Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Sayonara Wild Hearts (PS4, PSN)

Szíves-szívás.

Már az elején elakadtam, mivel egyszerűen képtelen vagyok megfogalmazni, mi is az a Sayonara Wild Hearts.

Epilepszia rohamot kiváltó villódzó LSD trip szintipopra?
Ritmusjáték a Temple Run kifacsart nyomdokain?
Interaktív zenei album némi anime-s beütéssel, felidézve azokat az időket, amikor a Daft Punk még tudott zenét csinálni (rád gondolok Interstella 5555)?
Olykor – szellemiségében és őrült megoldásaiban – az Undertale-t megidéző mindfuck, ahol…

…az egyik pillanatban még motoron száguldozva gyűjtöd a szíveket az erdőben, majd hirtelen egy szarvas szellemének a hátán ugrálsz a lebegő platformok között; vagy egy repülőszőnyegeket idéző tarotkártyán repkedve teleportálsz a szív alakú pálya két széle között? De az sem semmi, amikor az egyik ellenfél virtuális szemüvegében találod magad egy két dimenziós – nyilván agyonegyszerűsített, de shmupok ihlette – ügyességi részen.

A játék 23 pályáján (stílszerűen mindegyik pálya egy dal) ilyen, és ehhez hasonló őrült helyzetekben kell segíteni a főhősnőnek feldolgozni szerelmi csalódásait az érzelmi hullámvasúton. Mindez a tinédzserekre jellemző melodrámával megspékelve, már ami a körítést illeti; a háttérben szól a guilty-pleasure indie-pop zene, ami hol synthesebb vonalon mozog, olykor kacérkodik széttördelt ritmusokkal, máskor a klasszikus zenéből merít (Debussy Holdfénye), esetleg a korai JRPG-ket időző prüntyögős vonalon haladva éri el, hogy végig emészthetően kommersz maradjon. Valami olyasmit eredményezve, amire akaratlanul is megmozdulnak fel-alá toporogva a talpaid és elismerően bólogatsz, miközben próbálod megemészteni és felfogni, lereagálni mindazt, ami a képernyőn zajlik.

Pedig az alaphelyzet egyszerű: hol apróbb, hol nagyobb szíveket (olykor érméket) kell felkapni a pályán, megszakítva itt-ott rövidebb QTE szegmensekkel. Maga a történet is bő másfél óra alatt végigjátszható különösebb kihívás nélkül, de ez tipikusan olyan játék, amibe érdemes belemerülni és elsajátítani minden csínját-bínját, memorizálni a 2-3 perces etapokat, megtalálni az összes aranyérmét, majd teljesíteni az olykor idegőrlően elmebeteg challenge-eket. Tudniillik akadályokra ráfutva, QTE-ben bénázva nullázódik a kombónk és a különféle jobb helyezésekhez szükséges pontmennyiségnek lehet is búcsút inteni. Így a sok újraindítás után a folyamatosan morfáló pályák az izommemóriába beépülve hirtelen tökéletes futamokká válnak. Nagy büszkeséggel töltött el például az utolsó pályán egy kör alatt felszedni mind az öt érmét és halál nélkül letolni a szupergyors váltakozó szakaszokat. És akkor ott vannak az olykor ezen beidegződésekkel szembemenő kihívások (hozz le egy pályát felszedett szívek vagy pontok nélkül – stb.), melyek a rövidnek tűnő játékidőt máris hosszú órákkal tolják ki.

A kiváló soundtrack mellett ez a gyorsaság és folyamatosság, valamint a rózsaszín és lilás neonszínekben csillámló álomvilágszerű látvány az, ami segít kiemelni az olykor egy kaptafára épülő, nosztalgiahullámot erőszakosan meglovagolni próbáló rémunalmas tucat-indiek tengeréből a Sayonara Wild Hearts-szot.

Szóval a svédek nem csak heringben és pikk-pakk összepattintható bútorban jók.
Hanem egy egyszerű ötletből és mechanikából is képesek egy emlékezetes, nagyszerű és elvarázsolt eredeti játékot összehazudni.

(A játékot a Magnew biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★★
SZÍNARANY
Kiadó: Annapurna Interactive
Fejlesztő: Simogo
Megjelenés: 2019. szeptember 19.
Ár: 3690 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Beszarás ez game. Ehhez megint hány kiló szintetikus anyag kellett. :D. XD

  2. 2019 legnagyobb meglepetése volt számomra – egy szar év egyik legjobb dolga. Imádom, a mai napig szoktam nyomni. (Dead of Night rulez!)

  3. Aztakurva de király!