Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

RESIDENT EVIL: REVELATIONS 2 (PS4, PS3)

A Resident Evil rajongók igazán nem panaszkodhatnak az utóbbi időben. Nem csak, hogy a nemrégiben megjelent Resident Evil Remake HD változata által újraélhettük a sorozat bölcsőjét (ráadásul kiváló minőségben), idén még beidőzített a Capcom egy 4 részből álló, epizodikus történetet is, ami az 5. és 6. részek közti űrt tölti be, illetve helyezi új aspektusba az egész (mára igen terebélyes) cselekményt. A szóban forgó epizód, egyben jelen páciensünk, [b]Resident Evil: Revelations 2[/b] névre hallgat, mostanra megvásárolható mind a PS Store-ból részenként, avagy lemezesen, amely tartalmazza az összes fejezetet.A játékról és úgy magáról a RE: Revelations vonalról annyit kell tudni, hogy a számozott részekkel ellentétben inkább a klasszikus RE rajongótábort hivatottak megfogni. Mind megközelítésben, mind atmoszférában, ezek a játékok a régi időket óhajtják felidézni, a fejlesztők állítása szerint is, míg a sorszámmal ellátott részek akció-orientáltabbak és nagyobb közönség felé nyitnak, addig a Revelations a vérbeli rajongók sportja, akik nem ijednek meg, ha kifogy a lőszer és kitudja mi várja majd őket a következő sarkon. Mivel viszonylag friss élményeim vannak a RE szériával kapcsolatban (nemrég tartottam egy maratont), ezért ezzel az állásponttal egyet tudok érteni, illetve örülök, hogy nem áldozták be az eredeti koncepciót az újgeneráció oltárán.A cselekmény két szálon kezdetben: kezdetben a túszul ejtett bioterror veterán, Claire Redfield és a hasonló paraméterekkel rendelkező újonc, Moira Burton koalíciójának lehetünk részesei, majd utóbbi édesapja, egyben hardcore RE-karakter és fanfavorit, Barry Burton, valamint a mellészegődő Natalia Korda nevű, titokzatos kislány kalandjait követhetjük nyomon (ez a páros egyébként tagadhatatlanul a The Last of Us főszereplőire hajaz).Az eddigi partnerrendszerrel rendelkező epizódokkal szemben itt koránt sem kiegyenlített a helyzet, a két aktív karakterünk nem azonos skálán mozog, más-más képességeik vannak és eltérő lehetőségeket képviselnek. Ha nagyon szeretnénk lecsupaszítani a dolgot, akkor van a csapatküzdelemre kihegyezett fele (Claire és Barry), illetve a támogató karakterek, akik a felderítő és gyűjtögető szegmenseket könnyítik meg (Moira és Natalia). Annyit azért megjegyeznék, hogy a Barry-csapat kissé kiegyensúlyozatlanabb, mint a Claire-féle: ugyan a támogatókarakterek nem tudnak lőfegyvert használni, azért Moira esetében alapvető közelharcra van lehetőségünk egy feszítővas segedelmével, míg Natalia csak egy téglával tud minimális ellenállást tanúsítani.A kampány abszolválható egyedül, de osztott képernyőn is nekivághatunk egy másik játékossal. Online ez a lehetőség egyelőre ismeretlen okokból nem működik rendesen, bár nem is feltétlen hiányzik ezúttal.
[YOUTUBE]3IMxhH0o-LY[/YOUTUBE]A játékmenet nem sokban változott az előzményekhez képest, viszont az pozitív csalódásként ért, hogy nem a folyamatos hentelésen van a hangsúly, egészséges arányban van a mászkálás a harccal. Épp ezért, érdemes mindenhol körülnézni, amit a „harcos” karakterünkkel nem biztos, hogy meglelünk, azt a másikkal könnyen kiszúrhatjuk. Moira lámpával rá tud világítani dolgokra (támadók ellen is különösen hasznos, nem szeretik a fényt), míg Natalia egy különös adottságnak köszönhetően ki tudja szúrni a közeli tárgyakat, mitöbb, az ellenfeleket is. A két aktuális karakterünk közt tudunk váltani kedvünk szerint, így minden lehetőséget fel tudunk mérni az adott szituációnak megfelelően.Tárgyak tekintetében elég jól el vagyunk látva, a Resi hagyományoknak megfelelően lesz gyógynövény, illetve kombinálhatunk fertőtlenítőt és nyomókötést is, másodlagos fegyver gyanánt üres üvegek és mindenféle anyagok összerakásával bombákat készíthetünk (ezeket a támogató karakter is használhatja), illetve a pályákon fegyvereket és a hozzájuk tartozó fejlesztéseket is megtalálhatjuk. Ezek a tárkapacitástól kezdve a sebzésen át a dupla lövésig mindenféle előnyhöz juttathatják gyilkoló eszközeinket, úgyhogy érdemes odafigyelni és nem elhagyni őket. Lesznek speciális ládák is a terepen, amelyeket a támogatókkal lehet feltörni és általában értékes dolgokhoz juttathatnak, ezeket sem árt nem elhagyni. Gyűjthetünk még különböző drágaköveket is, amik BP (Bonus Point) számlálónkat növelik, ezeket képesség-tuningokra költhetjük: ajánlott megfontoltan bevásárolni belőlük, lesznek például támadásra vonatkozó skillek, kitérésre, vagy akár társunk számára hasznos lehetőségek is (pl. erősebb ütés a vassal). Már csak azért is érdemes kellőképpen betárazni ezekből, mert a harc egyre nehezedik, egyre több ellenféllel kerülünk szembe, a lőszer már normal nehézségen is sok helyen korlátozott, úgyhogy mindenféle alternatív megoldást érdemes alkalmazni. Remek lehetőség pl. a lopakodás, most már le tudunk guggolni, illetve guggolásban is tudunk közlekedni, ha így észrevétlenül az ellenfél mögé settenkedünk akkor pedig értékes lőszert megspórolva tesszük őket ártalmatlanná, arról nem beszélve, hogy megkíméljük magunkat egy esetleges csetepatétól. Egyébként időnként eléggé be tud butulni azért az AI, van, hogy beakad dolgokba, nem követ egyértelmű szituációkban, vagy csak simán valami sületlenség történik, ez nem az esetek túlnyomó része szerencsére, de volt, hogy nem a saját képességeim lendítették előre a helyzetet, hanem az AI esetlensége.Amikor épp nem küzdeni fogunk, akkor valószínűleg kulcsokat keresünk, kapcsolókat aktiválunk, dokumentumokat olvasunk és/vagy reménykedünk, hogy nem szakad a nyakunkba a halál legalább még egy percig. Összességében tehát a játék kiválóan tudja azt, amit tudnia kell, ám akkor remekel igazán, mikor kombinálja a zúzós szituációkat valami megoldandóval. A 10-12 óra játékidő alatt nem volt, hogy untam volna a dolgot, a vége felé van egy elég idegesítő rész egy bányában, ám, ha átgondoltan megy neki az ember, akkor az sem okoz nagy fejfájást. Ezen kívül rendben volt az atmoszféra, a helyszínek és ellenfelek ugyan nem mindig túl változatosak, de kiváló körítést nyújtanak egy ilyen horror sztorinak, ezzel megalapozva, hogy ne laposodjon el az élmény.A történetről annyit érdemes tudni, hogy a karakterek egy izolált kísérleti telephelyre kerülnek, ahol egy magát Overseernek nevező, mindent látó, mindenről tudó hölgyemény különböző próbáknak teszi ki a hősöket. Természetesen nem véletlen, a különböző vírusok által produkált mutációk mind helyet kaptak a játékban (közeli eseményként főleg az 5-ös Uroboros), elhintve, hogy nem mi vagyunk az első tesztalanyok. Sok helyen olvastam, hogy az Overseer karakter kiléte egy olcsó húzás volt a fejlesztőktől, a semmiből húzták elő, ezért azt szeretném tisztázni, hogy érdemes az 5. rész Lost in Nightmares című kiegészítőjét végigjátszani, ha van rá mód és a felvehető dokumentumokat tüzetesen átnyálazni. Már csak azért is érdemes így tenni, mert ez a DLC tekinthető az első Revelations epizódnak, ez volt az alapja ennek az irányzatnak. Dicséretes egyébként az is, hogy a játék igyekszik a sorozat legutóbbi eseményeit kicsit szorosabbra fűzni, jobban kidolgozni a különböző incidensek miértjeit, illetve egymásra gyakorolt hatásukat. A sztori főként ebből a szempontból érdekes, mivel ezúttal inkább szereplő, mintsem cselekmény-orientált, nem a hatalmas fordulatok fognak dominálni (és ezzel nem arra célzok, hogy nincs benne), hanem a karakterek kapcsolatai.[58848]A technikai oldalát a dolognak szándékosan hagytam a végére, volt alkalmam kipróbálni mind a két gépre a játékot és vannak fenntartásaim a sorozat jövőjével kapcsolatban, bármennyire is tetszik ez az irány, amit felvettek játékmenet terén. Elsősorban itt a grafikára gondolok, bár a PS4 verzió stabilan produkálta a 60fps-t és nem nagyon volt gond a szaggatottsággal, a kinézet a karakterek kidolgozottságán kívül szinte egy az egyben egy remasterelt PS3 játék szintjén mozog. Nem mondanám kifejezetten csúnyának, a játék természetesen így is élvezhető, csak bántó a tudat, hogy egy kis ráfordítással minden bizonnyal sokkal szebbre lehetett volna varázsolni a vizuális oldalt.A PS3 verzió több hibával rendelkezik azért, mint a nagytestvér, rendre előjön néhány idegesítő, beakadós bug, az élsimítás sem mindig a legjobb, ezek pedig el tudnak venni olykor az élményből. Ezen kívül tényleg nem nagy különbség van a két verzió között, kicsit olyan, mintha ugyanazt játszottam volna eltérő képfrissítéssel. Kár érte, mert muszáj voltam felróni ezt értékeléskor, szomorú, hogy beérték egy átlagos megvalósítással. Mindent összevetve, mint játék, a Revelations 2 kiválóan megállja a helyét. A sztori az említett 10-12 óra játékidővel kecsegtet, amely szerintem tisztességes a zsanér keretein belül, a játékmenet érdekes a két páros karakter eltérő megközelítésnek köszönhetően, a négy epizódon felül a lemezes verzió tartalmaz egy-egy mellékküldetést, amelyben Natalia és Moira háttér sztoriját ismerjük meg, természetesen itt külön-külön. Mivel ezek a sztori részét képzik, simán hozzáadható még egy epizód hosszúságú szegmens, ami ismét kitolja a játékidőt. Azok számára, akik ezt is kevésnek érzik, elérhető az előd által bevezetett Raid mód, ahol egyedül, vagy egy online partner segítségével vághatunk neki küldetéseknek, ahol különböző kritériumoknak kell eleget tenni a továbbjutás érdekében. Itt aztán magunknak választhatunk karaktert (dobozosoknak Albert Wesker és Hunk bónusz!), szerezhetünk fegyvereket, teljesíthetünk veszett dolgokat medálokért, egyszóval, nyomhatod, ami a csövön kifér. Külön unikum, hogy nemcsak random pályákat kapsz a játékból, visszaköszönnek helyszínek a Revelations első részéből ugyan úgy, ahogy a RE6-ból is (arról nem beszélve, hogy az ottani zenék remixei is hallhatóak!). Ez tartalom szempontjából igen korrekt.Remélem a Capcom végre észbe kap és tisztességes megvalósítást ad az ilyen kaliberű játékoknak, szinte borítékolható a befejezés fényében, hogy közeleg a RE7/Revelations 3, vagy akár mindkettő, ha a technikai korlátokat leküzdik, vagy egy generációra koncentrálnak, szerintem ebből még jó dolgok is kisülhetnek. Aki bírja a sorozatot nem fog csalódni, szerintem ez a Revelations vonal köröket vert a két legutóbbi számozott részre, úgyhogy érdemes egy próbát tenni vele mindenképp, mert, amire kitalálták, azt nagyon is hozza. Már csak azért kell imádkozni, hogy a Resident Evil 0 kijöjjön HD-ban és mindenki boldog lesz… Addig is lőjétek meg a Revelations 2-t!(A játékot a Capcom / Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük. Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=revelations+2&searchtype=4]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjában, illetve webshopjából is rendelhető PS4 / PS3 verzióban is.)

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

18 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Régóta eltávolodtam már a Resident szériától, sajnos ez a gyártóknak köszönhető. Megvettem az első részét a Revelationnak, egy végigjátszátst ért meg. Nem gondolkozok ennek a megvételében… egyértelműen nem a döntésem. Inkább nosztalgiázok egyet az első 3 résszel 🙂

  2. Meglepően jó rész lett, vagyis a 6 és az orc-hez képest

  3. Sok jót hallottam róla, szóval majd valamikor biztos kipróbálom. Ettől függetlenül nagyon kezd már kifulladni ez a sokat nyúzott, szegény sorozat…

  4. Nekem nagyon bejön csak kellene story coopé is.

  5. amúgy a fenti képen ki az a negyedik karakter, én rá nem emlékszem???

  6. Várom a vita portot…

  7. jó a teszt, és a játék tényleg job let mint a legutóbbi részek, pedig elősszor nagyon fanyalogtam tőle.:S

  8. Grafikát leszámítva nagyon bejött összességében! Reális a 7es, raid módot minden nap pörgetem fél órát már hetek óta.

  9. Tényleg elég silány a grafika, már csak ha azt nézem, hogy a főkarakterek ruháinak is elmosódott a textúrája. Ejnye capcom, eladtad magad??! Utoljára a 4el tudtam önfeledten játszani, de nem tudom mi bajom van, mert kb ez is úgy néz ki.

  10. Azt hozzáteszem hogy játékról is írjak, horror gamnek minek ennél jobb grafika ? sötétbe úgy se látszik semmi se szinte mondjuk én alapon nem játszok horror témával régóta , lehet már világosabbak lettek 🙂

  11. Nem értem miért kellene martin beleszólt nem martinnak írnia 😀 Az nem lenne igazságos 🙂 Ufonauta beleszól elférne Martin mellé nem ? 😀

  12. Platina.Frankón elszórakoztunk vele,és rajta. Ül a hetes.

  13. Engem sem menyire sem érdekel ez a cucc.