Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Q.U.B.E. 2 (PS4, PSN)

A videojáték iparban egy játék folytatása mindig figyelemre méltó jelenség; a rajongói bizalommal, amelyre alapoznak a fejlesztők, azonban óvatosan kell bánni. Egy második résznek építenie kell arra, ami élvezhetővé tette elődjét, de ügyelni, hogy hibáit orvosolja, mindezt úgy, hogy indokolt legyen a folytatás.Ezt gyakorlatilag tökéletesen teljesítette a Toxic Games: míg az eredeti [i]Q.U.B.E.[/i] inkább olyan volt, mint egy ígéretes, de kidolgozatlan prototípus, a [b]Q.U.B.E. 2[/b] beteljesedhetett, kiadva egy igazán remek egészet.A [i]Portal[/i] óta játékok sokasága próbálja alkalmazni meglepően egyszerű, de annál nehezebben tökéletesíthető receptjét: egy alapkoncepció, amire épülnek a logikai és ügyességi feladványok; egy jellegzetes környezet, amelyben lehessen a feladatra fókuszálni; és egy érdekes történet, ami motiválja a játékos számára.Ebben az esetben az alapkoncepció hősünk kesztyűit jelenti, amellyel képes manipulálni a környezetet. A [i]Q.U.B.E. 2[/i] egy fizika alapú logikai-ügyességi hibrid, ahol a pályaszakaszok teljesítéséhez adott négyzet alakú mezőket kell beszínezni, ahol mindegyik szín valami másra jó: a narancs szín hosszú téglatesteket tol ki magából, a kék egy ugróplatform, míg a zöld kockákat teremt. Útközben kesztyűnk fejlődik, és újabb dolgokra lesz képes, amelyek beépülnek az eszköztárba, összetettebbé és izgalmasabbá téve az egyre nehezedő feladványokat: például bizonyos ajtók csak úgy nyílnak ki, ha nekik csapódik egy zöld kocka, vagy az olajtól csúsztathatóvá és felgyújthatóvá válnak a testek. A csapat nagyon jól belőtte az egyensúlyt, és a kezdeti könnyűnek ható szegmenseket hamar leváltják az ötletes, kreatív, és elgondolkodtató részek. A fejtörés kötelező, de sosem válik frusztrálóvá, és mindig jó érzés rádöbbenni a kulcsra, és átlátni az elsőre kacifántos káoszon. A fizika sajátossága esetenként frusztráló pillanatokat eredményezhet, ahol elvethetjük az eredeti jó megoldást azért, mert egy tizedmásodpercen múlt volna sikeressége, de ez kalandom során elenyészően fordult elő.
[YOUTUBE]8QUxwUBYKs4[/YOUTUBE]
Az első rész steril környezetét most egy sokkal kidolgozottabb, szélesebb színpalettát alkalmazó tér váltotta fel, amely pozitív változás, és sosem válik túl zavaróvá. A [i]sci-fi[/i] környezet már-már túl szimmetrikus mivoltával érezteti, hogy valami nincs rendben, az apró részletek pedig sötétebb hangulatúvá és izgalmassá teszik a bolyongást. Míg a megidézett testek egyfajta tökéletesen legyártott műanyagra emlékeztetnek, a falak, valamint a talaj már durvább, betonszerű, amelyen még apró elváltozásokat, lecsapódott párát is kiszúrhatunk. Mindezt remekül kiegészítik a fényhatások, amitől átérezhetjük a termek mélységét, nagyságát, vagy épp szűkösségét. A sötétebb tónushoz pár nagyon érdekes és egyedi környezet párosul, amitől az egész gyönyörű lesz, de mégis rejtélyes, sejtetve idegen jellegét.Hősünk egy archeológus, aki emlékeit elvesztve kerül ide, és bolyong, túllépve a szinte rá szabott akadályokat. Eleinte egy másik ember a kontaktja, aki vázolja az alapszituációt, de idővel egy különös, torz hang is bekapcsolódik, részleteket árulva el a létesítmény eredetéről, rébuszokban beszélve múltjáról. Bár a történet nem egy hatalmas csattanóval záródik, és a párbeszédek sokszor kissé feleslegesnek hatnak, a narratíva mégis fenntart egyfajta érdeklődést. Így a feladatok megoldásakor kíváncsiak lehetünk, hogy merre haladunk tovább, és hogy mi is történt valójában. A színészek korrekt munkát végeztek, hősnőnkön állandóan hallani a külső hangok iránti bizalmatlanságot, de maga a forrásanyag a néhol szürreális elemeivel sem annyira stimuláló, hogy a pillanatnyi űr kitöltésénél túl maradandó élmény legyen.A [i]Q.U.B.E. 2[/i] hű gyermeke a [i]Portal[/i]nak, de kissé igazolja műfajának jelenlegi korlátait is. Remek elképzelések remek megvalósítása, viszont a fizikán alapuló feladványok egy adott ponton nem léphetnek túl, fizikai jellegükből fakadóan: ellökhetünk dolgokat, csúsztathatunk dolgokat, de van egy pont, aminél többet nem lehet. Stimuláló és szórakoztató az a pár óra, amíg játszik vele az ember, de van egyfajta „ezt már láttam” érzés, ami nem határozottan az ő hibája. Ettől függetlenül a műfaj kedvelőinek határozottan ajánlom, ugyanis remek egyensúlyt alakítottak ki a fejlesztők, ahol szépen illeszkedik össze minden alkotóelem – még akkor is, ha már találkoztunk hasonlóval.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i][b]

Kiadó: Trapped Nerve Games
Fejlesztő: Toxic Games
Megjelenés: 2018.03.13.
Ár: [url=https://store.playstation.com/en-us/product/UP4660-CUSA11664_00-QUBE2PS4SUBMIT17]$24.99[/url]
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2.62GB
Web: https://www.toxicgames.co.uk/qube2/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop[/b]

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

Hozzászólás