Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Ruiner (PlayStation 4, PSN)

Mindig is foglalkoztatott a „szótlan hős”, mint jellegzetes karaktertípus a videojátékokban. Pontosabban az, hogy a fejlesztés során mikor és miért döntenek ezen megvalósítás mellett. Az anyagi és egyszerűsítési szempontok mellett az alapvető elképzelés az lehet, hogy a játékos maga azonosul az irányított karakterrel, és fejben egészíti ki a párbeszédeket. Én azonban pont, hogy jellemtelennek és jellegtelennek éreztem ezeket a szituációkat. Ez a döntéseket kínáló alkotásoknál kevésbé furcsa számomra, mint a lineárisabb műveknél. Utóbbinál úgy érzem, hogy egy báb vagyok, akinek se hangja, se akarata, se öntudata. Teszi, amit mondanak neki. Megy, ahova kell. Öli, akire rámutatnak.A [b]Ruiner[/b]nél talán pont ez volt a cél.[YOUTUBE]-oTUZz_BGy4[/YOUTUBE]A sztori véresen egyszerű: karakterünknek meg kell ölnie egy óriáscég fejesét. Mielőtt azonban ezt megtenné, kiderül, hogy mindvégig manipulálták, és túszul ejtették öccsét. Főhősünk hacker barátnője segítségével így elindulunk, hogy levadásszuk a felelősöket, és megmentsük testvérünket. A játék stílusbeli megnyilvánulása a futurisztikus, múltszázadbeli japán animéket idézi, mint például a legendás [i]Akira[/i]. Rengkok City – amely a pályák közötti bázisként szolgál – a mocskos, disztópikus jövőkép megtestesítője, ahol a korrupció, az erőszak és a testi vágyak uralják az utcákat. A világépítés ezekben a szakaszokban zajlik, ahol beszélgethetünk pár különc karakterrel. Míg az itteni játékmenet inkább dialógusokból adódik össze, ahol csodálhatjuk a remekül megrajzolt, morbid módon vonzó karakterdizájnokat. Sajnos teljes potenciálját sosem éli ki a helyszín és az univerzum, és inkább a fantáziánkra bízza a következtetéseket pár kezdő mozzanatot leszámítva. Pedig remek koncepciók teszik ki az alapokat: például az éjszakai klubok és az egyházak eggyé váltak, ami egy érdekes tematikai koncepció. Hősünk egyébként a teljes arcát elfedő, kivetővel felszerelt maszkkal rendelkezik, amely véletlenszerű, de sokszor mégis morbid üzeneteket jelenít meg. A legalkalmasabb momentumokban viríthat képén a „Helló, sötétség”; a „Soha nem voltunk barátok” felirat, vagy az „Öcs” kínai írásjegye. Így a „névtelen” hős „arctalan”, illetve a maga jellegzetes módján „szótlan” is – individuumától teljes mértékben megfosztva. [86512] A rövid barangolások viszont intermezzók csupán a [i]Ruiner[/i] lényegének: a pörgős, véres harcoknak. A kamera felülről, kissé megdöntve követi harcosunkat, aki bandatagokat, zsoldosokat, kiborgokat és robotokat darál le, miközben rendületlenül és könyörtelenül törtet célja felé. Lévén [i]twin-stick shooter[/i], a bal [i]joystick[/i] a mozgást, a jobb a célzást végzi, míg a ravaszokkal üthetünk, lőhetünk és ide-oda ugrálhatunk. Az ellenségek kiiktatása – ironikus – módon Karmával jutalmaz, amivel fejlődhetünk, és új képességeket nyithatunk meg. Ezekkel például bombákat dobhatunk, fegyvereket hívhatunk a csatatérbe, pajzsot állíthatunk fel, vagy le is lassíthatjuk az időt. Ami határozottan kiváló megvalósítás, hogy a képességpontok bármikor visszavonhatóak, lehetővé téve az új dolgok spontán feloldását. Ez egyrészt nem köt egy döntéshez – aminek következményét nem, vagy félreismerhettük -, másrészt támogatja a kísérletezést, ami szórakoztatóbbá teszi az élményt. Merészebben lehet új technikákat és kütyüket alkalmazni és kipróbálni, kihasználva a véres opciókat. A harc pedig ezen az egyszerű, de működőképes sémán alapszik: jobbra-balra szökkenni, felkapni fegyvereket, majd kiiktatni a rosszfiúkat. Mindezt pedig liternyi vér, dübörgő, másvilági zene, remek dizájnok, esetenként kreatív gonoszok, és egy vöröses-fekete színpalettával üzemelő körítés teszi elborultabbá. A harc és a sztori pedig állandóan azt az érzést kelti, hogy itt bizony valami nem stimmel – velük, velünk, és általában a világgal. Egy beteg, torz, önmagából kifordult gyomorban kóválygunk, ahol az erőszak az egyetlen nyelv, amit beszélünk. Minél mélyebbre ásunk a pazarlás bugyraiba, annál betegebb, de sajnos kiépítetlen dolgokra bukkanhatunk. Megavállalatok torz fejesei embertelen dolgokat követnek el, míg mi csak várjuk a legújabb parancsszót és kutyaként vetődünk arra a torokra, amelyre az aktuális kéz mutat. A játék kiválóan közvetíti ezt az üzenetet, de túl rövid, és kiépítetlen ahhoz, hogy igazán nagyot üssön. Ettől függetlenül azonban szórakoztató, pörgős, és duzzasztja a műfaj felhozatalát, mindezt egy nagyon jellegzetes és hangulatos, szexin durva köntösbe bújtatva. A legnagyobb problémája – az önismétlődés, kevés tartalom és rövid játékidő mellett – az, hogy lehetett volna több. Érzem és látom az ötleteket és a koncepciókat, de nem bontakoznak ki. Az már más kérdés, hogy mi miatt maradt ennyire „szótlan” a [i]Ruiner[/i].[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i][b]

Kiadó: Devolver Digital
Fejlesztő: Reikon Games
Megjelenés: 2017.09.23
Ár: [url=https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/ruiner/cid=EP3643-CUSA08386_00-RUINERPS4EU00000]5990 Ft[/a]
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 8.9GB
Web: http://ruinergame.com/
PSN feltöltőkártya: [url=http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/a] [/b]

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ez engem piszkosul érdekel.Jó lett a teszt, köszi! 🙂