Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

RAGE – minden platformon azonos teljesítmény

Tegnap egy bizonyos hír viharként száguldott végig a net videojátékos berkeiben, habzó szájú fanboyokat mozgósítva a nextgen konzolháború frontjának mindkét oldali lövészárkaiból. Mi itt a PSC-n inkább nem is foglalkoztunk vele, mintegy előre tudva: ez a meccs messze nincs még lejátszva, a pánikkeltés meg nem a mi stílusunk… sokat mondjuk nem kellett várni, mára tisztázódott is a helyzet.De miről is van szó?Egy EDGE cikkről, mely az id Software új játékáról, a [B]RAGE[/B]-ről szól. A RAGE elég problémás egy multiplatform program, hisz a hírek szerint az FPS guru Carmack és csapata elég sokat szív vele. Az egyik gépen nem tudják, hogy kéne elosztani a hatalmas adatmennyiséget a DVD9-ekre, a másikon meg nehezen tudják úgy optimalizálni a kódot, hogy tökéletesen fusson. (Mindkét sztoriról értekeztünk már mi is, használd bátran hírkeresőnket.)De vissza a friss hisztihez: az EDGE cikkében arról panaszkodott John Carmack, hogy a game PC és X360 verziója már stabil 60fps-sel fut, a Playstation 3 kód azonban még nem hozza a kitűzött nívót – azaz kissé még rángat, mindössze 20-30fps-t produkálva. Na, erre a hírre hamar vérszemet kaptak az anti-PS3 hívők netszerte, teli szájjal óbégatva: [I]látjátok, Playstation 3-on nem lesz olyan jó a játék a RAGE, mint a másik két platformon[/I]! A Sony gépének rajongói közül többen persze pánikolni kezdtek: [I]akkor mi most egy gyengébb változatot kapunk[/I]?Természetesen nem. Carmack saját Twitter blogjában gyorsan cáfolta a dolgot, félreértésként aposztrofálva az EDGE cikkben leírtakat.[I]”Biztosak vagyunk benne, hogy a RAGE minden platformon ugyanolyan komoly élményt nyújt majd a játékosoknak. A célunk az, hogy a RAGE az összes gépen 60 fps sebességet produkáljon, mindenféle framerate esés nélkül. Jelenleg ezen dolgozik a csapat, és tudjuk, hogy el fogjuk érni, amit elterveztünk.”[/I]Ennyi, köszönjük a halakat. A RAGE pontos megjelenése még nincs kihirdetve: források 2010-et vizionálnak, valószínűleg az év második felében valamikor.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. A Cell az nem tudom, mennyire volt Sony ötlet, sőt, a cég ki is szállt belőle már egy éve kb. A tervezés fő részét szerintem az IBM végezte, volt hír ugye arról, hogy a Cell-ről másolták az X360 prociját és kb. ugyanazt adták el kétszer.A fejlesztők rászoktak PC-n arra, hogy egymagos CPU van, amik órajele növekszik félévente (a 2magos procikat alig használja ki valami játék, inkább felhasználói programok, konverterek). Nem tudnak többszálú kódban gondolkozni. A régi Amigás kódereknek ez nem volt gond érdekes módon.

  2. Áh, az egyik fórumon van egy szánalomgép, aki 3cm-ről fényképezett screenekkel bizonygatta minden játéknál a ps3 alacsonyabbrendűségét, meg játék helyett frame rate számolás volt neki az élvezet. És sajnos nem ő az egyetlen.

  3. Nem semmi idiotizmusnak lehettünk szemtanúi, amikor kikerült a hír a netre. Mindkét oldal fanboyai hozták a papírformát. Egyesek számára kiderült, hogy Carmack ugyanolyan gyökér, mint Gabe Newell. Ahogyan az is, hogy a PS3 egy béna gép. Mindkettő elég vicces. 🙂

    • De lassan kezd az is vicces lenni hogy már 4. éve tapossák a ps3 hardverét a fejlesztők és még mindig nem képesek messze sem kihasználni… A ND most rágyúrt a dologra és kezdi a ps3 valódi erejét piszkálgatni,és mindössze 2 év alatt összedobtak egy folytatást ami mutatja hogy egyáltalán nem olyan sok idő és nem is olyan nehéz programozni ps3-ra csak akarni kell nem nyafogni. Ehelyett minden cég veri a nyálát összevissza ahelyett hogy végre dolgoznának.

      • “A Naughty Dog nem multiplatform fejlesztő, nekik “”elég”” alaposan ismerni a PS3-as fejlesztést. A többiek azért szenvednek meg vele, mert a többi gépnél (értendő ez az előző generációra is) nincsenek jelentős különbségek, nincs ilyen sok gépspecifikus buktató. És a Naughty Dog nyílván több támogatást is kap a Sony-tól.Amúgy ismét csak a Sony-s Kaz Hirai-t tudnám idézni, aki kerek-perec kimondta, hogy “”igen, PS3-ra nehéz fejleszteni””. Ennyit erről.”

        • Na erre azt tudom mondani,hogy az nehéz amit nem tanulunk meg/nem gyakorlunk. Ha ezek megvannak nem létezik olyan hogy nehéz… Amúgy már több új fejlesztői csomagot is kidobtak és sokkal könnyebb rá fejleszteni mint régebben. Bár értelek,továbbra is tartom a véleményem,nagyobb elszántság kellene a fejlesztők részéről a ps3 irányába. De sajnos azvan hogy a legtöbbnek csak az M$ pénze kell…

          • A mostanában tapasztalható durva multiplatformosodás azt mutatja, hogy az MS pénze önmagában nem elég. Az pedig egyértelműen a Sony hibája, ha nem tudtak egy könnyen programozható konzolt összerakni. Merthogy pontosan erről van szó, nem viccből sír jó néhány fejlesztő. Ami nagyobb hiba, hogy nem tudtak ehhez megfelelő támogatást adni a nagyobb csapatoknak sem (lásd korábban az Unreal Engine 3.0 körüli mizériát, amikor már tényleg a Sony-nak kellet technikai segítséget nyújtania). De idővel ez is meg fog oldódni. Egyre könnyebb a fejlesztők helyzete (hála az újabb fejlesztői csomagoknak), meg ugye a tapasztalat sem lebecsülendő.

          • Na de a Sony nem is akart könnyen programozható konzolt.. 🙂 Ez volt a cél hogy nehezen programozható legyen. Valóban furcsa,de tényleg. A PS2-re is ugyanilyen nehéz volt programozni és ugye ott is kellett jópár év hogy tökéletesen menjen a fejlesztőcsapatoknak a dolog. Jelenleg annyi változott hogy a Sony nem számolt az x360al… Nah,de majd a PS4 2-3 év múlva 🙂

  4. A gond hogy az engine nem használja képes jól kezelni a Cell képességeit.. Sajna ezvan. Így tényleg nehéz összehozni a dolgot.

  5. Remélem, megoldják.

  6. Ez tényleg egy baromság.

  7. szep is lett volna ha Carmack valahol elakadna. azert o nem az az arc…a fanboyok nyilvan nem ismerik a munkassagat…

  8. Még valami, ezt az arcmimikát már két évvel ezelőtt tudta a Heavenly Sword is. Szóval ennek a játéknak nem a technológiai oldala az erős, ez ma már a standard (legalábbis nálam), játékmenetben és történetben kellene valami nagyot villantaniuk.

    • Nem lesz ezzel nagy baj, ügyes srác ez a Carmack. Egy fél világ lesi, mit hoznak ki a RAGE-ből, tudják ezt ők is.

  9. Jó lenne már valami előzetes belőle…

  10. “Olvastam vicces zöld szemű hívők bejegyzéseit különféle oldalakon, a hazai berkekben “”réz”” nevű “”szakértő”” mindig eléggé kompetens az ilyen jellegű témákban, meg úgy általában a PS3-ban. Érdemes az ő “”zsoltárait”” olvasni, no meg a kamubloggerekét. Megnéztem pár videót a játékról, ilyen grafikát már láttam máshol (Uncharted), a MotorStormot meg nem tudom, hogy fogják belekeverni. Szóval valahogy így kell kinéznie egy játéknak manapság, nincs ebben semmi különös. Ennek simán kell futnia, főleg PS3-on. Ha meg nem tudnak programozni, akkor Carmack tanuljon az Insomniac, Naughty Dog, Polyphony Digital, Team ICO csapatoktól, érdekes módon nekik nyavalygás nélkül megy a játékkészítés, nem is akármilyen minőségben.”

  11. Jujj, most teljesen bepánikoltam! lol Na nemá.

  12. Nemtom minek kellez? ez a parázás és hogy akkor most összefog dőlni a világ? Carmack nem arról híres hogy szart ad ki a kezeiből. És szerencsére van annyira beképzelt hogy nem fogja hagyni hogy egy ilyen baki miatt baszkurálják hogy milyen béna .

  13. “Maga a játék nem érdekel, de nem hiszem, hogy Carmackék megengednék maguknak, hogy egy “”gyenge”” verziót adjanak ki a kezeik közül.”

  14. A fix 60fps egyébként elég soknak tűnik.

  15. Úccsesikerül mer a plésztésün neméri el a zigx hárdver szinvonalát!!

  16. Carmack egy programozó mágus, ha ő nem, akkor más sem fogja az ID tech 5 motorból kihozni a stabil 60-at. És mit fog művelni a Doom IV-el ezek után ? úristen, de jó lenne már ha mutatnának valamit belőle az isten szerelmére 🙂

  17. Na, ennyi…egyébként már a fejlesztés legelején megmondta Carmack, hogy a RAGE minden platformon 60 fps-el fog futni és amikor ő ilyet mond az a gyakorlatban is úgy szokott megvalósulni. A Doom4 meg stabil 30-al, mert azt is id Tech5 motor fogja hajtani de a RAGE-től szebb lesz ezért alacsonyabb lesz a sebessége.

    • Szvsz. a 20-30 FPS-es sebesség is teljesen élvezhető.

      • “A 20 már annyira nem, illetve a határon mozog: az emberi agy 24 képkocka/másodperctől észleli teljes mértékben “”hiánytalannak”” a mozgóképet. Nekem kell az a jóóó 60-as :)Ettől több viszont már fölösleges, ember nincs aki 60fps és mondjuk 80 ( vagy 100 ) között különbséget tudna tenni.”

  18. Tuti,hogy lesz valamilyen különbség. Egyiken több homokszem lesz ,mint a másiknál ,ellenben szaggat…stb. Mondjuk ilyen eltérések nem lesznek jelentősek a játék nagyságához képest.

  19. Évente talán egy FPS-t ha végig nyomok, jövőre ez lesz az az egy az tuti!:)

  20. mondjuk azt nemértem,hogy a fejlesztés felénél,miért kell nyílvánosan közölni egy ilyen gyakorlatilag előreláthatóan félreértelmezhető tényt,amiből a média aztán kreál egy fanboylázítóan megfogalmazott cikket…elég lett volna az,hogy a ps3-as verzát még optimalizálni kell,az x-es meg a pc-s felépítése miatt már most hozza az elvárt szintet…megjelenésig még van 1-1,5 év…nemisértem.

  21. Fixált 60fps 360-on? Hiszem, ha látom…:D

  22. Így van, nem kell feladni, siránkozni. Carmack egy isten, na jó félisten 🙂 Ő már bizonyított. Én hiszek neki. És várom a RAGE-et mit állat!!!