Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PS4 – szebbek és okosabbak lehetnek a multiplatform játékok

Mark Cerny PS4 tervezőmérnök szerint a Sony nextgen hardvere a “világ legerősebb konzolja”, ezért minden lehetőség megvan rá, hogy a multiplatform játékok “grafikailag szebbek és jobban játszhatók” legyenek, mint a Microsoft gépén. Jó példa erre az Activision Destiny című MMO-FPS-e, melynek célplatformja a PS4, bár ez is multiplatform cím.- Más fejlesztők szerint – pl. John Carmack, id Software – a két hardver majdnem megegyezik.- A hardverkiegészítőket gyártó AMD egyik képviselője szerint is erősebb a PS4, de ettől a nyilatkozattól az anyacég később “elhatárolódott”.- Egyes források azt mondják, mindegy, erősebb-e a PS4, a Microsoft úgysem engedi majd meg, hogy különbség legyen a multiplatform szoftverek között.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. “Ezt meg mégis hogy értik?””Microsoft úgysem engedi majd meg, hogy különbség legyen a multiplatform szoftverek között””A Microsoft befenyíti (lefizeti) a fejlesztőket, hogy ne tervezzenek a játékokba olyan dolgokat, ami a végén jobban nézne ki a PS verziókban?Én azt hittem megírják a játékot valami “”bika”” gépen, és utána optimalizálják a különböző “”felhasználói”” gépekre. És ha ez így van, akkor szerintem mindig van különbség.”

    • X360 vs PS3 multiplatform játékok esetében volt különbség, a fejlesztők szerint a box-ra könnyebb volt a kódolás a PC környezet véget, a PS3-ra meg legtöbbször port készült! Az új generációban remélem a PS4 jön ki jól ebből a multiplatform mizériából! :)(sorry ha esetleg most megbántanék valakit/valakiket, leszarom az x360-at és az xone-t is!)

    • jelen generációban is megoldották, és nem kell hozzá sem különösebb bünti, sem pedig lefizetés, szimplán annyit mondtak, hogy ha van bármi különbség a ps és xbox verza között a hátrányukra, akkor nem engedik megjelenni a saját platformjukon, ennyiki akarna elveszíteni egy több milliós bázist?

      • Hát nem tudom, hogy ezek mennyire városi legendák és hogy működik ez az egész. Felhívják a cég vezetőjét telcsin és megmondják neki, hogy okosan csinálja a dolgokat, és hirtelen megszakad a vonal, vagy beleírják a szerződés apróbetűs részébe, esetleg egy munkavacsorán egy szórakozóhelyen, sok lánnyal és pezsgővel körülvéve, amolyan Sebhelyesarcú módra elmondják a frankót, hogy ezután hogyan lesz a biznic.:)Minden esetre nyilvánvaló kapcsolat van bizonyos nagyobb cégek és az M$ között: pl. EA, Epic.Másrészt ha jól emlékszem anno a Nintendo a SNES időszakában is csinált ilyesmit. De az egészből nekem az jön le, hogy a konzolgyártók azt nem veszik csak figyelembe, hogy ez a keresztapáskodás valójában egy dologtól függ: az aktuális piaci helyzetüktől, a platformon mutatott részesedésükből, attól, hogy az erősebb kutya írja a szerződés apróbetűs részét.Hiába van brutál hardvered, vagy nagyon ari reklámjaid, ha a piaci részesedésed zéró a cégek simán elhajtanak a csába.Csakhogy a konzolbiznicben minden egyes generációnál újraosztják a lapokat. És tök ari látni, ahogy eddig minden egyes cég beleesett abba a hibába, hogy azt hisz, hogy az előző partiban kézbekapott ászpókert majd átviszi a következőbe.Most a M$ a soros úgy tűnik a pofára esésben.

      • “Hát nem tudom.Ennyi erővel akkor meg a Sony mondhatja, hogy nem engedi a butított verziót kiadatni a PS4-re, mivel nem reprezentálja a PS4 erejét.És ha jól tudom, akkor a multiplatformba a PC is beletartozik. Kicsit mosolygós lenne, ha ilyen nyomás miatt a PC verzióban a “”full high detail”” opciót nem csak a legfrissebb hardverrel lehetne futtatni.Én csak 1 dologra tudok gondolni, hogy nem engedik meg, amit annak idején a Red Alert kiadásakor csináltak. A PS3 verzió kiadása csúszott, és megjelenéskor extra tartalommal látták el. Ezek az extra tartalmak nem függnek a gépek erősségétől, tehát teljesen mindegy melyik gép az erősebb, az MS nem engedi meg a különbséget (extra tartalmakat).”

  2. Az egyik AMD-s mondta, hogy a memóriakezelése miatt elvileg jóval gyorsabb a PS4 (és nemcsak a DDR3-GDDR5 közti különbségről van szó):http://www.psu.com/a020650/PS4-has-huMA-Xbox-One-doesnt-3D-performance-way-better-apparentlyA sebesség persze csak egy dolog, az persze konzolgép esetén és főleg multicímek esetén szépségben nem biztos, hogy jelentkezik.

    • Ettől határolódtak el.

      • Elhatárolódtak, vagy is azt mondták, hogy az X1-ről, és a PS4-ről, mivel nem az ő termékük, nem beszélhetnek.Másrészt viszont tényleg kijelentették, hogy az amit Marc Diana mondott nem volt pontos. Nos elég sok mindent mondott, a kérdés az, hogy miben tévedett?De visszatérve a korábbi hsz-emre, ha csak azt nézzük, hogy egy középkategóriás DDR3 memcsis pc vidkari és egy kategóriával erősebb GDDR5 memcsis teljesítménye között mennyi a különbség (gyak HUMA nélkül ugye), akkor már attól is lefossák a M$-nél a bokájukat, és elkezdenek félrebeszélni mindenféle cloud-ról, meg ilyenekről.

  3. “Amúgymeg ha a hw-t nézzük erős az esély, hogy a két gép között annyi a különbség, mint egy 25 ezer Ft, meg egy 50 ezer Ft-os videokártya között, az az 2X.Azonos beállítás mellett 30 helyett 60 fps, vagy azonos fps mellett, normál helyet high grafika, esetleg 720p helyett 1080p felbontás.Kis trükközéssel, “”optimalizációval””, a nem látványos különbséget adó effektek kiiktatásával igazából egész közel lehet hozni a két képet. Csak ha ugyanannyi mágiát rászánnak az erősebb gépre is, akkor viszont a gyengébb tulajai összefossák a lábszárukat.Kérdés, hogy a kiadó mit akar elérni.”

    • “Szerintem te tök okos lehecc:A 25.000ft-os vidikari(!) úgy aránylik az 50.000ft-os vidikarihoz(!) (((2X ezt jól látod – bravó!!! ))), mint egy 125.000ft-os konzol(sic!) a 150.000ft-hoz.Nem vagy jó matekból igaz ? 😀 Persze már csak ha az arányokat nézzük :DDDAmúgy te komolyan, te elhiszed amit írsz ? Mert kb ez volt a legalja amit vha olvastam a témában…””Azonos beállítás mellett 30 helyett 60 fps, vagy azonos fps mellett, normál helyet high grafika, esetleg 720p helyett 1080p felbontás.””JaJ”

      • Hmmm…Há te meg ki a faxom vagy?

        • Én vagyok az aki összegyűjti a degeneráltakat különböző fórumokról és most: gratulálok ! Bekerültél a kalapba! (talán mindig is ott voltál)Ha tudsz még picit szakérts xDD a témában, mellőzve a személyeskedést. 🙂 Hatalmas szükség van ilyen penge srácokra :DHogy is van azzal a 25000-es vidikarival ? 🙂

          • Tudom, hogy ez számodra most újdonság, de attól, hogy egy dolgot még te is képes vagy felfogni, lehet, hogy még sem mindig hülyeség.Nem csak a mónikasóban vannak egyszerű, általad is érthető dolgok ám, hanem a maga módján pl. egy haiku is az.Nos, amit írtam az egy haiku.Písz

          • Tudom papa: a lényeg, hogy te érted a matekot xDMindig az a lényeg, hogy te értsd 😛 Csak nyomjad tovább lécci.

  4. “””a Titanfall még PS2-n is elfutna !””Szinte látom ilyen ember számára mi is lehet a megváltás :)”

  5. Remélem is, hogy szebbek lesznek, mert az időleges nagy X1 ex. cím a Titanfall még PS2-n is elfutna !Nagyon látszik az elnagyolt és puritán grafikáján, hogy jelen generációra tervezték, csak ugye jött az MS…

  6. blablablaaa blöööööööööööööö

  7. És befutott az első igazi mongoloid…

  8. “jó ps4 starttal egyszereplős lesz a köv generáció, és akkor nem lesz gond az optimalizálás meg hogy mit “”enged”” a kicsipuha”

  9. Vajon a magyar playstation oldal miért nem frissül június óta?

  10. Akkor kezdhetnék akár a BF4-el is a bizonyítást! Az meg, hogy mit tud a a két gép, és végül milyen szerződések kötetnek mindkét oldalon a játék kiadókkal/fejlesztőkkel. Kíváncsian várom.

  11. Carmack majd itt is úgy odabasz a rendszernek, hogy a textúrák csak késve töltődnek be xD

  12. “Akinek majd ebben a generációban is az lesz a legnagyobb problémája, hogy “”szar a grafikája”” a játéknak, az haljon meg.De tényleg.”

  13. Ha kevés gépet adnak el (és keveset fognak), akkor szerintem a fejlesztők mondhatják, hogy inkább nem jön ki az anyag a MS gépre, mint most a WII U-ra a PS3/X360 játékok (persze a Wii U-nál jóval nagyobb a hardver hátránya).A legújabb botrány, hogy minden Win8 rendszerben van gyárilag beépített backdoor kémkedni, és ez alól akkor az Xbone sem kivétel.http://rt.com/news/windows-8-nsa-germany-862/

  14. “‘ezért minden lehetőség megvan rá, hogy a multiplatform játékok “”grafikailag szebbek és jobban játszhatók”” legyenek, mint a Microsoft gépén.’ EZ a hír lényege. Nem azt mondta, hogy szebb lesz, hanem hogy a lehetőség meglesz rá, a fejlesztőkön múlik, hogy kihasználják e. Persze nem valószínű, hogy kifogják, de a lehetőség meglesz rá.”

  15. Szerencsére a jövőre nézve teljesen ignorálhatom a microsoft konzolt. A fejlesztők egyelőre olyan dolgokkal küzdenek, hogy elérjék a 30FPS-t egy abszolút átlagos grafikával a Dead Rising 3ban, és a legújabb SDK jóval lassabban futtatja a játékokat mint a régi.Kérdés még a hUMA technológia megléte, ami a PS4 esetében biztos (csak nem ennek nevezik), míg a videomagnónál kérdéses – szerintem az helyett rakták bele a 32mb esram-ot.

  16. “Engem nem érdekel,hogy a konkurens konzolon hogyan néz ki az adott játék,az “”én Sonymon”” legyen szép,és jól fusson.”

  17. Az utolsó bekezdésen van a hangsúly, a többi csak rizsa.

  18. A PS3 Cellje is mennyivel erősebb volt mégis a legtöbb multiplatform cím gyengébb volt, mert nem bíbelődtek vele eleget a third party fejlesztők. Most a két konzol közel azonos, szerintem az égvilágon semmi difi nem lesz a köztük multiplatformok terén. Ahogy eddig is, a kiugró teljesítményt majd házon belül lesz képes szállítani a saját stúdiók.

  19. Vicces lenne ha a sony alkalmazott cerny azt mondaná, hogy ugyanolyan lesz a két konzol játéka…mondjuk így meg segget csinál a szájából, mert a multijátékok szinte biztos, hogy egyszinten lesznek. Exkluzívban lehet jobb a sony és ezt várom is.

    • A jelenlegi generációban is sok multi játék van ami nem egyforma. Hol az egyik gépen szebb hol a másikon.De valószínűleg a hírben szereplő legutolsó mondat lesz az igaz.Az MS úgysem fogja engedni, hogy szebbek legyenek a játékok a konkurenciánál. Most is így van. Emlékszem régebben volt is hír, hogy az MS nem engedi kiadni Xboxra a multi játékot ha a konkurencia verziója valamivel több.

      • “””Emlékszem régebben volt is hír, hogy az MS nem engedi kiadni Xboxra a multi játékot ha a konkurencia verziója valamivel több.””Nézd meg az Ubit, az AC3 és a WD is bővített tartalommal meg kiskutyaf*szával érkezik a japó masinára. Ugyanígy a Bungie már csak fricskaként is a PS4-et jelöli célplatformként a Destiny-nél. Tehát több lesz a Playstation3/4-en, mégsem hiszem, hogy ne jelenne meg a redmondiaknál. Persze ha 16bites grafikával jönnének ki egy XONE játéknál az nem menne át a szűrőn a mikrónál de túl van ez misztifikálva. Sőt ez szerintem konkrétan valami sonyfanboy hazugság ami táptalajra lelt.”

  20. kulon grafikát persze h nem de szerintem most a soy javára lesz minimum akkora kulombség mint ebben a generácioban a 360 javára. ha valaki meg akarja nézni mekkora is az a kulombség van egy nagyon jo oldal thelensoftruth.com, itt szinte minden játékot ossze hasonlitottak kezdetektol fogva és az elején igen szembetuno kulombségek voltak 360/ps3 játékok kozott. érdemes megnézni ezt az oldalt, és ajánlom a force unlished megtekintését…

  21. A PS4 erosebb, de nincs koztuk sok kulonbsek, jatekok ugyanugy fognak kinezni, talan a PS4-en egy hajszallal jobban fognak futni, pl par masodperccel kevesebb toltesi ido, esetleg egy-egy kisebb effekt, ennyi szerintem.

  22. nem hiszem h majd külön grafikát csinálnak ps4re meg x1re

  23. **sony

  24. asszem a need for speed-re irták h az egyik konzolon szebb a játék mint a másikon, azt persze nem akarták elárulni melyiken, viszont yoshida feltette egy nagy smileval a saját twitterére a nyilatkozatot, ami erosen utal arra h a soy gépen megy jobbana game 🙂 csipázom ezt a yoshida gyereket a twitterével 🙂

  25. jaj, ez a hír… de fáj…

  26. Na ja…