Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Sekiro: Shadows Die Twice – egy új irány a FromSoftware-nél?

[i](Ez a cikk teljes egészében a [url=http://www.playstationlifestyle.net/2018/06/17/sekiro-shadows-die-twice-preview/#/slide/1]PlayStation Lifestyle[/url] írása alapján készült. Ők egy fejlesztői gameplay-bemutató után írták meg első tapasztalataikat.)[/i]A FromSoftware játékai – többek között – brutális nehézségükről ismertek, s melyek a tapasztalat, a tudás, és a harcokban megjelenő játékmechanikák kiismerése által fejlesztik a playereket. Ugyan a [b]Sekiro: Shadows Die Twice[/b] kissé továbblép majd a [i]Soulsborne[/i] kalandok játékmeneti “körforgásától” (harc, halál, vissza a tetemhez), azért továbbra is kihívást jelent megtanulni komplex harcrendszerét. Kettőnél – biztosan – sokkal többször halunk majd meg az alkotás kiismerése során, még a legegyszerűbb ütközeteknél is.Egy érdekes új IP-ről beszélünk, amelynél a FromSoftware ezúttal az Activisionnel együtt dolgozik – utóbbi lesz a kiadó. Kiderült hát, hogy az a bizonyos tavalyi kis ízelítő nem a [i]Bloodborne[/i] folytatását villantotta, mint azt sokan gondolták. A [i]Shinobi[/i] fantázianevű multifunkcionális műkar közeli felvételét láthattuk, amelyet hősünk ebben a játékban használ.A felkelő nap országában járunk, az 1500-as évek végén – vagy legalábbis egy általa inspirált miliőben -, ahol a brutális és sötét kaland a régi Japán lágy gyönyörűségével áll kontrasztban.A kaland főszereplője egy nindzsa, kinek neve egyben a játék címét is adja. Sekirót legyőztek, elvesztette karját, és azóta keresi elrabolt mesterét, akit egyelőre csak “A Fiatal Lordként” emlegetnek. Ez a rejtélyes küldetés hősünket egy a Rivális névre hallgató sötét erővel hozza össze. Sekiro célja egyszerűen csak megmenteni a mestert és bosszút állni elveszett karjáért – bár utóbbi tulajdonképpen nem is annyira nehéz teher, elvégre a műkar tele van hasznos trükkökkel és eszközökkel.[94320] A Shinobi egyik fő funkciója egy csáklya, amivel gyorsan elérhetünk egyébként megközelíthetetlen helyszíneket. A játékmechanika ettől sokkal “vertikálisabbá” válik (azaz elszakad a megszokott horizontális felállástól), mint általában a FromSoftware korábbi alkotásainál. Ez a vertikalitás – beleértve a mászást és az ugrálást – a közlekedésben és a harcban egyaránt szerepet játszik majd, opciók széles tárházát biztosítva a játékosnak. Olyan lehetőségekét, melyek eddig szinte soha nem álltak rendelkezésre a [i]Souls[/i] sorozatban.Korábban az ellenségek legyőzése hagyományosan egy kitanult mintára épült, amelyet szinte hibátlanul kellett kivitelezni. Ugyan a [i]Sekiro: Shadows Die Twice[/i] továbbra is roppant nehéz marad, de ezúttal immár több irányból közelítheti- és vívhatja meg a játékos a küzdelmeket. Kicsit az [i]Assassin’s Creed[/i]re hajaz ez az egész, ahogy a nindzsa akár a falakon és tetőkön is csücsülhet, várva a tökéletes alkalmat, hogy leugorjon és némán lesújtson.[b]Készítsd a pengéd[/b]Miután azonban elkezdődik a harc, már tényleg kemény küzdelemre számíthatsz. Bár én magam [url=PlayStation Lifestyle szerkesztője] nem tudtam kipróbálni a dolgot, az élő játékmenet demonstrációt nézve is egyértelművé vált, hogy milyen kemények az ellenfelek. Annyira, hogy még az egyik fejlesztő is hibázott párszor; és ami egyébként még egy érdekes új aspektusát emelte ki a játéknak, tudva azt, hogy egy FromSoftware alkotásról van szó. A halál ezúttal nem kötelező játékmechanika – legalábbis nem a stúdiótól megszokott módon. Vannak határozottan érdekes dolgok, amikkel lehet szórakozni: ilyen például az ellenségeket váratlanul érő, [trailerben is látható] meglepetésszerű “feltámadás” – de amikor tényleg meghalsz, egyszerűen újraindulhatsz a legközelebbi [i]checkpoint[/i]tól, és nekivághatsz megint.A felvett harci póz kulcsfontosságú a nyílt küzdelemben, ugyanis Sekiro és az ellenségek is próbálják olyan helyzetbe juttatni a másikat, hogy egy brutális kivégzéssel iktassák ki. Ez egyértelműen nem egy [i]hack ‘n’ slash[/i] játék lesz. Nagyon sokat kell majd védekezni. Biztos, hogy a védés gombja jobban elkopik majd, mint a támadásé, miközben fokozatosan puhítjuk az ellenséget, keresve a legkisebb lehetőséget is a lesújtásra.A demóban megjelenő miniboss-jelenet lehetőséget adott rá, hogy még több [i]Shinobi[/i] technikát megismerjünk A petárdák megvakítják az ellenségeket, mi pedig gyorsan lecsaphatunk rájuk; plusz meggyújthatjuk a kardunkat is, amitől az ellenségek is lángra kaphatnak. Akad egy elég genyó “vérfelhő” is, ami megzavar mindenkit, aki belesétál. Oké, de honnan jön az a vér, kedves FromSoftware? A dobócsillag és az “összecsukható fejsze” (egy hatalmas balta, amely a könyökünkből jön elő) is a képességek részét képezik, valamint láthattunk komoly kombó-mozdulatokat is a rosszfiúk lecsapásához.[94321] A harc azonban nem az egyetlen opció, néha lopakodnunk is kell. A macska-egér játék a nagyobb ellenségekkel sok bujkálást követel. A fejlesztők a demóban egy hatalmas és rémisztő, realisztikus kinézetű kígyót mutattak be, amely elől többször el kellett rejtőzködnie Sekirónak, kihasználva a legkisebb lehetőségeket is a cél eléréséhez. Biztos vagyok benne [url=PlayStation Lifestyle szerkesztője], hogy előbb-utóbb harcolni is kell vele, majd kinyírni ezt a nagy undormányt, de egyelőre csak a lopakodás volt az életben maradás fő célja.A demo egy lidérccel való küzdelemmel ért véget, ami felvonultatta és próbára tette az eddig tanultakat. Kikerülés, védekezés a megfelelő időben, a legkisebb lehetőség kihasználása, támadás, visszavonulás, ismétlés. Az egész harc egy hídon történt, ahol gyönyörű, rózsaszín szirmok hullottak a környező fákról, kiemelve a feudális Japán szépségét, kontrasztba állítva Sekiro kalandjának brutális rémségeivel.A bemutatónak köszönhetően kétségtelenül többet tudhattunk meg a [i]Sekiro: Shadows Die Twice[/b]-ról, még 2019-es megjelenése előtt, és egy dologban biztosak lehetünk a demo alapján: ez határozottan a FromSoftware stílusa. Lehet, hogy némileg különbözik az eddig ismert alkotásaiktól, de a rövid bemutató alatt az is egyértelművé vált, hogy a FromSoftware immár szeretne továbbfejlődni. Megmaradt az a kulcs FromSoftware aspektus, amit megszerettek a játékosok, de az élmény mégis eredeti és friss, érdekes egyvelege a megszokottnak és az ismeretlennek.

5 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Már most nagyon tetszik.

  2. “Tyüh bammeg ez nagyon ígéretesnek tűnik! Kicsit félek a platformelemektől, mert a DS játékokban szerintem szörnyen van kivitelzve az ugrabugra (van, h egy kissebb akadályt nem lehet átugrani, de néha még csak átlépni sem tud bizonyos dolgokat, arról nem is beszélve, mikor a játék egyszerűen “”eltol”” ugrás közben, mert “”arra nem lehet menni””). Itt meg központi elem lesz ezek szerint. Bár, ha tényleg fejlődik a FS, akkor ok.Amúgy le a kalappal előttük. Örülök, h új IP-be fogtak, és még tetszetős is (bár azért remélem, h v’milyen DS v BB játékon ügyködnek a háttérben). Ami viszont érdekes és “”szokatlan”” számomra, h nincs online szegmense. A földre írkálás, vérfolt nézegetés, ily’ módon társak behívása roppant egyedivé tette a Souls játékokat. Kicsit sajnálom, h ezt ide nem emelték át.”

  3. Nagyon jól néz ki és eszméletlen ígéretes, csak azt nehéz megeméztenem, hogy Activision.