Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

SACRED 3 (PLAYSTATION 3)

Kezdetben vala a Sacred, és a Sacred vala az Ascaronnál. Ez a Sacred egy nagyon jó kis játék vala, hat karakterrel, melyeknek egyéni története és küldetése volt a kalandok folyamán, amely kalandokat félig felülről nézős akciós kaszabolós-varázsolós harcosságban vihettük végig. Mindeközben természetesen gyűjtögethettük a tárgyakat, shoppingolhattunk, és viszonylag szabadon mászkálhattunk Ancaria világában.Az átlagban hét és fél pontos sikeren felbuzdulva négy évvel később eljöve a Sacred 2: Fallen Angel, ami még mindig az Ascaronnál vala. Ez is egy jó nagy világba repített el minket, dungeonökkel, meg miegyebekkel, amik az RPG, illetve annak látszó játékok velejárói, ám sajnálatosan elég sok hibát is kaptunk az aktuális karaktereink mellé, ami nem csak a PS3-on erősen rángatós grafikában nyilvánult meg, hanem erősen érintette magát a játékmenetet is.Ezek után eljöve napjaink kora, és a Sacred már nem vala az Ascaronnál (mivel az Ascaron sem vala már), hanem által ment az életből a halálba, lévén a Keen Games kaparintotta meg a lelkét, akik eddig egy darab PS3 játékot kreáltak összesen, mivel eddig nagyrészt Nintendo DS és Wii vonalon mozogtak. Hogy mi vitte rá a Deep Silver főnökeit a váltásra, nem tudni, mindenesetre Martin Wein azt nyilatkozta, hogy nem volt megelégedve a kettes rész minőségével úgy összességében, ezért a [B]Sacred 3[/B]-at egy szigorú minőségi ellenőrzés keretein belül óhajtja útjára bocsájtani. Nos, a bug-mentességre megtalálta a jó megoldást, miszerint ami nincs, abban nem lehet hiba.Így az eddig megszokott játékmenetet egy az egyben kidobták, nincs külön történet sem emberenként, nincs loot, nincs bolt, nincs NPC, akivel egy jót lehet dumálni, egyszóval egy teljesen basic, kicsontozott terméket nyomtak ki magukból. És hogy mi maradt? Herr Wein kifejtette, hogy főként a humor különböztette meg az első két Sacredet a többi hasonló játéktól, na meg a közösségi élmény, tehát a csoportosan elkövetett hekkeléses-szlesselés. Vagyis, ezekre épül eme hármas rész; bár a humor alatt nem humort értettek a fejlesztők, hanem idegesítően idióta dumákat, de mivel a játék megjelent – vagyis átment az emlegetett szigorú minőség ellenőrzésen, így valószínűleg a német munkatársakra bízták eme munkát. És jelentkezzen az, aki látott már jó német vígjátékot…
[YOUTUBE]TFCURzNgCYo[/YOUTUBE]No mindegy, ez van. Nézzük hát a történetet.A rajzolt és minimálisan animált bevezetőből, illetve az ugyanilyen későbbi átvezetőkből megtudhatjuk, hogy jelenleg egy bizonyos Lord Zane miatt kell aprítanunk a szörnyeket, aki nagy Bi-Han (Sub-Zero) rajongó, mivel lemásolta annak influenza elleni arc maszkját, és emellett nagyon megátalkodott is. Ezen nagy megátalkodottságában az igen nagy hatalmat biztosító Heart of Ancaria nevű cucc megszerzése a célja. Ez okán a saját Ashen birodalmával szövetségre lépett a démonokkal, kinyitotta az alvilág kapuit, így biztosítva azt, hogy a hősöknek megfelelő mennyiségű kaszabolni- és nyilaznivalója legyen. A hősök pedig négyen levének, vagyis öten, ha a gombcsapkodó player áldoz némi pénzt letölthető tartalomra.Az első a klasszikus harcos, Marak, a Safiri. Nagy test, feszülős izmok, masszív pörölykalapács, színes bőr, szóval olyan, akivel az ember szívesen oszlat tömeget. A második egy klasszikus support csávó, Vajra, aki egy Khukuri (khotkoda) íjász. Mondjuk csak elméletileg support, mert én vele vittem végig a játékot, szóval nyugodtan választható támadó jellegű stílusra is. Aztán itt van a hidrogénezett hajú csaj, Claire, szerepe szerint Serafia paladin, aki az átlagos paladinoktól eltérően kapott két kékesen áttetsző szárnyat is a lapockájára… bár így ránézésre nem tudnak annyi felhajtóerőt termelni, amennyivel repülni is tudna, de ez most mellékes. Az ő eszköze egy kard, de értelemszerűen nem célszerű vele frontálisan támadni. A negyedik pedig ugyancsak női karakter az emancipáció jegyében, Alithea, Ankaria lándzsása, így nevéből adódóan egy nagy, hosszú, vastag végű szerszámot szorongat a kezei között. Ő ilyen felemás stílusra jó, mert ugyan közelharcos, de a lándzsa miatt a távolabbi ellenségeket is eléri, illetve nem kell olyan közel mennie a nagyobb fajta gonoszokhoz, mint a lepkecsajnak vagy a négernek. Az ötödik, megvásárolható harcos pedig Kython, a mágikus kezekkel és dupla görbe szablyával operáló Malakim, ha valaki villogni akar online, hogy neki van erre is felesleges pénze.Az kezdő emberkék természetesen tápolódnak, és a benyelt XP meg összecsipegethető aranypénz kis mértékben nehézségi szint függő is, mint az lenni szokott. A fejlesztés viszont a játék faék jellegéhez mérten eléggé jól összerakott, ami meglepő. Nem csak a hősök alap támadási és védekezési képességét lehet szint és pénz függvényében feljebb tornászni, hanem a fegyvereket is, illetve a kétféle extra támadási metódust.Fegyverekből sajnos nincs arzenál, összesen 3 félét kaphatunk emberenként, amikhez eszközönként 6 lehetséges képesség vagy effekt jár. Hogy éppen melyikkel szimpatizálunk, azt az öt tulajdonság segíthet eldönteni, vagyis a sebzés, critical, hatótávolság, meg két, speciálokkal kapcsolatos mérőcsík. Tehát, mondjuk az íjászomnak volt háromféle íja, amiknél például a Diamond Dust nevűbe tudtam venni olyan nyilat, ami 100%-al megdobja a critical találat esélyét, vagy egy másikat, ami átszúrva egy nyomoroncot még egy további nyomoroncot is megsebezhetett. Az első két nehézségi szinten mondjuk nagyjából mindegy, hogy mivel haladunk monstert ölni, de a harmadikon, illetve a kampány végén megnyíló szivatós és baromira szivatós fokozatokon már lényeges lehet, hogy melyik cucc áll kézre nekünk a legjobban.Ez igaz az említett képességeinkre is, amik közül a védőruházatunkba nincs beleszólásunk, vagyis ebből csak egy fajta van, az öltöztetős barbizós hajlamú playerek nagy bánatára, aminek öt szinten növelhető a hatékonysága. A többi alap mozgásunk a védekezéses elgurulás (dodge), a védekezéses székelés (block – a karakter kakiló pózban lekuporodik), a hip-hop kivégzés (megfeküdt és halálfejjel jelölt monsterre páros lábbal történő ráugrálás), valamint a csak többjátékos módban hasznos gyógyításos segítségadás, ha egy társunk feküdt meg a monster helyett. Illetve, a multizás kapcsán kapunk még egy extrát, amit harci imának neveztek el. Ez emberenként változó képesség, amivel Marak meteoresőt imádkozik le, Vajra lefagyasztja az ellenségeket olyan öt másodpercre, Claire instant lefekteti az összes körülöttünk lévő ellent, hogy aztán rájuk ugrálhassunk kivégzési céllal, Alithea pedig megfelezi és elosztja a bekapott találatokat a csapattagok között, mialatt megduplázza a zöld gyógyítós gömbök hatását. De maradjunk még az egyéni megoldásoknál, hiszen a gyenge és erős harci cselekményeket még nem említettem, no meg a csapásnak (bash) nevezett eksönt sem, amivel hátrébb taszíthatjuk a gyengébbeket, csapdáknak nevezett pörgő késes és jéghullámot kibocsájtó kerékformákat hatástalaníthatunk egy időre, és ami a legfontosabb: a pajzsos fickókat mozdíthatjuk ki átmenetileg az amúgy csak nehezen áttörhető védekezési állásukból, hogy eme kiszolgáltatott helyzetükben jól megöljük őket. A gyenge, de általában nagyobb szórású támadásunkból négy fajtát szerzünk majd be, míg a koncentráltabb erősből három lesz maximum, ahogy fejlődünk – bár a nyolcas szintnél már megvan az összes. Ezek fejlesztgetése ugyancsak szint és pénz függő, de a beleinvesztált arany sok esetben visszanyerhető, így ha nem jött be egy fejlesztés, vagy csak kísérletezni akarunk egy másikkal, simán vissza csoffasztjuk és kész.Ugyan a nevükben a fegyverekkel kapcsolatosak, de mégsem ezekhez köthetőek a harmadik fajta segítségek, a fegyver szellemek. Ők folyamatosan lesznek elérhetőek, ahogy fejlődünk, szintet léphetnek, idegesítően (a készítők szándéka szerint humorosan) dumálnak, és a hatásuk nem csak jó, hanem egyben valami rosszat is jelent számunkra. A kilenc szellem között van szexmániás hadimágus, törpe, sárkány és vámpír egyaránt, a kettősséget meg úgy kell elképzelni, hogy ha mondjuk a hadimágust visszük, akkor a támadásaink villámlást is generálhatnak, amik több ellenségre is hatnak, ellenben a sárga energiagömbök kevesebb extra támadásra való cuccost töltenek fel. Vagy a törpe esetében nagyobb esélyünk van végzetes criticalt bevinni, cserébe pediglen több sebzést kapunk mi be. Összességében nézve ez is nagyon kellemes lehetőség, és ha csináltak volna hozzá egy normális játékot is, akkor rendesen ki is lehetne használni a szellemek adta opciókat.Utoljára hagytam a játék főképernyőjén vagy a pályák betöltése előtt aranyért vásárolható termékeket, amiket a csata folyamán egy körkörös menüből kiválasztva a felfelé irányuló iránygombbal aktiválhatunk. Ezek szokás szerint gyógyulatot adó zöld, illetve a két speckó támadásunkhoz való energiablokkokat töltögető sárga itókák, egy földre helyezhető és területre ható egészségügyi regenerátor, védelmező aura, megidézhető támadó barát-teremtmény, és egy elég nagy területen ható tik-tak, vagyis bomba. Hogy ne maradjanak ki a fejlődésből, az ezeket tároló slotok száma is gyarapszik idővel.[55047]A játékmenetről sok újdonságot nem fogok tudni elmondani. Megyünk, csapkodunk vagy nyilazunk, elnyomjuk a speciál támadásainkat, gurulunk ide-oda, felszedjük az aranyat (aminek a 20%-a büntetésből ugrik, ha meghalunk), és megyünk tovább előre. Mert hogy hátrafelé nem lehet, mivel a pályák szakaszokra lettek bontva, amiket ilyen sárga lezáró akadály oszt fel. Ez annyit tesz, hogy az ember vagy a csapat elér egy pontra, akkor mögöttük felmegy, előttük pedig eltűnik az akadály. Ez talán arra volt jó, hogy az egyes elbóklászásra hajlamos emberek ne bóklásszanak el multiban, bár ettől még ugyanúgy lemaradhat bárki – feltéve, ha éppen online nyomjuk az ipart.A netes játékban ugyanis arra megyünk, amerre akarunk, míg a lokális multiban osztott kép hiányában a harcosoknak és harcosnőknek egy képernyőnyi helyen van csak lehetőségük a mozgásra. A védekezős gurulás helyett lehet, hogy valakinek jobban bejön a kuporgós blokkolás, de ennek alapszinten én nem láttam sok hasznát. Pláne, hogy egy olyan boss pályáján próbáltam ki, ami ilyen tüzes pókokat eregetett rám, és mivel az emberem egy helyben volt, simán összegyűltek körülöttem, aminek az életerőm látta a kárát. Sajnos a blokkolás upgrade-ja elég logikátlan, mert értelmes opciót csak 22-es szint után rakhatunk bele, de az ember normál fokozaton 25-ös szint körül bevégzi feladatát, és utána már nem hiszem, hogy sok playernek van motivációja csak a szintlépések és/vagy a céltalan monster darálások miatt tovább nyomorgatni a kontrollert. Ez leszűrhető abból is, hogy csak 15-20 darab netes partit jelzett ki a főképernyőn a számláló. Innen lehet ugyanis egyből beugrani valahová, persze némi filterezési lehetőséggel, amivel főleg a társaság szintjét érdemes a mi szintünkkel összehangolni.Sajnos a gruppenezés hamar átmegy kaotikus és átláthatatlan gombnyomkodásba, mivel ha sok az ellenfél, akkor nem látunk elég részletesen ahhoz, hogy célirányos támadásokat tudjunk kivitelezni. A karakterek szerencsére átmennek egymáson, így legalább a társak kerülgetés kimarad. Nem azt mondom, hogy rossz a társasjáték, de arra alkalmatlan, hogy erre építsék fel a gamét, mert ahhoz átláthatóbb játéktérre lenne szükség, tágasabb területekre, több és változatosabb pályára, és legalább némi kamera kizoomolásra lokális multiban. Akik hozzám hasonlóan inkább önmagukkal szeretnek játszani a swinger partik helyett, azoknak olyan 5-8 óra lehet a fullos kipörgetés, bár az alapjátékban használható 41 pályából csak 15 az olyan, amiben történik is valami, a maradék pedig kizárólag a tápolást segíti elő. Ez utóbbiak két típussal képviseltetnek, az aréna jellegű, öt hullámban támadó ellenséges erők túlélését előirányzóban – amiből öt található, és egy olyanban, ahol a cél egy naaaagy kincsesláda kifosztása, persze az azt őrző kreatúrák kiiktatása után. Sajnos a 15 story-pályán is kizárólag egy irányba mehetünk, mint írtam volt, illetve néha vannak leágazások vagy eldugott járatok, ahol kis kincses ládát lelhetünk – bár ha egyedül játszunk, akkor a pénz lesz a legkevesebb gondunk, hiszen nem kell rajta unfair módon egyenlően osztozni a csapattársakkal.Érdekesség, hogy a térképen a pályákra menve kapunk egy szint ajánlást is, miszerint milyen kondiban lévő karakterrel érdemes nekivágni, de ez csalóka, mivel könnyű fokozatban ebből levonhatunk nyugodtan egyet, nehézben pedig biztonságosabb, ha legalább kettővel táposabb az emberünk. A szörnyek ugyan nem támadnak máshogyan, de értelemszerűen a sérülés/sebzés balansz eléggé eltolódik. Amúgy kábé hat-hétféle alap monster típus van csak, amik bántalmazhatnak minket. A legkisebb inkább csak dísznek van, bár mindig nagy tömegben támad ránk, ezt követi egy nagyobbféle, amit a Háromszög megnyomásával felkaphatunk, és a többiek közé dobhatunk, majd van a pajzsos, ami már bonyolultabb lehet, pláne ha nincs shield break jellegű támadásunk, és a bash-sel kell szórakozni, hogy eltűnjön a védelmük. Ezeknél már macerásabbak a pörgő-forgó támadásosak, vagy követős mágikus vackot ránk varázsolók, és az életerő csíkkal rendelkező alfőnökök. A pályavégi nagyfőnökök viszont néha kiábrándítóan egyszerűek, mert tudnak két-háromféle támadást, ami elől simán elgurulhatunk. Kivételt képez az egyik generális csatahajója, ami végül is szórakoztató volt, mert ilyen bombákat kellett rádobálni, amit kis bombacipelős nyomoroncok szolgáltattak a legyakásuk után. Az aktív ellenségek mellett előfordulnak egy helyben lévők is, mint a pörgős csapdák, ragadós pókhálót robbantó virágok, vagy a leginkább óriási gyulladt péniszre hasonlító, mega-borsót köpködő növények.A főgenya főemberei viszont sajnos teljesen idiótán lettek megalkotva. A kinézetük még elmegy, ellenben a hangjuk és a dumájuk teljességgel szánalomra méltóan gagyi lett. Az első, Kar Tell (Ganxsta nélkül) olyan, mintha nem igazán érdekelné az egész dolog, a helyzethez abszolút nem illő hangsúllyal beszél, leginkább nyafogós stílusban. De még erre is ráver a másik főcsávó, Zep’tik, aki szerintem egyértelműen homoszexuális hangon próbál minket megfélemlíteni, amivel nincs semmi bajom (már a hanggal, nem a megfélemlítéssel), csak éppen nem egy ilyen jellegű játékba való, gonoszként. Sundrax még úgy-ahogy elmegy, aki egy nagy behemót némi varázstudománnyal, de Zane is eléggé jellegtelen lett, pedig ő most isten akar lenni (azért kell neki a Heart of Ancaria nevű stuff).De idiótákból úgy látszik nem volt ennyi elég a koncepció megalkotásakor, mert állandó női telepatikus kísérőnk is a hülyeséget löki nagyrészt, és a fegyver-szellemek dumája sem olyan, amit az ember elvárna egy akciódús, felsőbb gonosz hatalom megállítását célzó csinálmányban. És bár maga a játék néha jó hangulatú, de ezek a dumák mindig emlékeztetnek minket arra, hogy mit is vettünk drága pénzen. Aki ezen túlteszi magát, az harcolhat városban, erdőben, vulkán oldalában, dungeonben és tengerparton, néhol úgy, hogy a kamera kis időre oldalnézetbe vált, hogy megszemlélhessünk valami látványos eseményt a háttérben. Számomra a leghangulatosabb a föld alól kimászó zombikkal fertőzött Braverock volt, ami kellően darkos stílusával megmutatta, hogy milyen lenne a játék, ha hozzáértő ember vezetésével készült volna. De persze a “humor” itt is hamar utolért, mert jött az überzombi Hector, majd Hector v2.0 (igen, így mutatja be őt a félelmetes generális, mint saját kreálmányát).A kedvemet ezen kívül az is lohasztotta néha, hogy az elsőre még jónak tűnő szőnyegbombázós támadást, amiben egy kör jelzi a földön, hogy hova fog esni a cuccos, nagyon sok helyen elsütötték, csak mondjuk nem sziklák estek az égből, hanem lávagömbök vagy a jéggólem jégvarázslatai. A grafikáról csak annyit, hogy ha megszemlélitek a képeket, akkor gondoljátok hozzá, hogy ezeket a PS3 verzió csak nehézkesen, szinte állandóan kissé berángatva jeleníti meg folyamatában, és az élelmosás hiánya miatt leginkább valami PS2-es verziónak nézné az ember – pláne, ha a kis szörnyek jönnek, amikről a recésedés miatt nehéz néha megállapítani, hogy micsodák is valójában. Az igazat megvallva az egész játék inkább egy PS2 Gauntlet: Dark Legacy folytatásnak tűnik, nem pedig a Sacred sorozat legújabb darabjának, minden szempontból. Legalábbis szerintem játékmenetben nem éri el az ugyancsak régi PS2 Champions of Norrath szintjét, grafikában pedig sehol nincs a Diablo 3 mellett. A multis része pedig elég alap, és keveset nyújt ahhoz képest, hogy ez elvileg a játék egyik fő támpillére. Ja, és ne gondolja senki, hogy majd PS4-en kibillegteti, mivel nincs nagykonzolos verzió, csak oldgen és pécé.De azért leírom, mitől lett volna több, mint öt pont: minimum dupla ennyi pálya (ha már átvezető részek nincsenek, csak fast travel), maximum 25 fontos árcímke (mert jelenleg drágább a Store-ban, mint a Diablo 3 UEE), és folyamatos képfrissítés (ha már az anti-aliasingra nem találtak erőforrást egy kizárólag zárt pályákat tartalmazó termékben). Mert ezen állapotában egy olyan játékot kapunk, amit az ember elővesz tologatni esténként, amikor játszana valamit, de már fáradt a nagyobb dolgokhoz.Viszont ehhez meg drága, legalábbis pénteken még az volt, amikor néztem az árakat…(A szoftvert partnerünk, a CNG.hu biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=sacred+3]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjaiban, vagy webshopjából kényelmesen meg is rendelhető.)

5/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

7 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Az 1 az diabló verő volt, a 2 olyane, ezt nem toltam

  2. kitoltam, nem volt rossz de maradandó sem, imádom ezt a stílust, de ez tényleg csak 5 pont.(hogy mi mennyit hagytak ki ebből… kár érte)

  3. basszus, azt hittem ebből lesz valami jó pedig… kár érte 🙁

  4. Így videók alapján elég vérszegény Diablo klónnak tűnik.

  5. Sok elég neki a 3 pont a látvány miatt, meg hogy könnyen irányítható

  6. Sajna máshol is olvastam már, hogy jól elszúrták az egészet 🙁

  7. Köszi a tesztet,jó lett.Mostmár nekem biztos kimarad.:-D