az emberiséget és az elfeket csak a Shining Dragon (ragyogó sárkány) közbeavatkozása mentette meg.Jelen korunkban az Imperial Army (császári hadsereg) hódítása fenyegeti a kontinenset, őket már csak egy királyság, Astoria próbálja megállítani. Yumát is az Imperial Army tartja fogságban, hallották erejének hírét, és ezért kísérleti alanynak használják. Innen szökteti meg őt az astoriai ellenállás, és veszi kezdetét a történet.Kicsoda is Yuma, miért rendelkezik a sárkány erejével? Mi a célja az Imperial Army-nak, és mit akarnak kezdeni a sárkányok erejével? Bár a történet eléggé sablonos, de ahogy a Final Fantasy XV-öt, ezt is a prezentáció és a karakterek mentik meg, és teszik jóvá.A játék központi témája a zene. Mivel ez nem egy ritmusjáték, hanem akció-RPG, ez eléggé érdekesen nyilvánul meg. A folyamatosan bővülő csapatunk tagjai hangszer-fegyverekkel rendelkeznek, amiket fejleszteni is „hangolással” lehet. A parancsokat a támadások során is karmesteri vezényletnek nevezik. A legérdekesebb funkció a B.A.N.D. , ami egy harc közben bevethető mechanika: ki kell választani egy dalt, amit a karaktereid előadnak, mindezt nagyon látványosan, egy rövid jelenetben, a csata közepén. Ez felerősíti a csapatodat. A zenei hatás ennek megfelelően rendkívül erős pontja a játéknak, hisz bárhová mész, megfelelő hangulatot teremt, a dalok is jók (bár van angol és japán szinkron, a dalok csak japánul hangzanak el), és a harc során bekövetkező hangszeres támadások hangja külön fénypont.
[YOUTUBE]kmv1PlQNPGg[/YOUTUBE]
Prezentáció téren tehát a játék rendkívül jól teljesít: animés hatást kelt, rendkívül jól használva a fény-árnyék effekteket. Nem emlékszem, mikor éreztem át utoljára ennyire a környezet atmoszféráját, egy folyosórendszert használó RPG-ben. A város tele van lakókkal, emberekkel, állatokkal, a háttérben hegyek, vízesések látszanak mindenfelé, levelek szállnak a szélben, az erdő zöldell virágoktól és fűtől.Ennek viszont sajnos ellenpontja is van. Ha a kamerát túl közel visszük a növényzethez, vagy az ikonokhoz, borzalmas pixeles katyvaszt kapunk, aminek nem kéne jelen lennie ebben a generációban. Értem én, hogy ez egy PS3 port, ami fut Xbox One-on és Nintendo Switch-en is, de ez nem mentség erre, ha közben elvileg PS4 Pro-ra is optimalizálva van.Kezelhetőség téren kiváló a program, a harcok hasonlóan zajlanak az új Tales of.. játékokhoz, alap ütéseket és mágiát is használva. Az ellenfelek szabadon mászkálnak, őket megközelítve bonyolódhatunk csatába.Ha már a Tales of… szériát említettem, esélyesnek tartom, hogy az ihlette a játékban megjelenő titulus-rendszert, amit viszont a Shining egyáltalán nem magyaráz el nekünk. Ahogy haladunk előre és nyílnak meg az új karakterek, egyre több ilyen kapcsolati titulust nyithatunk meg, amiket egy kapcsolati térképen kell elhelyeznünk, és ezek segítenek majd minket bónuszokkal a csatában. Milyen bónuszok? Fogalmam sincs, egyiknek sincsen leírása, csak tippelni lehet. Itt érdemes megjegyezni, hogy az item szekcióban a key items résznél találhatóak a mellékelt (egykori) DLC jelmezek, néhányt felöltve új title-ket oldhatunk fel.
[YOUTUBE]woAKewhB5HA[/YOUTUBE]
Külön érdekesség a dating, avagy randi funkció, ami a játékban szerepet kapott: csapattársainkat, legyen az fiú vagy lány, elvihetjük találkákra, majd később beszélgetve velük erősíthetjük a kapcsolatot, ezt majd ajándékokkal, és megnyitható befejezésekkel hálálják meg. Vannak gyűjtögethető figurák, feloldható dungeonök, tárgykészítés, időjárás változására befolyásolt váltakozó ellenfelek és küldetések, tehát egyáltalán nem fogunk unatkozni.Mindenképpen ajánlom a Shining Resonance Refraint a JRPG-ket szerető játékosoknak! A játék demója egyébiránt elérhető a Store-on, tegyetek vele egy próbát![i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Ha érdekel a kaland, akkor megvásárolhatod partnerünk, a [url=http://platinumshop.hu/product/8772/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/RPG/Shining-Resonance-Refrain-Draconic-Launch-Edition]Platinum Shop[/url] budapesti üzleteiben, vagy a linkre kattintva meg is rendelheted.)[/i]

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Végre angolul is megjelent.

  2. Nekem nagyon bejött a játék!A 6.fejezetben tartok és bátran ajánlom én is minden JRPG kedvelőnek!Egyébként valamennyire emlékeztet a játék a Tales of… sorozatra,de nekem ez a harcrendszer sokkal érthetőbb és játékosbarátabb.A trait-rendszerről nekem annyit sikerült kideríteni egy japán oldalról,hogy ha bizonyos trait-eket beállítasz a diagramon a karaktereknek,akkor megnyílik egy harci bónusz,ami az adott karakterek közt létrejöhet csata közben.De ennek ismertetése botrányosan hiányos,fórumokon is mindenki ezt találgatja.

    • Nagyon tetszett, hogy mindenhol található trait, és úgy vezetik fel mintha nagyon fontos lenne, ehhez képest senki nem tudja mire való. Kb úgy néz ki, mintha ránéztek volna a mangákban gyakori kapcsolattérképre, -de jó ötlet – felkiáltással belerakták, majd nem volt ötletük mit kezdjenek vele, ezért a Tales of.. mintájára harci bónuszokat akartak adni, csak amég ott bonyorult, de remek rendszer elérhető a tervezgetéshez, ez itt teljesen kimaradt. Ettől eltekintve tényleg élvezetesebbek itt a harcok.