Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PS3, mint a multiplatform címek lehetséges jövőbeli fejlesztőkörnyezete

A Sony egyértelműen jelezte a fejlesztők felé, hogy szívesen látná, ha a jövőben a multiplatform címeket Playstation 3-on hegesztenék, és később írnák át a “gyengébb teljesítményű” konzolokra.Ray Maguire, a Sony Computer Entertainment UK igazgatója egy Videogamer.com interjúban elmondta, hogy a cégnek most már minden eszköze megvan ahhoz, hogy a külsős fejlesztőknek minden támogatást megadjon.Mostanában több videojátékokkal foglalkozó külföldi szakoldalon lehetett olyan fejlesztői felhangokat olvasni, melyek szerint a játékkészítőknek nagyon megerőltető egyszerre mindkét nextgen gépre dolgozni. Problémás, hisz a két programkód nagyban különbözik, így szoros határidők esetén – és azok mindig szorosak – a nehezebben kódolható masina általában hátrányba kerül… és ez rendszerint a PS3.A harmadik generációs Playstation 3 játékok érkeztével azonban úgy tűnik, végre megtörik a jég, így a csapatok egy jóval bőségesebb tapasztalat-anyagból dolgozhatnak. A Sony kész arra, hogy a különböző fejlesztők által felhalmozott és kikísérletezett PS3 technikai megoldásokat közkinccsé tegye és megossza.Az EA DICE például már PS3-on készítette el a Mirror’s Edge-et, valamint a korábban jegelt, de most megerősített Red Alert 3 PS3 verzió, és a Team Ninja érdeklődése is ezt látszik alátmámasztani.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Miénk a hatalom 😀

  2. EZ IGEN! végre a sok buzi rájött az erösebb gépre kell a gamét csinálni majd butítani!

  3. Nem csoda hogy ilyen jol néz ki a Mirrors! 🙂

  4. hát én azért örültem volna, ha egynéhány ps game exkluzív marad, de ha már innen vándorolnak arra, akkormár vándorolnának arról is erre :S

  5. ezt már egy párszor hallottam, már a Burnout Paradise-nál is ezt mondtákszal hamarosan most már igaz is lesz

  6. Ez egy jó hír, PS3-mon lesznek a legtutibbak a játékok x)

  7. na még a végén kiderül, h a ps3 nem rossz konstrukció 🙂

  8. “Ezek után meg majd a fejlesztők azért “”puffognak”” majd hogy az xbox nem bírja el azt a programot amit a ps3 lazán kezel. Érdekes lesz az egyszer biztos.”

  9. Hajrá Szonikoma! 😀 Ha megnyerni már nem is fogjátok ezt a generációt, ezüstérmesek még lehettek 🙂

  10. ott az egetrengető példa a metal gear solid 4, alig fért rá egy 50gb bd-re a játékmeg is látszik milyen lett

  11. Nem szeretem ha multiplatform játék készuül, mert ott már tudni lehet, hogy valamibe hátrényt szenved a játék

  12. Azt nem tom, hogy hasznosították, de egy ilyen játékot ami ekkora helyet foglal hogy adnának ki x-re?? 3 duplarétegű dvd-re?? nevetséges….inkább a játéktartalmát szorítják vissza, hogy egységes legyen…

  13. Ezért gáz, hogy multiplatform játékokat csinálnak a fejlesztők…mert a kissebb kapacitású konzolhoz igazítják a ps3-as verziót is….látta valaki az uncharted feltört verzióját??? én megnéztem ftp-n több, mint 20gb volt….

  14. Jönnek a jobbnál jobb hírek! 🙂

  15. Jó reggelt! És eddig…?

  16. Eső után köpönyeg?

  17. “Na ez egy jó hír. Sajnos vannak olyan játékok amin eléggé meglátszott a fejlesztői “”kinemszarjale”” hozzállás aztán összedobtak vmit, a PS3 réteg meg ugyis megveszi azt szevasz. (lásd legújabb Spider Man, Bioshock, Fallout 3)Az EA jó irányba halad, a Dead Space, Mirror’s Edge esetén semmi jelentős különbséget nem lehet felfedezni.Azt viszont én is sajnálom, hogy a plusz helyet nem használják ki jobban, jöhetne nagyfelbontású videó, plusz trailerek, Making of stb. Ezeket amugy is szeretem, az Uncharted videóit is vagy 100x megnéztem. :)”

  18. Hol vannak a régi szép idők? Amikor SNES-en és Mega Drive-on ugyanaz a game sokban kölömbözhetett! Pl.: Mortal Kombat I,II 🙂

  19. “””gyengébb teljesítményű”” konzolokra.-pl XBOX360:DDD”

  20. Ennek annyira alapnak kéne lennie…

  21. Szerintem is sok game jön ki rá.

  22. Végülis ki nem fossa le hogy melyik erősebb? Én pléjsztésönfánboj vagyok! És nekem ha a kutya kutyát eszik is ez a platform az űberfasza! A játékok meg jönnek csőstül. Akkor mi itt a gond? :D:D:D

  23. kérdés az,hogy a lead platformnál teljes erővel a ps3-ra gyűrnak,vagy esetleg szem előtt tartják a könnyű portolhatóságot is….nem mindegy,mert az utóbbi esetén sok külömbség nem lesz….Egyébként meg amúgy hiába lead platform a ps3 már több játéknál,még a bd nyújtotta előnyöket sem használják ki,se egy LPCM/DTS hangsáv,se egy így készült 1080p-s extrafilm….semmi….de sok játéknál még az átvezetők is okádékul vannak tömörítve(lsd UT3)….

    • Sajnos úgy néz ki, hogy pont ilyesmi a szitu. Egy Wii-hez képest elég jelentős a különbség, hogy akár ugyan olyan név alatt gyakorlatilag teljesen más játékot hegesszenek össze. De a PS3 meg a BoX között ilyen jelentős különbség nincs, és igazából a fejlesztőknek is az a céljuk, hogy gyak egypetéjű ikreket állítsanak elő. Az adott programra vonatkozóan egy koncepció van, kevésbé kockázatos inkább megpróbálni az egyforma verziók létrehozását, mint azzal, kísérletezgetni, hogy a hardver specifikumait látványosan kihasználják.

      • persze….de meddig tartana azt a rengeteg developer walkthrough videót,trailert ősszegyúrni,és HD minőségben rárakni a BD-re?!? semeddig….gyanítom azért van így,hogy ne legyen támadási felület….Mindkét oldal egyenlően van kezelve,annyi a különbség hogy nálunk beleférnek a szar portok….

        • Nekem az jön le, hogy a PS3 gyakorlatilag félkészen lett kiadva. Félkészen lett kiadva a fejlesztői környezet, az XMB, van egy csomó funkció, amik utólag jelentek meg, de az hogy melyik program használja, és melyik nem az tök esetleges. A BD hatalmas kapacitása is kihasználatlan, amit írtál általában semmilyen anyagot nem raknak rá extraként.Márpedig egy HC gámer nem sokat teketóriázna, hogy milyen verziót vegyen, ha mondjuk a GTA4, vagy a Fallout3 ilyen anyagokkal megrakott változatát adnák PS3-hoz.

          • Teljesen egyetértek veled,rengetek plusz funkciot,jobb átvezetök,jobb grafikát, sok extrát nem tesznek még rá a BD lemezekre!De ez is érthető:több platform,több pénz!Remélhetöleg az idő folyamán a fejlesztői környezet fejlődésével többet adnak majd a komolyabb gamereknek is,de sajnos az X-doboz 1 éves elönyével még mindig huzza többi platformot!!De eljön majd a mi idönk is!Mikor az X nem birja a folyamatos fejlődést a ps 3mal!

          • Igen, úgy néz ki lassan ledolgozza a Péeske a hátrányt, a nagy kérdés inkább az, hogy meddig lehet örülni a sikernek?A M$ kihozhat egy új Boxot és akkor megint átértékelődik a helyzet.

          • A blu-ray lemezből ugy tudom a sony már kifejlesztett egy 100, ill. 200GB változatot is.

          • meg az 500gb set

          • Azt a Pioneer fejlesztette ki nem a Sony:)

          • “félkészen lett kiadva,persze,de ha azt veszed akkor a másik még félkészebben,mert ott még a hardver sem volt letesztelve rendesen….és ott is megy a folyamatos update….Én inkább azt nem vágom,hogy a Sony miért nem teszi függővé a fizetendő royalty-t….Aki érdemleges plusz dologgal tömi meg a BD lemezt,kereshessen többet….Azért ha minden játék plusz tartalommal lenne kiadva,elég erősen billentené a mérleget a ps3 felé…Vagy esetleg a másik oldal ezt már megtette?!? Miért van az,hogy a legnagyobb “”erőfeszítések”” is csak az ugyanolyan szintet eredményezik ps3 leadplatform esetén is(lsd Mirrors edge/dead space),az exkluzívok,meg minden kategóriában kiemelkednek(Uncharted,LBP,GT5p)….Vagy miért van az,hogy egy csomó fejlesztő az elején úgy nyilatkozik,hogy több tárgy/több fizika,aztán a végére kapunk két tökegyforma játékot,minden extra tartalom,hangsáv, miegymás nélkül?!?Egyébként meg kötve hiszem,hogy teljesülne a sony viziója,hogy majd a többire lebutítják…Ott az ID a Rage-el,ment a fejvakarás a rengeteg adat miatt,elöször erős tömörítésről beszéltek,majd vki kipofázta,hogy kiszednek belőle részeket a helyhiány(x) miatt…Merugye a MS a harmadik lemeznél már jóval nagyobb royalty-t mér,gondolom evvel akadályozva azt,hogy a multiplatform játékok igazán kiterebélyesedjenek…ergo ne nagyon gondolkozzanak bluray méretekben…”

          • Hát igen lehet gesztusokat tenni a fejlesztők felé, amit ők hasonló szívélyes gesztusokkal fognak viszonozni. De azért ebben a dologban is a pénz az, ami beszél, és az M$-nek még mindíg nagyobb a hangja.

  24. Ez jó lenne,mert akkor végre kiaknázhatnák a gépben rejlő brutál potenciált! Én hallottam olyanról is hogy a Namco-nál sok kompromisszumot kellett kötni egy multiplatform fejlesztés miatt! (Lehet hogy emiatt kevesebb tartalmilag a Soul Calibur 4 az elődhöz képest?)

  25. ha a PS3 úgy fogyott volna mint ahogy azt a Sony és mindenki más a Földön elképzelte akkor most már rutin lenne először mindent PS3-ra fejleszteni és csak utána portolni.

  26. Nem lehet tudni mikor jön a Red Alert 3 ps3 verzió?

  27. Úgy látszik, most engedték el a hardver kezét és fókuszálnak innentől teljes gőzzel a PS4-re.

  28. A Dead Space-nél is így tudom hogy a PS3 volt a Lead Platform! 🙂

  29. Sokat erősítene rajtunk

  30. Ismét 1 pont lehet a PS3-nak az X360-val szemben… 🙂