Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Wonder Boy: Asha in Monster World (PS4, PSN)

Wonder Gal!

A videojáték-iparban is eltelt már annyi idő, hogy üzleti szempontból megérje az újraalkotásokba fektetni. A gyerekként a klasszikus masinákat nyüstölő játékosok felnőttek, de szívesen játszanak korszerűsítve régi kedvenceikkel modern platformokon, tárcájuk ürítésével hódolva a – kapitalizmus által előszeretettel sajtolt – nosztalgia oltárán. A múlt platformerei és Metroidvania mókái pedig remek alanyai a technológiai újrázásnak, ugyanis egyszerű, de szórakoztató játékmenetük, valamint kivitelezésük és tervezésük nem igényel túl nagy változtatásokat a fejlesztőcsapatok részéről. A 2D-s kalandok sokadik visszatérése a Wonder Boy: Asha in Monster World, amely az 1994-ben a Sega által a Mega Drive-ra kiadott Monster World IV remake-je.

A kaland egyébként a most reneszánszát élő Wonder Boy/Monster World széria hatodik fejezet, és, mivel főhőse Asha, egy lány, így kicsit furcsa, hogy az újraalkotáshoz a Wonder Boy nevet csapták hozzá – főleg úgy, hogy egyébként sem egy túl ismert epizódról van szó, mivel eredetileg kizárólag Japánban volt kapható, és csak 2021-ben, PlayStation 3-on jutott el hozzánk.

A móka alapvetően egy platformer játék, ahol különféle ugrálós-mászkálós feladatokat dobnak fel  az alkotók legyőzhető ellenségekkel és megoldható logikai feladványokkal, plusz gyűjtögethető apróságokkal. Hősünk a lelkek suttogó ösztönzésére indul útnak, hogy megmentse a veszélyben lévő világot, és viszonylag az elején szert egy lámpásba zárt dzsinnre, aki bármikor visszaröpít minket a játék középpontjaként működő Rapadanga városba, valamint magához veszi kis cimboráját, a kék, szárnyas Pepelogoot, aki több módon is tud segíteni neki: elkapva a kis életformát duplát tud ugrani karakterünk vagy épp lassabban ereszkedni zuhanás közben; meg tud nyomni távoli gombokat; védeni tudja a zuhanó kövektől; vagy ha épp elpusztulnánk, életre tud kelteni egy elixírrel. Pepe – hívjuk így, mert már barátok vagyunk – füttyszóra érkezik, ami egyrészt jópofa, másrészt kicsit megakasztja a játékmenetet, mivel várni kell rá, amíg odaér: a pörgősebb élményekhez szokottaknál előfordulhat, hogy benéznek egy-két ugrást emiatt. Asha a legyőzöttektől pénzt tud begyűjteni, amelyet a városban lehet hasznos holmikra váltani: lecsaphatunk jobb fegyverekre, páncélokra vagy gyógyító eszközökre.

Rapadangába minden nagyobb etap után visszatérünk, és innen indulhatunk különböző kapukon keresztül a tematikus helyszínekre: vízalatti kazamatarendszer, egy befagyott sivatag piramisai és még egy a Sonic the Hedgehog világát idéző égi kaszinópalota is arra várnak, hogy felfedezzük őket és legyőzzük a világot fenyegető rosszak szövetségének tagjait a pályák végén. Kifejezetten ötletes feladványok és kihívások dobják fel az élményt, az új verzió pedig határozottan játékosbarátabb elődénél. Mivel a forgalmazó mindkét változathoz biztosított hozzáférést, így gyakorlatban is össze tudtam hasonlítani a két alkotást.

Az új verzió leglátványosabb újítása a grafikája: míg elődje egy bájos, 2D-s mókavolt, most, bár síkban haladunk, színekkel teli, rajzfilmszerű és 3D-s karakterek, ellenségek és tereptárgyak várnak minket. Rapadanga ha a létszámát tekintve nem is, de struktúrája szempontjából robusztusabb hatást kelt, és síkjai között is mozoghatunk rejtett kincsek után kutatva. A palota, ahol XIII. Purapri királynő feladatokat bíz ránk teljesen át lett szabva: átláthatóbb és grandiózusabb lett síkbeli elődjéhez képest, bár már ott is remekül gazdálkodtak az akkori lehetőségekből a Westone fejlesztői.

Az Artdink a mechanikán is finomhangolt, az egyik legpozitívabb változtatás pedig, hogy most már bármikor lehet menteni, nem csak a mentést kínáló öreg bölcsnél: ez kicsit redundánssá teszi a figurát, de legalább reflektál erre pár mondattal. Egyes feladatokat értelmezhetőbbé tettek, illetve kisebb a büntetés, ha nem sikerül, illetve maguk a harcok is könnyebbek lettek főleg a felszerelések működésének módosítása miatt: míg az elődnél százalékos esély volt arra, hogy bizonyos kardok adott ütései erősebbek lesznek, addig az újnál mi aktiválhatjuk be ezeket a csapásokat, hatékonyabban szabdalva a főgonoszokat és a nagyobb monstrumokat.

Mindent egybevetve a Wonder Boy: Asha in Monster World egy kellemes és szórakoztató, pár óra alatt teljesíthető, szerethető kis kaland, jópofa feladványokkal és karakterekkel, színes helyszínekkel, alapvetően jól kezelhető megvalósítással, pár elavult, a régi idők védjegyeként szolgáló, frusztráló elemet leszámítva. Az már más kérdés, hogy picit céltalan ez a fajta feldolgozás, főleg ha összevetjük az eredeti játékkal, amely gyakorlatilag teljesen megegyezik vele. Mondhatni, hogy túl hű forrásához, és ez akkor mutatkozik meg igazán, amikor megtapasztaljuk azokat a szegmenseket, ahol tartalmilag is belenyúltak – a javára. Ahol pedig megmaradt a monotonitás és önismétlés – főleg a hátterek terén –, igazán érezni az idő vasfogát.

(A játékot a remake-et kiadó Artdink biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PlayStation Store-ból, ára 12190 Ft. Az eredeti Monster World IV kizárólag az ININ Games által kiadott dobozos verzióhoz jár – máshonnan nem lehet beszerezni.)

Hozzászólás