Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PSVR – korábbi játékok virtuális köntösben

A nagyobb nevek és mutogatni való játékok mellett a Sony a PlayStation VR nyitócímei közé csempészett pár régebbi alkotást is, amelyet hol jelentős, hol kevésbé jelentős módon látogathatunk meg a vadonatúj PSVR [i]headset[/i]en keresztül. Kifejezetten érdekes tapasztalni, hogy a cikkben szereplő három szösszenet a PlayStation VR különböző útkereső elképzeléseit szimulálja.[b]Super Stardust Ultra VR[/b]A feljavított feljavítás feljavításaként a [URL]http://playstationcommunity.hu/note/search]Super Stardust Ultra[/a] gyakorlatilag egészen az Amigáig eredeztethető, de leginkább a PS3-as Super Stardust HD friss megtestesüléseként funkcionál. A Housemarque pörgős [i]twin-stick[/i] aszteroida-pusztítása gyakorlatilag változatlan, de most már az egész programot a PlayStation VR-on keresztül is nyomhatjuk. Ezen felül viszont egy DLC-ként funkcionáló „invázió mód” is elérhetővé vált, ami már inkább indokolja a VR betűpáros odabiggyesztését a cím végére.Ilyenkor az űrhajó pilóta fülkéjéből, talajszinten lebegve iktathatunk ki ellenséges gépeket, az eredeti játék lassabb, némileg unalmasabb változatában.Bár az alapötlet nem rossz, gyakorlatilag szöges ellentéte az amúgy frenetikus játékmenetnek, így a [b]Super Stardust Ultra VR[/b] inkább egy részben fantáziátlan, részben – az eredeti game ismeretében – nehezen értelmezhető VR-os ráncfelvarrást kapott, mintsem valami jelentősebb kikupálást.[YOUTUBE]L79CD3CN8Y4[/YOUTUBE][b]Hustle Kings VR[/b]A PS3-on startolt, majd PS4-en ingyenesen landoló Hustle Kings egy tartalmasan, korrektül kidolgozott, multival megspékelt biliárd-szimulátor, amit egy-két kreatív feladat és extra mód kiemelt a többi hasonló cím közül. De a sport sohasem csak a sportról szól, hisz ugyanannyira fontos a hangulat, mint maga a játékmechanika a VooFoo Studios alkotásában is. A [b]Hustle Kings VR[/b] fejlesztőcsapata nem félkész bónuszokkal közelítette meg a VR kérdést, hanem egyszerűen PSVR kompatibilissé tette az egész játékot.A [i]headset[/i] akármikor levehető és felvehető, így menet közben is váltogathatjuk a perspektívákat. A hangulat pedig pontosan ennek függvényében változik: alapjáraton ugyanaz a játék, amit már megismerhettünk, de a PSVR által egy érdekes új élmény. Maguk a helyszínek elég üresek és sterilek, plusz fájdalmasan érezni a vezetékes [i]headset[/i] hátrányait, ugyanis az asztal ösztönös körbejárásának szab gátat. (Bár a VR előnyeinek kiváló példája, hiszen [i]akaratlanul[/i] indultam el lökni, megfeledkezve arról, hogy a nappaliban csücsülök!)Azonban ezeket leszámítva a körbetekintés lehetősége és a szuper audio remek élményt biztosít, ami egyúttal a sportjátékok és szimulációk természetesebb fejlődését is jelenti: szinte ott lenni és ott játszani![YOUTUBE]0mIbquOr7VY[/YOUTUBE][b]Tumble VR[/b]A trió harmadik tagja az eredetileg szintén PS3-on debütáló [URL]http://playstationcommunity.hu/note/4255]Tumble[/a] újragondolt verziója, ami csak a PlayStation VR-ral játszható. Bár tartalmát és játékmódjait tekintve minden maradt a régi, az egész pakk prezentálása változott. Egy a Portal óta már-már klisévé váló repülő robotgömb állandó gunyoros kíséretünk a feladatok megoldása során, valamilyen szinten indokolva az egyébként üres és rideg, laborszerű környezetet. Továbbra is kockákat kell egymásra, vagy egymás mellé pakolva teljesítenünk az adott célt, amely inkább az egyensúlyt és az egyenletes elosztást követeli, mintsem a tudatos építkezést.A [b]Tumble VR[/b]-ral a Supermassive visszanyúlt egykori „Move reklámjátékához”, feljavítva és legalább egy csipet személyiséggel meghintve. Összességében egy szórakoztató fejtörő született (újra), ahol a PSVR alkalmazása jópofa, de nem jelent komolyabb változást. Bár a Tumble VR a logikai játékok VR-os potenciáljának felületét karcolja csak, határozottan a PSVR exkluzív csoportba tartozik, ami nem lehetőségként, hanem követelményként igényli a PlayStation VR-t.[YOUTUBE]zZ18ankzs-8[/YOUTUBE]Természetesen műfajok és kivitelezések szempontjából számtalan lehetőség áll a fejlesztőcsapatok rendelkezésére, de leegyszerűsítve az ügymenet úgy tűnik a következő:[i]1. A PSVR csak egy lehetőség egy játéknál.2. A PSVR nélkül nem játszható az alkotás.3. A PSVR csak egy extra tartalom eszköze.[/i] Az elkövetkező hónapokban kiderül, hogy melyik csoportba mennyi cím kerül.[i](A játékokat a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i]

25 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Most milyen távról beszélünk?

  2. Nem hiszek olyan dolgokban, hogy negatív vagy pozitív. Minden csak adott pillanatban lehet egyik vagy másik. Számodra a bukás negatív tartalmat hordoz, számomra, meg egy szükségszerű körülmény, hogy ne fázzon rá annyi ember. Röviden és tömören: Parasztvakítás, a konzumer-idiótizmus újabb formában történő meglovagolása, az én értékrendemben az ilyesmi hosszú távon életképtelen a korábban vázolt okok miatt. Ez csak egy vélemény, tudtommal még azért valamennyire lehet még ebben az országban szabadon véleményt nyilvánítani, még ha jelentősen meg lett nyirbálva ez is az elmúlt években. Elfogadom, hogy másnak mások a meglátásai, nem kell egyeznie az én szemléletemmel. Részemről téma lezárva.

    • De az, hogy szerinted rövidtávon életképtelen, és az, hogy szeretnéd, hogy életképtelen legyen, nem ugyanaz. Egyedül ezt furcsállottam és furcsállom most is. Ha sikeres lesz, nem fázik rá senki. Te ennek az ellenkezőjében reménykedsz. A többi nem igazán releváns, és nem is erre kérdeztem rá. Nem nehéz.

      • Nem érted továbbra sem. Amit írtam azon alapszik, hogy sikertelen lesz, mert az én meglátásom szerint nem lehet más. Ha ebből indulunk ki, jobb ha hamar elbukik, mintsem elhúzódik az agónia…így reménykedem a mielőbbi bukásban annak, ami amúgy is bukásra ítélt szerintem. HA meg tévedek, akkor az egész borul amit írtam. A reménykedés a feltevésemet veszi alapul, nem abban reménykedem, hogy sikertelen lesz, mert az én meglátásom szerint adott, hogy az lesz. Remélem így már nem hagyok kérdőjeleket.

        • Az elhúzódó agóniát azt egyesek úgy hívják, hogy széles termékpaletta a piacon megjelenő rétegigények kielégítésére. És nem feltétlenül káros, mert a cégnek túlést biztosít, amikor éppen a főprofilt jelentő termék behal. Így van, a PSVR rengeteg gonddal kűzd, és szerintem is a legfontosabb a gyengus játék kínálat. A behányást, technikai korlátokat kevésbé látom zavarónak. Érdekes módon ezt nem rója fel senki a vidámparknak, meg a büfésnek, amikor a 3 lángos, 5 sör meg a kőrhinta után a rosszabk oldalon távozik.Ebben az évben a VR teljes jogú médiummá vált, mondhatni ehhez képest a PSVR konkrét sikere csak részletkérdés.

  3. Tényleg, a ps4 játékok nem is támogatják a 3D TVket?

  4. Hát nem ezek fogják eladni a VR-t. 🙁

    • Veréb és a lószar kapcsolata itt is fennáll. Aki konzumidióta így is megveszi majd. Viszont az tuti, hogy ha a kínálat nem javul hamar vége lesz a dalnak, mert ugye vannak a VR al egyéb gondok is.Továbbra is állítom és remélem, hogy a 3D sorsára jut 🙂

      • “Ez rosszabb, a 3D azért bukott, mert jó lett volna, csak kellett egy fura szemüveg hozzá.Ez meg? Egy “”rémisztő”” dolog lenne a legtöbb családban ha valaki ilyen sisakban játszana, és sokan rosszul is lesznek tőle -> szerintem meg a virtualboy sorsára jut.”

        • “Egyrészt…Másrészt izzaszt, nem épp kényelmes. Mi több, nagyon sok embernél szédülést és hányingert is produkál viszonylag rövid használat után. Ugye kinetózis akkor jelentkezik, hogy az agy valami természetellenes vizuális kontextusban találja gazdáját. Ilyenkor olyan mintha hallucinálna, ami a szervezet szerint biztos mérgezési tünet ezért produkálja a hányingert, hogy megszabaduljon a vélt “”méregtől””. Sokkal élethűbb, jobb grafika kéne, hogy ne azt érezze az agy, hogy be van az illető “”LSD”” zve. Sztem is bukta VR, sajnálom azokat akik nem kevés anyagi forrást fognak rááldozni…”

        • A te családodban megijedtek a VR-tól?

      • Miért reméled?

        • Mert parasztvakításnak tartom, mint anno a 3D t is. Nem a koncepcióval van bajom, hanem, hogy még korai. Mint lentebb írtam, ha nem elég élethetű stb a dolog, az könnyen kivált kinetózisos tüneteket. Elég egy framrate hiccup, ha más nem. Mivel az vesz körül az agy nem tud elvonatkoztatni úgy tőle mint ha egy tv t bambulna az egyén. Korai, ezért tartom parasztvakításnak.

          • Egyszer minden korai volt. Ha akkor nem álltak volna pl. a videojátékok mögé, amikor a leginkább volt erre szükség, most nem itt tartanánk. Sőt.

          • Ezt az itt tartanank dolgot egy remaszti generacional eleg erdekes olvasni 😀

          • Mert?

          • Igazabol csak vicc akart lenni, de van benne egy kis él is, ami talan stabil alapokon is nyugszik.

          • Te próbáltad már a PSVR-t?

          • Persze, jobbnak tartom az Oculusnál, de sztem így sem lesz befutó. Legjobb esetben a Move szintjére kerülhet eladások és elterjedés szintjén. Plusz szerintem Sony a Pro és a VR párhuzamos kiadásával nagyjából lábon lőtte magát, ha úgy tetszik kannibalizálhatja egyik a másikat. Nyilván érthető miért tették, mert ugye jön a Scorpio, kell az időbeli előny. Maradok szkeptikus.

          • És a szkepticizmusodból fakadóan azt szeretnéd, ha másoknak rossz lenne?

          • Leírtam lentebb, hogy parasztvakításnak tartom. Miért akarnék rosszat bárkinek? Azért reménykedem, mert akkor kevesebb ember fog ráfázni. Nem a rosszindulat fűt, hanem a szubjektív igazságérzetem, mely objektív tényekre támaszkodik. Nyilván azon magyar virtusból indulsz ki, hogy jellemzően más kárának örülnek itt az emberek. Nem, nálam a rossz ajtón kopogtatsz ez ügyben. Robin of Locksley vagyok inkább, mint Grincs.

          • Még véletlenül se szeretnék sehol se kopogtatni. De ha sikeres lesz, akkor hatékonyabban is fejlődhet a technológia. Sokan megvették már, ettől függetlenül te azt írtad, hogy reméled, hogy bukás lesz. A bukás mindenféleképp negatív. Erre irányult a kérdésem.

  5. A Hustle Kings melle johet meg a Golf Club is VR-hoz, es el is gondolkodok a beszerzesen.