Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Ubisoft Forward

PROJECT CARS 3 (PLAYSTATION 4)

„Egy jó autóval egy középszerű pilóta is nyerhet, egy rosszal még egy kiváló tehetség sem” – Adrian Newey

A közel 40 GB-os játékméret ma már teljesen átlagosnak mondható. Miközben a sok mindent megélt PS4 csipegeti le az adatokat, én addig letisztogatom a kormányomat. Se én, se a gép nem kapkodunk, a jó munkához idő kell. Az előzeteseket látva bíztam abban, hogy idén is egy remek autós szórakozást fog nyújtani a Project CARS 3. A fejlesztők ügyesek, értenek az autós stuffokhoz, hiszen az első két rész előtt mindenki megemelte a kalapját. Ami nem sikerült elsőre, azt a második kiadással pótolták, és ha lehet, akkor egy még tökéletesebb autós szimulátor lett a Project Cars 2. Most pedig, 2020-ban itt a harmadik rész, ami annyira komolyan veszi az új irányt, hogy közben elpusztítja azt, ami miatt rajongtunk a szériáért.

A fejlesztőcsapat már az első videók után leszögezte, hogy változtatni fognak az eddig jól bevált koncepción. A kezdő versenyen egy egészen izmos Corvette C8 lesz a tutorial autónk, ahol megtanulhatjuk a játék alapjait. Bemutatásra kerül a kissé Forza-NFS egyvelegre hajazó folyamatos XP dobálás. Sosem értettem, hogy ez valami extra motiváció akar lenni? Rejtély számomra, hogy mi a célja a tökéletesen bevett kanyar után arcomba áramló XP-összegeknek. A beállításokban ezeket egyébként egészen jól testre lehet szabni, mint ahogy a vezetést segítő asszisztenseket is. Az automata fékezést és az egyéb „extrákat” azonnal kikapcsoltam, de még ezt követően is éreztem a változásokat, amiket a fejlesztők már előre beharangoztak. A Project CARS 3 egy arcade autós játék lett – ehhez kétség sem fér!

Mielőtt nagyon borongós hangulatú lenne a teszt, azért megjegyezném, hogy a tudás és az autózás iránti rajongás ugyanúgy megvan a készítőkben. Több mint 120 pálya és 100 különböző kocsi várja, hogy vezessük őket. A helyszínek változatosak, a napszakok és az időjárás folyamatosan változik, az autók pedig kidogozottak, és szerencsére a belsőnézetes kamera sem maradt ki. Úgy gondolom, itt azért kijön a múlt, és még ha vannak is copy-paste elemek, a tartalom és a több tíz órás egyjátékos kampánymód magáért beszél. Ahogy olvastam, nem csak nekem akadt problémám a túlságosan arcade-osra vett irányítással és játékmenettel, hanem azoknak is, akik megjelenéskor megvásárolták a címet, bízva abban, hogy ismét egy remek autós szimulátort kapnak. Ettől a vonulattól most nagyon messzire kerültünk, így akár egy neccesebb kanyarban simán rátámaszkodhatunk az ellenfelünkre, ezzel pedig kilökhetjük őt a pályáról, de rosszabb esetben sem kell aggódnunk, mert a szalagkorlát is vissza tud pöccinteni minket az ideális ívre. Az ilyen és hasonló húzások tulajdonképpen a játék részét képezik, maximum az idő elleni versenyeken nem fér bele, mert ott bukjuk a köridőt. Elégedetlenségemet tovább növeli, hogy a gumikopás, boxkiállás, tankolás, olajhőfok figyelgetés már a múlté. Mostantól csak a versenyzésre kell koncentrálnunk, ami egyrészről jó, másfelől viszont ezek az elemek voltak azok, amelyek miatt igazán egyedi sorozat volt a Project CARS. Ezt az új irányt azért sem értem, mert a játék neve hallatán még egy átlag playernek is derengett, hogy itt valami szimulátoros témáról van szó. Valószínűleg a cél az alagút végén valami olyasmi lehet, hogy a fejlesztők megalkossák az autós játékot, ami mindenkinek tökéletes szórakozást nyújt. Más egyéb okot nem látok arra, hogy miért lett kidobva csomó olyan szimulátoros elem, ami egészen idáig jól működött.

Az autók felhozatala egyébként kellemesen változatos, az első járgányunk egy utcai sportautó lesz, viszont ahogy haladunk előre, egyre komolyabb gépeket tudunk majd megvásárolni. Az új Toyota Suprán keresztül az aszfaltszaggató Bugattin át a legendás Ferrari F40-ig minden megtalálható a játékban. Ha csorgatnád egy kicsit a nyálad ezek a gyönyörűségek után, akkor pedig a showroom is tetszeni fog. Ahogy már említettem, külön pozitívum, hogy a belső nézet is részletesen ki lett dolgozva. Vannak autók, ahol plusz infókat is csak így tudunk leolvasni, mint mondjuk a működőképes kilométer számláló, turbó nyomás, és hasonlók. Az ilyen apróságok és a bőséges tartalom miatt nehéz azt mondani, hogy egy rossz játékkal lenne dolgom, mert nem erről van szó. Egyszerűen csak a visszalépés okát nem értem. Az új irányvonalnak köszönhetően jó pár új városi helyszín is elérhetővé vált, de ettől függetlenül a rendes versenypályák is megtalálhatóak ugyanúgy, ahogy eddig. A karaktergenerálás egészen részletes, mint ahogy az autók matricázása is jól meg lett csinálva. Need for Speed mélységű tuningra ettől függetlenül senki se számítson, viszont adott a lehetőség a felni, illetve pár apróság megváltoztatására. A teljesítményt érintő fejlesztések tárháza is bőséges. Több szint közül válogathatunk, viszont a kategóriákra érdemes figyelni, mert ha túl izmosra csináljuk meg a kocsinkat, akkor nem állhatunk ki vele az alap versenyeken. A nem kevés munkaóra leginkább a tartalmi részen látszik. Ha a hibákon túl tudjuk tenni magunkat, és a single mód mellett nyitottak vagyunk az online eseményekre, akkor nagyon sokáig fog szórakozást nyújtani a game. Az eventek csak úgy jönnek egymás után megállás nélkül. Kétség sem fér hozzá, hogy a mások elleni versenyzés mindig szórakoztató, és ráadásul egy egész korrekt ranked rendszer is visszajelzéseket ad a képességeinkkel kapcsolatban. A kocsik felhozatala és az élmény, úgy általánosságban rendben van. Mégis van egy furcsa kettősség, ami arra utal, hogy a fejlesztők sem tudták pontosan, hogy mi a jó irány.

Tovább fokozza az értetlenségemet a látvány, ami a szemem elé tárult. Az utolsó pillanatig bíztam abban, hogy jön valami frissítés, ami helyreteszi ezt az ocsmányságot, de nem jött semmi ilyen update csomag. Az alap PS4-en konkrétan mintha egy generációval vissza ugrottunk volna, annyira pixeles és életlen minden. Hiába böngésztem a beállításokat, bele kellett törődnöm, hogy ez bizony ilyen. A menüben a showroom egyébként még egész vállalható képet mutat, de azért Gran Turismo szintű kidolgozottságra közel se számítsunk. A grafika nagyon nem hagyott nyugodni, ezért Onimushaman kollégát is ráeresztettem, hogy nézze meg és sajnos ő sem volt elragadtatva se a kinézettől, se a játéktól úgy általánosságban. Beszámolója szerint PS4 Pro konzolon azért jobban fest a stuff, de az előttünk kirajzolódó pálya lesújtó tud lenni 2020-ban. Egyébként a lehangoló látványvilág mellett képhibák is előfordulnak, fehér pixelekkel és széteső képpel rendszeresen találkoztam pályától és autótól függetlenül, de ez még talán javítható a későbbiekben. A dinamikus időjárás egyébként még mindig jelen van a játékban, ezt legalább hagyták úgy, ahogy van. Néha olyan érzésem volt, hogy igazából azok az elemek lettek jók, amit az előző részből csak átraktak és úgy hagyták. Ezek közé tartozik a hangzásvilág, ami tényleg nagyon rendben van. Minden járgányt élvezet hallgatni, és az egyhangúságot feldobó zenék is teszik a dolgukat.

Összességében nagyon sajnálom, hogy ez így sikerült, mert ennél sokkal többet vártam volna, tekintve, hogy a sorozat korábbi részei etalonnak számítanak szimulátoros berkekben. Egy első részes szériánál ez lenne az a pont, amikor belekezdek a lelkesítő összefoglalómba, hogy jövőre jobb lesz ez, viszont most mégis savanyú a szőlő, mert úgy érzem, maguk a fejlesztők sem tudták eldönteni, mi is a helyes irány. Pozitívumok vannak, ez megkérdőjelezhetetlen, viszont annyi új hibát generált ez az éles váltás, ami mellett nehéz szó nélkül elmenni. Utolsó gondolatmenetként kitérnék arra is, hogy maga a stílus is furcsa számomra, ráadásul semmilyen átgondolt koncepciót nem látok a gázpedál tövig nyomása mellett. Egyszerre vagyok profi pilóta és utcán randalírozó tuning autós huligán? Kontrollált körülmények közötti pályaversenyzés, vagy ész nélküli gyorsulgatás péntek este a vácin? A hangulata mindkettőnek megvan, ez kétségtelen. A kettő közötti űr betöltése a Project CARS 3-nak most nem sikerült.

(A játékot a Cenega Magyarország biztosította tesztelésre.  Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)

Pozitívum(ok)

  • Sok új autó és pálya
  • Szépen kidolgozott belső kameranézetek
  • Az optikát leszámítva részletes tuninglehetőség
  • Tartalmas single- és multiplayer

Negatívum(ok)

  • Korábban jól működő elemek kukázása
  • Furcsa iránykeresés
  • Mozgásban néhol elképesztően ronda grafika
  • Bugok, képhibák sokasága
6/10
Látványosság: Átlagos
Játszhatóság: Átlagos
Szavatosság: Kiemelkedő
Zene/Hang: Kiemelkedő
Hangulat:

martin beleszól:

9 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Bakter, tegnap találtam meg a DriverClub lemezemet, azt hittem havernál van. Fölraktam, hogy tényleg olyan jól néz ki, ahogy emléxem?
    Hát ez kétszeres szégyen! Egyrészt, ahogy a PC3 kinéz a DC-hoz képest, meg minden. Az meg külön szégyen, hogy a SONY úgy kinyírta DC-t, mintha soha nem is létezett volna.
    Pedig iszonyat fun játék még mindig! 🙁

    3
    • Még nekem is megvan, hátha elcammog majd az 5-ösön is 😀
      Mindenesetre a legszebbek között van, az a víz a szélvédőn meg elsőosztályú, még mindig!
      Azóta sem láttam élethűbb esőt játékban 🙂

  2. Köszi a tesztet és hogy szenvedtél helyettünk!

    Igazából még ennyit se kellett volna írnod róla. A második már egész jó volt az elődjéhez képest… ez meg 🤮
    Az első trailer után tudtam, hogy valami fos nfs hibrid lesz.

    1
  3. A teszt jó, a játék…hagyjuk, szóra sem érdemes.

  4. Az első rész olyan utálatot generált bennem a játék iránt, hogy soha többet nem kérek belőle. 🙂

  5. Nekem ez a sorozat mindig olyan volt, mint egy aranyozott gyűrű.

  6. Kimarad. Inkább a 2-t kell majd pótolni, azt úgy is fillérekért meg lehet venni a store-on -ha éppen akcióban van ( sokszor volt mostanában ). Kár érte.