Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Returnal – sztoris előzetes a közelgő kalandhoz

Részletek Selene-ről, a főhősről.

A Sony Interactive Entertainment és a Housemarque egy új előzetesben mutatja be a Returnal történetét, míg a PlayStation Blogon Greg Louden narratív tervező árult el több részletet.

A sztori főhőse Selene, egy görög és amerikai származású ASTRA mélyűri felderítő, aki karrierje során először nem hallgat a parancsaira, és elutazik a játék helyszínéül szolgáló, Atropos nevű idegen bolygóra, hogy kiderítse, mi a “Fehér árnyék” jel forrása. Amikor megérkezik, egy erdőbe zuhan, ahol egy idegen civilizáció nyomaira bukkan: oszlopok, kapuk, technológiák és tetemek fogadják. Nincs azonban egyedül, a felszín pedig tele van ellenséges lényekkel, akik azonnal megtámadják. Az Atroposon minden ellenséges, és Selen az egyedüli emberi tényezők egyike: fontos volt a készítők számára, hogy komplex, érdekes karakter legyen, akit a játékosok jobban meg akarnak ismerni, és akinek szurkolhatnak. Selene hangja Jane Perry, aki például a Hitman trilógiában Diana Burnwoodot szinkronizálta, míg külsejét Anne Beyer kölcsönzi a figurának.

Selene ruhája direkt kontrasztban van a sötét világgal, amelybe szorult – a fényes és tiszta felület tükrözi majd a megtett utat, és könnyebb majd nyomon követni akció közben vagy sötétebb helyszíneken.
Az ASTRA felderítő ruha lenyűgöző technológiával rendelkezik, de nem teszi sebezhetetlenné Selene-t, és helyette sem harcol. Azt akarták, hogy a játékos ügyességével és gyors gondolkodásával maradjon életben, és ne érezze magát biztonságban a páncéljában.

Selene első felderítésekor beszkenneli az idegen technológiát, megvédi magát és hasznos erőforrásokat talál, de idővel felülkerekednek rajta az elemek, és meghal, majd feltámad újra hajója pilótafülkéjében, pillanatokkal a becsapódás előtt. A becsapódás helyszínét elhagyva észleli, hogy a világ megváltozott, így útja a “Fehér árnyék” jelhez vezető minden ciklusban és újjászületésben más. Ez egy véget nem érő körforgás, ahol a halál nem jelent menekvést.

A játékos Selene-nel együtt bogózhatja ki ezt a rejtélyt, és küzdhet meg idegen lényekkel, csapdákkal, természeti veszélyekkel és egyéb ellenséges tényezőkkel. A történetet Selene-nel kell értelmezni és interpretálni a környezeteken, hangdizájnon és kizárólag a sztorira összpontosító szegmenseken keresztül. Párat a környezetekből már mutattak a történetre összpontosító előzetesben, de még több egyedi terep és lény vár felfedezésre, megértésre és felülkerekedésre a Returnalban.

Mindegyik környezet egy speciális helyszín, amelyben új lények vannak, több sztori és sok egyéb. Amint az előzetesből is kiderül, a “benőtt romok” régiója egy elnyomó, labirintusszerű erdő, amely tele van egy ősi civilizáció romjaival, amely minden ciklusban puzzle-szerűen alakul át. Ezzel szemben a “bíbor pusztaság” egy nyílt, vörös sivatag új ellenségekkel és felfedezésre váró sztorirétegekkel. Atropos mindegyik helyszíne átrendeződik és módosul minden halál és újjászületés után, így Selen és a játékosok új kihívásokkal nézhetnek szembe minden újabb játéknál. Szerencsére Selene nagyon leleményes, és ki tudja használni az idegen technológiát, hogy átjárókra bukkanjon, aminek köszönhetően permanensen is lehet haladni, köszönhetően olyan tárgyaknak, amelyek ellenállnak a ciklusnak. Más tárgyakkal tovább és keményebben küzdhet minden újrakezdés után.

Az Atroposban töltött idő során holografikus szobrokon – úgynevezett “xeno-archívumokon” – és a “xenoglifeken” található zavarodott írásokon keresztül az idegen civilizáció történetét is meg lehet ismerni: utóbbiak más nézőpontból mesélik el ugyanazt. A “xeno-archívumok” csupán vizuálisak, és dekódolni kell őket, míg a “xenoglifek” írottak, és az Atroposon begyűjtendő nyelvminták alapján kell lefordítani őket.

Ahogy az előzetesből is kiderül, Selen saját tetemeit is megtalálja az Atroposon. Ezekben más játékok halálainak kivetítései láthatóak – az online rendszereken keresztül -, vagy Selen más verziói által hátrahagyott hangfelvételeket találhat rajtuk, amelyek rögzítésére nem emlékszik. A kivetítések alapján a játékosok eldönthetik, hogy próbálnak kinyerni tárgyakat vagy bosszút állnak a halálukon, ezzel olyan eseményeket eredményezve, amelyeket a legjobb lesz játék közben felfedezni. A hangfájlokból származó sztoritartalom specifikusan létrehozott történetmesélés, míg a kivetítések a játékosok halálai alapján keletkeznek, és megtalálhatóak a Returnal minden környezetében. (Utóbbiak a Soulsborne játékok kulcsfontosságú elemeit idézik – a szerző.)

Az előzetesből kiderül az is, hogy Selen egy rejtélyes, furcsán ismerős házra bukkan. A Returnal alapvetően egy külső nézetes élmény, de Selen és a játékosok Atroposban beléphetnek ebbe a házba, ahol hangulatos, belső nézetes sztorielemekkel találkozhatnak. Ezeknél különös és ismerős eseményekkel néz szembe, amelyeket a játékosnak kell összeraknia, hogy kiadjanak egy koherens egészet majd…

A Returnal április 30-án érkezik, kizárólag PlayStation 5-re.

Hozzászólás