Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Resident Evil 7: Biohazard – rengeteg dologról mesél a csapat

A Capcom egy „kérdezz-felelek” keretein belül igyekszik felvilágosítani az izgatott és meglepett játékosokat a frissen bejelentett [b]Resident Evil 7: Biohazard[/b] egyedi döntéseiről. Masachika Kawata producer és Koshi Nakanishi rendező árult el érdekességeket a közelgő horrorról.[b][i]”Milyen a nagy bejelentés után?Kawata-san:[/i][/b][i] Sok munka volt idáig eljutni. Nagyon megkönnyebbültünk, hogy most már beszélhetünk a játékról és hogy végre megmutathattuk mindenkinek. Jelenleg arra vagyunk kíváncsiak, hogy mit gondolnak az emberek, és hogy milyen reakciókat váltott ki a bejelentés.[/i][b][i]Milyen szerepet vállalt eddig a Resident Evil sorozatban?Kawata-san:[/i][/b][i] Én vagyok a 7 producere. Korábban a Resident Evil 5 és a Revelations részeken dolgoztam. Szeretném eddigi munkámat felhasználni arra, hogy kihozzam a rettegést az új részből. Egy új fajta rémületet akarok nyújtani a játékosoknak.[/i][b][i]A játék teljes címe Nyugaton „Resident Evil 7 biohazard”, míg Japánban „BIOHAZARD 7 resident evil”. Elmagyarázná nekünk ezt az érdekes névadást?Kawata-san:[/i][/b][i] A két címet szeretnénk összevonni. A rajongók bizonyára tudják, hogy Japánban már a kezdetek óta Biohazard volt a széria címe, míg Nyugaton Resident Evil. Nagyon szeretnénk, ha összpontosulna a sorozat, és egy jövője lenne, amerre tart.[/i][b][i]Saját szavaival meg tudná fogalmazni, hogy mik az alapvető különbségek a Resident Evil 7 és a korábbi részek között?Nakanishi-san:[/i][/b][i] A demó, csak hogy tisztázzuk, nem a játék része. Szeretnénk, ha a játékosok megértenének bizonyos elképzeléseket a játékkal kapcsolatban a demón keresztül, amik pedig a horror köré épülnek. Egyfajta hangulatfestés arról, hogy mire számíthatnak a játékban és nem egy szelet a játékból. A Resident Evil 20 éves múltja során a főbb pillérei a játékoknak a következők voltak: félelem és horror, a környezet felfedezése, problémamegoldás, a rendelkezésre álló erőforrások beosztása és harc. Ezek mind benne vannak az új részben is, de a horrorral és a felfedezéssel szerettünk volna kezdeni. Tévedés, ha az emberek azt gondolják, hogy mivel a többi elem nincs benne a demóban, akkor a játékban sem lesz benne. A demóban a horror üzenetére fókuszálunk.Visszatekintve a sorozat múltjára, felmerültek a következő kérdések: „Hogyan tapasztalhatják meg a mai játékosok ugyanazt a félelmet, amit 1996-ban az első játékkal? Hogyan korszerűsíthetjük? Hogyan hozzuk vissza azt az érzést?” Ezek a kérdések, valamint a válaszok vezettek minket arra, hogy kidolgozzuk a demóban látható játékmeneti rendszert.[/i][b][i]Miért döntött a csapat úgy, hogy belső nézetűre váltja a Resident Evil 7-et?Kawata-san:[/i][/b][i] Én, valamint Nakanishi-san, a rendező, azt szeretnénk, ha a játékosok a rémületet és az egész élményt a legközelebbi, legintimebb módon tapasztalhatnák meg. A legjobb módja ennek, ha szó szerint a karakter szemszögébe helyezzük a játékost, emiatt döntöttünk a kameraváltás mellett.[b][i]Nakanishi-san:[/i][/b][i] Természetesen nagy változás, így egy prototípusban próbáltuk ki az egészet. Megnéztük, hogy a Resident Evil működhetne-e belső nézettel. Amint működött a rendszer, már határozottan éreztük, hogy így kell haladnunk tovább. Nagyon elégedettek voltunk az eredménnyel.[/i][b][i]A Resident Evil 7-et a Capcom új RE Engine motorja hajtja. Mesélne nekünk róla?Nakanishi-san:[/i][/b][i] Rajzolóink, programozóink és úgy az egész csapat maximalista: mindannyian pontosan azt akarjuk kihozni a játék fejlesztéséből, amit szeretnénk. Ha külsős motorral dolgoznánk, nehézkessé válhatnak bizonyos részek. Szeretnénk mi magunk tudni, hogy mit hogyan kell csinálni a motorral. Úgy döntöttünk, hogy az egyetlen módja a lehető legjobb minőségű játék létrehozásának az, ha saját motort alkotunk, ami kizárólag erről a lenyűgöző alkotásról szól. [/i][b][i]Milyen karakter(eke)t irányíthatnak a játékosok a játékban?Kawata-san:[/i][/b][i] Csak hogy tisztázzuk – nem egy létező karakter szemein keresztül látják a dolgokat. Úgy érzem, hogy a sorozatban eljutottunk egy pontra, ahol egyfajta szuperhősöket irányít a játékos. Teljesen felszerelt és felkészült, erős emberek, akik ezekbe a túlélési horror szituációkba kerülnek, de felkészülten. Ahhoz, hogy a játékos átélhesse a horror élményt, úgy gondoltuk, hogy belső nézetben olyan, mintha tényleg ott lenne. Nem láthatod a történéseket egy macsó, hős karakter szemein keresztül, mert otthon az nem te vagy. Bár lehet, hogy macsó vagy, azt nem tudhatom (felkacag). Valamilyen szinten egy erőtlen, átlagos ember bőrébe bújnak. Nem nagyon mennénk még bele a részletekben, de egy átlagos ember nem túl átlagos helyzetbe kerül. Szerintem ez előtérbe hozza a horrort. Felmerül a kérdés, hogy a karakter, akit irányítanak – vagy akár maguk a játékosok – át tudják-e vészelni a történéseket. A tehetetlenség valódi érzése segíti a horrort. Aki kipróbálta PlayStation 4-en a PS Plus tagok számára elérhető demót, az rájön, hogy mire is gondolunk. [/i][b][i]A Resident Evil 7 reboot?Nakanishi-san:[/i][/b][i] Nem reboot és nem is vetjük el a sorozat kanonikus történéseit. Új, számozott része a szériának és a fő epizódok folytatása. Lehet, hogy ebben kételkednek, akik kipróbálták a demót, mert teljesen eltér minden eddigitől. De bízzanak bennem. Kell egy kis rejtély a túlélő horrorban, így szeretnénk ha azon gondolkozna minenki játék közben, hogy hogyan is kapcsolódhat minden máshoz. Ebben is rejlik a bája.[/i][b][i]Elárulna nekünk többet a VHS stílusról és a „found footage” hangulatról a Resident Evil 7 Beginning Hour Teaserben?Kawata-san:[/i][/b][i] Annyira digitális lett minden a modern korban, hogy szerettünk volna egy analóg érzést adni. Aki játszott a demóval az már észrevehette a „found footage” hangulatot. Egy nagy, régi, katód TV-n játszhatóak le a kazetták. A játékban lesznek hangfelvételek is. Ennek van egyfajta hangulata. Gyakorlatilag bármikor játszódhat: akár a 80-as években, akár most.[/i][b][i]A Resident Evil 7 elejétől végéig PlayStation VR módban is játszható. Ez hogyan hatott ki a játékra?Kawata-san:[/i][/b][i] Szerintem a VR nagyon passzol a horrorhoz. Amikor először alkalmaztuk, mind nagyon vártuk már, hogy kipróbálhassuk: felvehessük a készüléket és bekerülhessünk a rettegésbe. Ki kell próbálnia az embernek ahhoz, hogy átérezze, mennyire magába szippanthatja. Tényleg olyan érzés, mintha benne lenne.[/i][b][i]Megegyezik a PSVR tartalma a rendes játékmódéval?Kawata-san:[/i][/b][i] Igen, teljesen megegyezik a tartalom. De természetesen a VR-hoz optimalizáltuk az élményt ahhoz, hogy annyira kényelmes és magával ragadó legyen, amennyire csak lehet. A játék azonban teljesen ugyanolyan, függetlenül attól, hogy hogyan játszanak vele.[/i][b][i]Felmerült egyáltalán az a kérdés, hogy a csapat túl félelmetes játékot hoz létre?Nakanishi-san:[/i][/b][i] (Felnevet) Vállald a felelősséget, ha úgy döntesz, hogy PSVR módban játszod. Neked kell eldöntened, hogy készen állsz-e vagy sem. Kétségtelenül voltak olyan pontok, amikor úgy éreztük, hogy a horrorral túlzásba lehet esni ha VR-ral dolgozik az ember.[/i][b][i]Miért összpontosítja a csapat a Resident Evil 7 sztoriját egy elhagyatott, ültetvénnyel rendelkező villára?Kawata-san:[/i][/b][i] A Resident Evil 6 fókuszában, több újabb résszel együtt, masszív, globális szintű konfliktusok álltak, így most úgy gondoltuk, hogy személyesebb szintre hozzuk a horrort. Ezzel könnyebben elérhetjük a játékosoknál, hogy azt a félelmet éljék át, amit szeretnénk. Remélem, hogy a rajongóknak tetszik ez a „vissza az alapokhoz” hangulat. Mivel nem tág környezetekkel dolgozunk, a részletekre is jobban tudunk koncentrálni. A villa egy ilyen hely, amelyet felfedezhetnek a játékosok, és úgy gondolom, hogy a Capcom vérében van már az, hogy életre keltsen egy helyszínt, ahogy az eredeti Resident Evilben is. Ezáltal érvényesülhet és tündökölhet szakértelmünk.[/i][b][i]Szeretnének egy speciális üzenetet küldeni a játékot nyomon követő rajongóknak?Nakanishi-san:[/i][/b][i] Szeretném őket megnyugtatni. Az első reakciók alapján vannak, akik úgy gondolják, hogy fogtuk a Resident Evilt és átforgattuk egy emberfeletti, okkult kísértettörténetté. Az előzetes vagy a demó alapján ilyen érzése lehet az embernek, de ne aggódjanak, nem vetettük el az eddigi Resident Evilt és nem alakítottuk át. Végül minden értelmet nyer. Tudom, hogy frusztráló lehet az, hogy nem árulhatunk el mindent a rajongóknak, de ez a legjobb módja annak, hogy amikor végre megjelenik a játék, mindenki a legjobban örömét lelhesse benne. Jelenleg csak a demó és az előzetes van, de az elkövetkező hónapok során legyen mindenki résen. Reméljük, hogy mindenki várja a játékot. Mindent megteszünk azért, hogy az általunk elkészíthető legjobb játék legyen. [/i][i][b]Kawata-san:[/b][/i][i] Beszéltem a Capcom kutatási és fejlesztési csoportjával Japánban, beleértve a főnökömet, Jun Takeuchi-sant is, – a rajongók tudhatják, hogy ki ő – és szeretnénk mindent beleadni a Resident Evil sorozatba. Reméljük, mindenki várja, hogy mit tartogat a jövő a Resident Evil számára, és élvezi majd azt, amit nyújtunk.Továbbá, még egy utolsó dolgot hozzátennék: Nem lesznek QTE részek a Resident Evil 7-ben (nevet). Tudom, hogy sok ember megkönnyebbül ettől.”[/i]A Resident Evil 7: Biohazard 2017. január 24-én jelenik meg PS4-re, és teljesen kompatibilis lesz az addigra szintén megjelent PlayStation VR-ral.[i]Forrás: [a http://www.capcom-unity.com/timturi/blog/2016/06/24/resident-evil-7-developers-discuss-the-new-evolution-of-horror]Capcom [/a][/i]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Nem tudom mit lehet még kihozni ebből a Márkanévből’ de tényleg jó lenne ha raknának bele Tps opciót, annyira sokrétű a technika, biztos meg lehetne oldani valahogy valamiképp. Részemről nekem megvan az az 5-6 kiadás ami tökéletes. Pont most néztem egy ytube videot ami 30 akárhány percbe bemutatja az összes megjelent részt… nem sámli.

  2. Az egész demó egy baromság….juss ki a házból?…de nem lehet …

  3. Ki próbáltam….FPS kuka….

  4. “velkámtudífemiliszán!!!!!””+!252”

  5. engem csak az zavar, h a re6 után játszódik amiben igen sok ökörség volt, nehogy kapjon ez is belőle, jobb lett volna tiszta lappal kezdeni.

  6. Resi 2 remake-et varom mint a messiast. Ezt pedig letoltottem de meg nem jatszottam vele, sajna nem volt idom ra.

  7. Végigtoltam a demót. Várom ,hogy mi lesz belőle. Spoiler?Viszont amin jót mosolyogtam. Juss ki a házból… Kezemben a fémvágó. Elég masszív egy ilyen cucc. Utána egy kis picsa kulcsra zárt ajtó ami a szabadba vezet. Nem kitörjük az ajtót vagy ablakot. Nem! Visszafordulunk. Vagy a semmiből leeső baba. Vagy a lezárt fazékból előmászó csótány! Évekig benne laktak? Vagy mikor a telefoncsörgős rész van. Amikor fejbebasznak akkor a faszikám hol jött be? Mert ahonnét üt nincsen lehetősége elbújni.Ezek csak gondolatokat ébresztettek bennem.

    • Én kérlek most játszom életemben először a RE1-et (Collection)…Tudom-tudom:http://orig02.deviantart.net/1b38/f/2011/081/8/9/life_of_brian___stoning_gif_by_kraljaleksandar-d3c7mbj.gif…ami mindenkinek a kedvence, de bizony abban is hasonló dolgok vannak ám, úgyhogy szvsz kár ilyesmibe belekötni. 🙂

      • Eszem ágában sincsen belekötni. Csak az Until Dawn átgondolt jelenetei után ez egy kicsit furcsán hatott. 🙂 Attól még jó! Mert beszartam miközben játszottam. De az ilyen dolgok engem tudnak zavarni.De ez olyan mikor pl.: egy játékban lemennek egy évszázadok óta lezárt sírba. és égnek lent a fáklyák. Vagy A BF 3 egyik jelenetében mikor a csapat benyomul egy ajtón. Honnan tudták,hogy nyitva lesz? 🙂 De van néhány ilyen film is. Néha jó elagyalni rajta…

    • lol, amit írtál minden játékra igaz, pl legyen a dark souls mikor 1m magasságban van a cucc és nem lehet mászni, és csak azért is körbe kell érte menni……

  8. Hogy ON is legyen: üdvözlöm ezt az új stílust, ebből még akár valami jó is kisülhet.

  9. Nagyon jó interjú!Talán a legjobb irányba mozdultak a készítők a játékkal!

  10. A demó grafja nem nagy durranás ! Sőt, kis butítással elfutna PS3-on is. Midenesetre érdekel a teljes game, amiből szinte még semmit nem láttunk. A karakterünk szerintem meg egy csajszi lesz, amire több jel is utal.

  11. Addigra talán már lesz is PS4-m… A demót nem tudom kipróbálni, de a trailer felkeltette az érdeklődésemet, meg az, hogy nagyon odavannak a horror hangulatukkal.

  12. Ebben a játékban az a jó, hogy nem Resident Evil.

    • Ebben a formában tetszett, a harc részétől félek a belső nézet miatt.

      • Lesz benne egyáltalán klasszikus értelembe véve harc? Én úgy gondolom, hogy az Amnesia által lefektetett alapokat fogják követni. Legalábbis ezek után nagyon nem illene a face-to-face harc a játékmenetbe, szerintem…

        • “”” Resident Evil 20 éves múltja során a főbb pillérei a játékoknak a következők voltak: félelem és horror, a környezet felfedezése, problémamegoldás, a rendelkezésre álló erőforrások beosztása és harc. Ezek mind benne vannak az új részben is, de a horrorral és a felfedezéssel szerettünk volna kezdeni.”””

          • Olvastam, de ettől még erősen kérdőjeles hogyan fog kinézni. Harc és harc között is van különbség.

          • Lesz EGY tár lőszer az adott fegyverhez az egész game alatt és ennyi !

          • Hàt èn erre nem vagyok kivàncsi!!!Ez màr nem Resident Evil,ez Outlast 3 fos.Csak remèlni merem hogy a kultikus ès egyben a mai napig legjobb rèsz remàkja nem FPS lesz.Az lenne a sorozat igazi szègyene.Alapjàba vève nem lenne vele problèmàm,ha ùgy jelentik be hogy Resident Evil VR ès nem Resident Evil 7.

          • “Honnan tudod ezt biztosra egy trailer és egy, a játék részét nem képző demo alapján? Már a Revelations részek is teljesen Resi hangulatban teltek, csak az “”ezmár nem az a Resi, elqrták az egész sorozatot az akcióval”” vérpistikék nem játszottak vele, ez által meg sem próbálták megérteni. Itt végre próbálnak visszakanyarodni az igazi horror-gyökerekhez és előre le van hurrogva az egész. Mit akartok, RE1 remake-et 2016-ban? Ne vicceljünk már. Várjuk ki azt a januárt és kiderül.”

          • Jha csak annyi hogy egy ètteremben,rendelsz bèlszìnt szarvas gombàs szòsszal.Aztàn elèd teszik a spenòtot tükörtojàssal.Igazad van meg lehet enni azt is,gondolom akkor nem is fogsz reklamàlni.Hanem szèpen csendben megeszed,mert neked mindegy.

          • A valaszodnak/kerdesednek valahogy semmi koze az o mondandojahoz. Magam sem ertem, hogy mit akarsz.

          • Ha nem èrted akkor nem is kellett volna bele ugatnod.Mrt nem hiszem hogy az elözmèny kommenteket elovastad egyàltalàn.

          • Irok, nem ugatok. Probalj meg ertelmesen kommunikalni, akkor talan konnyebb lesz mindenkinek.

          • Ki a faszom vagy te? Ne ugassàl màr mert megkötlek.

          • Van baj. 🙂 majd a modok megkotnek, jo ejszakat.

          • miért kell ezt a stílust azért mert valaki ellent mond? lehet normálisan is beszélni ám, nem kell rögtön fröcsögni.

          • Màr bocsi,de ö àllt belèm.Nem is neki hanem Graynek irtam vissza.

          • Nem állt beléd senki, csak megjegyezte, hogy a hasonlatod nem idevágó. (Megjegyzem valóban kurvára nem az).Az a stílusod viszont gusztustalan, amit reakcióként produkáltál.

          • Ez a mondat felért egy önéletrajzzal.

          • Az az egydarab hozzaszolasod volt az elozmeny kommentek? Na pasztmek.

          • Egyik Revelations résznél sem éreztem ezt. Te hogy változtatnád át a PS1-es részeket mai generációs standard-eknek megfelelően? Mindig csak azt látom, hogy ez így-úgy nem jó, de érdemi ötleteket sehol nem olvastam eddig.

          • Igen ez az egyik problèma àltalàba,hogy hogyan tovàbb.Nagyon nehèz àltalàba megtalàlni az egyensùjt.Ez volt a problèma a Death Space-el is,az elsö az nagyon jòl sikerült.Tiszta horror,lassabb jàtèkmenet,paràs sötèt környezet,ötletes feladatok,kevès municio.Aztàn ott is a màsodik rèsszel màr elindultak az akciò felè,a harmadik màr nem is lett jò.A Residentnek is DS1 vonalat kellene követni.Alapjàba vève nekem 7 rèsszel sem lenne problèmàm,ha nem ilyen durvàn nyùlnak bele.Mert mondjuk a bejelentès elött valaki azt mondja hogy FPS nèzetet kap a jàtèk azt kiröhögtem volna.Ès lehet hogy nem èn leszek az egyetlen akinek ez nem fog tetszeni.

  13. A demót letöltöttem, kétszer végig is játszottam és noha nem tettem le a hajam tőle, de kiváncsi vagyok, milyen lesz a végleges produktum. Azt tudom, hogy egy zsiráf kettőt már nem tudtam volna lenyelni mégegyszer, szal hátha ez az új koncepció megmenti a sorozatot.