Szabad mozgással, nem lineáris sztorival.
A Jade Empire a Mass Effect és a Dragon Age játékokról ismert BioWare kiváló alkotása, amelyet méltatlanul kevesen ismernek. A kínai mitológiára építő, harcművészetes szerepjátéknak anno egy folytatást is terveztek, amely később egy különálló szellemi örökössé nőtte ki magát, amit végül sajnos elkaszáltak: ez volt a Revolver, amelyről több részlet is kiderült egy új könyvből, amely a cég 25 éves történelmét dolgozza fel. Míg a BioWare: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development sok érdekességet árul el, Matt Rhodes, a cég egyik művésze a karakterekről, a környezetekről, az ellenségekről és egyéb elemekről mutatott be grafikákat az Instagramon és az ArtStationön, amelyek közül párat az írás végi galériában találtok.
A projekt alapveteőn egy nyílt világú alkotásnak indult, amelyet szabadon lehetett volna bejárni, így a készítők nagy hangsúlyt fektettek a közlekedésre és a parkourra. Sci-fi világában nem lineárisan alakult volna a történetmesélés, és számos küldetést lehetett volna végigcsinálni. 2005 és 2008 között készült PlayStation 3-ra is, de végül nem lett belőle semmi, ugyanis a BioWare inkább a Dragon Age: Originsre és a Mass Effect 2-re akart összpontosítani.
A Jade Empire egyébként kizárólag Xboxra jelent meg 2005-ben, de később számítógépre is kiadták, valamint okostelefonokra is.
Lotar
Mass Effect helyett jöhetett volna ez. Vagy akár a Dragon Age helyett is. Vagy mindkettő helyett. 🙂 Egyik széria sem a “szívemcsücske”. 😀