Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Razed (PS4, PSN)

Játékkal töltött éveim során bele-belefutottam már pár speedrun címbe, ahol a gyorsaság mellett az ügyesség is legalább annyira fontos a szintek teljesítéséhez és a leaderboardra való felkerüléséhez. E kategóriát tekintve legutóbb a [url=http://playstationcommunity.hu/note/21503]SEUM[/url] fordult meg a kezeim között, ami igencsak felemásra sikerült. Szerkesztő kollégám például jogosan hiányolta belőle azt a bizonyos pluszt, ami hozzáad az alapvetően faék egyszerűségű játékmenethez.A [b]Razed[/b] fejlesztői nem követték el ezt a bakit, így egy jóval szórakoztatóbb speedrun tartalmat vehetünk magunkhoz, még ha korszakalkotó stuffról jelen esetben sem beszélhetünk.A speedrun lényegi része változatlan, azaz jussunk el A pontból B pontba a lehető leggyorsabban, aminek eredményeképpen mehetünk tovább a következő szintre, a részidőnk pedig dokumentálódik. A csavart itt cipőink adják, melyek kommunikálni is tudnak egymással és külön személyiséggel rendelkeznek. Kissé abszurd és nincs is túlmagyarázva a történet, a lényeg csupán a képességekben rejlik.Az alapkoncepció szerint, ha megállunk, vagy csak szimplán lassan megyünk, akkor elfogy a karakterünk körül látható mérőből a nafta és így felrobbanunk. Célszerű tehát minél gyorsabb tempóra kapcsolni, ha jót akarunk. További nehezítés a képességek használata, amit az előrehaladás mértékével azonosan kapunk meg. Elsajátítható skillek közé tartozik például az ugrás, a falon futás, a driftelés, vagy szükség esetén az építmények lerombolása is. Izgalmasnak hangzik, de nem kell túl sok idő ahhoz, hogy ez csak további frusztrációt okozzon.A játékmenet alapvetően dinamikusnak mondható, technikailag is megvan a 60 képkocka/másodperc arány, ami ugyancsak pozitívum, viszont az apró bugok is feltűnnek helyenként, ami okozhat pár bosszús percet. A tereptárgyakba való beszorulás és hasonló anomáliák miatt bosszankodtam, de gyorsan túltettem magam rajta, mivel legtöbb esetben nem azon múlott a továbbjutás.Ami viszont inkább zavart, az a korlátozottság. Egy jó speedrun játék esetében minden kis ugrás vagy mozzanat számít a legjobb időeredmény eléréséhez, viszont a Razed mechanikája úgy érzem inkább lekorlátozott, mintsem hozzáadott az élményhez. Az összes képességünk fogyaszt az energiánkból, így meg kell gondolni, merre megyünk és mikor ugrunk. A legtöbb pálya esetén egyetlen helyes megoldás van, hiszen, ha másképp próbálkozunk, lemerül az energiamérő és vége a futkározásnak. Véleményem szerint ez tipikus példája annak a szituációnak, hogy az ötlet jó volt, de a kivitelezésbe hiba csúszott.
[YOUTUBE]TX-SPu72eq4[/YOUTUBE]
Minden kis bosszúság ellenére a fejlesztők hozzá tudtak tenni az alapvető játékstílushoz és ez értékelendő. Ha pedig ráéreztünk a dolgokra, akkor különféle fejlesztéseket is eszközölhetünk a cipellőkön, attól függően, hogy sikerült-e az ehhez szükséges plusz elemeket felszedni a pályán. Összesen 60 szinten keresztül tudjuk megmutatni, hogy ki a leggyorsabb a környéken, ezek pedig hat különböző világra osztódnak fel. Minden külön tájegységen saját pörgős dallam szólal fel és a színek, illetve a képességek is változnak. Megítélésem szerint a világok is külön nehézségi szintekre osztódnak fel, ámbár az első tíz tutorialnak mondható szakasz után már a hajamat téptem. Furcsaság az egészben, hogy a játék felétől ismét könnyebben ment a továbbjutás, bár az adott helyszín utolsó pályái mindig iszonyat nehézre és trükkösre sikerültek.Összességében egy tisztességes iparosmunka lett a Razed, melyre a fellelhető extrák és a nyomott ár miatt érdemes ránézni, akinek ez a zsánere. A tetszetős, bár inkább egyszerű grafika a gyors képfrissítést szolgálja, emellett változatos helyszínek és a stílushoz illő, lüktető zenék fokozzák a hangulatot. A tökéletestől mondjuk messze volt a játék, illetve az online tartalmakat is hiányoltam. Akár heti kihívás pályákat is eltudtam volna képzelni, amik feldobják a szavatosságot. Mindenesetre a nyúlcipőt felhúzom, hiszen akad még pár részidő, amit nem árthat megdönteni![i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i] [b]

Kiadó: PQube
Fejlesztő: Warpfish Games
Megjelenés: 2018.12.19.
Ár: [url=https://store.playstation.com/en-hu/product/EP4293-CUSA11422_00-RAZED00000000000]3090 Ft[/url]
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 914.1MB
Web: http://pqube.co.uk/razed/
PSN feltöltőkártya: [url=http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/url] [/b]

6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

12 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Pörgös gamenek nézz ki!

  2. Imádom az ilyen tipusú plugandplay játékokat, szívesen kirpóbálnám

  3. jopofa jatek

  4. Én nagyon bírtam anno a bit trip runner 2-t. Ez olyasmi csak 3d-ben? Ha igen, akkor benevezek a versenyre, mert hatalmas funnak tűnik a video.

  5. a színek magukkal ragadnak

  6. Tetszik a képi világa. 😀

  7. Tiszta vagány kis játék!

  8. Mert futni jó. 🙂

  9. Mert virtuálisan még sosem futottam. 😀

  10. Ilyen kisebb címeket várnék inkább plusba. Demo nincs igy pár nap és el is felejtem. :/