Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

SBK 09: SUPERBIKE WORLD CHAMPIONSHIP (PS3)

Bevallom, nem túlzottan rajongok a motorokért. Kényelmetlenek, be kell öltözni hozzájuk mindenféle vastag cuccokba – ami nyáron elég jó izzasztó –, és még ott van a bukósisak is. Veszélyesek, és néha legszívesebben golyószóróval lőném a lakótelepeken hangosan száguldozó pöcsöket, vagy bedugnám a fejüket a hajtáslánchoz és ráindítanám a motort a buta agyukra.Viszont a hétköznapi élet utálatával ellentétben a gépezetek versenysportra pont kiválóak! Az tetszik bennük főleg, hogy az autókkal ellentétben itt valóban kell ügyesség és bátorság, mert nem az van, hogy ha koccan két gép, akkor maximum letörik ez meg az a karosszériáról, vagy ha lesodródik a fűre az ember, akkor lassít egy kicsit és visszajön. A motorok esetében a legkisebb hiba is elég látványos bukással végződik, és a versenyző nem csak egy kereket forgat maga előtt ide-oda, miközben nyomkod 3 pedált meg egy szekvenciális váltót, hanem a testével is kormányozza a masinát a súlypont áthelyezésekkel. Eme játék tavalyi, név szerint a SBK 08-as verziója nem igazán hozott nagy sikert a gyártóknak. Silánynak és unalmasnak minősítették, és sok helyen a MotoGP 08-hoz hasonlítgatták.A különbség abban van, hogy az SBK sorozatban nem igazi versenymotorokat használnak, hanem csak kissé felpiszkált és némileg módosított, de alapvetően utcai használatra tervezett és boltban kapható gépeket. A versenysorozat 14 szakaszból áll, és mindegyiken két versenyt futnak le, amikből az egyéni és a csapatpontszámok kalkulálása történik. Vagyis, a játékban valamiért csak 13 helyszín jutott a 17 csapatnak, mert a nürnburgringi pályát nem láttam benne sehol, pedig a hivatalos versenynaptárban benne van, szeptember 4-6. dátummal, érdekes.[GT]48740[/GT]Az [b]SBK 09[/b] intrója nem túl érdekfeszítő: egy szürkeárnyalatos montázs videó, amit hamar el is nyomtam a későbbiekben. A főmenün sem fog senki meglepődni, kivéve persze azokat, akik életükben nem láttak még főmenüt, hiszen a szokásos versenymódok kaptak helyet meg pár extra cucc. Szingli futamok vannak instant formában, ahol megadhatjuk a körök számát, időjárást meg ilyesmit, és már mehetünk is a pályára. Lehet tréningezni, egy versenyhétvégét lenyomni, vagy pedig indulni a teljes sorozaton. Sajnos nincs osztott képernyős offline mód, de az online versenyre elég könnyen felmentem, és aki szeret emberekkel versenyezni, az maximum hét másik társával ezt jól megteheti. Lehet egyénileg indulni gyors versenyeken vagy bajnokságban, de ez utóbbiból van csapatverseny is, ahol értelemszerűen nem az önzőzés a cél, hanem a team minél jobb összpontszámának az elérése. Az offline lehetőségek között helyet kapott egy húszrészes Challenge módozat is, amiben időre kell teljesítenünk feladatokat, vagy pedig különféle versenyhelyzetekben állhatunk helyt a Special és Scenario alpontokban. Trófeagyűjtőknek pedig a 40 + 1 serleg megszerzése adhat örömforrást. Érdekesség a Paddockban, vagyis a nyitóképernyőn megfigyelhető piros Alfa Mito autócska, amiről az Extras-ban is találhatunk képanyagot, ha unlocoltuk, de sajnos nem lehet vele menni sehol, és a megnyerésének infójára sem leltem. Az lehet a dolog mögött, hogy az Alfa Romeo aláírt egy támogatási szerződést négy évre a Super Bike Championship sorozathoz, és ők a szponzorai a Ducati csapatnak is.[8575]Versenyzés előtt mindenképpen érdemes (sőt kötelező) benézni az Options rész Realism beállításaiba, mert itt öt preset értékkel, vagy pedig egy egyénileg összeállított konfiguráció szerint lőhetjük be az összesen 19 különféle kezelési és egyéb beállítást. Van itt minden: szabályozható a fékrásegítés ereje, kipörgésgátló, a motor súlyának beszámítása a fizikába, pályaelhagyás esetén segítség a visszatéréshez, sérülési szint motorra és emberre külön, gumikopás, ütközések, startsegítség és első-hátsó fékek egységes kezelése többek között. Kipróbáltam pár értéket, és elég jól érezni a különbségeket az egyes beállítások között. Ám azt, hogy egy valódi motorhoz képest mennyire élethűen viselkednek a modellek, inkább nem elemezném ki, mivel még életemben nem ültem ilyesmi gépeken. Vagy ha ültem is volna, kb. pár hónap intenzív versenyzés után tudnék mondani bármit is… Eleve emiatt is kerülöm a netes szimulátor-arcade vitákat, mivel nagyjából a játékosoknak is ennyi (nulla) valós tapasztalatuk lehet az adott autó vagy egyéb szerkezet viselkedését illetően versenykörülmények között, amit egy kontrollerrel úgysem lehetne visszahozni – esetleg egy G25-ös kormánnyal maximum megközelíthető például a GT5P esetében. Annyit mondok csak, hogy az igen sok beállítgatási lehetőség miatt az egyszerűbb, csak laza versenymotorozást kívánó népek és a két féket külön kezelő, valamint közben a versenyzőt dülöngéltető mazochista egyének is egyaránt megtalálhatják ebben a programban az élvezetet. A szimulátorosok örömére, ha versenyben indulunk, akkor a depóban kommunikálhatunk a főmérnökünkkel, aki tanácsokkal is ellát bennünket az adott futamot illetően, a szerelőnk pedig a motort beállításaiban segédkezhet. Itt is vannak preset beállítások, de aki ért hozzá az külön belőheti a felfüggesztést, lengéscsillapítókat, kormányoszlopot, fékeket, láncfeszítést (a motor ágaskodási hajlamát és a kigyorsításokat befolyásolja), sebességváltó fokozatokat és a gumikat. Az ennél is precízebbek pedig komplett telemetriai adatokat is nézegethetnek, ahol a pálya adott pontján mért sebesség, gázkar/fékállapot, rugózás, dőlésszög és a meghajtó rendszer értékei elemezhetőek ki.[8576] A játszhatóságra a fent említett okok miatt csak annyit mondok, hogy beállítás és egyéni tudástól függő. Lehet könnyed és igen nehéz körülményeket is teremteni, vagyis mindenki majd belövi magának a „szopatási értéket” egyénileg. Amit viszont ki lehet jelenteni, az a grafika meglehetősen közepes mivolta. Már a főmenüben is húztam a számat a felskálázott PS2 szintű elemek miatt, amik főleg az emberek képviselnek. Az egyedüli pozitívum a kétszeres AA, vagyis recétlenítés, bár ez az összhatáson nem sokat segít. Játék közben is látszik, hogy a fő hangsúlyt a motorok kidolgozására tették, mert ezek tényleg nagyon kellemesek a szemnek. A táj már kevésbé az, lapforma közönség és vegetáció jellemzi leginkább, és kapott egy kis kameraélességet és mozgáselmosást, amik főleg visszajátszáskor figyelhetőek meg. A motor sem törik szét csak piszkos lesz, és a gumik kopását tüntetik fel a sebességmérő alatt, valamint ugyanitt a mechanikai részek, a fékek és felfüggesztések sérülését követhetjük nyomon elszíneződött ikonok formájában. Emberi részről lehet jókat repülni és bukfencezni, de nyílt törések helyett csak a versenyző overallja koszolódik eséskor, meg ha szegényt durván odavertük a földhöz, akkor akár a verseny végét is jelentheti a fickó állapotromlása. Szimulációs beállításoknál elég könnyű ezt elérni, mivel a megszokott oldalirányok mellett lehet előre és hátra is bukni nagyot, ha gyorsításkor vagy fékezéskor nem a jó irányba dülöngélünk.A motorok egymás közötti ütközésének hatása szerintem elfogadható, bár néha csak odébbtaszigálást jelent, mert ugye ennek a lekérdezése úgy történik, hogy láthatatlan sima poligonmaszkokkal határolnak be mindent, és ezeket figyelik, nem pedig a textúrázott, részletes modelleket. Ha ezeket a határolókat elnagyoltan teszik fel a mozgó objektumokra, vagy a statikus hátterekre, akkor van az, hogy vagy láthatóan nem érnek egymáshoz a dolgok, de már pattannak is el (vagy pedig belelógnak egymásba és a falba). Jelen esetben inkább az volt ritkán észrevehető, hogy azért volt pár centi a burkolatok között, amikor már ütközést érzett a program. Ha már a kötekedésnél tartunk: szerintem néha olyan dőlésszögben haladtam a géppel, ami esetén a valóságban már megfektettem volna magamat simán. Főleg a lassú, éles kanyarodások esetén volt ilyen érzetem.A vezetéshez hétféle kameraállás tartozik, de a műszerfalas nézettől hamar elment a kedvem, annyira igénytelen kialakítású volt a dolog. Időjárás terén a napos, száraz idő mellett van ilyen ködös nyirkos, meg esős környezet is, és a vizes aszfalt elég szép lett – no, meg ez esetben a szokásos esőcseppek is megjelennek a kamerán, persze a motor korcsolyaszerű mozgásával egyetemben. Akadozást játék közben nem észleltem, a 27 motorkerékpáros mozgása jó volt, helyezkedtek, előzgettek meg ilyesmi, így ez a rész legalább jól teljesített. Kipróbáltam a klasszikus pálya közepén leállást, hogy mennyire képesek kikerülni, és egész jól fékezgettek és próbáltak lehúzódni, csak akkor toltak egy kicsit, amikor már tényleg nem volt hova menniük, mert belehajtottam a feltorlódott sokaságba. Online viszont volt néha olyan, hogy 1-2 plájer gépe kissé darabosan változtatott helyet, de az lehetett lagzás is a részükről, vagyis a netkapcsolatuk vacakolt.[8615]A játék értékelésekor két szám, a hatos és a hetes között vacilláltam, de sajnos egy hatosnál végül nem adhatok többet a SBK 09-re, mert egyrészt a grafika a motorgépeken kívül láthatóan gyenge, másrészről egy nem megszállott motoros gamer számára nincs túl erős hangulata sem olyan szempontból, hogy legalább jobban kidolgozott tömeg ácsoroghatna a pálya mellett, meg ülhetne a lelátókon, akik zászlóznak meg mocorognak, szóval tényleg emberi rajongómasszának látszanának. Kapunk zenét is, ha valaki eddig hiányolta volna a motorozás közbeni szórakoztatás ezen módját. Tesztemet az átlagolvasóknak a kissé sablonos „egy próbát megér, ha motorozni akarsz” ajánlással zárom, azok a PS3 tulajok viszont, akik az életben is motoroznak, és kifejezetten az ilyen motorversenyes cuccokra utaznak, egészen nyugodtan adjanak hozzá egy pontot a végeredményhez. (A játékot támogatónktól, a [A http://konzolokszervize.hu]Konzolok Szervizé[/A]től kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Ha motorozni támadt kedved, náluk megvásárolhatod.)

6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

27 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Szép grafika:D Tetszik…

  2. Kipróbálnám,de nem több!(Jó teszt volt:)

  3. tetszik.

  4. köszi a tesztet, így többnek tűnik mint 6 pont….

  5. egész jó.

  6. nekem tetszik!

  7. Köszi srácok! 🙂

  8. Ja bocs, a teszt tetszik. Kösz Dzson!

  9. Próbálgattam már ezeket a demókat, de nálam is a TT alatt végeztek minden téren. Azt hiszem aki jót akar motorozni fel kell hogy űlljön a saját gépére, vagy megvárja a TT 2 -őt.

  10. motoGP bejött, komálom már most ezt is 🙂

  11. sajnos eddig a motoros játékok mindig lemaradtak a kocsikkal szembe graf terén . de most egyre szebben néznek ki a motoros játékok ,de még mindig nincs ott, mint egy GT,NFS szintén (mindenbe) sajnos még mindig náluk 2006 évet írnak. Az lenne a legjobb ha a ea games a motoros játékokat is felkarolná ,ki tudná mit lehetne kihozni a témából ..

  12. Nekem tedszet az elözö is!!!!!

  13. A játék jónak tánik de a graf nagyon kevés.. nem értem egy 2009-es játékban mit keresnek ilyen textúrák…A teszt király lett,így tovább! 🙂

  14. A cikk az jó, bár a bevezető kicsit erős. Ami viszont lehangolt a videóban az amikor a motor a füvön van lapjára téve és gond nélkül elfordul. Ez nem teszik a MotoGp-ben sem. Gondolkozom még rajta. Hiányzik továbbá ami látványossá teszi a SBK versenyeket, hogy a motorok csúszkálnak (főleg féktávokon). A MotoGp-ben ez nincs meg annyira, de a játékban mégis meg tudták oldani.

  15. Dzson kitettél magadért, durvajó a teszt! egy esős képet azért még elviseltem volna:P

  16. Pedig a Moto GP-ket (08 09) is ezek csinálták, bele is írtam de Martin kiszedte. 🙂

  17. Nemrossz,de talán majd a következő része jó lesz

  18. “””A különbség abban van, hogy az SBK sorozatban nem igazi versenymotorokat használnak, hanem csak kissé felpiszkált és némileg módosított, de alapvetően utcai használatra tervezett és boltban kapható gépek””ööö azért elég durván megvannak ám dolgozva azok az SBK gépek.vannak pályák ahol néhány másodpercre megközelítik a motoGP-s full prototípus köridőket.a “”kissé felpiszkált”” kategória az a STOCK.de köszi a cikket, mert kíváncsi vagyok rá. tuti kipróbálom, mert a GP nagy csalódás volt.”

  19. Az SBK 08 nekem megvan, egész jó. Szerintem megveszem ezt is, per pill a legjobb motoros cucc, a MotoGP nagyon arkad.

  20. Ennél még a Tourist Trophy(Ps2) is jobb!!!

    • a legtöbb motoros játéknak köze nincs a motorozáshoz.A motoGP08at próbáltam hát az…:Sde persze lehet én vagyok full béna.