Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Savage Halloween (PS4, PSN)

Az éjjel soha nem érhet véget.

Tudod, vannak ezek a szupermegagiga open world, (kicsit) RPG alkotások, ahol több 100 órát elvesz az életedből a gyűjtögetés, a felfedezés, meg a side questek kimaxolása. Na, a Savage Halloween nem ilyen. Kérlek szépen, ez egy letisztult, egyszerű 2D shooter platformer elemekkel, egyszerű, de annál ötletesebb pályadesignnal, és kellemesen nehéz harcokkal. Igazából ez a game egy vérfrissítő élmény lehet bárkinek, aki csak “játszogatni” szeretne egy kicsit, de egyben egy kihívással teli, “tanulós” kalanddal szeretne gazdagodni (egy pár sör mellett akár).

Ha már úgyis pünkösd volt, akkor miért is ne játszhatnánk egy Halloween témájú programmal? Há’ most mé’? Ne mondd, hogy nem nézted még meg a Reszkessetek betörőket nyáron… Na mindegy, szóval Halloween van, és ilyenkor az alvilági lények 24 órán keresztül nyomhatják a bódulás-ájulást a Földön, aztán általában mindenki megy szépen haza csucsulni vissza az alvilágba. DE NEM MA! Ezúttal egy gonosz vámpír úgy döntött, hogy egy átok segítségével eltorlaszolja az átjárót az alvilág és a mi világunk között, mert akkora a b*szatáska, hogy még nincs kedve bezárni, aztán a szörnyek meg itt ragadtak nálunk bulikázni, “hurrá”… Hát amúgy pontosan így vélekedik erről a tökfejű James – az egyik választható karakter –, akinek az örök nyugodalma megzavartatott, és annyira zavarja az Alvilág Fesztivál (copyright szimbólum ©), hogy shotgunnal megy neki a mulatozó elmúltaknak. A második játszható karakter Lulu, James kutyája, aki amúgy tök cukker lehetne, ha nem egy vérfarkas lenne, cserébe így meg ordas menő (érted… ordas… na mindegy). A harmadik karakterünk a geek vámpír leányzó, Dominika, akinek történetesen az apja csinálta itt az egész cécót, de Dominika már menne haza nézni a kedvenc sorozatát, szóval neki is érdeke, hogy véget érjen a parti. A sztori igazából ebben ki is merül, de ennek ellenére egy piszok szórakoztató játék. Mondom, hogy miért.

A bája és esszenciája az egész játéknak a pofonegyszerű, nem túlbonyolított, de ennek ellenére mégis helyenként változatos gameplay: válassz egy karaktert, oszt’ pusztítsd el az alvilági szemeteket. Egyszerű nem? Gondolom ezzel maximum megakadályozni lehetne, hogy megjöjjön a kedved, de várj csak… Mi lenne, ha mondjuk mindegyik karakternek lennének külön speciális képességei? Például, Lulu lassabb, de több a HP-ja, Dominikának kevés a HP-ja, de gyorsan mozog, és mindenkinél nagyobbat ugrik, sőt repül, James meg a tökéletesen balanszolt karakter (többségében vele nyomtam). Meg mondjuk mi lenne, ha különböző – amúgy full dilinyó – fegyvereket lehetne használni? Az alap, egyenesen lövő gépfegyver (ami sosem fogy ki, és az egész játék kivihető vele akár) mellett ott van a shotgun, ami denevéreket(!) enged szabadjára, vagy a szellemek, amik a kilövés tengelyén ingáznak, avagy a gránátvető, ami békákat lő ki, és persze a személyes kedvencem, a ROBBANÓCSIRKE-ÁGYÚ. Már eleve a fegyverarzenál színesíti a képet, és szerencsére bőven akad töltény is mindegyikhez a pályákon. Ezen felül minden karakternek van egy saját hatodik fegyvere is, amit csak ő használhat. A játékban van lokál co-op funkció, amit sajnos nem volt lehetőségem megtapasztalni, mert nincsenek barátaim… de azért biztos jó lehet.

Hét különböző ikonikus helyszín van, ami természetesen mind valami félelmetes szörnyeteg saját kis világa. A pályák jól néznek ki, hangulatosak és kellő hosszúságúak, amolyan “pont jó” kategória, ám nem túl diverzek. A pályadesign max a színekben különbözik, de azért minden pálya tartogat egy sajátos eseményt (amit nem lövök le) és bossfightot, amik nagyon szórakoztatóak és egészségesen nehezek. Az ellenfelek tekintetében azért akad némi változatosság, amit a játék folyamatosan adagol, de túlzott diverzitás itt sem lelhető fel. Amit mondjuk hiányoltam az magának a bulinak a jelenléte/atmoszférája, mert hát gyakorlatilag ennyi a történet a játékban, és semmilyen táncos mulatságra utaló jel nincsen a pályán a zenén kívül. Apropó zene: igazából tökéletesen tükrözi, hogy milyen a játék. Semmilyen túlbonyolított dallammenet, szimpla felspannoló, de mégsem idegesítő akció zenék szólnak a pályákon, és teljes mértékben megágyaznak a hangulatnak.

A Savage Halloween egy pihentető élmény, én úgy álltam hozzá, hogy “csak játszottam, hogy játszhassak”, és szerencsémre pont egy ilyen elmeállapot szükségeltetik hozzá. Egy fun, ideglevezető shooter, amit simán lehet élvezni, ha nem vársz tőle olyan mélységet, mint mondjuk a The Messengertől. Tipikus one-shot élmény (akár egyedül, akár egy haverral), de annak viszont kiváló. Igazából pont azért csíptem, mert éppen egy ilyen “egyszerű, de nagyszerű” élményre vágyott a kis testem, és ez a játék pont megadta.

★★★
KÖZÉPSZERŰ
Kiadó: QUbyte
Fejlesztő: 2ndBoss
Megjelenés: 2021. április 15.
Ár: 1739 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Köszi a tesztet! A storeban most 173 Forint – azt hiszem, hogy ennyiért mindenkinek megéri!

    1