Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Sekiro: Shadows Die Twice – rinya a könnyített módért

A 2019. március 22-én PlayStation 4-re is megjelent [B]Sekiro: Shadows Die Twice[/B] című akció-RPG az általános vélemény szerint “nagyon nehéz játék”, sőt, “a legnehezebb eddig a FromSoftware munkái közül”.Ezen megállapítással kapcsolatban természetesen azonnal lehetett olyan riposztokat olvasni a neten, miszerint egyszerűen csak [I]git gud[/I], azaz “ha béna vagy, ne játssz vele”, és persze olyanokat is, melyek kijelentik, hogy a Sekiro [I]az eddig legkönnyebb játék a Fromtól[/I].(Én személy szerint előbbit a lightos trollkodós, másodikat inkább a szánalmas vergődés közben feltűnősködős kategóriába sorolom… kivéve abban az esetben persze, ha az egy autistától származik, aki két pakli francia kártya mozgását is fejben tudja tartani, miközben Guitar Hero kontrolerrel no damage runt csinál a Sekiróban.)A Sekiro vélt vagy valós nehézsége (tyű, most de PC voltam én is) egyébként meglehetősen széles körben kib@szta a biztosítékot netszerte. Teljesen egyértelmű, hogy sokan a Dark Souls és a Bloodborne után nem ezt a mechanikát várták, viszont ahelyett, hogy mindenki szépen elvitázgatna ennek a döntésnek a pozitív vagy negatív előjeléről, már megjelentek az olyan [I]atomliberál[/I] vélemények is, miszerint a “minden videojátéknak mindenkihez kell szólnia”, ezért “igénylik a Sekiro könnyített módjának” utólagos hozzáadását.(Ezzel kapcsolatban pont tegnap olvastam egy nagyon szépen összeszedett, friss, ultra-PC cikket az egyik nagy, nevesebb, nyugati online videojáték magazin hasábjain, ahol a szerző már a negyedik mondatban ott tartott, hogy “…de vannak ilyen-olyan fogyatékosságokkal élő playerek is…”, mely résznél egy olyan furcsa jövőbeli világot vizionáltam, ahol azért akarják betiltani a szívószálakat, mert szerintük attól pusztulnak ki a foltos hátú kutyateknősök…)Az igazi beleállós attitűdöt viszont egy [A https://twitter.com/stevenspohn]Steve Spohn[/A] nevű jóember, az Able Gamers nevű szervezet Chief Operating Officer beosztásban dolgozó munkatársa vállalta fel, aki egyébként azért küzd, hogy a videojátékok a fogyatékkal élők számára is használhatók legyenek. Spohn a Sekiro kapcsán nem “easy” módként nevezte meg elvárásait, hanem nagyon ügyesen “egyenlő” módként hivatkozott rájuk, és nem mellesleg rendkívüli mértékben feldühíti a tény, hogy kritikusai (átlagemberek, influencerek, újságírók és médiamunkások) képtelenek felfogni a két megnevezés közötti nyilvánvaló különbséget.A meglepetés ezután érkezett, méghozzá Cory Barlog direktor úr (God of War) részéről, aki szokatlanul anti-PC módon azt találta kiírni saját Twitter-oldalára reakcióként, hogy:[I]Az én elképzeléseimet soha nem befolyásolta és nem is fogja befolyásolni az, hogy egy játékom mindenki számára élvezhető legyen.[/I]Kérdéseim tehát a következők:[B]- Kell-e szerinted a Sekiróba easy mód?[/B][B]- Szerinted minden játékot mindenki számára élvezhetővé kell tenni?[/B][B]- Árthat-e egy rendezői elképzelésnek a külső nyomással kikényszerített mechanikai változtatás?[/B][B]- Életképes-e a videojátékozásban a “git gud vagy farolj le” hozzáállás?[/B]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. vegig lehet vinni barmelyik jatekot, ha eleg idot ra szan az ember csak az a baj hogy manapsag minden jobb jatek ilyen 100-300 ora amit nem mindenki engedhet meg maganak,

  2. Szerintem nem kell easy mód bele. Hozzáteszem nem játszottam a játèkkal ès dec 3 óta semmivel, szal lehet, hogy az első mob leütne mèg marióban is 5x, de nèztem a játèkot ès nem volt annyira nehèznek tűnő. Nem minden műfaj tetszik mindenkinek ès nem is mindenki tud mindennel játszani…Igen árt az elkèpzelèsnek az erőltetès.Igen èletkèpes.

  3. Nem kell bele. Csak dlc-ként.

  4. Ha ők kérik az easy modot akkor én szeretnék : – Dark Souls mode-ot a Lego játékokba- Little Big Planet 18+ verió, leszakítható végtagokkal és vérrel- Új Forma 1 játékok támogassák a közel harcot Szerintem így már mindenki élvezné ezeket a játékokat. Ennyi erővel lehet az easy fokozat a Sekiroba végülis GTAba is voltak cheat kódok és használtuk is őket.. miért is ne

    • Ez dejó!Jól megfogtad a lényeget!

      • Mivel ez a lényeg? A fogyatékkal élők sajnos nem játszhatnak ezzel mert lehetetlen, ez nem egy olyan játék amit számukra lett kitalálva, egy könnyített móddal elveszíti az êrtelmét a Sekiro. Ez egy logikus következtetés. Itt nem róluk szól sajnos hanem csak keresnek indokot azok akik rinyálnak hogy túl nehéz a játék és ez tisztán látszódik. Szóval a példáim nekik szólnakTőlem rakjanak be bármilyen módot, majd játszom azzal ami nekem megfelelő, de attól még furcsálom hogy erre kell rá kényszeríteni a cégeket

  5. Pedig van mar benne easy mod, leesesnel csak az eletedbol vesz le, ez nem eleg? 😀 Persze, ha keves az elat az halal, se ez is vmi.

  6. Egy kérdést tudok itt feltenni: hol a határ? Mert akkor mindig mindent tartsunk szem előtt? Hogy a kar nélküliek is játszhassák? Miért nincs egy mód vakoknak? Ezzel tényleg az a baj, hogy amolyan opression/handycap-olympics lesz belőle és tényleg nincs egy határ akko rmár, amit meghúzahat az ember és önmagát oldja fel az SJW/PC stb.

  7. Na, azt hittem a sekiro nem lesz from játék. Miszmár érdekel.Egyébként legyenek gyagyásoknak is játékok, persze ne maradjanak ki. De ne hazudjunk Pistikének, hogy kijátszottad a DS3-at, közben meg nem mozognak az ellenfelek. Engem a normalitás hazudása zavar ebben a történetben. Nem nem rendelkezik mindenki ua képességekkel. Ez így jó, mert csapatban együttműködve mindenki képességére szükség van. Sok expert = király csoport.

    • Itt bakker nem feltétlenül a “gyagyásokról” van szó, vannak akik még csak nem is tudják rendesen fogni a kontrollert, de azért valahogy eltüttyögnek, nekik hatalmas öröm, hogy egy easy módban végig tudnak játszani egy egyszerűbb játékot.Itt most egy kicsit túltolta ez a Steve srác, mert majdhogynem követeli, hogy legyen minden játékban “akadálymentesített” mód. Ezzel amúgy nincs is gond, csomó játékban megoldható, de a Sekirónál pont a lényege veszik el a dolognak. Ilyenkor a fejlesztő mondhatná, hogy bocs, de a játék alapkoncepcióját pont tönkrevágná egy ilyen módosítás.A Cory nevű direktor “úr” viszont hozta a proli formát, fel sem fogta, miről szól a topik, csak tudatlanul nekiállt fröcsögni. Szerintem pont az ő játékaiba simán be lehetne ültetni kényelmi funkciókat olyan embereknek, akik nem tudnak úgy játszani, mint az átlag. Csak ő pont telibe sz*rja.

      • “Nem a védelme érdekében, nem tisztem, de tényleg érdekel, hogy szerinted ebben mi volt a “”szokásos proli forma””?””Az én elképzeléseimet soha nem befolyásolta és nem is fogja befolyásolni az, hogy egy játékom mindenki számára élvezhető legyen.””Őszintén, nincs igaza?A FS játékok szerinted nem ilyen szellemben készülnek?Vagy bármelyik egyéb rétegjáték?”

        • “Utánaolvastam tegnap a hírnek, és igazából itt nem az a probléma, hogy az ügyetlen játékosok követelik a könnyű módot, hanem fogyatékos/sérült (mármint szó szerint valami testi problémával rendelkező) emberek szeretnének minél több játékkal játszani. Valakinek pl lehetetlen gyorsan reagálni, bonyolult gombkombinációkat beütni, stb. Ma már több játékfejlesztő beépít olyan “”kényelmi”” funkciókat, ami segít ezeknek a játékosoknak boldogulni, pl egyszerűsített irányítással, nagyobb reagálási időt hagyva, stb. Ez többnyire csak minimális plusz fejlesztést igényel, de sokat jelent azoknak, akik anélkül képtelenek lennének játszani. Több fejlesztő jó fej és nyitott arra, hogy ilyenek funkciókat beépítsen, viszont a God of War-os pasas ezt mondta:””Accessibility has never and will never be a compromise to my vision.””Magyarul lesz*rja, hogy valaki nem tud játszani a játékaival, és még csak nem is merül fel, hogy ezt szem előtt tartva fejlesszen. Félreértés ne essék, szerintem sem kötelező, de ahogy lentebb is írtam, az ő játékaiban ez pont megoldható lenne (pl növelni a QTE reakcióidejét, egyszerűsített kombók (mint a tekkenben)), de ő inkább nekiáll keménykedni a fogyatékos emberekkel, ahelyett, hogy szimplán csak azt mondaná, bocsi, a játékunkba nem tudtuk ezt beültetni. Na ezért paraszt a csávó.”

          • “””Ez többnyire csak minimális plusz fejlesztést igényel””Szerintem a GOW-ban, vagy a Sekiro-ban csak egyféle “”minimális fejlesztés”” lehetne erre vonatkozóan: IDDQD”

        • “Ja és úgy mondja, mintha a játékai a művészet csúcsa lennének, a gagyi karakterdesign-nal, hektoliter vérrel meg brutális erőszakkal. Most ebben mit tud befolyásolni egy egyszerűsített irányítás vagy egy “”accessible”” HUD?”

  8. – Ha rendesen megcsinálnák és a hard, very hard mód sokkal erősebb ellenségeket kapna mint a normal és az easy, a bossoknak megduplázódna az élete stb. akkor felőlem mehet én amúgysem kattintanék az easy módra. Tehát valamit valamiért. Ha már lenne easy a

  9. Nem kell bele.Nyilván, ha három nehézségi fokozat van, akkor lényegében három játékot kell csinálni, persze ezt a fejlesztők jóval olcsóbban szokták megoldani (pl God of War).Az más kérdés hogy a FromSoftnak vannak fix hiányosságai, amik a Sekiroban a stílus miatt jobban kibuknak…

  10. #NÉV?

  11. Egyrészről számomra érthetetlen, hogy miért nincsen nehézségi szint bármilyen játékban. Ez kb. olyan mintha egy 4 évessel szemben, aki először rúg labdába, kapásból a Reál Madrid középső hohervedoje állna szemben és úgy csúszna be, hogy zseléssé váljanak a kis alany belső szervei (viszont először a labdát találja el). Ne szeresse a focit, csak mert nem elég ügyes hozzá? Ugyanígy vannak akik a sekirohoz 4 évesek, de attól még szeretik, vagy szeretnék. Nem értem miért zavarja azt aki másodpercenként 150szer akar meghalni, hogy ezt nem feltétlenül muszáj mindenkinek és fordítva. Másrészről viszont ez az ő termékük és tetszik hogy nem zavarja őket a publikum egy része, mert ezt ők így kepzeltek el. Olcsóbban kipróbálom majd lehet, a BB nagyon tetszett, a többi játékuk viszont olyan mintha a főhős felalomban, tokreszegen, súlyzóval a lábán akarata ellenére mozogna :)Szóval, valszeg így jó ez ahogy van. Vagy nem. )

    • Azt kell belátni, hogy csak azért mert nem vagyunk jók egy játékban az nem a játék hibája. Valószínűleg ha egy 4 éves srác Real Madrid focistákkal edzene és lenne kitartása és türelme, a világ egyik legjobb focistája válna belőle mire felnő! Ha utálunk valamit amiben nem vagyunk jók akkor abban sosem leszünk jobbak!

      • Igazad lehet. Én azokra gondolok, akik mondjuk csak napi 1 órát fociznanak akárkivel is. Belőlük sosem lesz világsztár, mert a maradék idejukben inkább komplex függvénytannal foglalkoznak, vagy sípolni tanulnak. Van egy ilyen réteg is, és igazából ennek az egész vitának a lényege, hogy ennek a rétegnek nem készít játékot a from. Én azt nem értem csak miért lenne kevesebb vagy kevésbé szerethető a kihívást keresők számára a sekiro ha ugyanez a nehézség megmaradna plusz lennének könnyebb fokozatok. Ezt nem értem, de tisztelet nekik még egyszer, hogy ilyen motorblokk-kemény cuccokat készítenek a mai casual világban. Respect, FROM 🙂

  12. – Kell-e szerinted a Sekiróba easy mód?Nem, nem kell. Alapból nem került a játékba, nem gondoltak rá a készítők. Szerintük így teljes az élmény, minden játékos ugyanazt kapja. Az már más kérdés, hogy egyeseknek ez nem tetszik.Ez akkor nem az ő játékuk. En

  13. A kérdésekre pedig!1-nem2-nem3-igen4-egyes esetekben igen

  14. Sztem ennek a direktor úrnak helyes a hozzáállása.Nemcsak a játékokban meg Hollywoodban találkozunk ezzel a jelenséggel. Minden területen ott van, ahol alkotói munkáról van szó, t.i.: feleljünk meg a közízlésnek és átlagembernek, vagy alkossunk valamit olyannak, amilyennek mi szeretnénk.Fejlődni és igazi újítást hozni, értéket teremteni csak az utóbbi módon lehet.

  15. “1) Nekem nem kell bele easy mód. Pont ezzel a nehézséggel kerek a történet, erre lett felépítve a játék. Ugyanakkor nyugodtan belerakhatják plusz opcióként, nem ártanak azzal senkinek. De ez abszolút a kiadó vagy a fejlesztő döntése.2) Nem kell minden játékot mindenki számára élvezhetővé tenni. Viszont manapság egyre többen játszanak valamilyen testi hibával, szerencsére már nagyon nagy a választék a játékokból, és találnak maguknak olyat, amivel elboldogulnak, és ez tök jó dolog. 3) Igen, árthat. Sajnos már túl nagy pénzek mennek a játékiparban, és már rég nincs teljes alkotói szabadság.4) ez esetben (Sekiro nehézség) abszolút egyetértek vele, viszont általánosságban a játékokra nem feltétlenül igaz. Felőlem akár berakhatnak mindegyikbe super easy kid mode-ot, ahol az X-et nyomogatva végig lehet vinni mindent. Amíg ez csak opcionális, semmi bajom vele.Viszont megnéztem az “”accessibility”” csákó és a God of War-os tapló twitterét, valahol mindkettőnek igaza van, de egyikkel sem értek egyet. :)”

  16. “Még egy gondolat. Én a Damon Soul’s-al játszottam anno először és bizony ki fogott rajtam, nem tudtam végigjátszani akkor. De eszemben sem lett volna sírni a készítőknek, hogy túl nehéz a játék és legyen “”funky mód””, mert szegény hülyegyerek Gábor nem tudja végigvinni. Tudtam már akkor is, hogy bizony nekem kell jobbnak lennem.Ja és itt van két játék még amivel nem olyan rég meggyűlt a bajom a nehézség miatt és nem is tudtam őket befejezni: Bayonetta és a Furi.Hogy hogy csak a FS játékok nehézsége miatt rinyálnak az emberek, fel nem tudom fogni. :)”

    • Mi van??? Bayonetta kifogott rajtad???Pedig az 5x könnyebb játék mint bármelyik FS játék!

      • Van ez így. A vége felé jártam már, de kiidegelt. 🙂 Még nem adtam fel teljesen, de úgy érzem, hogy mostmár elölről kell majd kezdenem, mert mindent elfelejtettem. Szégyellem is magam! 😀

  17. “Ez vicces. Véleményem szerint, még véletlenül sem kell minden játékot mindenki számára elérhetővé tenni! Nagyjából ez az oka, hogy Hollywood szenved, mert Mindenkinek meg akarnak felelni. Nem beszélve arról, hogy csak idén én két “”nehezebb”” játékot is végigvittem, mint a Sekiro, nevezetesen a Celeste és a Hollow Knight. Vagy oda is kellene az easy mód??!! 🙂 :)Nekem az a tapasztalatom az eddig általam játszott FS játék mindegyikével, hogy tanulható és türelemmel, kitartással mindegyik abszolválható. Régóta hallom, hogy minden FS játék első végigjátszássa gyakorlatilag egy tutorial. Én így is állok hozzá. És mit ad Isten ng+ba általában aprít mindenki! :D”

    • Oké, de ne felejtsük el, hogy te egy istenek felett álló csodalény player vagy, aki gyűlöli a grindelős játékokat, de a FromSoftware esetében persze csak NG+++++++++-ban kezdődik a móka. (És persze a NiOH-ban 15x végigvinni ugyanazt a pályát nem grindelés!)

      • Abban igazad van, hogy ezekben a játékokban is előfordul, hogy farmolni (grindolni) kell, hogy fejlődj. De én alapvetően ketté választom ezt a két fogalmat, még ha más ezzel nem is ért egyet. A farmolás amit élvezek csinálni, a grind amit nem. Meg annyi, hogy én egy lövöldözős játéktól százszor előbb megcsömörlök, szóval ott előbb hívom grindnak amit egy FS játékban farmnak. Ilyen egyszerű. 🙂

  18. Egyesektől azt hallottam, hogy a készítők ezzel a résszel már kicsit átestek a ló túloldalára nehézség szinten. Én lemondtam már a játékaikról, (nem a nehézség volt az oka) szóval nagyon nem izgat, mit művelnek vele nehézség terén. —————–Majd ha jön a Demon’s Souls VÉLETLEN… akkor arra befizetek, de másra nem.

  19. De azért, ha lenne a Sekiróban könnyített mód, biztosan kipróbálnám. Bár lehet, hogy enélkül is nekimegyek majd valamikor a távoli jövőben.

    • Akkor mégis minden játékot mindenkinek?

      • Attól függ. Én személy szerint nem bánnám, ha a Sekiróban lenne, mert rengeteg olyan emberről olvasok, akiket nagyon érdekel a téma, és szívesen játszanának vele, viszont a nehézsége elriasztja őket. De, ha az ember kitartó, türelmes, kötélből vannak az idegei, és elég időt szán rá, hogy kitanulja a harcrendszert, és az ellenfelek különböző mozdulatait, akkor gondolom annyira nem kell vért izzadni. Arra a kérdésre viszont, hogy árthat-e egy rendezői elképzelésnek a külső nyomás, szerintem egyértelműen igen a válasz, és szerintem kurvára ártalmas lenne. Nem jó irány. Hollywoodot is ez a fasz PC-mánia kezdi kinyírni.

  20. “””Szerinted minden játékot mindenki számára élvezhetővé kell tenni?””Határozottan NEM. Többek közt pont ettől sokszínű és nagyszerű ez a műfaj. Plusz szerény véleményem szerint maga az élet sem való mindenkinek, nemhogy a videojátékok…”