Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Rocketbirds 2: Evolution (PS4, PSV, PSN)

2011-ben egy igen kellemes, a PlayStation.Community által is [URL]http://playstationcommunity.hu/note/6336] erősen ajánlott[/A] címet köszönthettünk a [B] Ratloop Asia [/B] 2.5D-s akció-platformere, a Rocketbirds: Hardboiled Chicken személyében. Remek humorával, komoly kihívást magában rejtő pályáival és stílusos látványvilágával igen sokaknak belopta magát a szívébe a stuff, így magam is megörültem, hogy a második rész, a [B]Rocketbirds 2: Evolution[/B] nálam landolt, immáron PlayStation 4-en. A szingapúri fejlesztőstúdió nem kapkodta el a folytatást, így majd öt évvel később, néhány héttel ezelőtt érkezett meg a Háború Kakasának második nagy kalandja.Szóval újra itt van Hardboiled Chicken és nemezise, a halálból titokzatos módon visszatérő megalomán pingvinvezér, Putzki. És nagyjából ennyi is a bevezetés az új sztoriba, a game egy rövid intró után rögtön bedobja a játékosát a mélyvízbe. Na persze nagyon mélyre nem kell gondolni, a stuff alapvetése továbbra is annyi, hogy leginkább az old school Metroid és Castlevania, vagy a szintén idén debütált Klaus játékok pályafelépítéséhez hasonlatos 2.5D-s pályákon halomra lőjük a pingvinhadsereg katonáit, megoldjunk kisebb logikai feladványokat, majd eljussunk a pálya kijáratához. A harc intenzitása mit sem változott, ennek köszönhetően pedig folyamatosan repkednek a véres csirkeszárnyak, fejek, combok és farhátak. Arra ugyan már nem emlékszem, hogy az első epizódban az irányítás pontosan mi módon volt megoldva, itt viszont már iker analógkaros irányítást alkalmaztak a készítők. Ez annyit jelent, hogy amíg a bal karral karakterünket mozgatjuk, addig a jobbal lövöldözünk a tetszőleges irányba. Bevallom, elég pontatlannak éreztem a magam részéről ezt a módszert, bár az is lehet, nekem nem állt rá a kezem erre a metódusra. Leírva ugyan egyszerűnek tűnik, azonban akció közben már jóval nehezebb a célzás pontos kivitelezése. Ha például egy gépfegyvert veszek alapul, a tár első negyede biztosan arra ment el, hogy egyáltalán a megfelelő szögbe állítsam a golyózáport. Gyakorlatilag el lehet képzelni, mennyire kaotikus a tűzharc egy olyan képernyőn, ahol több mozgó, minket folyamatosan támadó ellenféllel kell leszámolni…
[YOUTUBE]DWJTZv_Fj0k[/YOUTUBE]A gameplay tekintetében újdonság, hogy két extra eszközt hoztak partiba a fejlesztők. Két mobiltelefonról van szó, melyből az egyikkel megzavarhatjuk az ellenség kommunikációját, így rábírva őket lezárt ajtók kinyitására és kapcsolók aktiválásra, míg a másik egy agykontrollt alkalmazó eszköz, aminek hatására irányításunk alá vonhatjuk a vonal másik végén lévő pingvint. Utóbbi kifejezetten tetszett, mert adott távolságon belül szabadon mászkálhatunk a megbabonázott egyénnel, akivel akár az ellenségre is tüzet nyithatunk. A történet előrehaladtával csatlakozni fog hozzánk a csirke hadtest egyik minirambója, Metal, akinek legfontosabb képessége a lezárt ajtók feltörése lesz. Az agresszív kis méregzsák a harcban is komoly segítségünkké válik, ugyanis ha felvesszük a nyakunkba, tulajdonképpen dupla tűzerővel fogunk rendelkezni. Fegyvereink repertoárja igen széles skálán mozog: lesz itt többféle gépfegyver, shotgunok, vadászpuskák, gránátok, sőt még húsbárddal is darabolhatjuk a pingvineket. A kampány hat fejezetet kínál, ami ugyan jelentős visszalépés az első epizódhoz képest, de talán itt több a titkos, felfedezni való hely. A rejtett szobákba általában robbantással juthatunk be, és itt a legnagyobb kihívás mindig az, hogy a robbanószert hogyan juttassuk el a kívánt pontra, egyáltalán honnan szerezzünk bombát. A történeti vonal relatíve rövidségét némileg kompenzálja a vadiúj Rescue Mode, ami egyszerre 4 játékosnak biztosít szórakozást offline vagy akár online megoldással. Ebben a játékmódban a feladat minden esetben ugyanaz: valamely társunkat kell kiszabadítani. Érdekessége, hogy a küldetéseknek helyszínt adó pályák véletlenszerűen generálódnak, így soha nem fogunk két egyforma térképre kerülni. A sikeres missziók abszolválásával pénzt nyerünk, amit a főhadiszállásunkban költhetünk el különböző fegyverekre és szárnyasunk felszereléseire. A Rocketbirds 2: Evolution alcíme ellenére inkább tekinthető egy nagyobb kiegészítőnek, mintsem egy teljes értékű folytatásnak, azonban ha szereted a komoly kihívásokkal rendelkező, őrülten vicces hangvételű akciójátékokat, még így is érdemes lehet beruháznod rá.[B]
Fejlesztő: Ratloop Asia Pte LtdMegjelenés (PS4, PSV): 2016.04.26.
Ár: 6490Ft
Játékosok száma: 1-4
Kép: 1080pHang: sztereó3D támogatás: vanMove támogatás: nincsMéret: 4.9GB [/B]

12 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ezt nekem találták ki! 🙂

  2. Metal Slug hasonulás ami alapból felkelti az érdeklődésemet. Ja megpersze 2.5D ami szintén az én gyengém (a mellek után). Yeah!!! 🙂

  3. Majd leárazzák, de amúgy PS+-al már most is van rá valamennyi kedvezmény. 🙂

  4. 1. része nagy kedvenc volt, majd ha lemegy az ára valamennyire akkor beszerzős lesz, de ennyiért sztem egy picit drága.

  5. Kicsit magasnak találom az árát.

  6. Végre, Foxhound.