Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Retro City Rampage (PS3/PS Vita, PSN)

A [B]Retro City Rampage[/B]-ről először az EDGE magazin egy pár évvel ezelőtti számában olvastam. Az akkor még Wii exkluzív címként beharangozott játék erőteljesen felpiszkálta a fantáziámat, hiszen a popkulturális utalásokkal telepakolt „8bites GTA” kifejezetten jópofának nézett ki, ezért is sajnáltam, hogy az előirányzott megjelenését sikerült több, mint egy évvel lekésnie. Legnagyobb meglepetésemre, amikor a játéknak már a puszta létezéséről is elfeledkeztem, martin felhívott, hogy nem lenne-e kedvem írni az RCR-ről, ami a január közepi Store frissítéssel immár Európában is elérhetővé vált.Ilyenkor szokott az a rész jönni, hogy az eltelt idő megkopottá tette az egykor frissnek ható koncepciót, de ez szerencsére nem húzható rá a Retro City-re, hiszen a bejelentésekor éppen olyan „elavultnak” számított, mint mondjuk húsz évvel ezelőtt. Ez a kijelentés esetünkben nem minőségjelzőként értendő, hanem csupán arra utal, hogy a cucc grafikailag a szebb NES-es megjelenéseket idézi, így az 1080p-s felbontásra recskázó játékosok jobb, ha másra költik a digitális pénzüket. Akinek azonban nem bántják a szemét az óriási pixelek, nincs híján a humorérzéknek, ráadásul gyakran szokott könnyes szemmel visszagondolni a „régi szép időkre” akár gondolkodás nélkül kosárba pakolhatja eme mesterművet.

[YOUTUBE]8pW3e7x2T3U[/YOUTUBE]Engem például már a szoftverhez mellékelt digitális kézikönyv „fellapozása” is instant jókedvre derített, amikor olyan mondatokat olvastam, mint hogy „A Négyzet gombbal tudsz támadni. Vedd célba az embereket, hogy ezzel segíts nekik ELALUDNI. KÉRD KÖLCSÖN a barátságos civilektől a kocsijaikat. Üsd el a járókelőket, hogy ezzel SZÁRNYAKAT adj nekik…” Mindez hasonló szintű szövegkiemeléssel és mókás illusztrációkkal kerül tálalásra, külön kitérve arra, hogy ha elégedetlen vagy az aktuális fizimiskáddal, bátran látogass el „MJ Arc szalonjába” (mellette egy jogilag nem kifogásolható, de teljességgel felismerhető Michael Jackson karikatúra)…Ahogy említettem, eddig még csak a bookletről volt szó, az igazi agyeldobás akkor jön, ha elindítod a játékot és már az első pillanatokban arcon csap a popkulturális utalások hada. Ezek főként a korabeli videojátékokat érintik és túlzás nélkül szinte méterenként dobálják az arcodba a gageket a készítők, így fordulhat elő, hogy az indítást követő első 10 perc alatt leütötték Bombermant egy kis ingyen robbanószerért, magával vitt egy őrült professzor a jövőbe, egy DeLoreannal (van egyébként Tardis is, Dr. Who rajongók), Paperboy arcon b*szott egy köteg újsággal, lementem a föld alá egy zöld színű vízvezetékben, az egyik jelenetben pedig még a Duck Hunt röhögős kutyája is tiszteletét tette.Ehhez mérten a sztori láthatóan csak azért került be a játékba, hogy valami egyben tartsa a folyamatosan dübörgő poénhalmazt, ami persze nem jelenti azt, hogy az események láncolata ne lenne legalább olyan komplex, mint egy átlagos GTA epizód cselekménye. A Booker-díjas szerző által NEM írt történet főszereplője a játékos által irányított… Player nevű piti bűnöző, aki a nagy zsozsó reményében elvállal egy bankrablásos melót, majd a már említett professzornak köszönhetően a jövőben köt ki, névleg azért, hogy segítsen a doki időgépéhez az alkatrészeket összeszedni, de a zsáner szokásaihoz mérten Theftopolis városában számos egyéb tevékenységgel is el lehet ütni az időt. Ezek között vannak a szokásos „menj ide-hozd el azt-rombold le amazt a sárga földig” jellegű missziók, félig és teljesen illegális munkák, valamint számtalan kisebb kihívás is színesíti a képet, melyekben általában meghatározott fegyverek használatával kell minél nagyobb káoszt okozni fix idő alatt. Emellett lehet gyűjtögetni az elszórt titkos csomagokat, keresni a „láthatatlan falakat” és a telefonfülkéket, új sérót lövetni (ami gyakorlatban annyit tesz, hogy a cirka három pixelből álló haj most más irányba fog állni és fekete helyett sárga lesz), vagy betérni a kocsmába egy pint tejre, ami úgy fejbe vágja antihősünket, hogy utána jó fél percig jobbra-balra hullámzik a kép.Kedvenc időtöltésem azonban a játékterem volt, itt ugyanis elképesztő módon valóban működő gépekbe ölthető az ártatlan gyalogosok elgázolásával összekuporgatott pénz. Az Epic Meal Time kajaversenye nem zavar sok vizet, a Bit.Trip Retro City viszont hasonlóan az indie körökben jól ismert eredetijéhez, egy kifejezetten jól összerakott Pitfall klón, de a kis lebuj igazi sztárja a Virtual Meat Boy, melyben a több, mint egy millió példányban eltelt Super Meat Boy címszereplőjével kell egy térbeli akadálypályán végigugrálni magad. Hogy még viccesebb legyen a dolog, maga a játék egy Virtual Boy-on fut!! (ez ugye a Nintendo első, tétova és rögvest hamvába holt lépése volt a 3D-s technika alkalmazása felé), így természetesen a grafika a fekete és piros árnyalataiból építkezik, valamint opcionálisan bekapcsolható a térhatás is(!!!), így ha akad otthon egy régi piros-kék szemüveg, akkor teljesen autentikus élményben lehet részed. Nem hazudok, első körben legalább egy órát szöszöltem csak itt a három géppel, aztán kitörve a küldetések taposómalmából (hosszú távon kissé zsibbasztóvá válhatnak az ugyanarra az alapra épülő feladatok), spontán ámokfutásba kezdtem, melyet a rend éber őrei természetesen megpróbálták megakadályozni.A zsaruk egyébként nem szívbajosak, első körben általában megpróbálnak elgázolni a rendőrautóval, majd rögtön rád rontanak és a sandbox típusú cuccokhoz hasonlóan az okozott káosz nagyságával párhuzamosan kapnak egyre combosabb felszerelést. Eleinte még csak gumibottal és sima pisztollyal próbálnak lekapcsolni, aztán jön a gépfegyver és a shotgun, az utolsó lépcsőben pedig speckó golyószórós autóval felszerelt kommandósok és egy szinte sebezhetetlen tank próbál majd hidegre tenni, melyet persze egy kis cselezéssel könnyedén a támadók ellen lehet fordítani… A forró helyzetekre azonnali megoldást kínálnak a városban elszórt speckó korongok, melyek azonnal lenullázzák a körözöttségi szintet, az már más kérdés, hogy amikor legjobban kéne, persze sose lesz a közelben egy sem, de cserébe baromi viccesen néz ki, amikor a kétségbeesetten menekülő Player után egy kisebb hadsereg lohol.[43468]Túlságosan mondjuk nem kell félni a fűbe harapástól, mert ilyen esetben automatikusan a legutolsó checkpoint kerül visszatöltésre (vicces módon a program ennek ellenére vezeti, hogy mínusz hány életnél járunk éppen) és gyakorlatilag bárhol és bármikor el lehet menteni a játékot. Ezt remekül ellensúlyozzák a nagyfokú kitartást igénylő missziók, melyeket általában minden figyelmeztetés nélkül zuhannak a nyakadba: egyik percben még magabiztosan siklasz át az aktuális feladatokon, a következőben pedig a 20. indítás után úgy érzed menthetetlenül földhöz kell vágnod a Vitát / kontrollert. A főellenfelek különösen kegyetlenre sikeredetek, de az egekig feltekert nehézség csak még inkább hozzátesz a NES fílinghez. Erre nyújtanak segítséget a városban elszórt cheat kódok, melyek bepötyögése lényeges előnyhöz juttathat, kár, hogy használatuk esetén automatikusan inaktívvá válik a mentés és trófeagyűjtés. Sajnálatos módon a serlegekkel amúgy is van egy kis práblem, ugyanis a Cross Save funkció használata és a missziók újrajátszása a főmenüből bizonyos esetekben az addig begyűjtött cuccok és eredmények elvesztését eredményezi.A mentések megosztása mellett az RCR Vita, illetve PS3 kiadásának megvásárlása esetén teljesen ingyen megkapod a másik verziót is, melyek gyakorlatilag identikusak egymással, így akármelyik platformon is kezdesz bele, pontosan ugyanazt az élményt kapod, ami jó 8-10 óráig magához láncol és nem ereszt el, míg a város összes titkát fel nem fedezted. Nehéz helyzetben vagyok, mert még rengeteg mindenről szerettem volna írni a merevlemezen foglalt méretet meghazudtoló tartalomtól, a különféle felrakható szűrőkön át (a Game Boy monokróm a legkirályabb) addig a barlangig, ahol Zelda sztájlban megajándékoznak egy kard / pajzs kombóval, és akkor még ott van a semmiből pofán vágó David Hasselhoff cameo is……de minden további szócséplés ugyanoda lyukadna ki: ez az év első kötelező letölthető címe, melynek kihagyása főbenjáró bűn minden trú videogamernek!
[B]
Fejlesztő: Vblank EntertainmentKiadó: Vblank EntertainmentMegjelenés: 2013. január 16.Ár: £8.99/€11.25 Játékosok száma: 1Kép: 720p, 1080i, 1080pHang: sztereo3D támogatás: NincsMove támogatás: NincsDemo: VanMéret: 39 MBWeb:http://www.retrocityrampage.comPSN feltöltőkártya[/B]: [a http://www.consolecorner.hu]ConsoleCorner[/a][/B]

16 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ha pixeleket akarok látni, jelenleg ott a 3D dot game heroes! :)Az valami fantasztikus, szeretem.Beregi Tamás Pixelhősök című könyve is a kedvencem, néha rámtör a retro, Boulder Dash, régi Tomb Raider, Alone in the dark kerül elő!

  2. A demo-t majd csekkolom …

  3. 39 megáért fizessek 11.25 fontot? köszi nem 🙂

    • A játékélményért kell annyit fizetni. 🙂

    • Töltsd le hozzá mondjuk az Uncharted demóját és akkor a kettő együtt már 1 giga és 39 mega lesz. 😀 Egyébként a cuccban sokkal több tartalom van, mint sok lemezes játékban…

  4. Sneaky Snake Box & Crate, azzal a bizonyos betűtípussal üt.:D

  5. Dr Buttnick (azaz Robotnik) ! (ヘ。ヘ)Kisautóktól meg totál Micro Machines ugrott be, hatalmas!

  6. Köszi a kedvcsinálót! Amikor megláttam az első videot róla, már akkor tudtam, hogy ez kelleni fog.

  7. Kár, hogy elkésett.

  8. pontszám? valami?btw. év játéka! 🙂

    • Store-os cuccokhoz nem szoktunk pontszámot írni, de szerintem anélkül lejön a cikkből, hogy totál odáig voltam a játékért… Egyébként eddig nálam is visz mindent. 🙂

  9. Ez a játék KELL nekem.

  10. Jó teszt, kedvembe jött elkölteni a fontomat 😀

  11. Egy 15 éve ezelőtt, milyen jó lehetett volna…Bár számomra akkor sem lett volna a stílusom. :)De retro… biztos többeknek fog tetszeni, s már ezért megéri, hogy még vannak ilyenek. ^^