Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

PlayStation VR – lenyűgöző technikáról beszélnek belső források

A Digital Foundry csak ámul.

A játékok technológiai oldalára fókuszáló Digital Foundry egyik DF Direct Weekly videójában Richard Leadbetter technológiai szerkesztő látszólag a következő PlayStation VR májusban kiszivárgott adataira utalt, majd azt mondta, hogy még lenyűgözőbb specifikációkkal találkozott a Sony headsetje kapcsán.

“Bíztató, amit a Sony tesz a PS5-ös PSVR2-ért” – mondta. “Láttunk kiszivárgott specifikációkat, és jónak tűnik. Láttunk még ki nem szivárgottakat is, amiktől mégjobbnak tűnik. Remélhetőleg a VR terjeszkedhet majd, több opció lesz a headsetarénában, és várom, hogy mit tud majd a Sony új kontrollere” – tette hozzá.

Az UploadVR értesülései szerint az új készülék 4000×2040 pixeles felbontást (szemenként 2000×2040) kínál majd, lehet a lencsék közötti távolságot szabályozni, illetve képes lesz követni a felhasználók szemét amellett, hogy az úgynevezett foveated rendering technikát alkalmazza: utóbbinak az a lényege, hogy csökkenti a renderelési terhet azzal, hogy a perifériában – a látógödrön kívüli térben – jelentősen lerontja a képminőséget, máshol viszont sokkal élesebb képet biztosít. Ez ráadásul komoly mechanikai lehetőségeknek is helyet adhat. (Ennek a megvalósításnak egy gyengébb verziója a szemkövetés nélkül operál, és egy fix fokális pontot vesz alapértelmezettnek.) A felsoroltak mellett magában a headsetben is lehet egy motor, amely közvetlen, haptikus visszajelzést adna a felhasználóknak a kontrollerekkel együtt.

A tervek szerint a Sony igazán következő generációs virtuális valóságra készül, amely újításaival megkülönböztetheti magát a konkurenciától, a szemkövetést pedig szélesebb rétegekhez juttathatja el. Az első verzióból több mint öt millió darab fogyott 2019 végéig, fejrehelyezésének módját pedig annyira kedvelték, hogy más gyártók is megvették hozzá a licencet, mint a Lenovo.

A cég még februárban jelentette be, hogy készül a PlayStation 5-tel kompatibilis, újgenerációs PSVR, míg márciusban leleplezte a kontrollert, amely a DualSense funkcióira épít. Az biztos, hogy a következő PlayStation VR idén nem jelenik meg.

Hozzászólás