Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Sebastian Vettelé a pole pozíció

A 2009-es Formula 1-es világbajnokság Kínai Nagydíjának időmérő edzése nem várt fordulatokat hozott, ugyanis egy olyan fiatal tehetség szerezte meg a pole pozíciót, akire senki sem számított…Meglehetősen kellemes hőmérséklet fogadta a pilótákat Shanghai-ban. A levegő hőmérséklete 24, míg az aszfalt 38 fokos volt. Ám míg a hőmérséklet éppen ideális volt, addig a széljárás egy kicsit erősebb volt az átlagosnál, de az időmérő edzést elnézve ez nem nagyon zavarta a pilótákat. [6234][B]ELSŐ ETAP[/B]Ahogy a boksz utca lámpája zöldre váltott megkezdődött a 2009-es Formula 1-es Kínai Nagydíj időmérő edzésének első 20 perces etapja. Rögtön a pályára gördültek a pilóták, köztük a Ferrari két versenyzője, Kimi Raikkönen és Felipe Massa is. A Ferrari okulva a Malajziában történtekből a pilótáit azon nyomban a szuperlágy keverékekkel küldte pályára. A Ferrarik meglepően jó köröket autóztak, ám volt egy apró bökkenő, a többieken a keményebb keverék volt. Amint mindenki feltette a lágyabb szettet, azonnal felcserélődtek a pozíciók. A Brawn Mercedes brit pilótája, Jenson Button a szuperlágy abroncsokkal rögtön az élre tört és meg is tartotta első helyét, ugyanis az 1:35.533-as idejével még csapattársa, Rubens Barrichello sem tudott mit kezdeni, aki két tizeddel lemaradva a második helyen zárta az első etapot. A harmadik helyen a Red Bull Racing ausztrál pilótája Mark Webber végzett, aki nem sokkal maradt el az élen álló Buttonéktól. Lewis Hamilton a negyedik, míg Nico Rosberg az ötödik pozíció birtokában várta a második etapot a két Ferraris, Kimi Raikkönen és Felipe Massa előtt, akik a hatodik, illetve a hetedik helyet megkaparintva gond nélkül bejutottak a Q2-be.Míg a svájci újonc, Sebastian Buemi egy fantasztikus idővel a nyolcadik helyre repítette Toro Rossoját, addig a lengyelek kiválósága, Robert Kubica nem tudott bekerülni a következő fordulóba BMW-jével, ahogy a Renault brazil pilótája, Nelsinho Piquet sem. [B]A Q1-ben kiesett versenyzők: Sebastien Bourdais (Toro Rosso), Nelsinho Piquet (Renault), Robert Kubica (BMW Sauber), Adrian Sutil (Force India), és Giancarlo Fisichella (Force India).[/B][6229] [B]MÁSODIK ETAP[/B]Elérkeztünk a középső kvalifikációs etaphoz. Ez az a rész, ahol valamilyen szinten már tisztán láthatók az erőviszonyok, ugyanis három-négy körre megtankolva, friss szett gumikkal gurulnak a pályára a versenyzők. A Q2 első 10 percében nem történt különösebb esemény azon kívül, hogy mindenki futott egy-két gyorskört. A rakétákat szinte az összes csapat az utolsó öt percre gyújtotta be. A versenyzők begördültek a bokszba friss szett gumikért, majd megkezdődött a „tűzijáték” a Brawn Mercedes kétszeres futamgyőztes pilótájával, Jenson Buttonnal, aki 1:35.556-os idejével azonnal az élre tört. Ám az öröme nem tarthatott sokáig, ugyanis brazil csapattársa, Rubens Barrichello 1:35.503-mal, éppen hogy, de megverte a britet. Már mindenki azt hitte, hogy ez az időmérő is a Brawn istállóról fog szólni, amikor az időmérő szerkezet Mark Webbernél egy irreális nyolc tizedes előnyt jelzett a második szektorban. Az ausztrál 1:35.173-as idejével azonnal átvette a vezetést, ám még egy valaki hátra volt, aki még Webbernél is gyorsabb volt a középső szektorban, az illető pedig nem más volt, mint a német csapattárs, Sebastian Vettel, aki egy parádés 1:35.130-as köridővel megvert mindenkit a pályán. A dolog pikantériája, hogy míg a többiek összesen két-három gyors kört teljesítettek a pályán, addig Vettelnek ez volt az első mért ideje a Q2-ben. A középső szakasz érdekessége, hogy a tavalyi élmezőnyből csak egy-egy pilóta jutott tovább a Q3-ba. Hamilton a hatodik, Fernando Alonso a hetedik, Nico Rosberg a nyolcadik, míg a Ferrari fin pilótája, Kimi Räikkönen a kilencedik helyen végzett a Toro Rosso fiatal tehetsége, Sébastien Buemi előtt, míg Heikki Kovalainen és Felipe Massa nagy meglepetésre nem jutott tovább a Q3-ba. [B]A Q2-ben kiesett versenyzők: Nick Heidfeld (BMW Sauber), Heikki Kovalainen (McLaren), Felipe Massa (Ferrari), Timo Glock (Toyota), és Kazuki Nakajima (Williams).[/B][6230] [B]HARMADIK ETAP[/B]A Q3 ezek után szinte megtippelhetetlenné vált, sőt a különböző mennyiségű üzemanyagok még rátettek egy lapáttal a bizonytalanságra. Azt sejteni lehetett, hogy a Brawn GP duója ott lesz az élen, és az is biztos volt, hogy a Red Bull Racing két versenyzője is harcban lesz a pole pozícióért, de hogy ténylegesen ki fog elrajtolni holnap az első rajtkockából az a Q3 első pár percében még nagyon kérdéses volt. Jenson Button az utolsó mért körén rögtön átvette a vezetést, de az 1:36.532-es idő nem volt túl jó a pole pozícióhoz, de olyannyira nem, hogy azonnal visszacsúszott az ötödik helyre, ugyanis a mögötte autózó brazil csapattárs, Rubens Barrichello és a Red Bull Racing duója a Ranault kétszeres világbajnokával karöltve jobb időt autózott. A Q3-at végül Sebastian Vettel nyerte 1:36.184-as idejével, mögüle a kétszeres világbajnok Fernando Alonso rajtolhat, aki valami parádés teljesítménnyel a második helyre repítette a Renault-t, szemben csapattársával, Nelsinho Piquet-vel, aki már a Q1-ben kiesett. A harmadik helyet az energiaital gyártók ausztrál pilótája, Mark Webber zsebelte be.[6237]Egy minden tekintetben változatos és kellően izgalmas időmérőedzésen vagyunk túl, amelytől már csak a holnapi verseny lehet izgalmasabb. El ne mulasszátok a versenyt [A http://playstationlive.hu/formula2009/contest/6][B](amire már lehet szavazni)[/B][/A], az [B]RTL Klub[/B] reggel 9-től élőben közvetíti.[F12009:03Q][F12009:03G]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. XD ali milyen könnyű volt

  2. Vettel király volt.

  3. Esik Kinaban gyerekek.

  4. Tipp megrakva, Vettel első győzelme a boritékban. Ennyi…

  5. Vettel eszméletlen volt amit csinált! Nem is gondoltam volna, hogy ez lesz…Na nem baj majd legközelebb jót tippelek:D

  6. Lehet rosszmajuskodni, de amit Vettel csinal az valami elkepeszto. Most kinez neki egy futamgyozelem is akar (ha a rajtnal el tud huzni, es ha ki tud autozni egy kis elonyt, bar gondolom ennek erdekeben a szuperlagyon fog rajtolni, amire azt mondtak a pilotak, 10 kort bir. Neki menni kell kb. 13-at, igy a kiallas elotti korok kinkeservesek lesznek. Meg ugye, lesz-e safety car? Fog-e esni? (60% az eselye hogy igen) De a Brawn-ok versenyben nagyon gyorsak, gyorsabbak mint a RedBull), de egy dobogo abszolut realitas most Vettel-nek. Hajra, en nagyon szurkolok neki!

    • Ezt így visszanézve magamra vettem. :)Mondjuk ha ő ülne egy Brawn vasban, nem a Button vagy a Rubens, akkor lenne csak darálás.

    • szép volt amit Vettel csinált,de nem a nagy flegmaság miatt volt ,hogy ő 1 körökből csinálta meg az időmérőt!szerintem elég nagy az esélye,hogy megáll alatta a vas.:Sbár ne legyen igazam,mert ő jobban megérdemelné a győzelmet mint Button.bár én nem rá tettem hanem Rosbergre,és rá is fogok mindig amig nem nyer,ha pedig nyer akkor majd azért!:)

  7. A futamgyőztesre tippelést én is buktam. Grat azoknak, akik Vettelre tippeltek!

  8. Kössz. 🙂 Meglátjuk lesz-e még szerencsém… (szerintem a verseny tippet elbuktam)

  9. Na jól tippeltem. Amúgy nagyon idegesítő ez a HéBer Barna…

  10. Most bezzeg Buttonra tippeltem az időmérőn……..

  11. nem hiszem el…. lemaradtam a játékról…azt hittem délután lesz a futam.szoptam

  12. 1. Sebastian Vettel, Red Bull, 644kg2. Fernando Alonso, Renault, 6373. Mark Webber, Red Bull, 646.54. Rubens Barrichello, Brawn GP, 6615. Jenson Button, Brawn GP, 6596. Jarno Trulli, Toyota, 664.57. Nico Rosberg, Williams, 650.58. Kimi Raikkonen, Ferrari, 673.59. Lewis Hamilton, McLaren, 67910. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 67311. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 67912. Heikki Kovalainen, McLaren, 69713. Felipe Massa, Ferrari, 69014. Kazuki Nakajima, Williams, 682.715. Sebastien Bourdais, Toro Rosso, 69016. Nelson Piquet, Renault, 697.917. Robert Kubica, BMW Sauber, 65918. Adrian Sutil, Force India, 64819. Timo Glock, Toyota, 65220. Giancarlo Fisichella, Force India, 679.5

  13. Na ki tiopelt Vettelre?

  14. Hihetetlen mit ment! 🙂 Nagyobb lesz mint Schumacher. Vettelt a Ferrariba!

    • Az ilyenekkel még várhatnánk legalább hét évet.Ez az egy körös dolog is túl van lihegve. A Q2-ben és a Q3-ban általában két kört megy mindenki, és szinte mindig a nyitó próbálkozás a végén nem sokat ér, a végső sorrend szempontjából az elsőnek futott idő nem túlzottan releváns.Button és Alonso is dettó (itt érzem a túlzást, de ha egy versenyző úgy megy ki, hogy neki már van egy jelenleg harmadik ideje, húdejó, akkor onnantól kezdve elkezdhet gondolkodni a túraautó bajnokságon) úgy ment ki a végén ahogy Wettel, nem hibázhattak, és nem volt több dobásuk. Persze zseniálisat ment, ahogy Alonso is, sőt, ő talán még inkább.

  15. Vettel vérprofi! Szerintem tudom kire fogok tippelni. 😀

  16. De legalább nem Button!Vettel-t legalább kedvelem.:)

  17. Vettel óriásit ment!

  18. Vettel nem volt gyenge! : ) Az autók súlyára kíváncsi vagyok.

  19. Ferni azt a szemetet felhozta a pokolból!!!Imádom!! Hajrá 2* világbajnok Alonsoooooo!!!