Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Pletyka – ilyen lett volna az FFXII spinoff, a Fortress””

Még tavaly nyár vége felé kavart kisebb porfelhőt (ha jól emélkszem mi is átbeszéltük itt a PSC egyik hírében) a pletyka, miszerint a svéd illetőségű GRIN fejlesztőstúdió a Square Enix-szel karöltve elkészíthet egy “nem japán” Final Fantasy epizódot (többször szóba került, hogy az SE Japánon kívül is akar majd játékot csináltatni) – pontosabban mellékszálat (spinoff), ami az Final Fantasy XII-höz kapcsolódott volna. A projekt [B]Fortress[/B] alcímen futott, aztán egyszer csak hirtelen leállították fejlesztését, a stúdiót pedig bezárták – így derült ki az is, hogy egyáltalán készült, hisz a cuccot soha nem jelentették be hivatalosan.A talán kissé csalódott GRIN alkalmazottak közül valaki úgy döntött, hogy megosztja a világgal azokat az [A http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Category:Fortress_Images]artwokröket és látványterveket[/A], melyeket a játékhoz gyártottak. Érdemes megnézni őket, már csak az egyedi koncepció miatt is: vannak ismerős figurák, muglik és chocobók, valamint szép helyszínrajzok is, de az egész most szokatlanul európai, nem pedig a megszokott japán dizájn.Nos, a hétvégén újból szóba került a Fortress, amikor is egy állítólagos techdemo videója bukkant fel a Youtube-on. A cucc eredetét egyelőre nem sikerült leellenőrizni a nyugati hírforrásoknak, ezért került a hír a “pletyka” kategóriába. Amit látsz, az tulajdonképpen nem a játék, csak egy afféle nagyon kezdetleges bemutató, amit elvileg a stúdiónál rögzített valaki, ahogy a fejlesztői környezetben fut az engine. Egyes források szerint ez a vidi valószínűleg tényleg a Fortress-ből készülhetett, mert van benne egy chocobós jelenet 1:15-nél…[A http://www.youtube.com/watch?v=D1U_0EoWkIE]KATT IDE[/A]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. kár, hogy abba hagyták a fejlesztését 🙁

  2. Ez érdekes. Valamit mondjuk már kell csinálni ezzel a sorozattal, mert lassan véget ér a fantázia….

  3. Az dicséretes dolog, hogy az emberek ragaszkodnak a régi jól bevált szokásokhoz, tradiciókhoz. Ha valamit már megszoktál, megismertél, bizonyos képekkel azonositod, amihez érzelmeket is kapcsolsz. Ezért nehéz befogadni az olyan változást, ami az alapokat is érinti. Ezek a képek, mint FF, idegennek hatnak, mert nem ezt szoktuk meg. Én viszont érdekesnek találom, milyen lehet az FF európai látásmóddal. Az FF világa ráadásul képlékeny, nem értem miért ne lehetne hozzányúlni az alapokhoz. A jellegzetes FF motivumok úgyis benne maradnak. Pl. a resi 4-5nek már nem sok köze van a klasszikus részekhez, mégis resi.

  4. A látványvilága engem inkább a FFXI-re emlékeztet. Viszont a Chocobo nélkül meg nem mondanám, hogy ez FF lenne… Talán jobb is, hogy nem lesz belőle semmi.

  5. EZ nem final fantasy. Szép meg minden, de akkor sem FF, akármennyire is erőlködnek szegény nyugatiak.

  6. Én valahol azt olvastam, hogy a fejlesztését egy eddig meg nem nevezett studió vette át…..

  7. Érdekes egy ötlet ez a kiadás külföldi fejlesztőknek, de szerintem egy picit célt tévesztett. Talán az a baj, hogy nem az alapokat kéne kiadni, hanem ötleteket, kiegészítéseket rápakolni egy kész dologra. Felhasználni a friss, eltérő szellemi tőkét.Olyasmi ez egy kicsit, mint nálunk ninjucun. A ninja iskolákat a japán nagymester egyes vélekedések szerint azért tette sok száz év után nyitottá, hogy az egész világból érkezzenek harcművészek, akik gazdagíthatják a stílust, átvéve tőlük a jókat, de csak beilleszteni, fejlesztve vele a saját technikákat, nem kiváltva az eredetit. A japán testalkat, mentalitás, stb más, mint egy eruopoidé, így nagyon átvenni nem érdemes, de fejleszteni az újjal nagyon hatékony.Szerintem a SE is ilyesmire gondolt, de mikor látták, hogy a srácok az alapokat piszkálták meg (nekem annak tűnik), lehúzták a rolót, legalábbis ez s egy lehetőség. Ki tudja.Mindenesetre érdekes ötlet, integrált a világ, nem lehet teljesen elzárkózni (Bár a Nintendo-nak jól megy)

  8. “Kár, hogy leállították a fejlesztést, lehet ez a spinoff megfogott volna magának néhány olyan embert (köztük engem is) akik eddig lesz*rták az egész sagát, pont a “”japánsága”” miatt…”

  9. Szerintem egész jól néz ki.

  10. Jók ezek a képek.

  11. Elég érdekes….

  12. A képek és a videó alapján nekem inkább az AD&D feeling ugrott be. Nekem speciel nem tetszik/tetszett volna ebben a formában. De mindenképpen érdekes.