Talán nem túlzok ha azt állítom, az idei első futam előtt senki nem számolt azzal, hogy a Red Bull Racing világbajnoki aspiránsként, már a harmadik futamon pole pozíciót szerez, futamot nyer, továbbá minden időmérő edzésen benne lesz az első háromban, és a futamokon is az első helyekért fog harcolni. Sebastian Vettel tehetségében már senki nem kételkedett, ismerve a tavalyi évben mutatott teljesítményét, ám a legfiatalabb F1-es futamgyőztes idén még egy fokozattal rákapcsolt, és továbbra is olyan produkcióval szolgál, ami miatt hatványozottan érdemes nézni a sportot. A sikerhez természetesen kellett egy (eddig) tökéletesen megbízható, és gyors autó is, amit Adrian Newey álmodott meg, és amivel a csapat végre harcba szállhat a győzelmekért. Aerodinamikailag hibátlan, lágyan kezeli a gumikat, nem koptatja el túl hamar a lágy keveréket, de kellően rövid idő alatt melegíti üzemi hőfokra a keményebbet. A Renault motor kellően erős, és úgy tűnik teljes összhangban van a sasszéval. Mondhatjuk hogy az autó tökéletesre sikerült, ha a csapat első számú ellenfele nem használná a már ezerszer emlegetett, és idén hatalmas port kavart duplafedeles diffúzort, ami mindenki szerint több tizedmásodperces körönkénti gyorsulást eredményez az adott autón. Miután az FIA Fellebviteli Bírósága szabályosnak ítélte a kérdéses elemet, a többi csapat azonnal hozzálátott a saját “találmányához”. A Force India, a Renault és a Ferrari már be is vetették, ám a Red Bull Racing a soron következő nagydíjon, Monacoban fogja először használni. A csapat természetesen javulást vár az új elemtől, mert ha a céljukat el szeretnék érni idén, ami nem kisebb mint a világbajnoki cím, akkor kell még körönként pár tized, mert a Brawn sem tétlenkedik időközben. Ugyanakkor a helyzet bíztató, ha eddig is ilyen tempót tudtak diktálni, akkor a módosítások után már tényleg záporozhatnak a futamgyőzelmek, ami Sebastian Vettel-en biztosan nem fog múlni. Ezzel pedig mi nézők is nyerünk, ugyanis harc lesz a futamgyőzelmekért, és remélhetőleg nem fullad idejekorán unalomba a 2009-es Formula-1-es évad.
Red Bull Racing: Monacoban jön az új diffúzor
Nincsenek hozzászólások.
Hozzászólás
Be kell jelentkezz, hogy hozzászólhass.
AlexGKz
mint tudjuk most már sikerült
AlexGKz
mármint beérni a brawnt
Attis37
Reméljük,a diffúzorral még tökéletesebb lesz a verda,sem Vettelen,sem Webberen nem fog műlni a siker szvsz.Ideje is volt kijönni a nyú elemmel,mert Button kezd meglógni az élen.
szabolcs_89
Jó nincs benne kers meg dupla diffuzor, de alapból az a legjobb konstrukció vagy a 2. ha a legjobb Brown de a nyakam nem tenném rá
gugello
Kiváncsian várom a Monaco-i futamot valószínű,hogy a Brawn meg lesz fogva!
JASZY38
Nehéz lesz
szabolcs_89
most meg fogtok kövezni:)Szerintem ha Vettel annyira király pilóta lenne akkor nem ragadt volna be egész futamon Massa mögé, + Bahreinbe se tudott előzni.Szerintem az előzésein még van mit javítani.
wallace
Nem kovezunk meg, de ez nem ilyen egyszeru. Bahreinben pedig elozott.
Agent
Nehéz olyan autót megelőzni, amiben van KERS, ha az övében nincs. Hiába éri utól a kanyaroknál, ha kigyorsításkor Massa nyomja a KERS-t. Ő leszakad és kezdheti elölről a felzárkózást. Ez volt a szitu Spanyolországban.És ne felejtsd el, hogy olyan autóval lett idén a harmadik futamán edzés első és futamgyőztes, hogy nincs az autóban se dupla diffúzor, se KERS.
kryss777
Én szorítok nekik. Vettel nagy favorit, de persze Webber is nagyon szimpatikus. Hájra RBR! 🙂
Iron1
Szerintem elérik a céljukat. Legalábbis bízom benne.
HUN_GERGO
Kiváncsi leszek.:)
wallace
En is. Nem Monacora hoztam volna ki a helyukben, de nyilvan ok tudjak.
Agent
Én sem. Nagyon kíváncsi vagyok a Monacoi versenyre. Ha tényleg nem csak a diffúzortól gyors a Brawn ahogy ők állítják, akkor itt még nagyobb lehet az előnyük, mert ezen a kanyargós, lassú pályán nem sok előnyét veszik a diffúzornak.
wallace
Ez egy klasszikusan pilota-palya. Aki jol megy, az most egy gyengebb autoval is megmutathatja. Plussz eleg egy pillanatnyi kihagyas, es mar ki is estel. Emiatt szeretem csak Monacot, semmi masert.
HUN_GERGO
“Igaz, de az is hogy az egyik legnagyobb “”vonatozós”” pálya.:)”
Agent
Az időérőn kialakul szinte a verseny végeredménye. Nem igen lehet előzni. De a taktika itt döntő lehet. (Szóval a Ferrari már most bukta…)
wallace
Az idomero itt most nagyon izgalmas lesz. Altalaban pole-t itt azok mennek akik kesobb vb-cimet nyernek. Ez alol persze Ralf Schumi kivetel volt, de altalaban bejon..:)Verseny kozben az az izgalom, hogy ki koccan a palanknak, es hogy jon-e a safety car.
Agent
Ja, mint mikor Kimi fennakadt időmérőn a korláton… Azonnal véget ért a hétvégéje.Csak egy apró hiba kellett.