Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Shadow of the Beast (PlayStation 4, PSN)

Lehettem vagy 6-7 éves, amikor egy borongós napon megérkezett az aktuális Sega MegaDrive kazetta állományom. Volt köztük egy Beast névre hallgató, gyanúsan művészi borítóval ellátott példány is. Ez a játék gyerekkorom egyik legrosszabb élményei közé tartozik, így sosem értettem, miért emlegetik kult jelzővel. Számomra egy fogyaszthatatlan, unfair program volt, amitől rövid úton meg is szabadultam (értsd: izomból becseréltem a PECSÁ-ban). Amikor Martin megkeresett a PlayStation 4 exkluzív Shadow of the Beast teszt lehetőségével, neki is jeleztem, hogy miként állok a Beast dologgal kapcsolatban. Rövid úton meggyőzött, így kis félelemmel, de annál több izgalommal vetettem bele magam az 1989-es amigás játék modern kor szerint újragondolt változatába.
[YOUTUBE]IoiVx0GjNzM[/YOUTUBE]A régi stuff irgalmatlanul nehéz volt, így a készítők első körben egy háromlépcsős nehézségi skálával kedveskedtek. Egy véres, akció-platformer hibrid képében elevenedik meg az összesen 7 sztori szintet felvonultató Shadow. Az oldalra haladós játékmenet megmaradt, de immáron 3D-ben pompáznak az ellenlábasok és a környezet.Ami már rögtön az elején baromira bejött nekem, az a csapodár történetvezetés. Konkrétan csak sejteni vélhetjük, hogy kik vagyunk, a szabadulásunk után miért üldözzük annyira a csecsemővel menekülő mágust ősi városon, mocsáron és sivatagon át. Ellenfeleink — legyenek azok emberek, rovarok, vagy más, bestiális fajba tartozók — mondandóját sem értjük, csak menetelünk előre.Sokan lehúzták ezért a szegényt, de pont ez adja azt a pluszt és az újrajátszhatósági faktort az új Beastnek. A pályákon gondosan elrejtett prófécia gömböket semmisíthetünk meg, amik egy-egy videót nyitnak meg, így a sztori folyamatosan érthetőbbé válik. A harcok közben pontokat gyűjthetünk, ami fizetőeszközként is szolgál. Különféle támadásokat, retró holmikat, művészeti galériákat vásárolhatunk, továbbá nyelvcsomagokat is. Ezek az ősi nyelvek drágák, de ezek által az átvezetőkben az adott nép beszéde feliratozva olvasható.Bár a készítők az eredeti hagyatékának szánták, sajnos ez nem igazán valósult meg. Azt kell, hogy mondjam, akár még komoly csalódás is lehet azoknak az „öreg” játékosoknak, akik a ’80-as évek végén rojtosra nyomták Amiga és Commodore 64 platformokon. Nagyon rámentek a vérre és a brutalitásra, a közeli kivégző animációkra — amikben a bestia Wolverine-t megszégyenítő karmokkal osztja a halált (viszont a régiben öklözte a csúfságokat).
[YOUTUBE]H7ozYyRKn1E[/YOUTUBE]Ami viszont remekül átjött, az a dizájn: a régi borítón pompázó, gigantikus méretű robotikák. Több ponton is hatalmas „Hűha!” meg „Azta!” felszólalással díjaztam a készítők munkáját. Egy olyan gyilkoló gépet irányíthatunk, aki folyamatosan bővülő képességeinek és varázstárgyainak hála kvázi megállíthatatlan, de a nagyvilágban sok esetben egy apró porszemként hat egy-egy Titán, vagy robusztus építmény mellett. Grandiózus God of War utánérzésem volt az ilyen távoli perspektívák láttán, vagy egy mitikus lénnyel való marakodás közben. [B]Visszatérve a veteránokra: az eredeti, ’89-es Amiga változat is elérhető a menükből egy kisebb játékbeli összeg leszurkolása után (de akár az első szint teljesítését követően is feloldható, és végtelen folytatási lehetőség is vásárolható hozzá)![/B] Kipróbáltam, de úgy jártam vele, mint a bevezetőm elején írva vagyon.Kevés platformer rész található a stuff-ban, mert az esetek nagyobb hányadában összecsapásokban veszünk részt. Igazságtalannak hathat a kevéske élet, vagy a „hátulról tarkón baszarintanak, miközben a másik irányba támadok” típusú dolgok, de lényegében a védekezés begyakorlásával, a kábítás használatával mesteri szintre emelkedhetünk. Kezdő és normal fokozaton még az elhalálozásnak sincs túl nagy súlya, mert a végtelen számban elérhető „ártatlanok lelke” tárgy visszahozza a játékost (ennek mellőzése egy, a végjáték utáni titok megszerzéséhez kell). Beast módban viszont egyedül a véges számú csoda elixír használható, ami a kisebb harcok platinum medáljának behúzása után jár.Illetve egy érdekes passzív multi-player is helyet kapott a szoftverben: a címben szereplő árnyékot a többi játékos megcsonkításával szerezhetjük meg, ami egy rövid „button mashing” szekvencia (álló ellenfelet kell gyalázni) után üti a markunkat. Barátainknak értesítést küldenek ki a bosszúállás lehetőségéről, és ha ezt elbukják, akkor még gyógyitallal is jutalmaz a gép. (Egyébként egymás cafatokra szedése helyett egyszerű ajándék is küldhető.)
[YOUTUBE]zZqf-jGDAf4[/YOUTUBE]A pár órát felölelő, hangulatos történet minden szintje eltér az előzőtől. Mindegyiknek megvan a maga a varázsa, és a falon ugráláson kívül mindig belecsempész valami kis pluszt az egyenletbe. A sötét pálya megér egy misét (ahol majdnem visszaadtam a videojátékos jogosítványomat), miután fél óra szarakodás után rájöttem a pofon egyszerű megoldásra.Zenei téren mindent rendben találtam, és még a ’89-es game zenéi is bekapcsolhatóak, ha az embernek arra támad kedve (nagyon jó kis „fícsőr”, továbbá külön is hallgatható)!Vannak a játéknak hibái, és ez főképpen a nem túl tökéletes irányításban érhető tetten: a platform részek néhol fájdalmasak, cammogósak. Az is biztos, hogy nem fog mindenkinek bejönni a harcrendszer, de mint írtam, megtanulható. Több befejezés, extrák, és trófeák várják az újrakezdőket: a Shadow of the Beast nem egy „egyszer használható, eldobható” cím.Teljes szívből azoknak merem ajánlani, akik nem ismerik / nem szeretik a kultjátékként számon tartott ’89-est. Az első Beast számomra egyet jelent azzal a sárgaborsó főzelékkel, amit nagymamám belém tömött, majd 10 perc múlva kihánytam. Most 20 évnek kellett eltelnie, hogy újra rá tudjak nézni és jóízűen el tudjak fogyasztani belőle egy tányérral, természetesen a mai korhoz igazodva egy teljesen új receptúrával elkészítve.[B]

Kiadó: Sony Computer Entertainment
Fejlesztő: Heavy Spectrum Entertainment Labs
Megjelenés: 2016.05.17.
Ár: 4590Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 8GB
Web: http://www.heavyspectrum.com/
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/[/B]

23 hozzászólás

Hozzászólás

  1. …..nagyon tetszik a játék így újra gondolt modernbe is, és a cikk (ami nagyon tetszett)alapján még jobban meg jött a kedvem hozzá és tetszett nagyon ,hogy sok képet pakoltatok ki hozzá, engem meggyőzött…..:)

  2. “Egy valami (konkrétan a lényeg) hiányzik számomra ebből az írásból. És itt most előrebocsátom, hogy nem a lehúzás, a fikázás a célom, hanem inkább egy építőjellegű kritika átadása.Ami hiányzik, az a játékmenet, pontosabban a harc leírása. Az, hogy “”…karmokkal osztja a halált…””, “”…közeli kivégző animációk…””, “”…folyamatosan bővülő képességek és varázstárgyak…””, “”…védekezés begyakorlásával, a kábítás használatával…”” számomra édeskevés, hogy el tudjam képzelni hogyan is működik a rendszer. Régen pont az volt remek az 576-os írásokban, hogy az írásos és a képi információkkal szinte magam előtt láttam a játékot, majd amikor később odáig eljutottam, hogy játszhattam vele, akkor közel ugyanaz fogadott, amit régebben elképzeltem. Tök frankón itt is le van írva minden, kivéve, hogy hogyan működik a harc.Van egy darab támadás és egy védekező gomb, a többi meg a speckóké? Vagy van egy gyenge de gyors és egy erős, de lassú támadás? A támadógomb nyomva tartásával boost-olható a csapás ereje? A védekezés gombnyomásra történik, vagy a jobb analógot kell a kívánt irányba lenyomni? A kivégzésekhez le kell gyengíteni az ellenfelet, mint egy GoW-ban, vagy fel kell tölteni egy csíkot?Tévedés ne essék, nem egy szájbarágós, gombkonfiguráció leírásra (a 4zet a kis ütés, a 3szög a nagy ütés, az X a lábad, stb.) vágytam, de valami kellett volna, hogy egy tisztább képet kapjak a mechanikáról. És ha már a játékidő nagy részét a harc teszi ki, szerintem ez igencsak szükséges lett volna.Ettől függetlenül remek írás, meghozta a kedvem a játékhoz, de mivel mind a polcon, mind a gép(ek)en halomban állnak a kijátszatlan cuccok, így a vásárlás el fog maradni egy időre. :)”

    • “Primitív reflex-játék a harc, ütés, kábítás, fogás, védekezés/parry. Egy univerzális gomb lenyomása után történnek a kivégzések, feltéve ha nem üt bele közben senki (button mash). Minden nyomásra történik, az analog védekezés kart irányba húzva spéci tárgynál kábít előre és hátra egyszerre. Olyan szépen megmutat mindent, lassítva a gép az első pályán, hogy nem okozhat gondot.Legközelebb a kedvedért odafigyelek erre külön, de ezek tényleg benne vannak a “”gépkönyvbe””, oktató anyagokban… Nem hiszem, hogy erről kéne szólnia egy bemutatónak, vagy akár egy nagy játéktesztnek. Lehet tévedek.”

      • “A bemutatónak/tesztnek szerintem az lenne a feladata egyrészt, hogy ismertesse a játékmechanikát. Nem egy minden részletre kiterjedő kivesézésre gondolok, csak úgy minimálisan, hogy valamilyen szinten elképzelhető legyen a dolog.Tényleg nem kötekedésből írtam ezt, de az utolsó podcastben pont ez volt a téma, hogy nem jönnek kommentek, vagy kritikák, ami alapján be tudjátok tájolni, hogy mit, merre kellene, hogy jobb legyen, stb. De persze kussolhatok is, vagy majd legközelebb csak annyit írok, hogy “”jó írás!”” és öt csillag. :)(nem, nem sértődtem be:)”

  3. Régén sokáig elvittem az eredetit, de kb vért hugyantottam. Tetszett a teszt, és ami igazán bejött a játékkal kapcsolatban az a block és stun használat. Az NG is azért nagy favoritnálam mert (ninja) nem csak zúzni kell hanem taktikusan használni a blockot. Itt is elengedhetetlen ha jól értelmeztem 🙂

  4. Kipróbálnám nagyon .

  5. Köszi a tesztet Oni, továbbra is a listámon van. A pár órás sztori mit jelent? Kb 5-6 óra?

    • Talán 5. Mivel vannak rajta titkok, úgy is újrajátszod a pályákat.

      • Köszi szépen. Jól hangzik!

        • Az első képen van az A rangos trófeám (első pálya), de amint látod vért hugyozva is hiányos, 18 perc. Minden szinten van 2 összecsapás, ami titkos, és egy előtte lévőn kell arany vagy plati medált boxolni. Aztán a jutalom csatát meg is kell ám keresni, ott vannak még az amulettek és orbok, szóval az első pályában van már 2.5 órám tuti. 😀

    • Megnéztem volna neked pontosan, de már a legjobb idő szerepel szinte mindenhol. 🙂 Egy nagyon hosszú és egy nagyon rövidke szint van, a többi átlag fél óra elsőre.

  6. köszönjük a tesztet, nagyon jó lett, már alig várom, hogy akosaramba rakhassam, de most egyelőre fontosabb beruházások vannak majd max utána jön a játékvásárlás.

  7. A sárgaborsón szakadtam. XD Jó teszt!

  8. Köszi a tesztet, tuti megveszem majd. A sárga borsót meg sajnálom 🙁

  9. Jó teszt lett.Lassan beszerzem mert a trailere nagyon tetszett.