Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

RIDE 4 (PS4)

Erre a motorra igazán megéri felülni.

A videojáték-piacot szó szerint elöntik a motoros játékok. Rengeteg a megjelenés évről évre, azonban ezek mind ugyanahhoz a kiadóhoz köthetőek, ez pedig a már jól ismert Milestone. Az olaszok az elmúlt pár évben egyre inkább otthonosabban mozognak a vasparipák világában. Valószínűleg ezt a tapasztalatot igyekeznek kihasználni a cégnél, így sárdagasztó krosszozás után egyből jött a pályamotorozás, most pedig itt a Ride 4 – én pedig kíváncsian vártam, hogy mit sikerült letenni az asztalra az előző rész óta.

A játék nem sok szórakozik, hiszen kötelező pilótakreálást követően egyből a pályán találjuk magunkat, ahol kevés hibázási lehetőséggel kell teljesítenünk az első kihívást. Aki találkozott már Ride játékkal, annak talán nem lesz meglepő, viszont az újoncok számára elég kemény lesz a kezdés. Tulajdonképpen zéró betanítás kapunk, úgyhogy pályakezdő motorosoknak rendesen fel kell kötniük a gatyájukat. Ha átvergődtünk a kezdő futamon, akkor azért kicsit könnyebb lesz a dolog, mert először lassabb motorokon tanuljuk meg, hogy miből áll össze egy tökéletes kör. A játék persze egészen hamar elengedi a kezünket, onnantól pedig egymásután jönnek a versenyek, mindenféle körítés nélkül. Ha kivégeztük az egyik kontinenst, akkor jöhet a következő, ezáltal pedig rengeteg országban, számtalan pályán tudjuk tolni a bringát. A karrier nagyjából ennyiben ki is merül, úgyhogy szívhez szóló történetre és drámai pillanatokra ne nagyon számítsunk. A futamokat ettől függetlenül sem mondanám unalmasnak, hiszen így is éppen elég nehezek lesznek. Aki tényleg játszani szeretne annak talán jó is ez a szemlélet, hiszen semmi nem indokolja, hogy a menüben ücsörögjünk. Az a néhány jó muzsika pont elég, ameddig felszereljük a motorunkra a legújabb tuning alkatrészeket, aztán uccu neki, jöhet a következő megmérettetés.

A beállításokkal egyébként nyugodtan elbűvészkedhetünk, a játék nem lesz könnyebb. A segítségek megfelelő konfigurálása és a mesterséges intelligencia szintjének a csökkentése után sem mondanám túlzottan egyszerűnek a versenyeket. Az idő elleni futamokon kitűzött minimális köridőkre egyébként nincsen kihatásunk, úgyhogy ezt valamilyen aranyközépre lőtték be a fejlesztők. A bronz szintet egészen könnyű megcsinálni, az aranyat viszont közel lehetetlen. További nehezítés, hogy ha elhagyjuk a pályát, akárcsak minimálisan is, akkor azonnal elveszi a körünket a gép. Nem akarok túlságosan szigorú lenni a játékkal, mert alapjaiban nagyon is jó motoros stuffról beszélünk, viszont a kezdőket ezekkel a megoldásokkal teljesen ellökik maguktól. Az idei rész kétségkívül a profikra koncentrál rá. Szerencsére ez nem csak a nehézségben mutatkozik meg. A fizika is rendkívül sokat fejlődött a 2018-as részhez képest. Sokkal jobban érezni a motor rezdüléseit, a kontroller rezgése nem egy esetben segített, hogy érezzem a határokat. Nem akarok előre inni a medve bőrére, de szerintem a rezgés újra tervezése összefüggésben lehet az új PS5 kontroller funkcióinak a kihasználásában. Az egyébként nem titok, hogy a Ride 4 kapható lesz az új konzolokra is.

Tartalmi szempontból viszont nem vagyok elragadtatva. A pályák rendben vannak, viszont a meghajtható kétkerekűek száma igencsak csekély az előző rész óta. Az alapkiadásban összesen 176 licencelt motort kapunk, viszont ez kevesebb a Ride 3-hoz képest. A minőségükre egyébként túl sok panasz nem lehet. Iszonyatosan részletesen le van modellezve az összes, egyes típusoknál pedig az eredeti festések közül is tudunk válogatni. A vasparipák vizuális fejlesztése és átalakítása egyébként nem kapott helyett a szoftverben, úgyhogy ezen a téren be kell érnünk a gyári kinézettel. A teljesítményt illetően azért más a helyzet. Majdnem mindent ki tudunk cserélni a motoron, ezért viszont el is kérnek nem kevés zsetont. (Apró tippként megjegyezném, hogy a nagy tuningolások közben figyeljünk a teljesítményt érintő összpontszámra is, mert ha túl magasak az értékek, akkor megtilthatja a versenyeken való részvételt.) A karriermódot leszámítva sajnos nem túl sok szórakozással kecsegtet a játék. Kigurulhatunk a pályára időt mérni vagy nyomhatunk egy gyors versenyt. Nagyon nehezen tudok elmenni amellett, hogy az előző részben több speciális futamon vehettünk részt.

A látványvilág tekintetében nem sok változás érhető tetten. A motorok baromi jól néznek ki, viszont a pályáról már nem mondható el ugyanez. Kissé halott a hangulat a versenycsík mellett. Amiért viszont hatalmas piros pont jár, az a dinamikus időjárás és napszak változás. Egy több körös futamon rendkívül hangulatos úgy versenyezni, hogy az első kört még naplementében kezdjünk meg, a befutó pedig koromsötétben történik meg. Az időjárás erre csak rátesz egy lapáttal, mivel bármikor lezúdulhat az eső a semmiből. A változékony idő egyébként nem a barátom, kifejezetten rosszul megyek esőben, viszont legalább megjelenésre nagyon szép az effekt. Ha az esőcseppeken vagy az egyéb apróságokon szeretnénk gyönyörködni, akkor fotó módot is nagyon tudom ajánlani, hiszen Milestone játékhoz hűen kifejezetten részletes és jól kezelhető fotózási lehetőségek állnak a művészek rendelkezésére.

A hiányosságok sora sajnálatos módon nem ér véget. Az online szekció rendbeszedésére sajnos továbbra sincsen kapacitás, pedig a mai világban sokaknak a hús-vér emberek elleni küzdelem jelenti az igazi élvezetet. Nem tagadom, én sem vetem meg ezt a fajta szórakozási módot, viszont a Ride 4 erre sajnos nem alkalmas. Nincsenek heti vagy havi rendszerességű eventek, se ranked mód, és igazából semmi. Különböző lobbyk között tudunk, vagyis pontosabban tudnánk válogatni, de általában nulla és egy között volt az elérhető szobák száma. Ha sikerül is valahova bekerülnünk, akkor sincs ok túl nagy örömre, mert mindenféle szelektálás nélkül simán összekerülhetünk profikkal és roncsderbizőkkel is. Tovább nem is ragoznám a játéknak ezt a szegmensét, mert ezen még nagyon sokat kell fejleszteni, hogy használható és élvezetes legyen.

Összességében a Ride 4 egy élvezetes motoros cím lett, viszont az előző részhez képest csak néhány területen sikerült az előrelépés. Az online lehetőségek ebben a formában minősíthetetlen, és úgy általánosságban az egész tartalom hagy magában kivetni valót. Ami jó lett, az tulajdonképpen a lényeg, avagy a vasparipák meglovagolása. Látszik, hogy foglalkoztak a fejlesztők a fizikával és az egész irányítást is alaposan megreformálták. Ajánlani igazából minden motor fanatikusnak tudnám, viszont érdemes lehet elgondolkodni a vásárláson, ha már megvan az előző rész. Aki viszont most próbálna szerencsét először a kétkerekű erőgépek világában, az inkább máshol nézelődjön, mert ez a játék igazi rajongók számára készült.

(A játékot a Magnew biztosította tesztelésre.  Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)

Pozitívum(ok)

  • Remek fizika és irányítás
  • Ötletes karrier mód
  • Lenyűgözően részletes, 3D-szkennelt motorok

Negatívum(ok)

  • Szegényesek az online lehetőségek
  • Kevesebb vezethető kétkerekű az előző részhez képest
  • Kezdőknek nagyon nehéz lehet a betanulás
7/10
Látványosság:
Játszhatóság: Kiemelkedő
Szavatosság: Átlagos
Zene/Hang:
Hangulat:

martin beleszól:

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. A Ride2 nekem nagyon tetszett.
    Azt a motorok iránti szeretetet éreztem benne, mint a Gran Turismonál a kocsikkal.
    Maga a játék is a Tourist Trophy játékra emlékeztetett hangulatban és nagyon tetszett.
    Maga az irányítás is jó volt és élvezetes volt a vezetés benne.
    Csilingeltettem is vele a platinát.

    Aztán megvettem a Ride3-at … és a fent leírtakból nekem valahogy minden eltűnt.
    Nem élvezem a vezetést, nincs hangulat, csak egy iparosmunka.
    Tartalommal megtöltötték rendesen, de mégis valahogy üres.

    Ride4?… hááát… nem hiszem, hogy megveszem.

  2. Majd PS5-re jöhet.

Advertisements