Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Shiness: The Lightning Kingdom (PS4, PSN)

Még évekkel ezelőtt olvastam, hogy francia fejlesztők rajzfilmszerű RPG fejlesztéshez kerestek támogatókat Kickstarteren. A koncepció érdekesnek hangzott, hiszen a franciák tudnak kiváló rajzfilmeket készíteni, jó történeteket tudnak írni, nagyon tehetségesek, szóval adott volt egy remek kaland elkészítésének lehetősége… hogy kiderüljön, talán van élet az Atlus és a Level 5 kiadókon túl is. Idővel jól megfeledkeztem a játékról, a Kickstarter-kampány is sikeresen lefutott, a fejlesztők elkezdtek programozni, teltek az évek, és pár hónapja meg is jelent a [B]Shiness: The Lightning Kingdom[/B], többek között PlayStation 4-re is.Amíg jött lefelé a program, elkezdtem trailereket nézegetni róla, hogy mégis mire számítsak. Az első, ami feltűnt, hogy milyen szerethető a látványa és milyen remek a zenéje.A Shiness indulásakor már ízelítőt kapunk a várható látványvilágról, a főmenü is szépen rajzolt, középen a logó a harcosaink sziluettjével, semmi csicsa, csak a lényeg. A game cel-shaded technológiával készült, rajzfilmszerű világot varázsol a televízióink kijelzőjére, akár a PS3-ra anno megjelent Ni No Kuni.Szerencsére nem lépik meg az “amnéziás főhős” kezdést, viszont a világ felfedezését mégis ránk bízzák. Az első két irányítható karakter (Chado és Poky) szó szerint berobban a kezdő helyszínre, ahol persze kényszerűen különválnak. Az első fél-egy órában külön-külön őket irányítva kell újra egymásra találnunk. Chado a harcos, míg Poky inkább a mágus vonalat erősíti. Viszonylag hamar csatlakozik hozzánk Kayenne, aki szintén a harcos oldalt képviseli. A harcok nehézsége folyamatos, mindig magunknál alig kicsivel erősebb ellenfeleket kapunk. Az ellenség jól látható a területen, így ha szükséges, és még gyengék vagyunk, akkor el is kerülhetjük a konfrontációt. (Vannak viszont területek, ahol a föld alól fognak ránk ugrani egy jó kis csetepaté miatt, ezeket nem tudjuk elkerülni.)[YOUTUBE]Riz2jRQ5QF0[/YOUTUBE]A játékban a farmolást nagyjából kiirtották a fejlesztők, mert a jóval alacsonyabb ellenfelek után nem kapunk XP-t, csak tárgyakat. A harc egy kvázi arénában bonyolódik le, az adott területnek megfelelően. Ebben az arénában egyszerre egy harcosunk és egy ellenfél van, akik 1 vs 1 csatát vívnak. Nem körökre osztott a harc, hanem folyamatos az egymás püfölése, a varázslatok előhívása. Idővel ráérzünk a helyes taktikára, rájövünk a blokkolásra, a varázslatra, a kombókra.Harcosainkat az L1-el tudjuk cserélni, de sajnos csak sorban lépkedve közöttük, így esetenként előfordul, csak azért hívunk be valakit, hogy jól lecseréljük. Az aréna falának színe mutatja, milyen varázslatot érdemes használni, de nekem még nem sikerült teljes mértékben ezt elsajátítani, leginkább a közelharc mellett döntöttem. Csapattársaink azért nem tétlenkednek, míg nincsenek bevonva az arénába, mert lehetőségünk van képességekkel ellátni őket (ellenálló képességünk növelése, gyógyítás, varázslatok erejének növelése), amivel támogatni tudják küzdelmünket.Az első fejezetben (itt Fragment), még nem nyílik meg teljesen a világ, de azért elég nagy területet kapunk, viszont a második fejezetben már elég nagy terület felfedezése vár ránk. Érdemes megjegyezni, a boss-harcok azért némi felkészülést igényelnek, mert ha elhamarkodottan kezdünk neki (azaz nem tápolunk minimálisan), akkor leginkább csak bokszzsákok leszünk és hamar jön a csapatunk bukása. (Elég egy bukás is, és a Platina trófea máris ugrik!)Minden harcot F-től S-ig rangsorol a rendszer: minél hatékonyabbak vagyunk, annál nagyobb eséllyel kapunk S fokozatot. (Trófea jár az S, illetve az F fokozatért is.) Legjobban akkor tudunk fejlődni, amikor az ellenség szintje kicsivel van alattunk. Nekem az egyik helyszínen volt csak frusztráló a harc, mert egy olyan területen voltam, ahonnan hőseim a mélybe tudtak zuhanni és ez egyből a vesztüket okozta, de kis taktikával túl tudtam ezen is jutni.Kalandunk során kismillió dolgot tudunk gyűjteni, ezeket el tudjuk adni, vagy be tudjuk cserélni jobb cuccok reményében, illetve erős ellenfelektől társaink képességét növelő kiegészítőket tudunk szerezni. Ezeket magunkra aggatva nagyobb eséllyel indulunk neki az erősebb ellenfelek legyőzésére. Aki el szeret merülni a kismillió kiegészítő kombinációjában, annak örömet fog okozni ez a lehetőség, amúgy ez egy kicsit macerás is lehet egy idő után…Kalandunk során az NPC-kel való kommunikáció után több mellékküldetést is kapunk, ami jó sok XP-t eredményez, illetve mélyíti a történetet. A térképen a mellékküldetések kék, míg a fő történet piros körrel van jelezve. Azért, hogy felkészültek legyünk a fő sodorra, érdemes a mellékes küldetéseket is teljesíteni. Nekem most az egyik mellékes ellenfele 47-es szintű, míg én most vagyok 25-ös, így ennek az abszolválása még várat magára rendesen, úgy érzem.Az átvezető történet képregényekben van elmesélve. Én eddig leginkább a helyspórolás miatt PS Vitán találkozom ezzel, de itt sem zavaró, hamar megszokjuk, teljesen rendben van, és azért ne várjunk el indie fejlesztőktől Final Fantasy animációt – főleg, hogy a szoftver árszabása is közelebb van az indie-hez, mint az AAA kategóriához.Karaktereink extra képessége jelentik esetenként kalandozásunkban a továbbjutást, mert vagy súlyt kell helyezzünk egy kapcsolóra, vagy energiát kell kristályba vezetni, vagy csapóajtók karját kell ostorral aktiválnunk, de előfordul, hogy több képesség együttes használata jelenti a megoldást. Nem rossz ötlet, nem baj, ha kicsit gondolkodni is kell két harc között.[YOUTUBE]IdCgzNKhL_E[/YOUTUBE]Zenei vonalon a játék tökéletesen remekel, Hazem Hawash kiváló munkát végzett! A területek alap zenéje nem zavaró, nem éreztem egyszer sem, hogy most kell nullára levennem a muzsika hangerejét, mert a falra mászok tőle (tettem ezt pl. a Lego Jurassic Park esetében). Kicsit keleties, kicsit kelta; ahol kell, ott könnyed, ahol a történet megköveteli, ott komor; nekem a zene nagyon bejött! (A soundtrack megjelent egyébként fizikai adathordozón is, de digitális formában megvásárolható az Amazon, illetve az iTunes boltjában.)Ha szereted a (J)RPG, illetve a könnyed akció-RPG műfajt, akkor ne hezitálj a megvásárláson, egy szép mesét fogsz átélni. A fejlesztők 20 óra játékidőt mondanak a végigjátszásra, de én már bőven túlléptem ezen az értéken, és még szerintem a felénél sem járom a történetben. Számomra ez egy közel tökéletes munka, ami felírja az európai fejlesztők nevét az akció-RPG műfaj készítőinek képzeletbeli dicsőségfalára.Lássuk hát be, van élet az Atlus és a Level 5 kiadókon túl is. Remélem az Enigami csapata folytatja még munkásságát – én tuti vevő leszek a következő játékukra!

(A játékot a kiadótól kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PlayStation Store-on, ára most éppen akciós, [A https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/shiness-the-lightning-kingdom/cid=EP4133-CUSA06250_00-SHINESSLIGHTKING]7352Ft[/A].)[B]

Kiadó: Focus Home Interactive
Fejlesztő: Enigami
Megjelenés: 2017.04.18.
Ár: 9190Ft (akció nélkül)
Játékosok száma: 1
Kép: 720p / 1080pRemote Play támogatás: Van
Demo: NincsMéret: 10.7GBHonlap: http://www.shiness-game.com/
PSN feltöltőkártya: [a http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/a][/B]

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Tökéletesen elkerülte a figyelmemet. Imádnivaló ahogy ez a játék kinéz. Most nem tudom megvenni és több játékom is félbemaradt vagy el se kezdtem, de mindenképpen kell majd.

  2. Régóta nézegetem ezt a játékot, most már bizonyos, hogy beszerzésre kerül valamikor:)