Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

SCARLET NEXUS (PS5, PS4)

A hatalom köteléke.

Mára talán már nem lep meg senkit, hogy Bandai Namco évente gyakorlatilag tucatjával ontja magából az anime sorozatok adaptációit, amelyek többé-kevésbé hűen dolgozzák fel az alapműveket, ám játékélményben ritkán képesek kiugró teljesítményt garantálni. Amennyiben a kedves player nem rajongója ezen sorozatoknak vagy nem érdekli annyira a forrásanyag, ez a szféra valószínűleg szinte teljes mértékben vakfoltot képez a hétköznapi videojáték-fogyasztási szokásait tekintve. Nagy valószínűséggel erre a tendenciára az említett kiadó is felfigyelhetett, hiszen az utóbbi időben nagyobb hangsúlyt fektetnek az anime stílusú, ám nem franchise-okhoz kapcsolódó kalandok népszerűsítésére. Erre ékes példa a Code Vein, amely üde színfolt volt az egyébként komoly játékosbázissal rendelkező Soulslike címek között, és a fogadtatása alapján elérte a célját: új érdeklődőket vonzott be. Ennek a gondolatfonálnak a mentén születhetett meg a Scarlet Nexus, amely hasonlóképp egy eredeti forgatókönyv szerint jár el, mintsem, hogy bejáratott brandek mögé álljon. Lássuk, hogy sikerül-e azonban megismételni a koncepciót.

A Scarlet Nexus ezúttal a hack’n’slash mókák rajongói számára lehet érdekes, hiszen egy gyors tempójú, temérdek lehetőséggel, látványos összecsapásokkal operáló akció-szerepjáték, amely azonban építkezik a klasszikus anime klisékre, amikor a játékos épp nem szeletel. Az alapfelütés szerint a világ mindössze 0,1 százaléka általunk is ismert “hagyományos” ember, mindenki más agyában egy speciális hormon képződik, amelynek segítségével pszichonikus képességek birtokába juthatnak. Üröm az örömben, hogy erre szüksége is van az emberiségnek, a Föld köré ugyanis egy rejtélyes burok kerül, amelynek hatására groteszk, kegyetlen lények jelennek meg a világon. Mondanom sem kell, ezek a lények (amelyeket a játék csak “Other”, azaz „Más” jelzővel illet) komoly népirtást végeznek a bolygón, ám az emberek által alkotott OSF (Other Supression Force) elit katonái az említett képességeknek hála képesek visszaszorítani őket. Két jelentősen különböző, ám azonos célt hajszoló főhősünk, a hatalmas kardokkal zsonglőrködő, nemesi származású Yuito és kinetikus dobótőröket hajigáló, árva Kasane ezen szervezet frissen debütáló kadétjai. Az már egy pluszpont a játék számára, hogy a karakterválasztás nem mindegy, ugyanis a két hősünk külön-külön utakat jár be, noha néhol a szálaik összefonódnak, ez pedig két különböző végigjátszást és történetet eredményez, eltérő tartalommal.

A hack’n’slash stílust kedvelők már az első, betanító küzdelem során otthon érezhetik magukat, hiszen a villámgyors, fegyverrel történő küzdelmeket a felturbózott mentális képességek spékelik meg, így a kombó-rendszer szerves részét képezik a hagyományos támadások mellett (kezdetben) a telekinetikus támadások. Az utunkba akadó tereptárgyakat hozzávághatjuk ellenfeleinkhez, legyen szó autókról, villanyoszlopokról, a körénk gyűlt romok tömbjeiről, stb. Ez a kis extra egészen látványos kombinációkat eredményez már a játék elején is, megfelelően kiegészítve alaprepertoárunkat. Használatához érdemes figyelni az erre szolgáló mérőt, hiszen, amint kifogyunk az energiából, egy időre képtelenek leszünk élni vele, hacsak nem hagyjuk a mérőt feltöltődni vagy használni az ennek töltésére kitalált támadást. A későbbiekben természetesen további fegyvereket és képességeket is uralmunk alá hajthatunk, amelyek a történet során hozzánk szegődő mellékkarakterekkel is szoros összefüggésben állnak. Az ő bevonásuk (SAS rendszer) szintén egy hatalmas pluszt ad a játék dinamikájának, hiszen a velük való kapcsolatunk nagyban befolyásolja, milyen képességeket használnak harc közben. Itt jön be a játék alapvetően anime-tematikára felhúzott történetmesélése és folyamatai, hiszen őket a küldetések közti szabad tevékenységek során kereshetjük fel, beszélgetéssel és megszerezhető/vásárolható ajándékokkal férkőzhetünk még inkább kegyeikbe. Ezt csak javasolni is tudom, hiszen a harcok közben olyan látványos, pörgős kombókat adhatunk be a számukra adható parancsokkal, amelynek láttán minden akciómániás elégedetten fogja megnyalni mind a tíz ujját. Erre még rájön természetesen a harcok során elnyert tapasztalati pontokból vásárolható plusz képességek és lehetőségek rendszere, ahol különböző kitéréseket, módosítókat és egyéb plusz támadásokat vásárolhatunk karakterünknek.

A sztori elmesélése tipikusan “japános” módon történik, előre kimerevített párbeszédpanelekkel, amelyhez társul a szinkron (választható japán és angol), míg a látványosabb átvezetők valós időben történnek, általában valami hatalmas harcot vagy komolyabb párbeszédet bemutatva. A történetnek van egyfajta túltolt hangvétele, ám a zsáner ismertebb tagjai mellett is van egy sajátos mélysége, amelyben el lehet merülni, ez pedig a cselekménynek otthont adó világra is igaz. Ezzel és a harcok során bejárható területtel is talán az a legnagyobb probléma, hogy túlontúl sokszor csap át csőjátékba, nem mindig ad kellő teret a játékosnak. További negatívum, hogy a bejárható városon kívül nem igazán fogunk sehol NPC-kkel találkozni, így néha kicsit olyan, mintha egy akciójáték találkozna egy sim-típusú könnyed kalanddal. No, persze a helyzet nem aggályos, a játéknak nincs komolyabb identitásbeli problémája, azonban egy esetleges folytatás esetén ez már komoly problémát okozhat.

És akkor térjünk rá a számokra is röviden: a Scarlet Nexus 4K felbontásban 60fps-sel fut a jelengenerációs PS5-ön, míg PS4-en ez 30fps-re csökken. Sajnálatos módon, a PS5 verzió nem kapott egy mondhatni “megszokott” 1080p/120 fps módot, pedig ehhez az akcióorgiához igencsak méltó lenne. További számadat, hogy a játék befejezése (játéktempótól és ügyességtől függően) átlagban kb. 20 órát vesz igénybe, ami a két karakter és a teljes történet feltárására levetítve minimum ~40 órás kalandozást szavatol és ebbe a különböző melléktevékenységek teljesítése nem számít bele. Ennek függvényében abszolút kijelenthető, hogy tartalmilag nem érheti rossz szó a fejlesztőket, egy korrekt, már-már meglepő terjedelmű játékot kapunk a pénzünkért. Persze, további bővítményeknek mindig van helye és a játék néhol elejt egy-két morzsát azzal kapcsolatban, hogy számíthatunk is erre a jövőben, azonban annak, aki megvásárolja, nem lesz hiányérzete. Meglepően jól szórakoztam a Bandai Namco legújabb agyszüleményével, egy kellemes, dögös atmoszférába helyezett történet, érdekes és szerethető karakterekkel, (számomra) progresszív zenével és bődületes akcióval. Amennyiben annyi ijeszt el tőle, hogy anime stílusban készült, ez ne szegje kedved: ha a Devil May Cry, a Bayonetta, esetleg a Nintendo Switch egyik koronaékszere, az Astral Chain bejött, akkor ezzel sem tudsz mellélőni. Minden, pörgős akcióval álmodó és azokat végletekig ismerő játékosnak bátran ajánlom a Scarlet Nexust, amely nem az idei év legjobb játéka, de annyi biztos, hogy a díszpáholyba megkapta a VIP karszalagot!

(A játékot a Cenega Magyarország biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban PS4-re vagy PS5-re, vagy a linkekre kattintva meg is rendelhető.)

Pozitívum(ok)

  • Érdekes karakterek és világ, helyenként giccses, de nem átlagos sztori; remek, könnyen kezelhető harcok és harcrendszer; változatos karakterek és szörnyek, illetve helyszínek

Negatívum(ok)

  • Kissé egyszerűen kivitelezett pályadizájn; repetitív melléktevékenységek; kevés variáció az ellenfelek között
8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság: Kiemelkedő
Zene/Hang:
Hangulat:

martin beleszól:

9 hozzászólás

Hozzászólás

  1. …ha olyan súlyos csapásokat tudtak volna mögé rakni és olyan folyamatos animációt, mint a Godfallnál, ez 10 pontos játék lehetne.

  2. Kipróbáltam a demót. A látvány kellemes, a harci mechanika jó, de borzalmasan kapkodós az animáció és teljesen súlytalan a kaszabolás, mintha egy pamutszállal csapkodnék egy papírlapot, annyi ereje van.

  3. Nekem kifejezett pozitívum, ha valóban nem nyílt világú a játék hanem egy kicsit cső stítulsú. Már kezdtem megcsömörleni a sok openworld cucctól.

  4. Nagyon jó játék,és a teszt is jó lett👍 Most kezdtem neki a csajszival, kíváncsi leszek mennyire lesz eltérő a sztori,mondjuk a szálak összefutnak, tehát annyira nem lesz más😁 Viszont a harc már most látom,hogy teljesen más lesz vele!

  5. Az animés graf nekem kifejezetten tetszik.