Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Roller Champions – kipróbáltuk a zárt bétát

Görkoris kézilabda, kezdeti stádiumban.

Az E3 trailerek hatásvadász mivolta miatt a hozzám hasonló sportjáték rajongók már tűkön ülve várják a Ubisoft új kézilabda játékát, amit sikerült teljesen felforgatni – a görkorcsolyáknak hála. A PSC szerkesztőjeként abban a szerencsés helyzetben lehetek, hogy még a megjelenés előtt kipróbálhatom, hogy hol tart jelenleg a Roller Champions fejlesztése. A furcsa koncepció egyértelműen a gyors játékmenetet célozza meg, minél több akcióval és izgalommal megfűszerezve.

A játék indítását követően egy kimondottan részletes tanuló módban sajátíthatjuk el a görkorizás mikéntjét. Az irányítás egyébként jól ki van találva, pár perc után kézre állt, ettől függetlenül a beállításokban bekapcsolhatjuk, hogy folyamatosan a képernyőn legyen a gombkiosztás. Amikor már azt éreztem, hogy gyerekjáték lesz egy meccs, akkor szembesültem azzal, hogy a labdával való közlekedés alapjaiban forgatja fel a mechanikát. Üldözőből üldözöttek leszünk, ezáltal pedig a cél, hogy a mozgásunkkal és trükkjeinkkel kicselezzük az ellenfelet, aki minden erejével azon lesz, hogy a lasztit kitépje a kezünkből. A meccsek terén még nem sok a lehetőség, így a 3v3-as megoldás volt nagyjából az egyetlen használható opció. A gyakorlásra egyénként még rendelkezésünkre áll egy park mindenféle emelkedővel, ugratási lehetőséggel, ahol tesztelhetjük a képességeinket, akár többedmagunkkal.

A rengeteg technikai bug mellett ami leginkább elkeserített az ötlet kapcsán, hogy hiányzott belőle a tűz. Hiába a jól kitalált egyedi sportág, egyszerűen nem éreztem azt az adrenalin löketet, amit a trailerekben mutatott a fejlesztőcsapat. A problémát a legtöbb esetben az okozta, hogy a helyemet keresve kullogtam a pályán. Néha kaptam egy passzt, amivel sikerült megindulnom és még a gólszerzés élményét is átélhettem. Az ellenfél felborogatása is egészen jó stressz levezető, de ettől függetlenül megvolt az a furcsa érzés, hogy kívülálló vagyok. Néhány szkript és jól elkapott mozdulat határozza meg a meccseket, akárcsak egy FIFA játék esetén. Ugyanazt a gombot nyomva valamikor sikerül a kívánt mozdulatot bevinni, valamikor pedig egyáltalán nem. A meccs üteme egyébként rendben van, viszonylag látványosak az aréna küzdelmek, ahol a cél, hogy a labdát birtokolva minél több kört menjünk, és a végén bedobjuk a lasztit a kapuba. Játékmenet tehát nem túl bonyolult, mégis résen kell lenni, és trükköket sem árt alkalmazni a siker érdekében.

A vérszegény hangulat egyébként a játék egészére kihat. A grafika is elég felemás, mert ameddig a gyors dinamikus jelenetek jól néznek ki, addig álló helyzetben jobban megfigyelve kifejezett ronda minden. Ez persze köszönhető, annak is, hogy a játék telefonokra is meg fog jelenni elvileg, és vélhetően a fejlesztéseknél a közös motor volt a célkitűzés. Kimondottan lehangoló volt ilyen egyszerű látvánnyal megáldott játékot látni 2021-ben, illetve erre az is rátesz egy lapáttal, hogy az effektekről sem tudok sok jót elmondani. Cserébe legalább sok játékmód és testre szabhatósági lehetőség lesz, de kitudja mikor. Egyelőre ez a zárt béta igen szolidra sikerült.

A szoftver egyelőre hemzseg a bugoktól. Nem egyszer futottam bele a szokásos összeomlást bejelentő képernyőbe, illetve a semmiből felüvöltő hangok sem tettek hozzá az élményhez. A Roller Champions korai változatát PS5-ön teszteltem, így lehet a túl sok fps és az optimalizálatlanság miatt, de a kép is folyamatosan szétesett, tearingelt. A hibákat a megjelenésig még bőven van idő javítani, viszont a lootbox és seasson pass dolgok már bele vannak építve, ez pedig azért eléggé visszás. Vélhetően más csapat foglalkozik a felmerülő kellemetlenségek javításával és más a plusz tartalmakkal, de azért ez elég lehangoló így, ebben a formában. Ami viszont pozitív volt, hogy a matchmaking jól működött. A korlátozott kipróbálási lehetőség ellenére maximum 1-2 percet kellett várokozással töltenem.

Jelen állapotban a Roller Champions eléggé kezdetleges, ami a tartalmi hiányosságok mellett a rengeteg apró hibában is meglátszik. A koncepció és a meccsek hangulata vélhetően változatlan marad, és ezzel igazából nincs is baj. Azt már most látni, hogy nem ez a game fogja meghódítani a free to play piacot, viszont Ubisoft fejlesztés, így támogatottság révén valószínűleg a megjelenés után is jó pár évig el tudunk majd görkorizni a haverokkal.

(A zárt bétához a hozzáférést a Cenega biztosította. Köszönjük! A játék valamikor idén jelenik meg PlayStation 4-re, és ingyen tölthető majd le.)